top of page

Forum Mesajları

Aslan Amca
01 May 2024
In Sohbet, Muhabbet
Salı günü işe gitmek için evden çıktım. 10 dk boyunca otobüs (19 no) bekledim. Otobüs dolu geldiği için binemedim. Diğer otobüs alternatifleri için üst caddeye yürüdüm. 319 dopdolu geldi, orta kapıdan binebildim. 17,70 tl bastım. Metroya binsem kozyatağından aktarma yapmam gerekecek. Tek otobüsle uzunçayır'a gitmek istedim. Metroya binseydin diye üşüşmeyin hemen 😀 yoğun bir trafik sonrası tam 45 dk'da Uzunçayır'a vardım. Metrobüs için 26,27 tl ödedim. Zincirlikuyu'da indiğimde 6,04 tl iade aldım. Oradan otobüse aktarma (12,67 tl) yapıp işe vardım. Toplamda 50.64 tl ve yorucu ve konforsuz bir yolculukla işe varmışım. Metroya binseydim toplamda 4 vasıta kullanmam gerekirdi ve toplam maliyet 60 TL'yi aşacaktı. Dönüşle birlikte 100 tl civarı bir ücret çıkıyor. Aman otomobile ne gerek var canım diyenlere 1.5-2 saat süren bu yolculuğumu anlatmak iistedim. Yolculuk otomobille daha hızlı sürecekti trafiğe rağmen. Maliyeti umurumda değil, ama en azından spotify listimden müzik dinleyerek konforlu yolculuk yapacaktım. Elimde iş çantamla orta kapıda yaşadığım hayat mücadelesini anlatmaya lüzum yok. Bir ara 6 yaşından küçük çocukları olan bir anne bindi o dolu otobüse bebek arabasıyla. Bedava yolculuğun keyfi başka tabii. Orta kapının halini hayal edin. Otobüste kitap okuma devri sona ereli çok oluyor. Demiryolu fanatiği abilerimiz fildişi kulelerinden inip otobüse binerlerse toplu taşımanın gerçek yüzüyle tanışmış olur.
4
1
111
Aslan Amca
23 Nis 2024
In İstanbul Ulaşım Haberleri
Ataşehir Dudullu Caddesindeki gümrük nedeniyle yaşanan trafik insanı çıldırtacak düzeyde. Şehir içinde art arda trafiğe giren tırlar nedeniyle yol tıkanıyor. 2 dk’lık yolda 30 dk geçirmek durumunda kalıyoruz. Burası trafik ışıkları sonrası gümrüğe dönülen göbek. Bir an evvel bakanlık ve belediye aksiyon alarak bu rezilliğe bir son vermeli. Seçim vaatleri arasında gümrüğün taşınması vardı, hep birlikte takipçisi olmalıyız. Dosya boyutu büyük olduğundan bugün çektiğim fotoğrafı paylaşamadım. Saygılar.
5
12
260
Aslan Amca
21 Nis 2024
In Eskişehir-Antalya YHT Projesi
Proje etüdü tamamlandıysa yatırım programına alınıp inşaatın başlaması gerekmiyor mu?
5
4
302
Aslan Amca
20 Nis 2024
In Sohbet, Muhabbet
Bu forumda özellikle demiryoluna gönül veren insanlar mevcut hatlar ve projelerle ilgili görüş beyan ediyor, tartışıyor. Atıl kalan istasyonlar, geciken projeler, henüz fizibilitesi dahi yapılmayan projeler, hatalı güzergah seçimleri, kötü işletilen hatlara çokça denk geliyorum. Bu durum beni ziyadesiyle üzüyor, kamu bütçesi çok daha etkin ve verimli kullanılabilir. Burada uzmanlık alanı demiryolu olan insanlar da yazıyor, kahrolduklarını hissediyorum üzüntüden. Özetle, keşke daha çok uzmanın görüşleri alınarak projeler yazılsa ... Ulaşım projelerini daha yüksek sesle gündeme getirmeli, hataları eleştirmeli ve projelerde gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlamalıyız. Umarım bu forumdan yetki ve söz sahibi insanlar da çıkar ve göreve geldiklerinde bu forumdaki görüşleri ve eleştirileri dikkate alırlar.
5
0
60
Aslan Amca
06 Nis 2024
In Yaya-Bisiklet Yolu Projeleri
Ataşehir belediye başkanı seçilen Onursal Adıgüzel'in vizyon projesidir. Göztepe Köprüsünden başlayıp Ferhatpaşa Mahallesinde bitecek olan toplam uzunluğu 11 km olan kesintisiz bir yaya ve bisiklet yolu projesidir. Anayol dışında yanyollar da yapılacak. 15 dk'da bisikletle Ataşehir'in iki ucu arasında bisikletle ulaşım mümkün olacak. Projenin önümüzdeki beş yılda İBB ortaklığında tamamlanması hedeflenmektedir. Ataşehirlileri bu projenin takipçisi olmaya davet ediyorum.
