TCDD'ye bağlı U-3 Sirkeci-Kazlıçeşme hattı bugün saat 15.30'da karşılıklı seferler yaparak vatandaşların kullanımına açıldı.
Tren ve istasyonlarla ilgili düşünceleriniz neler?
Kırmızı renge boyanan trenler: Eski nostaljik tren havasını veriyor mu?
Sirkeci Garı zannedersem 3 hat olarak düzenlenmiş. Dolayısıyla; diğer tren hatlarına yer verilecek mi?Anahat yada Bölgesel Trenler yeniden Sirkeci Garına ulaşacak mı?
Ve tabiki uluslararası trenlerde dahil. Özellikle Orient Express trenleri gibi.
Bu yeni nesil ulaşım sisteminin(!) gerek yolcu kapasitesi vede çevre düzenlemesiyle ilgili bilgi ve görsele sahip olan varmı acaba?
Bu hattın yolcu yoğunluğu nedir acaba?
Son olarak dün (2 Mayıs 2024) kullandım ve hala sefer tarifesi ortalıkta yok, Yenikapı aktarma merkezinde tabelalarda, yerdeki işaretlerde vb. hat yer almıyor, nasıl gidileceği tarif edilmiyor, bu ihmalkarlık nereden kaynaklanıyor acaba?
Kisa bir sure evvel maps ve google earth arasinda kiyaslamali feribot yolu fotograflari gondermistim uydudan, kisa zaman once son bir guncelleme geldi, onu da sunuyorum. Dun ayrica gozumle de gordum ama gizlemisler adeta yolu, bir aralik bulup aciklayici bir kare cekemedim ama google earth goruntusu gayet yeterli
https://youtube.com/clip/UgkxXSIivGMv9EjrhMhYeX857ZwyruMAyaRl?si=Fszrc2UH5Dhu45d4
Sirkeci edirne bölgesel treni seferi müjdesi
Asagidaki fotografi cektigim kopruden sag tarafa dogru "ray olmayan" bolumu takip ettiginizde kismen otopark kismen santiye ve bosluk bir alana ulasiyorsunuz
Ne sekilde degerlendirilecegi su an muamma ama eskiden burada yan yana trenler beklemede duruyordu sanirim (emin degilim)
Buradan gorus olarak o geometri tam belli olmuyor ama feribota gittigi gorulen sol taraftaki ayrimdan sonra "istenirse" bir makasla ray dosenebilecek kanal birakmislar ama betonlamislar da
Yani sanki burayi artik ray ulasan bir amacla kullanmayacagiz ama yine de yarin obur gun istenirse basit bir makas ve beton kirma ile bu fonksiyona donusturulebilir denmek istenmis
Bu hemzemin bolum ayni zamanda sanirim yurume yolu bolumunun de gecisi icin dusunulmus olabilir, neticede orada bir tren trafigi olmayacak... ama bosluk alanin faaliyet seklini bilmeden fal acmak gibi oluyor tahminler
Marmaray'ın açılmasıyla beraber atıl kalan yolun bir kısmı raylı sistem öteki kısmı da insanların sosyalleşebileceği bir alan oldu bu açıdan başarılı bir proje olarak görüyorum, emeği geçenlerin eline sağlık.
Ya allahaşkına yıllardır tren yolunun üstünde kalmış gürültüsünü çekmiş. denize ,yeşile hasret vatandaş niye tren yolunun yanında bisikletle veya yaya yürüyüşe çıksın??
Zaten tüm sahilde bunlar zaten var..
Yeni nesil dedikleri bumudur?
Bir tarafta Yenikapıyı doldurup deniz ve yeşille buluşturmak için paralar döküyorsun..
Diğer tarafta vatandaş karada kal diyorsun..!!!
Üstelik en önemlisi kentin göbeğine kadar gelen gerek Trakya gerekse avrupa tren yolunu kasıyorsun..
Bunların hepsinin bir takım nedenleri olduğu belli ama neyse burası bunları taışılıcak yer değil..
