top of page

Forum Yorumları

MİMAR SİNAN İSTASYONU 31 MAYIS’TA AÇILIYOR.
In M9 Bahariye-Ataköy Projesi
Kent meydanı makası
In Gebze M1 OSB-Darıca Metrosu
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
21 May 2024
Güzel gelişmeler kaydeden bir metro hattına tanıklık ediyoruz. Fakat yıllar içerisinde gerçekten çok derin olaylara tanıklık eden ve birçok problemlerle karşı karşıya kalan metro hattı. Ki bu bölgenin gerçekten daha önce de söyledim gibi “Nefes Metro’su” olarak adlandırılabileceğim bir metro hattı. Proje 2017 yılında açıklandı ve 2018 yılında ise ilk kazma vuruldu. 2019 yılına geldiğimizde Kocaeli Büyükşehir Belediyesi için mali yük oluşturdu. Sonuç olarak; 2019’daki yerel seçimde Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı seçilen Doç. Dr. Tahir Büyükakın büyükşehrin bütçesinin 2,5 milyar TL olduğu bir dönemde 5 milyar TL metro projesine harcamanın Kocaeli için çok büyük bir yük olduğunu düşünüp, projenin Ulaştırma Bakanlığına devri için konuyu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a taşıdı. Ve 2019 yılında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devri gerçekleştirildi. Bu sefer de 2020 yılında dünya çapında meydana gelen bir pandemi krizi yaşandı. Dolayısıyla 1 yıl boyunca ilerleme kaydedemedi. 2022 yılında ise hız kazandı ve adeta iyi bir ilerleme oranı kaydetmeyi başardı. 2023 yılında açılış bekleniyordu bu sefer de zemin sorunları öne çıktı. Dolayısıyla Eski Bakan’Adil Karaismailoğlu’nun 2023 yılındaki açılış beklentisi de yıkılmış oldu. 2024 yılında ise zemin sorunları bir nebze de olsa çözülmüş olsa da hattın şuan ki gidişatı olumlu yönde. Fakat açılışın ne zaman gerçekleşeceğine dair bir fikir sorucak olursanız 2024 yılının bitimiyle alakalı netlik kazanacağından 2025 yılında kısmi 2026 yılında tam açılış beklenmekte. Değerli paylaşımlarınız için ayrıca teşekkür ederim Buğra Bey. @Bugraavci
5
2
M4/M10/M5 Kurtköy büyük revizyon
In M10 Pendik-SGH Projesi
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
20 May 2024
Mahir Bey kaynağınızla birlikte paylaşabilir misiniz?
3
0
Fiziksel gelişmesi açılış 2025 haziran
In M12 Ümraniye-Göztepe Projesi
Batı İstanbul Ulaşım Tasarıları
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
13 May 2024
•M9 hattı kesinlikle kuzeye uzatılarak Güvercintepeyi de içine katarak sisteme dahil edilmesi gerekir. •M3 hattı için Kayaşehir-Fenertepe etabı için umarım çalışmalar başlar. UAB’nin bu konuyla ilgili projeleri var diye biliyorum. •Banliyö treni değil de şuan için TÜYAP’tan MimarSinan’a kadar bir uzatma vaatleri var. Bakalım yerine getirecekler mi? •DAHA ULAŞABİLİR İSTANBUL İÇİN - TAM YOL İLERİ DİYEN. “EKREM İMAMOĞLU” : 1) Hızray ve Metrolarla Hedef 740 km Raylı Sistem Ağı İstanbul'u karayolu ağırlıklı bir sistemden raylı sistemler ağırlıklı sürdürülebilir bir ulaşım sistemine dönüştürüyoruz. Bu amaçla yeni metro hatları açıyor ve Hızray gibi yenilikçi projeleri hayata geçiriyoruz. Hızray, dünyada örneği sayılı, Türkiye'de ise ilk olacak bir ekspres metro sistemi. Saatte 140 km hız yapacak, 75 