top of page

Forum Mesajları

Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
15 May 2024
In Karaman-Ulukışla Hattı
KARAMAN-ULUKIŞLA HIZLI TREN YAPIMI İÇİN TOROS EKSPRESİ 3 AY BOYUNCA HİZMET VERMEYECEK! Hızlı tren hattı imalatlarının tamamlanabilmesi amacıyla Ereğli - Çakmak - Ulukışla istasyonları arasında 25 Mayıs 2024 tarihi itibarıyla 3 ay süreyle yol yapım çalışması gerçekleştirilecektir. Adana-Konya-Adana arası işleyen Toros Ekspresi 24 Mayıs 2024 tarihi, saat 23.59 sonrası 3 ay süreyle hizmet veremeyecek olup yolcularımıza önemle duyurulur.
TOROS EKSPRESİ 15 AĞUSTOS 2024’E KADAR DEVRE DIŞI! content media
4
0
72
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
13 May 2024
In M12 Ümraniye-Göztepe Projesi
M12 (60. Yıl Parkı – Kâzım Karabekir) Metro Hattı, İstanbul’un Anadolu yakasında, ilk istasyonu 60.Yıl Parkı son istasyonu ise Kâzım Karabekir olan 13 km uzunluğundaki sürücüsüz metro projesidir. Metro hattı 11 istasyondan oluşmaktadır. Toplamda 13 km uzunluğunda olup İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılmaktadır. Hattın inşaatı devam etmektedir ve 2025'te açılması planlanmaktadır. Tarihçe Metro hattı için 11 Ağustos 2016'da 2.182.165.754,30 ₺ yaklaşık maliyetle ihale ilanı yapılmıştır. 7 Aylık değerlendirmenin ardından 12 Mart 2017'de ihale sonuçlandırılmıştır. Yapılan ihaleyi 2.469.924.400 ₺ teklifle Gülermak Ağır Sanayi – Nurol İnşaat ortak girişimi kazanmıştır. İlerleyen süreçte inşaat çalışmaları başlamıştır.Ağustos 2017'de 60.Yıl Parkı için Göztepe 60. Yıl Parkında bulunan tenis kortlarında yer teslimi tamamlanarak kapatma çalışmaları yapılmış ve inşaat çalışmaları başlamıştır. 2018 yılının ortasından itibaren ödenek yokluğu ile kredi temin edilememesi sebebiyle inşaat çalışmaları tamamen durdurulmuştur. 2019 yerel seçim sonrası göreve gelen yeni yönetim tarafından Eylül 2019'da kredi temin çalışmaları sonuca bağlanmıştır. Avrupa Yapılandırma ve Kalkınma Bankası'ndan (EBRD) 97,5 milyon € değerinde kredi temin edilerek 440 milyon euroluk toplam maliyetin bir kısmı için finansman ihtiyacının tamamlanmıştır. 20 Eylül 2019'da İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından yapılan törenle durdurulan metro hattı için çalışmalar tekrar başlamıştır.Finans Merkezi istasyonundan 2 adet güneye, 2 adet kuzeye olmak üzere toplam 4 adet TBM kazıya başlamıştır. 18 Eylül 2021 tarihinde TBM'lerden 2 tanesi aynı anda Sahrayıcedit ve Çarşı istasyonlarına ulaşmışlardır. 14 Ekim 2022'de Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası tarafından metro hattı için 75 milyon € kredi temin edilmiştir. 16 Haziran 2023 tarihinde İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından Site istasyonunda ilk ray kaynağı yapılmıştır. Ağustos 2023 itibari ile ray serimi devam etmektedir. Bu yılın sonuna kadar ray ve katener işlerinin bitirilmesi hedefleniyor. Proje genelinde ilerleme oranı %82 seviyesindedir.
GÖZTEPE-ATAŞEHİR-ÜMRANİYE METRO HATTI 2025 YILINDA GELİYOR! content media
10
0
209
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
12 May 2024
In M5 Çekmeköy-Sultanbeyli Pro.
Merhaba arkadaşlar, Google Maps’te M3, M9, M5 hatları artık aktif bir şekilde görülebilir. Hatta gitmek istediğiniz bir noktaya yol tarifi almak istediğinizde bile öncelikle olarak metroyu öneriyor. Eğer gitmek istediğiniz nokta metro güzergahlarına yakın ise. Çünkü: Google artık İstanbul’un trafik çilesini çok iyi derecede farkına varmış. Fakat bildiğiniz üzere 16 Mart 2024 tarihinde M5 hattının Çekmeköy-Samandıra Merkez etabı açılmıştı. Sancaktepe istasyonun adı Osmangazi Cd. olarak geçiyor. Bu istasyonun ismiyle alakalı iBB’ye ilettim. Metro-İstanbul’a da aynı şekilde. Google’da ayrıca fotoğraflı bildirimde ilettim. Henüz düzenleme yapılmadı. Konuyla ilgili bu düzenlemeden Google’mı sorumlu? Yoksa ilgili işletmemi (Yani Metro-İstanbul mu?)
5
3
225
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
30 Nis 2024
In İstanbul Ulaşım Haberleri
2 ila 14 Mayıs tarihleri arasında Çerkezköy-Alpullu istasyonları arasında demiryolu bakım çalışmaları yapılacak olup demiryolu hattında kısmi kapanmalar olacaktır. Bu kapanmalar kapsamında; •Halkalı’dan 08.40'da hareket eden Halkalı-Edirne ve •Edirne'den 17.15'te hareket eden Edirne-Halkalı bölgesel trenleri işlemeyecektir. - •Halkalı'dan 11.15'te hareket eden Halkalı-Uzunköprü ile Uzunköprü'den 15.50'de hareket eden Uzunköprü-Halkalı bölgesel trenleri, Çerkezköy-Halkalı-Çerkezköy arasında sefer yapacaktır. •Halkalı'dan 18.00'de hareket eden Halkalı-Edirne ve •Edirne'den 08.20'de hareket eden Edirne-Halkalı bölgesel trenleri normal seferlerinde çalışmaya devam edecektir. Yolcularımıza önemli duyurulur.
