İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin etüt ve fizibilite çalışmalarında sona yaklaşıldığı “Altunizade-Çengelköy-Kavacık” metro hattı 11.3 KM oluşuyor ve 10 yeni istasyon içine katarak yıllardan beri ihmal edilen ve hiç dokunulmayan Beykoz’a uzanan ilk raylı sistem unvanını taşıyor. Bu metro hattıyla birlikte Altunizade istasyonunda Metrobüs ve Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosuyla entegre Çengelköy’den Şehir hatlarıyla entegre bir biçimde ve aynı zamanda yolcu yoğunluğunun ve nüfus yoğunluğunun olduğu semtlerede odaklanarak sisteme dahil edilip; ciddi bir nüfusa hizmet sağlayacak. Projenin 2025 ve 2026 yılı içerisinde önfizibilite ve etüt çalışmaları sona erip, akabinde hızlıca ihale ve temel atma süreçlerine geçilecek.
top of page
bottom of page
Kavacık Çubuklu Füniküler içinde harekete geçilmeli. Rumeli Aşiyan F4 ile Çubuklu arası yapılacak vapur seferleri ile boğaz geçişine alternatif olur.
Bu hat Beylerbeyinden geçeçek mi.Orada Saray var tarihi ondan sordum.
Bu tip hatların tek aktarma verecek şekilde Altunizade gibi istasyonlarda sonlandırılmaları kapasitelerinin en üst seviyeye çıkarılmasını engelliyor. Güneye doğru inmelidir. En azından Marmaray ve M4 ile aktarma vermelidir.
E çok benzer güzergahta M14 vardı.. keşke çift raylı tek bi sistem olsaydı. Bı de bakanlık m14'u Anadolu hisarina uzatirsa iyice aynı güzergah olucak😅🤔
Bu kesin güzergahmı?
Beylikdüzü metrosuna bile onay çıkmazken bu hat için nasıl kredi alınacak acaba? Muhtemelen belediye kendi bütçesiyle yapacak zaten çok uzun bir hat değil.
Altunizade'de işler karışacak :) Bakanlığın yaptığı metro, M5'in bir kolu mu olacak acaba? Bu hat ise yine M5'in bir kolu mu olacak şimdiden merak ediyorum.