km uzunluğunda ve 13 istasyonlu olacak bu sistemle 12 ilçeyi birbirine bağlayacağız. Hızray ile Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Havalimanı arasını 55 dakikada kat etmek mümkün olacak.Mart 2024'te Ataköy-Yenibosna-İkitelli ve Çekmeköy-Sancaktepe-Samandıra metro hatlarını açıyoruz. Samandıra-Sultanbeyli, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe, Kaynarca-Pendik-Tuzla, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt, Yıldız-Kabataş ve Kirazlı-Halkalı hatlarının da yapımını hızla sürdürüyoruz.Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap metro hattı için ihale sürecini başlatıyoruz. Eyüpsultan-Bayrampaşa tramvay hattının yapım ihalesini de yakın zamanda gerçekleştireceğiz. Sancaktepe-Finans Merkezi-Söğütlüçeşme metro hattının ilk etabı Yenidoğan-Sancaktepe Şehir Hastanesi kısmında yapıma başlıyoruz. Esenyurt-Saadetdere metro hattını da planlama aşamasına aldık.Üsküdar-Kadıköy-Maltepe tramvay hattı, Esenler Cadde tramvay hattı ve Üsküdar Harem Nostaljik tramvay hattı imalat için hazır. Bu hatları da yakın zamanda hizmete sunarak İstanbul'un raylı sistem ağını genişleteceğiz.2029 sonuna kadar raylı sistem ağını yapımı devam eden hatlar ile birlikte 650 kilometreye ulaştıracağız. 2029 sonrası ilk dönemde ise bu ağın 740 kilometreye ulaşmasını hedefliyoruz. METROBÜSTE İSE; Metrobüs hattımızı Büyükçekmece-Mimar Sinan'a kadar uzatacağız. Silivri-Büyükçekmece arasında İETT'nin uygun büyüklükte ve sefer sıklığı yüksek araçlarıyla tam bir entegrasyon sağlayacağız. HALKALI-BAHÇEŞEHİR-HALKALI HALKALI-DELİKLİKAYA-ÇATALCA SEFERLERİ HK. Bunların dışında ek olarak; Halkalı-Bahçeşehir-Halkalı hattındaki sefer saylarını güçlendirmeleri gerekiyor. Halkalı-Çatalca arasındaki tren seferleri muhakkak olmalı. Günde 2-3 kez de olsa.
4
0
Metro ile paralel otobüs hatları
In Zihni Sinir Projeler
Okan
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
12 May 2024
Halit Bey Merhabalar, 2019 yılından sonra bilindiği üzere İstanbul’da bir siyasi parti değişimi yaşandı. Bu değişimin yaşanmasıyla birlikte E-5 trafiği mahveden bir otobüs yoğunluğu vardı. Mesela dikkat ettiyseniz 21U hattı (Kadıköy-Uğurmumcu hattı kaldırıldı. Yine 21K hattı yani Kadıköy-Kurfali hattı. Bu hatlar kısaltılarak KM hatlarına dönüştü. Ve bu dönüşümü kısa hatlarda dahil edildi. Örneğin; 21B Küçükbakkalköy-Kadıköy hattı gibi. Bir çok otobüs hattı aslında E-5’den çekilmiş oldu diyebiliriz. Fakat insanların yine de E-5’i kapsayacak en az 1-2 otobüs kalmasıyla ilgili İBB ve İETT’ye yoğun başvurular yapıldı. Hatta öyle ki change.org sayfasında bir kampanya başlatıldı. Link: https://www.change.org/p/iett-21u-kadıköy-uğur-mumcu-otobüs-hattı-iptal-edilmesin-ietttr-ibbbeyazmasa İBB & İETT yetkilileri kararlarından hiçbir şekilde taviz vermeyerek ancak bir açık kapı bırakarak 500T hattını ve 130Ş hattını devre dışı bıraktı. Yani vatandaşlar en azından E-5’den giden bir otobüs yolculuğunu alternatif bir yolculuk seçeneği olarak görmek istediler. Mesela M8 hattı açıldığında; Bostancı-Sabiha Gökçen Havalimanı otobüs hattı kaldırılmıştı. Yoğun şikayetler sonrası hat geri açıldı. Çünkü sahil yolundan ulaşan havalimanı hattı sadece otobüsle mümkündü. Yeni otobüsler alındı. Peyderpey teslimat süreci devam ediyor. Yakın bir zamanda zaten bir metro açılışı göreceğiz. 