HALKALI-EDİRNE-HALKALI TREN SEFERLERİ      
02-14 MAYIS 2024 TARİHLERİ ARASINDA KISITLAMA!🚂 content media
5
1
187
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
23 Nis 2024
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
İstanbul Büyükşehir Belediyesi 2019-2024 dönemi içerisinde toplam 65,1 KM uzunluğunda raylı sistem açılışı yaparak raylı sistemlerde adetâ İstanbul’u örümcek ağlarıyla sardı. Bu sayede İstanbul’un ulaşımdaki raylı sistemlerde olan pay oranı %40’ı aşmış oldu. Yeni dönemde (2025-2029) açılmasını planlanan ve proje aşamasında olan metroları bir bir paylaştı. İLK HEDEF 2024-2025! Bu doğrultuda İstanbul Büyükşehir Belediyesi 2025 yılı sonuna kadar 28 KM uzunluğunda raylı sistem ağını İstanbul’a kazandırmayı hedeflemiştir. M5-ÜSKÜDAR-SULTANBEYLİ GELİYOR..ÇOK YAKINDA! •iBB M-5 Çekmeköy-Samandıra Merkez etabını 16.03.2024 tarihinde açılmıştı. Bu açılış kapsamında açılmayan istasyon olan “Sancaktepe Şehir Hastanesi” istasyonu 2024 yılının Ağustos-Eylül aylarında açmayı hedeflemiş; Bununla birlikte hattın geri kalan etabı olan “Samandıra Merkez-Sultanbeyli” arası ise 2025 yılının Nisan ayında açılması bekleniyor. M9-MİMAR SİNAN İSTASYONU MAYIS’TA! •iBB 29.05.2021 tarihinde M9 hattının Bahariye-Olimpiyat arasını açmıştı ve akabinde 18.03.2024 tarihinde ise hattın güney etabını açarak, Bahariye’den Ataköy’e vatandaşların hizmetine sunulmuştu. Hattaki “Mimar Sinan” istasyonu çevre ve istasyon düzenlemeleri sebebiyle bir süre devre dışı bırakıldı. İBB’den alınan bilgiye göre; Mimar Sinan istasyonu bu yılın Mayıs ayında hizmete açılması bekleniyor. M12-GÖZTEPE-ÜMRANİYE YOLCUSU KALMASIN..2025’DE HİZMETTE! •İBB 13 km uzunluğunda 11 istasyonlu M12 Göztepe-Ataşehir-Ümraniye-Kazım Karabekir metrosu 2025 yılının Mayıs ayında açılması planlanıyor. Hat üzerinde test sürüşleri devam etmekle birlikte Anadolu Yakasında bulunan raylı sistem ağına gücüne güç katacak metro hatlarından biri olacağı kesin. M7-KABATAŞ..SAHİL HAVASI ALALIM ARTIK! •İBB M-7 hattındaki ilk açılışı 28.10.2020 tarihinde Mecidiyeköy-Mahmutbey yönünde açılışını gerçekleştirmişti. Beşiktaş istasyonunda halen devam eden arkeoloji çalışmaları sebebiyle hattın Mecidiyeköy-Yıldız etabı 02.03.2023 hizmete açıldı. Beşiktaş istasyonu muhtemelen 2026 yılına kaldı. 2025 yılının son aylarına doğru Yıldız-Kabataş kesiminin açılması yönünde yoğun çalışmalar devam etmekte. Kabataş etabının açılmasıyla birlikte Kabataş adeta bir transfer merkezine dönüşecek. Bu sayede M7 hattının Kabataş etabının açılmasından ötürü püfür püfür deniz havası alabiliriz. M10-PENDİK’LİLER BENİ UNUTMAYIN..HAZİRAN-2025’de GELİYORUM! iBB 6 km uzunluğunda Haziran-2025 döneminde M10 Pendik-Kaynarca-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattını açmayı hedefliyor. Bu sayede PENDİK- İDO’dan 5-10 dklık yürüme mesafesi, PENDİK-MARMARAY ve BÖLGESEL/YHT’den aktarma sağlanabilecek. Hattaki genel ilerleme oranı %70’i aştı. M3-YILDIZTEPE…YILDIZIMIZ BİR TÜRLÜ BARIŞMADI! Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uhdesinde inşa edilen M3 hattı 2023 ve 2024 yılları arasında adeta Avrupa Yakası’nın M2’ye rakip bir metro hattına dönüştü. Hattın kuzey yönü 2023 yılının Nisan ayında Kayaşehir’e uzatıldı. 10.03.2024 tarihinde ise Bakırköy etabı açıldı. Fakat araç yetersizliği sebebiyle seferler gecikmeli olarak yapılmakta. Konuyla ilgili olarak istasyonun açılış takvimini Ulaştırma Bakanlığına bizzat başvuru yaptım. Yıl sonuna kadar açılmasını hedeflediklerini dile getirmişlerdi. M4-TUZLA SINIRLARINA DOĞRU ADIM ADIM GELİYORUM..AMA BİRAZ SABIR! M4 hattı bilindiği üzere Ekim-2022’de Ulaştırma ve Altyapı bakanlığı tarafından Tavşantepe-Sabiha Gökçen etabı hizmete açılmıştı. Hattın Tuzla yönünde olan çalışmalar ise iBB’nin 10.04.2022 tarihindeki açıklamasına göre; 2024 yerel seçimlerinden sonra başlayacağının startını vermişti. Kaynak: https://ibb.istanbul/gundem/haberler/kadikoy-den-tuzla-ya-metro-40553 Bu doğrultuda; M4 Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nun 2 istasyonlu 5,1 km uzunluğundaki 1. Etabı ile entegrasyonun sağlanacağı Kaynarca İstasyonu’nun 2025 yılında bitirilmesi hedefleniyor. İş kapsamında, Kadıköy – Tavşantepe Metrosu da Kaynarca’ya kadar 1 istasyon (1050 metre) uzayarak Tuzla sınırına dayanacak. Tuzla’ya kadar kalan 5 istasyonun ise uzanacak ikinci kısmın inşaatına ise 2024 yerel seçimlerinin ardından başlanacak. 5 HATLA ENTEGRE OLACAK Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı, Tavşantepe İstasyonu’nda Kadıköy-Kartal Metrosu ile Kaynarca Merkez İstasyonu’nda yapımı tamamlanan Tavşantepe – Sabiha Gökçen Metro Hattı ile Pendik Merkez İstasyonu’nda Marmaray, Yüksek Hızlı Tren Hattı ve deniz yolları ile İçmeler İstasyonu’nda ise yine Marmaray ile entegre olacak. SEFERLER AKTARMASIZ YAPILACAK Kadıköy-Tavşantepe Metrosu ve Tavşantepe – Sabiha Gökçen Metrosu ile entegrasyon sağlanınca işletme senaryosu şöyle olacak: •   Kadıköy İstasyonu’ndan çıkan bir yolcu aktarmasız olarak Sabiha Gökçen Havalimanı’na ulaşabilecek. Benzer şekilde ters yönde de aktarmasız ulaşım sağlanacak. (Şu an da aktarmasız) •   Kadıköy İstasyonu’ndan çıkan bir yolcu aktarmasız olarak İçmeler İstasyonu’na ulaşacak. Ters yönde de aktarmasız ulaşım sağlanacak. •   Pendik Merkez İstasyonu’ndan çıkan bir yolcu aktarmasız olarak Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşabilecek. Ters yönde de aktarmasız ulaşım sağlanacak. M1/B KİRAZLI-HALKALI NEREDE KALMIŞTIK? İBB Meclisi'nde CHP’nin çoğunluğu kazanması sonrası 3 senedir bekletilen Kirazlı-Halkalı Metro Projesi'nin kredisi, oy çokluğuyla onaylandı. Bu doğrultuda İstanbul Büyükşehir Belediyesi ihale aşamasında olan Kirazlı-Halkalı metrosuna kaldığı yerden hızlıca devam edecek. Böylece 2027 yılına hedeflediği ilk etapta Kirazlı-Fatih arasını hizmete açmayı planlıyor. Hattın ikinci etabı olan Fatih-Halkalı, 2029 ufuklarında olduğunu söyleyebiliriz. M13 YENİDOĞAN-EMEK-SÖĞÜTLÜÇEŞME HATTI BİR DAHA ÜZERİME BETON DÖKMEYİN! ÇÜNKÜ; İSTANBUL’UN ANADOLU YAKASINDAKİ EN GÜÇLÜ METRO AĞI ORTAKLARIMLA BERABER (M8-M-12) VE HER ZAMAN YOLLARIMIZIN KESİŞTİĞİ M5 VE M4 HATTIYLA BERABER BİZDE OLACAK. RAKİPLERİMİZ OLAN M2,M3,M6,M7,M9 HATLARINA ÖNEMLE DUYURULUR! 