iyi bayramlar
Istanbul sehir haritasi, apple maps ve google earth uydu goruntuleri farkli zamanlara hitap eden goruntuleri ile oldukca faydali oluyorlar , google earth in bilgisayar versiyonunda zaman makinesi de bir secenek
4-5 sene evvel az daha kritik bir hata yapip sirkeci yuzeysel hatti kazlicesmeye kadar yok edip, yurume veya raylari trenlerle uyumsuz bir tramvay hattina cevireceklerdi , akli selim galip geldi ve dogru bulundu
Mevcut hat cok gerekli miydi yore insani karar verir ama gari islevsizlestirecek, denizyolu baglantisini kesecek olaya sukur ki izin cikmadi kurumlarca ve bugune geldik
Traji komik olarak tarih boyunca sirkeci sarayburnu arasindaki feribot baglantisi hep farkli bir noktadan verilmis , cok gecmiste daha ilerideymis, zaten orasi yan yana tren park edilen yer gibiymis, sonra tek baglanti yeter gorulunce 2-3 kez metre bazinda yeri degismis, bir az ileri , bir biraz geri
Gelinen noktada son secilen yer yakin zaman ongorusuzlugu ile yesilay dernegine bahce peysaji ile tahsis edilmis ama baska yer kalmadigindan simdi o bahce peysaji tekrar kaldirilip feribot yanasma alanina cevrilmis
Yap boz , boz yap ...
Liman yolu
Az önce paylaştım. :-)
Bugün Kazlıçeşmeden Kalkan İlk Tren 15.10 Treni
Bugün ben de binme fırsatı buldum tamamen E-14000 nostaljisi yaşamak ve eski banliyöme geri dönmek için. Tam olarak sistem tam oturmamış trenlerin ne zaman kalkacağı ve istasyona ne zaman geleceği yazmıyor. Yolculuğum 23 dakika sürdü Yenikapıdan önce 5 dakika diğer trenin geçmesini bekledik. Sirkeci’de ise Marmara’ya bindiğimde ise Kazlıçeşme 7 dakika sürdü. Önceki yorumlarımda belirttiğim gibi BN1 otobüsünün getir götürünü yapar cinsten BN1 daha hızlı ve rotası daha geniş bir hat ve tek ücret.
Eskiden olduğu gibi evlere bakınca tam olarak Türkiye’nin sosyoekonomik durumu göz önüne seriliyor. Açılış diye yürüme yolları dolu olur diye düşünmüştüm ama 3 tane bisikletli ve 100ü geçmeyecek kadar insan saydım sadece.
Bukeleon Saray mevzusu ise direk halledilmiş toprak altında olan sarayın üstüne beton yürüme yolu atılmış -bir de cam köprüden falan bahsediyorduk :D-
Yürüme yollarının güvenliği ve işlevselliği ise şaibeli özellikle belli bir saatten sonra tamamen ıssız olacağından eminim. Herhangi bir güvenlik önlemi göremedim. Cankurtaran istasyonundan sonra yürüyüş yolunda yürümek aşırı tehlikeli olur diye düşünüyorum çünkü yürüyüş yolunun yanında milli saraylar afişleri olduğundan dolayı tamamen izole ve hani istediğini yap 20 dakikada bir tren geçiyor sadece.
Kısacası bizi şaşırtmayan Türkiye şartlarına uygun laf olsun torba dolsun misali bir hat olmuş. Önceki yorumlarımda dediğim gibi sadece durakların tamiri ve boya badanası yapılsa ve tuvasaş E-14000 eski bilmum trenler olsa başka hiç bir şeyine dokunulmadan olduğu gibi olsaydı bu hat kesinlikle favorim olurdu. Şuanki özetiyle B3 Kazlıçeşme Sirkeci Marmaray uzatmasından farkı yok.
Bugün hatta iki kere binme fırsatım oldu, izlenimlerim şu şekilde:
Trenler 15 dakika sıklıkla çalışıyor, hatta kullanımda olan şu anda iki tren var, ikisi de nostaljik kaplamalı
Anons sesi marmaraydaki sesle aynı
Hat tek raylı olduğundan, Sirkeci yönündeki tren Cerrahpaşa-Yenikapı arasında 2-3 dakika bekliyor
Bilgi ekranlarında da daha dakika gösterilmemekte.
Umarım sefer sıklığı artırılır ve bu beklemelerin önüne geçilir. Keşke hat, 2 raylı yapılsaydı, yürüyüş yolu pek kullanılacakmış gibi gözükmüyor, ana yoldan ve denizden epeyce izole.
Fakat kesinlikle otobüsten daha iyi bir seçenek, şehrimize hayırlı olsun.
Orient Ekspres, Avrupa Trenleri, Edirne Hızlı Treni Ve Bölgesel Tren'in Sirkeci Gar Varış-Kalkış olmasını bekliyoruz tabii ki. Gerek sosyal medya , gerek başka forumlarda, gerek yetkili ağızlarca Tramvay ve Metro olacak diye konu çok saptırıldı fakat nihai beklenen doğal sonuç ortaya çıktı. Bu hat konvansiyonel hattır ve yukarıda saydığım Trenlere'de eskiden olduğu gibi çok rahat hizmet yapar.