2025-2026 yılları içerisinde özellikle. Bu metroyla hatlarıyla birlikte yine metro ve metrobüse ve aynı zamanda Marmaray’a aktarmalar söz konusu olacağından iBB’nin yeni hatlar açması bu anlamda bekleniyor. Tabi bununla beraber otobüs hatlarının daha çok verimli bir şekilde olması adına yolculuk güzergahlarını ve işletme saatlerini doğru planlamaları gerekecektir. Son olarak 500T ve 130Ş hatları kolay kolay kaldırılacağını şahsen düşünmüyorum. Özellikle 500T artık İstanbul’un bir simge hattı haline dönüşmüş iken. 500T ile ilgili TV-SİNEMA sektörüne konu haline dönüşmüşken bu hattın kapatılacağını sanmıyorum. Üzerinde güneş batmayan hat diye tarifliyoruz biz İstanbul’lular olarak. Birde Tuzla bölgesine henüz metro erişimi sağlanamadı. M4 hattının devamıyla alakalı proje revizyonları devam ediyor. 2029 yılının sonlarına doğru artık Tuzla’ya kavuşacağını düşünüyorum. Umarım en kısa zamanda projelendirme çalışmaları sona erer ve ihale aşamasına geçilir. Tuzla’nın tek ilacı şuan için TCDD’ye bağlı bir Marmaray var. Marmaray ne yazık ki sahil tarafında yani şehrin güney etabında bulunduğundan dolayı, insanların Marmaray’a erişmesi de bir hayli işkence diyebilirim. Özellikle Tuzlalılar için. Şahsen ben bile Çengelköy’de ikamet etmeme rağmen özel araçla minimum 40 yada 45 dakika Marmaray yada Metrobüse erişebiliyorum. Çünkü; yaşamış olduğum bölge Beykoz’a yakın bir güzergah. Raylı sistem var mı? Maalesef yok. Hal böyle olunca trafikte kaçınılmaz oluyor. Bu seferde özel araç kullanımı artmış oluyor. Raylı sistem ulaşana kadar; Deniz ulaşımının güçlendirilmesi gerekiyor. En azından Tuzla-Pendik-Maltepe-Bostancı-Kadıköy-Üsküdar-Beşiktaş hattı olsa ne güzel olur. Ya da ekspres vapur seferleri. Tıpkı geçen yıl Avcılar-Bakırköy-Kadıköy-Bostancı hatları gibi. Bakalım yeni dönemde Deniz ulaşımıyla ilgili Tuzla için ve Üsküdar - Çengelköy için yeni vaatler sunulmuştu. Umarım vaatler yerine getirirler. En azından raylı sistem ulaşana kadar deniz ulaşımından faydalanabiliriz. Nüfus yoğun bir şekilde arttığından dolayı ne yazıkki İstanbul’un trafiği de inanılmaz derecede arttı. Dolayısıyla raylı sistem kullanım oranını yukarıya doğru çıkması için, daha çok metro, daha çok tramvay, daha çok fünükiler hattı açmamız gerekecek. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde neler olup biteceğini zamanla göreceğiz. (Ekteki bıraktığım metro hatları açılırsa gerçekten hem Boğaz köprüsündeki sahil trafiği ve hemde E-5 Tuzla ve yanyol trafiği özellikle pik saatlerdeki olan kaos ortadan kalkmış olacak. Tabi bunun için minimum 2029 yılına kadar beklememiz gerekiyor.)
Content media
3
0
Darıca Cumhuriyet Meydanı İstasyonu 12 Mayıs 2024
In Gebze M1 OSB-Darıca Metrosu

Okan

Raylı Sistem Yazarı
Mobil Kullanıcısı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page