2017 yılında yapılıp ihaleye çıkılan, kamu yatırım programında bulunmayan Yenidoğan-Emek Metro Hattı projesinin ilk hâli, bakanlık tarafından metro yapım kriterlerine uygun bulunmamıştı. Yenidoğan-Emek hattının yapılabilir hâle gelmesi için tekrardan projelendirme çalışması yaptık. Yeniden çalışmalarda, Ulaştırma Bakanlığı’na, metro hattı için yeni bir fizibilite ve güzergâh hazırlayarak tekrardan başvurularda bulunduk. Metro hattı güzergâhında İMES, Finans Merkezi, Göztepe Şehir Hastanesi ve Söğütlüçeşme istasyonlarında diğer metro hatlarına entegrasyon noktaları sağlayarak Yenidoğan-Söğütlüçeşme metrosunu metro yapım kriterlerine uygun bir hâle getirdik. Hattı devreye almamızla birlikte Anadolu Yakası'nda Sancaktepe, Ümraniye, Ataşehir, Kadıköy ve Üsküdar ilçeleri metroyla birbirine bağlanacak. Hattın M5, M8, M12 ve M4 metro hatlarıyla birlikte Söğütlüçeşme durağında da metrobüs ve Marmaray'a entegre olacak. İmamoğlu şunları da kaydetti; “Ve hattın büyüklüğünü, güzergahını İmes'ten Söğütlüçeşme'ye kadar uzatarak, bir bütün olarak yeniden projelendirdik. Ve ön etütlerini tamamladık ve Anadolu'nun en güçlü metro hatlarından birisini ürettik. Projelerin belli bir boyuta gelmesiyle, bu yılın Ocak ayında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na başvurarak, fizibilite onayını bile aldık. Hattın tümünün yapımına başlanması için, projeleri 6 ay içerisinde tamamlayacağız. Ve onay sürecinin sonuçlanmasını sağlamak için, çalışmalara başlayacağız. Bugün itibariyle, Yenidoğan-Sancaktepe-Finanskent-Söğütlüçeşme metro hattının ilk etabı olan bu hattı, böyle bütünlükçü bir seviyeye taşıdığımız ve yolun sonunu ucunu gördüğümüz için, Yenidoğan-Emek arası ilk kesiminde bir yandan işimize devam edelim kararı aldık. Bu bölümünün finansını sağlayabilecek öngörüyü de sağladığımız için, ilk kesimde yapım işlemlerine bugün itibariyle tıkır tıkır başlıyoruz.” M8-HERKESİ BOSTANCI SAHİLİNE BEKLİYORUM! CADDEBOSTANA YÜRÜYELİM Mİ BİRAZ? NE DERSİN? AYRICA HAFTA SONU YOĞUNLUĞUNU BİLDİĞİM İÇİN SİZİN İÇİN SEFER SAATLERİMİ ARTTIRMAYA KARAR VERDİM. TELEFON ÇEKMİYOR MU? DERT ETME YAHU BENDE Wİ-Fİ VAR ŞİFRESİDE SENSİN.😎 M8 Bostancı-Dudullu metro hattı 06.03.2023 tarihinde hizmete açılmıştı. Hizmete açılmasından bu yana hattaki yoğun eksiklikler bir bir tamamlanıyor. Hat üzerinde bulunan istasyonlardaki çıkış kapılarının inşaat ve çevre düzenlemeleri devam etmektedir. ✈️SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANINDAN✈️ 1 ADET OKUNMAYAN MESAJINIZ VAR; PEGASUS HAVAYOLLARI İYİ UÇUŞLAR DİLER.✈️ Bu kapsamda 01.04.2024 tarihinde Pegasus-Kozyatağı istasyonundaki aktarma tüneli hayata geçirilerek M8’in öz kardeşi olan M4 hattıyla entegre edilmiş oldu. Böylelikle uçmak daha kolay bir hale geldi. Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşım artık daha konforlu hale getirilmiş oldu. Böylelikle; İstanbullu’ların ulaşım ihtiyacındaki konforu karşılamış oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi sadece bununla kalmayıp hattaki bu istasyonda üstyapıda adeta bir dev bir yeşil alan ve meydan kazandırmayı hedefliyor. 2024 yılının sonuna doğru otopark ile beraber bu meydan ve yeşil alan vatandaşların kullanımına açılmış olacak. Yine bu kapsamda 29.03.2024 tarihinde Bostancı sahilinde bulunan çevre ve peyzaj düzenlemeleri tamamlandı. Bu sayede Bostancı’daki diğer çıkış kapısıda hizmete açılmış oldu. Bostancı sahilinde yürüyüş daha konforlu hale geldi. Bir Caddebostan turu yaparız o zaman! İMES istasyonundaki bütün çıkış kapıları vatandaşların kullanımına açıldı. Mevlana istasyonu ve İçerenköy istasyonunda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 2024 yılının bitimiyle birlikte, hat üzerindeki çıkış kapıları tamamlanacak. TELEFON ÇEKMİYOR MU? FARKINDAYIM ÇOK CAN SIKICI BİR DURUM! AMA SORUN DEĞİL! Wİ-Fİ VAR! ŞİFRESİNİ SORACAKSAN EĞER O SENSİN. 😎 Ücretsiz ve kesintisiz internet İBB Wi-Fi, Yenikapı-Hacıosman Hattı’nın ardından M8 Bostancı-Dudullu Metrosu’nda da hizmet vermeye başladı. Metro hatları içerisinde oluşturulan internet olası afet durumunda vatandaşların iletişim ihtiyaçları için kritik öneme sahip olacak. Metrolarda İstanbulluların günlük iletişim ihtiyaçları ve olası afet durumlarında büyük önem taşıyan internet erişimi yaygınlaştırılıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 17 Ağustos 1999 depreminin 24 yıldönümünde M8 Bostancı-Dudullu Metrosu’nda ücretsiz ve kesintisiz internet İBB Wi-Fi’yi kullanıma sundu. İstanbullulara ilk olarak Ekim 2021’de M2 Yenikapı-Hacıosman Metrosu’nda sunulmaya başlanan ücretsiz ve kesintisiz internet hizmetinin kapsamı genişletildi. Günlük ortalama 42 bin yolcu taşıyan, 13 istasyonlu ve 14,3 km’lik Bostancı-Dudullu Metrosu’nda; 80 km hızda bile tren başına ortalama 250 mbit download, 100 mbit upload hıza ulaşıldı. Proje kapsamında Bostancı-Dudullu Metrosu’ndaki 10 ayrı trene 40 tane erişim noktası ve tünel içlerine 46 adet hat boyu ekipmanı kuruldu. İSTANBUL’UN TEKNOLOJİK ALTYAPISI GÜÇLENDİRİLİYOR İBB Wi-Fi hizmeti, bu 2 hattın dışındaki diğer raylı sistemlerde, 130 ayrı erişim noktasında istasyon ve tünellerdeki mavi bölge olarak adlandırılan alanlarda kullanılabiliyor. İBB Wi-Fi kullanıcı adı ve şifresin giren yolcular, ücretsiz internet hizmetinden yararlanabiliyor. İBB İştirakler Teknoloji Grup Başkanı Nihat Narin, şehir içi ulaşımın en önemli temel parçası olan metrolardaki ücretsiz İBB Wi-Fi hizmetini yaygınlaştırarak toplu taşıma sistemini daha modern ve konforlu hale getirmeyi hedeflediklerini söyledi. Narin, “Şehrin teknolojik altyapısını daha da güçlendirerek İstanbulluların raylı sistemleri daha çok tercih etmelerini teşvik etmek için aralıksız çalışıyoruz” dedi. M11&U2 -GELİYOR, GELMEKTE OLAN..HALKALI-ARNAVUTKÖY! 69 Kilometrelik Ring Hattı Bakan Uraloğlu, hattın devamındaki 17,5 kilometrelik Arnavutköy-Halkalı etabını da en kısa sürede tamamlamayı planladıklarının altını çizerek, “Arnavutköy-Halkalı” etabını da tamamlayarak, tamamı yeraltında teşkil edilen metro sınıfında Türkiye’nin en uzun ve en hızlı, dünyanın da en uzunlarından olacak 69 kilometrelik bir ring hattını tamamlamış olacağız. 2025 yılının başında Arnavutköy Hastane – Halkalı kısmının hizmete girmesi planlanmaktadır. 2025-2029 TAKVİMİNDE AÇILMASI PLANAN VE PROJE AŞAMASINDAKİ METRO HATLARI: “8 AYRI HAT=66,2 KM” •Taksim-Okmeydanı Metrosu (Yeni Metro hattı) •Altunizade-Çengelköy-Kavacık metro hattı (Yeni Metro hattı) •Hacıosman-Çayırbaşı-Sarıyer metro hattı (M2 hattının devamı) •Yıldız-Ortaköy Fünükiler hattı (Yeni hat) •Kartal Sahil-Uğur Mumcu metro hattı (Yeni Metro hattı) •Sultanbeyli-Kurtköy metro hattı(M5 hattının devamı) •Ambarlı-Hadımköy metro hattı (Yeni Metro Hattı) 2025-2029 TAKVİMİNDE AÇILMASI PLANAN VE İHALE AŞAMASINDAKİ METRO HATLARI: “7 AYRI HAT=151,KM” •Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metro hattı (Yeni Metro hattı - Cumhurbaşkanlığı onayında bekliyor.) •Söğütlüçeşme-Yenidoğan metro hattı (M13- Yeni Metro hattı / YENİDOĞAN-EMEK İLK ETAP YAPIM AŞAMASINDA) •ESENYURT-SAADETDERE METRO HATTI (M7’nin DEVAMI) •ÜSKÜDAR-KADIKÖY-MALTEPE TRAMVAY HATTI (YENİ TRAMVAY HATTI) •ÜSKÜDAR-HAREM NOSTALJİK TRAMVAY HATTI (YENİ TRAMVAY HATTI) •EYÜP-BAYRAMPAŞA TRAMVAY HATTI (T-5 FESHANE’DEN SONRA) •ESENLER CADDE TRAMVAYI (YENİ TRAMVAY HATTI)
iBB’nin yeni dönemdeki (2024-2029) Raylı Sistem Projeleri netlik kazandı! (GÜNCELLENDİ) content media
17
24
1k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
10 Nis 2024
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin etüt ve fizibilite çalışmalarında sona yaklaşıldığı “Altunizade-Çengelköy-Kavacık” metro hattı 11.3 KM oluşuyor ve 10 yeni istasyon içine katarak yıllardan beri ihmal edilen ve hiç dokunulmayan Beykoz’a uzanan ilk raylı sistem unvanını taşıyor. Bu metro hattıyla birlikte Altunizade istasyonunda Metrobüs ve Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosuyla entegre Çengelköy’den Şehir hatlarıyla entegre bir biçimde ve aynı zamanda yolcu yoğunluğunun ve nüfus yoğunluğunun olduğu semtlerede odaklanarak sisteme dahil edilip; ciddi bir nüfusa hizmet sağlayacak. Projenin 2025 ve 2026 yılı içerisinde önfizibilite ve etüt çalışmaları sona erip, akabinde hızlıca ihale ve temel atma süreçlerine geçilecek.
Beykoz’a metro geliyor! 2025-2026 yılı içerisinde temeli atılıyor! content media
11
24
6k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
09 Nis 2024
In Ulaşım Haber ve Gelişmeleri
Güller Ekspresi Bilgiler: Isparta(Burdur)-İzmir(Basmane) hattında her gün karşılıklı olarak işlemekte olan Güller Ekspresi, toplamda 262 yolcu kapasiteli 4 vagonlu konforlu setlerden oluşuyor. Basmane’den saat 23:05'te, Isparta’dan 22:30’da hareket edecek trenin ortalama seyahat süresi 8 saat 30 dakika sürüyor.  Güller Ekspresi Güzergahı: Burdur, Isparta, Gümüşgün, Denizli, Nazilli, Aydın güzergahını izleyerek İzmir'e ulaşıyor. YOĞUN TALEPLERE EK OLARAK GÜNDÜZ KARŞILIKLI 2’ŞER SEFER İLAVE EDİLDİ. Gündüz saatlerinde konulan bu trenle yolcuların kendilerine eşlik eden manzarayı izleyerek seyahat edebileceğini bildiren açıklamada “Güller Ekspresi, Anadolu’da ilk demiryolunun işletildiği bölge olan Ege’nin bereketli topraklarını boydan boya geçerek gül kokulu Isparta topraklarına ulaşıyor. Bu güzel coğrafyaya sahip Ege’yi trenle keşfetmek için yepyeni bir alternatif daha sunuluyor. Gece saatlerinde sefer yapan Güller Ekspresi’nin yanı sıra sefere konulan bu yeni trenle gündüz saatinde çevreyi izleyerek seyahat etmek mümkün olacak.” değerlendirilmesinde bulunuldu. İzmir Basmane’den 10.40 kalkışlı, Isparta tren Garın’dan 09.50 kalkışlı trenler ile Güller Ekspres trenini deneyimleyebilirsiniz. 2008 YILINDAN BERİ RAYLARDAKİ VE TREN GARINDAKİ SESSİZLİĞE ARTIK SON VERİLEREK; BURDUR ARTIK TRENLERİN ROTASINDA! Burdur Güller Ekspresi'yle kapılarını yeniden misafirlerine açacak" TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Ufuk Yalçın da Burdur'un 2008'den beri süre gelen tren özlemini sona erdirmek ve kentte yaşayanların keyifli, güvenli ve ekonomik seyahate yeniden kavuşmasının sevincini paylaştıklarını aktardı. Güller Ekspresi'nin seferleriyle başlamasıyla birlikte; "Burdur” bağlantısını başlattığımız Güller Ekspresi, Burdur-İzmir seferine Burdur'dan 10.50'de hareket etti, İzmir'e 19.34'te varacak. İzmir'den ise 10.40'ta hareket edecek. Burdur'a 18.55'te varacak. Demiryolu, ulaştığı tüm şehirlere bolluk bereket götürmüş ve şehirlerin bölgesel gelişimine katkı sunmuştur. Tarihi, doğası ve yöresel lezzetleriyle kadim şehir Burdur Güller Ekspresi'yle kapılarını misafirlerine açacak, ekonomisine canlılık katacaktır. DİPNOT: ANAHAT TRENİ OLAN GÖLLER EKSPRESİ SEFERLERİNE DEVAM ETTİĞİNİ AYRICA BELİRTMEK İSTERİM.
Eski adıyla: Göller..Yeni adıyla: Güller Ekspresi..BURDUR’un 15 yıllık tren hasreti sona erdi! content media
5
1
111
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
09 Nis 2024
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
TCDD taşımacılık Trakya bölgesinden gelen yoğun talepler sonrası Halkalı-Edirne-Halkalı bölgesel tren seferlerine karşılıklı 2’şer sefer ilave ederek ve buna yine ek olarak vagon sayılarını da yükselterek kapasite arttırımına gitmiştir. İstanbul Halkalı’dan kalkacak ilk tren: 08.40’da hareket ediyor ve 12.49’da Edirne Gar’a ulaşıyor. İkinci tren ise: 18.00’da Halkalı’dan hareket edip, 22.08’de Edirne’ye ulaşıyor. Dönüşte ise Edirne’den; 08.20’da hareket ediyor ve İstanbul’a (Halkalı) 12.30’a ulaşıyor. İkinci tren ise: Edirne’den 17.15’de hareket ediyor ve İstanbul’a (Halkalı) 21.22’de ulaşıyor. UZUNKÖPRÜ BÖLGESEL TRENLERİ İŞLETİLMEYE DEVAM EDİYOR. İSTANBUL-UZUNKÖPRÜ bölgesel tren seferlerine karşılıklı ikişer sefer olarak devam ediyor. İSTANBUL-ÇERKEZKÖY günde karşılıklı toplam sefer sayısı 6’ya yükseltildi. Ayrıca İstanbul-Çerkezköy seferleri Uzunköprü trenleriyle birlikte karşılıklı 3 sefer yapılarak toplam sefer sayıları 6’ya yükseltildi. İstanbul’dan hareketle; 08.40 treni, 11.15 treni, 18.00 treni Çerkezköy’den hareketle; 10.51 treni, 18.04 treni, 19.44 treni Ayrıca 10 Aralık 2023 tarihinden itibaren yolcu trenlerinde numarasız vagon uygulamasının kaldırılacağı bildirilirken, biletsiz binen yolculara tren içerisinde bilet ücreti ile beraber ayrıca seyahat edilecek mesafeye göre iki kat ceza uygulanacağı duyuruldu. TCDD-E Bilet uygulaması aktifleştirildi! Bölgesel, anahat ve YHT biletleri artık TCDD’nin E-Bilet uygulaması hayata geçirilerek bilet satın alma işlemi daha da kolaylaştı. TCDD Taşımacılık AŞ, iletişim ve bilişim teknolojisinin sunduğu fırsatlarla daha hızlı ve daha rahat yolculuk imkanı sunuyor. Gişeye Gelmeden Online Bilet Alabilirsiniz. TCDD E-Bilet ile gişelere gelmeden mobil uygulamadan, internetten, çağrı merkezinden biletinizi alabilirsiniz. Satış işleminin tamamlanmasının ardından biletiniz SMS ve e-posta ile tarafınıza gönderilir. Trene binerken resimli bir kimlik belgesi ibraz etmek zorunludur. Çağrı Merkezi Çağrı Merkezi, 444 82 33 numaralı özel servis numarası ile 7 gün 24 saat size hizmet veriyor. Çağrı Merkezinden; yolcu, yük ve liman hizmetleri konusunda her türlü bilgi verilirken, biletle ilgili işlemlerle öneri ve şikâyetlere ilişkin hizmetler yapılıyor.
🚉Halkalı-Edirne-Halkalı Bölgesel trenleri karşılıklı 4 sefer’e çıkartıldı.  content media
9
2
296
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
09 Nis 2024
In Ulaşım Haber ve Gelişmeleri
TCDD, tarihi ve doğal güzelliklerle dolu bir turistik tren yolculuğu olan Mezopotamya Ekspresi seferlerine 19 Nisan'da başlıyor. Ankara'dan Diyarbakır'a uzanan güzergahı boyunca seyahat tutkunlarına yeni deneyimler yaşatacak Turistik Mezopotamya Ekspresi ilk seferini 19 Nisan Cuma 15:55 te yapacak. Tren Diyarbakır'dan 21 Nisan Pazar günü saat 12.00'de geri dönecek. Mezopotamya Ekspresi toplam 180 yolcu kapasitesine, 9 yataklı ve 1 yemekli vagona sahip. Yolculuk 24 saat sürüyor. İki kişilik yataklı vagonlarda seyahat etmek isteyenler, gidiş için 9 bin lira, dönüş için ise 8 bin lira ücret ödeyecekler. Mezopotamya Ekspresi Rotası Mezopotamya Ekspresi, Ankara'dan Diyarbakır'a kadar uzanan eşsiz bir rota üzerinde seyahat tutkunlarına unutulmaz bir seyahat imkanı verecek. Ankara'dan yola çıkan tren, Kayseri, Malatya ve Elazığ'da mola vererek yaklaşık 1 gün sonra Diyarbakır'a ulaşacak. Bölgeyi keşfetmek isteyen yolcular, tarihi yerleri ziyaret edecek, yöresel lezzetleri tadıp yerel ürünleri satın alma imkanı bulacak. Mezopotamya Turistik Ekspres; Kayseri ve Malatya'da üçer saat, Elazığ'da ise 4 saat mola verecek. Tren seferlerinin, Diyarbakır başta olmak üzere bölge ekonomisine de katkı sağlaması bekleniyor. Seferler 19 Nisan'da başlıyor 1051 kilometrelik güzergahta düzenlenen seferler 19.04.2024-14.06.2024 arasında her Cuma Ankara'dan 15:55'de hareket edecek, gezi amaçlı Malatya'da 3 saatlik duruş yapacak, Diyarbakır varış saati 15:46 olacak. 21.04.2024-16.06.2024 arasında her Pazar Diyarbakır'dan 12:00'da hareket edecek, gezi amaçlı Elazığ Yolçatı'da 4 saat, Kayseri'de 3 saat duruş yapacak, Ankara varış saati 17:11 olacak. GÜNEY EKSPRESİ Turistik tren hattını tercih etmeyen yolcuların bir diğer alternatif seçeneği ise Güney Ekspresi. Güney Ekspresi Ankara kalkışlı trenler, Kayseri-Sivas-Malatya-Elazığ-Diyarbakır-Batman’dan sonra Siirt’e ulaşarak seferini tamamlıyor.
Yeni turistik tren: Mezopotamya Ekspresi.🚉🛤️ content media
3
0
102
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
08 Nis 2024
In M9 Bahariye-Ataköy Projesi
M9 metrosu bilindiği üzere 2 etap halinde açılışı gerçekleştirildi. İlk etabı 29 Mayıs 2021 tarihinde Bahariye-Masko istasyonları açılarak Olimpiyat uzatmaları ilave edilerek 5 istasyona ulaşmıştı. Son etabı ise 18 Mart 2024 tarihinde hattın güney etabı açılarak Ataköy’e kavuştu. Fakat hattın en önemli istasyonu olan ve aynı zamanda gelecekte M1 hattının (Kirazlı-Halkalı) entegrasyon durağı olan Mimar Sinan istasyonun çevre düzenlemesi ve istasyon düzenlemesi sebebiyle Mart ve Nisan aylarında açılış yapılamayacağını iBB tarafından belirtilerek, 31 Mayıs 2024’e kadar açılması beklenmektedir. iBB-Avrupa Yakası Raylı Sistemler Daire başkanlığı istasyondaki çalışmaların yoğun bir biçimde sürdürdüğünü belirtmiştir.
M-9 metro hattının “Mimar Sinan” istasyonu Mayıs ayında açılıyor! content media
19
8
952
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
08 Nis 2024
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
İstanbul genelinde gerek Ulaştırma Bakanlığı gerek İstanbul Büyükşehir Belediyesi son 5 yılda raylı sistemlere ağırlık vererek yoğun bir metro açılışları gerçekleştirildi. İstanbul’un raylı sistem ağı 362 KM’ye çıkartıldı. En sonki açılışlar UAB ve iBB tarafından yapıldı. M9 Ataköy-Bahariye metrosu ve M11&U2 Gayrettepe-Arnavutköy metrosu. Fakat bilindiği üzere M9 hattının en önemli istasyonu olan MimarSinan istasyonu ne yazıkki pasif durumda. Bu istasyonun 31.05.2024’e kadar açılması hedeflenmektedir. 16.03.2024 tarihinde açılan M5 metro hattının devamı niteliğinde metro hattının Çekmeköy-Samandıra Merkez kısmının açılışı yapıldı. Fakat Sancaktepe Şehir hastanesi pasif durumda kaldı. Bu istasyonun ise 30.08.2024’e kadar açılması hedeflenmektedir. M-3 metrosu Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapıldı. Sonrasında Metro-İstanbul’u devri yapılsa’da Ulaştırma Bakanlığı’nın sorumluluk alanında bulunan “Yıldıztepe” istasyonuyla ilgili net bir bilgiye erişimediğimizi buradan vurgulamak isteriz. 2024 takvimi içerisinde İstanbul için açılacak metro hattı kalmamış olup, UAB ve iBB 2025 yılındaki açılması beklenen metrolara fokuslanacak. Bu kapsamda 2025 yılının ilk çeyreğinde: ilk olarak açılması beklenen metro hattını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından M-11/U2’ hattının devamı olan Halkalı-Arnavutköy uzatması açılacaktır. Bir sonraki açılış ise İBB tarafından gerçekleştirilecek. Bu açılış ise Nisan-2025’de açılması planlanan M5 metrosunun devamı olan Samandıra Merkez-Sultanbeyli etabı olacak Bir sonraki açılışı yine İBB tarafından yapılacak, bu hat ise çok önem ve kıymet verdiğimiz, açılmasını dört gözle beklediğimiz, adeta diğer metrolardan daha farklı bir metro hattına dönüşecek olan M-12 metro’su. Bu metro hattı’nın açılmasıyla birlikte Anadolu Yakasındaki raylı sistem ağı gücüne güç katmış olacak. Bu hattın özel bir takvimde açılması bekleniyor. M-12 Göztepe-Ataşehir-Ümraniye metrosu 19 Mayıs 2025 yada 29 Mayıs 2025 tarihleri arasında açılması beklenmektedir. Bir sonraki açılışı yine iBB tarafından açılması hedeflenen, şahsen benim gözümde Marmaray’ın öz kardeş’i olan M10 metrosu bu hattın önemli bir özelliği Sabiha Gökçen’e kavuşturması. Pendik Sahil’den Kaynarca Merkez’e ulaşarak aktarmasız bir biçimde Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşım konforunu yaşatacak. M10 metro hattı ise Haziran-2025 takviminde açılması beklenmektedir. iBB’nin son açılışı ise İstanbul’un Marmaray’dan sonra ana omurgası haline dönüşecek olan M7 metrosu. Hemen hemen İstanbul‘a adımını atan herkesin M2 metrosundan sonra kullanılan M7 metro hattı adeta bir kalp görevini yürütüyor. İnanılmaz bir yolcu yoğunluğuna erişmiş durumda. Hattın diğer etapları tamamlandığında şahsen Marmaray’ın rakibi olabilir. Kıyı kesimlerinde arkeolojik kazıları devam etmesi sebebiyle 2024’deki açılış takvimi 2025 yılına ertelemek zorunda kaldı. Bu durumdan 2026 yılına kadar Beşiktaş istasyonu pas geçilip, Kabataş kısmı Kasım-2025 yılında açılması hedeflenmektedir. Yılın son takvimindeki açılışı ise benim’de şahsen ikamet ettiğim Çengelköy bölgesine yakın olan ve inşaatı Natayolu Caddesinde başlatılan M-14 metrosu. Bu hattın açılışı 2025’in Aralık ayı olarak hedeflenmiş. Fakat bu hattın şahsen açılışı 2026 olarak görüyorum. Çünkü çalışmalar ne yazık ki yavaş ilerliyor. M-14 metrosu yolcu yoğunluğunun en büyük semtlerine odaklanarak; M-12 metrosuyla entegre edilmiş bir biçimde düzenlendiği ve 4 yeni istasyon daha ilave edildiğini belirtmek isterim. M-14 metrosu Yavuztürk Mahallesi istasyonundan iki kola ayrılacak. Bir kolu Kazım Karabekir’e diğer kolu ise Güzeltepe ve Bahçelievler’e uzanacak. Son uzatmaların ise 2029 yılına kadar hedeflendiğini ayrıca belirtmek isterim. Şimdiden; Forumdaki herkesin Ramazan Bayram’ını kutlar, sevdiklerinizle birlikte güzel bir bayram geçirmenizi dilerim.
Metrolarda durmak yok, “TAM YOL İLERİ.” iBB Vites’i 5’e atıp, 2025 yılına doğru açılışlarla devam! content media
12
33
842
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
03 Nis 2024
In İstanbul M8
M-8 Bostancı-Parseller metrosu 6 Ocak 2023 tarihi itibariyle açılmıştı. Kozyatağı aktarma tüneli 2 Nisan 2024 tarihi itibariyle yolcuların kullanıma açılmıştır. Bu sayede yeryüzüne çıkmadan aktarma yapabilme imkanı sağlanmıştır. Buna ek olarak hat üzerinde diğer istasyonların giriş-çıkış yapıları ve M-8 hattıyla ilgili eksiklikler tamamlanıp, süreç devam etmektedir. 📍Mevlana istasyonunda 2 adet giriş-çıkış yapıları devam etmektedir. Ağustos-2024 sonuna kadar bitirilmesi hedeflenmektedir. 📍İçerenköy istasyonunda bulunan diğer-giriş/çıkış yapıları devam etmektedir. Eylül-2024 sonuna kadar bitirilmesi hedeflenmektedir. 📍M-8 metrosunun bilindiği üzere son seferi 23.00'da hareket etmektedir. Diğer metrolarda olduğu gibi 00.00 sonlanmasıyla alakalı Temmuz-2024'de bitirilmesi hedeflenmektedir. 📍Gece Metrosu kapsamına alınmasıyla ilgili talepler yoğun bir şekilde iBB'ye iletilmektedir. Bununla ilgili çalışmalar ve değerlendirmeler devam etmektedir. Hat belirli bir yolcu sayısına eriştiğinde Gece Metrosu'na dahil edilecektir. 📍Yine bu metro trenleriyle alakalı, trenlerin içerisinde yer alan ekrandaki durakların hareket edilmesiyle ilgili yazılım çalışmaları devam etmektedir. Bu çalışmalarında 31.05.2024 tarihine kadar bitirilmesi hedeflenmektedir.
M8 & M4 Pegasus-Kozyatağı aktarma tüneli devreye girdi.  content media
19
18
1k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
22 Mar 2024
In İstanbul B2
Marmaray’ın batı aksındaki son istasyonu olan Halkalı’dan, Ispartakule ve Çatalca’ya kadar uzatılma talepleri sonrası, 2019'da Başakşehir Belediyesi bölge sakinlerini Halkalı’ya ulaştırmak için geçici bir tren hattı açacağını duyurdu. Halkalı ve Bahçeşehir arasındaki hattın tek ray olması ve sinyalizasyon sisteminin olmamasından dolayı, sistem ancak günde karşılıklı ikişer sefer ile Marmaray hattına aktarmalı olarak çalışabilmektedir. Bahçeşehir istasyonunun inşaatını Başakşehir Belediyesi üstlenmişken; Ispartakule, Altınşehir ve Konut Birlik istasyonlarının inşaatı için TCDD üstlenmiştir. Bahçeşehir’de terminal istasyonun inşaatı bittikten sonra, 18 Eylül 2021 tarihinde Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu, hattın ilk deneme seferinin başarıyla gerçekleştirdiğini duyurdu. 23 Mayıs 2022'de hizmete giren hattın seferlerinde Marmaray hattında da kullanılan E32000 serisi trenleri beşli vagon olacak şekilde kullanılmaktadır. Hat, 23 Mayıs 2022'de sadece Halkalı ve Bahçeşehir istasyonları işletilecek şekilde hizmete girmiştir. 29 Ocak 2024'te Ispartakule istasyonu hizmete girmiştir. Konut Birlik istasyonu ince inşaatının tamamlanma aşamasında, Altınşehir istasyonu ise kaba inşaat aşamasındadır. İlerleyen günlerde bu istasyonların da gereken imalatlarının bitererek işletmeye hazır duruma gelmesi beklenmektedir. Kaynak: Vikipedi --------- • Hattın sefer saatleriyle ilgili sefer arttırım yapılabilmesi mümkün müdür? •Sinyalizasyon sistemi buna göre revize edildi mi? •Hattı azımsanmayacak kadar yolcu sayısına erişildi. TCDD muhakkak B2 hattına fokuslanmalı. En azından batıya uzanan bir raylı sistem var. Siz bu hat hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.
B2🚉 Halkalı-Bahçeşehir-Halkalı hattı content media
8
23
1k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Mar 2024
In M9 Bahariye-Ataköy Projesi
2022 yılında M-4'le başlayan Sabiha Gökçen Havalimanına uzanılan, 2023 yılında ise açılışlarla devam eden M-8 ve M-11 gibi ve 2024 yılı metro hatlarıyla adeta bir metro rüzgarı haline dönüşen açılışlar gerçekleştirildi. Ve son halkalarımızı M-3 ve M-9 hatlarıyla tamamlamış bulunuyoruz. 2025 yılının ilk çeyreğine kadar açılış göremeyeceğiz sanırım. Tabiki Ulaştırma Bakanlığı sürprizler yapmazsa. Arnavutköy uzatması da yarın tamamlanıyor. M-9 Ataköy-İkitelli metro hattı hayırlı ve uğurlu olsun. Önemli bir hat. Entegrasyonlarıyla kıymetli. Yenibosna istasyonunda M-1 Yenikapı-Atatürk Havalimanıyla ve aynı zamanda Metrobüs işletmesiyle, Ataköy istasyonunda B1-Halkalı-Gebze ve Ataköy-Pendik Marmaray işletmesiyle, Kuzey yönünde M-3 hattıyla buluşturması. Ve son olarak 2026 yılında ise M-7 hattıyla da buluştuğunda inanılmaz bir hat olacak. Yine buna ilave olarak yakın gelecekte açılması planlanan Mimar Sinan istasyonunda ise; Kirazlı-Halkalı işletmesiyle buluşturan bir hat olacak. Açılmayan istasyon olan "Mimar Sinan" istasyonu umarım 2024 yılı bitmeden açılır. Tekrardan hayırlı ve uğurlu olsun.
Ve son metro hattı olan M-9 Olimpiyat-Ataköy hattı hizmet vermeye başladı. Sarı çok yakıştı! 🇹🇷 content media
18
10
2k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
16 Mar 2024
In M5 Çekmeköy-Sultanbeyli Pro.
M-5 Samandıra etabı hayırlı ve uğurlu olsun. Uzun yıllardır beklediğimiz metro nihayet bir kısmı açıldı. Ki bu kısmi açılış bile trafiği önemli ölçüde rahatlatacaktır. Özellikle Sarıgazi bölgesi. M-5 Çekmeköy-Samandıra Merkez metro hattı 15 gün boyunca ücretsiz olduğunu hatırlatalım. Trenler an itibariyle: Çekmeköy Metro İstasyonunda durmaktadır. Samandıra etabı için bir kaç saat sonra yolculu işletmeye alınması planlanmaktadır. Son olarak Sultanbeyli yönüne gitmek isteyen yolcular; SM 6 hat numaralı İETT aracıyla devam edebilirsiniz. SM-6 numaralı İETT hattı 18 MART 2024 tarihinde aktif hale gelecektir.
M-5 Çekmeköy-Samandıra Merkez etabı saat 16.00 - 17.00 arası yolculu işletmeye alınması planlanıyor. content media
7
2
434
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
14 Mar 2024
In M5 Çekmeköy-Sultanbeyli Pro.
2017 yılında yapımına başlanan, ödenek yetersizliği sebebiyle aynı yıl içerisinde durdurulan ve 2019'un Sonbahar döneminde yapımına tekrar başlatılan M-5 Çekmeköy-Sultanbeyli metro hattının Samandıra Merkez'e olan kısmı 16 Mart 2024 tarihinde saat 12:30 açılıyor. TÖREN YERİ: SAMANDIRA MERKEZ İSTASYONU Hattın açıldığı gün, sefer sıklıklarını, çıkış kapılarını, hatla ilgili düşüncelerinizi ve önerilerinizi bu postun içerisinde paylaşabilirsiniz. Hattı kullanan biri olarak tekrardan hatırlatalım. Hat an itibariyle; Hafta içi saat 23.00'den itibaren METRO hattı tamamen kapalı. 23.00'den gece 01.00 arası İETT seferleri ile yapılacak. GECE METROSU DA KAPALI. 16 Mart'a kadar Gece Metrosu yerine İETT seferleri yapılıyor. 23.00 ile 06.00 arası İETT ile yapıldığını tekrardan hattı kullanan yolculara hatırlatmakta fayda var. Sarıgazi'deki trafik çilesinden kurtaracak, ki biliyorsunuz Cumartesi trafiğini bilenler bilir. Çekmeköy metro istasyonu da bu konuda nasibinden yararlanmış olacak. Çünkü: adeta mahşer yerine dönen karışıklığa son verecek. Ve bir çok UM kodlu otobüsün ilk istasyonu Samandıra Merkez'e kaydırılacak. İETT bununla ilgili çalışmalara başlamış durumdalar. 11-ÜS seferleriyle ilgili aksayan bir durum olmadığı bilgisi de gelmiş durumda. Güncelleme geldi; İETT: Sultanbeyli Devlet Hastanesi , Sultanbeyli Merkezdeki yolcularımıza daha hızlı ve konforlu bir ulaşım sağlamak amacıyla, M5 Metrosu’na entegre SM6 Sultanbeyli Devlet Hastanesi – Samandıra/Sancaktepe Metro hattımız açılıyor. Hattımız günlük 24 sefer ile Sultanbeyli İlçesi Battalgazi-Mimar Sinan-Adil-Abdurrahmangazi-Hasanpaşa ; Sancaktepe İlçesi Veysel Karani-Osmangazi-Eyüp Sultan-Abdurrahmangazi Mahallelerine tek biletli besleme hat olarak hizmet verecektir. Metro hatlarına erişimi kolaylaştırarak, ulaşım hızının ve konforunun arttırılması yönünde mevcut hatlarımızdaki iyileştirmelerin yanında açılacak yeni hatlar ile metro-otobüs entegrasyon faaliyetlerimiz devam edecektir.   M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro hattı Samandıra’ya uzatılarak Meclis-Sarıgazi-Sancaktepe-Samandıra İstasyonları hizmet vermeye başlayacaktır. SM6 Hat Güzergahı: Battalgazi Mahallesi-Sultanbeyli Devlet Hastanesi - Kılıçaslan Caddesi -Mimar Sinan Caddesi-Bosna Bulvarı – Çiftlik –Hasanpaşa – Samandıra - Sancaktepe Metro Hat 18 Mart 2024 tarihinde hizmete girecektir.
(M-5)🚉 Samandıra Merkez istasyonu bu yöndeki son istasyonumuzdur.  content media
17
8
3k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
05 Mar 2024
In M5 Çekmeköy-Sultanbeyli Pro.
2017 yılından beri ihalesi yapılan, daha sonrasında finansman yetersizliği sebebiyle durdurulan M-5 metro hattının devamı niteliğinde olan Çekmeköy-Sultanbeyli metro hattının Çekmeköy-Samandıra Merkez metrosu 16 Mart 2024 tarihinde saat 13:30'da açılışı gerçekleştirilecektir. Şuan için bütün istasyonlar tek 1 çıkış kapısıyla beraber açılacak. Şehir hastanesi istasyonu henüz hazır olmaması sebebiyle, 2025 yılında tamamlanması hedeflenen Sultanbeyli etabıyla beraber hizmete alınacaktır. Çekmeköy metro istasyonundaki mahşer yeri zannedersem birkaç istasyon öteye taşınacak. Bilindiği üzere orası özellikle pik saatlerde inanılmaz kalabalık. Hınca hınç toplu taşıma araçları. Bölgeye inanılmaz derecede değer katacak ve aynı zamanda yoğunluk bir nebze de olsa ileriye taşıyacak. Ve Çekmeköy istasyonu daha ferah bir seviyede olacak. Ama tabi iş burada bitmeyecek. Bir önemli mesele entegrasyonlar. Sizce İETT entegrasyonlarıyla ilgili neler yapılabilir? Yada neler yapılır? Mesela 11-ÜS numaralı İETT hattı kapatılabilir mi? Ya da Samandıra Merkez istasyonuna son durağı taşınabilir mi? Sultanbeyli'den sonra VİAPORT/KURTKÖY uzatması 2030 yılına kadar tamamlanması hedeflenmekte. Bu uzatma yerine Sabiha Gökçen Havalimanı uzatması olmalı mı? Düşüncelerinizi paylaşacağınız için şimdiden teşekkür ederim.
M-5 metro hattı 16 Mart 2024 tarihinde saat 13.30’da açılıyor. content media
12
19
7k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
01 Mar 2024
In M5 Çekmeköy-Sultanbeyli Pro.
•18 Mart 2024 tarihinde açılması planlanan M-5 metrosunun devamı niteliğinde olan Çekmeköy-Samandıra etabı için bugün ve yarın gece metrosu yerine İETT otobüsleri hizmet verecek. Açılışa tam 17 gün kaldı. Çekmeköy ve Sancaktepe'liler için büyük bir ulaşım projesi. Sarıgazi'deki o yoğun trafikten kurtaracak. Şimdiden hayırlı ve uğurlu olsun. 🚉
M-5 Çekmeköy-Samandıra etabı için bugün ve yarın Gece Metrosu devre dışı kalacak.🚉  content media
9
0
3k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
26 Şub 2024
In U3 Sirkeci-Kazlıçeşme Projesi
TCDD'ye bağlı U-3 Sirkeci-Kazlıçeşme hattı bugün saat 15.30'da karşılıklı seferler yaparak vatandaşların kullanımına açıldı. Tren ve istasyonlarla ilgili düşünceleriniz neler? Kırmızı renge boyanan trenler: Eski nostaljik tren havasını veriyor mu? Sirkeci Garı zannedersem 3 hat olarak düzenlenmiş. Dolayısıyla; diğer tren hatlarına yer verilecek mi?Anahat yada Bölgesel Trenler yeniden Sirkeci Garına ulaşacak mı? Ve tabiki uluslararası trenlerde dahil. Özellikle Orient Express trenleri gibi.
Sirkeci-Kazlıçeşme raylı sistem hattı açıldı! 🚂🚉 content media
14
25
1k
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
14 Şub 2024
In U3 Sirkeci-Kazlıçeşme Projesi
CİMER'den son yaptığım başvuruya istinaden en geç Mart-2024'de devreye gireceği ve hat üzerinde testlerin devam ettiğine dair bilgiler iletildi. Fakat yakın bir zamanda bu kıymetli ve önemli bir hat açılacak; Açılışta yeniden Marmaray trenlerini kullanmak gibi bir fikirleri ve zihniyetleri var. Marmaray trenleri yerine daha nostaljik, bu hattın tarihi dokusuna uygun, bir tren olması gerekmez miydi? E-8000 gibi mesela. Yada daha eski bir tarzda (modern çağa uygun şekilde dizayn edilmiş) bir tren olsa daha iyi olmaz mıydı? Keza 2021 yılında yapılan tanıtım toplantısını biri; TCDD yönetimine hatırlatmasını ve Ulaştırma Bakanlığına iletmesini istiyorum. Bu hattın dokusuna uygun bir tren olmalı bence! Sirkeci Garına gelen Orient Express'leri der noktayı koyuyorum. :))))
Sirkeci-Yedikule-Kazlıçeşme+Halkalı yolcusu kalmasın!🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂Hat; “Mart-2024’de devrede!🚂🚂🚂 content media
10
4
482

Okan

Raylı Sistem Yazarı
Mobil Kullanıcısı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page