Yeşil Ataşehir content media
13
12
451
Aslan Amca
06 Nis 2024
In T10 Anadolu Tramvayı Projesi
Bu tramvayın güzergahının Kadıköy sahil üzerinden olması konusundaki görüşlerinizi merak ediyorum. Belki Kadıköy Üsküdar sahilleri arasında ayrı bir tramvay projesi düşünülebilir. Harem - Üsküdar tramvayı uzatılabilir örneğin, bu nedenle turistik olmamalı bu Harem Üsküdar tramvayı.
5
0
190
Aslan Amca
27 Mar 2024
In İstanbul M8
DUDULLU-BOSTANCI METROSU 2015 İHALE 2015 Eylül ayında ihale edildi. 2016 Şubat ayında iş başlatıldı. 2018 yılı sonunda %58 seviyesinde temin edilen kredinin bitmesinden dolayı TAMAMEN DURDU: - İstasyonlarda kazıları tamamlanmamış ve istasyon tünel ve açık kazıları yarım bırakılmıştı. - Birçok istasyonda betonarme işleri başlamamıştı. - Birçok istasyon giriş çıkış yapısı tünellerine hiç başlanmamıştı. - Birçok tünel ve açık kazı depreme dayanıksız ve 2 yıllık ömrünü tamamlamış geçici destek sistemi ile bırakılmış ve yüzeye yakın ve eski bina stoğu altında çok ciddi tehlike oluşturmaktaydı. - 2018 yılında iki kişinin de hayatını kaybettiği Parseller İstasyonu açık kazısı sırasında oluşan zemin kayması sonrasında durdurulan imalatlar bir daha başlatılmamış, hatta kazının nasıl tamamlanacağına ilişkin bir proje dahi geliştirilmemişti. - Ana Hat Tünelleri hat boyu ray üst yapı ve peron imalatları başlamamıştı. - Elektromekanik montajlarına başlanmamıştı. - Sinyal montajlarına başlanmamıştı. - Birçok Alt Yükleniciye olan borçlar ödenememiş ve bu Alt Yükleniciler sahayı terk etmişti. - Bostancı ve Kozyatağı otoparklarında kazı imalatları tamamlanmamıştı. - Yıllardır terkedilmiş bir şantiye olarak 100 m2’den fazla kapatılmış şantiye alanı ile Bostancı Meydan İstanbulluların yaşam kalitesini çok düşürüyordu. - Hatta işletilecek 40 adet metro aracının üretimi de kredi anlaşması çözülemediği için tamamen durmuştu. - Şile Yolu üzerinde sonradan gururla TCDD’nin Kurucusu ve ilk Genel Müdürü Behiç Erkin’in adını verdiğimiz Metro Yerleşkesinde (Depo ve Atölye) bir hattın işletileceği Kumanda Merkezi bile oluşturulmadan yapım işleri durdurulmuştu. - Bu şekilde yarım kalmış bir mega metro projesine hiçbir uluslararası kredi kuruluşu kredi sağlamaya yanaşmıyordu. - Şantiyede toplasanız 50 çalışanı zor görüyordunuz. Özetle, Yükleniciye yapılamayan Hakediş ödemeleri ve işin tamamlanması için gerekli Finansal Planlama belirsizliğinden dolayı araç temin işleri dahil tüm proje 2018 yılı sonunda TAMAMEN DURMUŞTU ve yarım kalan imalatlar TEHLİKE OLUŞTURUYORDU. 2019 ve SONUÇ - 2020 Temmuz ayında Belediye öz kaynaklarından bütçe ayrılarak yeniden başlatıldı. Yukarıda yazan ve benzeri yüzlerce teknik ve finansal problem çözüldü. - Yüklenicilere ve Uluslararası Finans Kuruluşlarına yeniden güven telkin edildi. - 2019 yılı sonunda metro araç temin kredi problemi çözülerek yarım kalan imalatlar tamamlandı ve 40 adet aracın depo sahasına sevki 2020 yılında tamamlandı. - 2022 Nisan ayında 190 Milyon Euro Eurobond ihracı ile projeye finans sağlandı ve çalışmalara daha da hız verildi. - 6 Ocak 2023’te Dudullu-Bostancı Metrosu tüm istasyonlarıyla hizmete açıldı.💯 - Günlük 75 bine yakın yolcumuz var ve eskiden 1-3 saat süren Dudullu Bostancı arası artık 15 dakikadan daha kısa! - Daha iki hafta önce Kayışdağı istasyonu içinde oluşturduğumuz gençlerimizin çok kıymetli vakit geçireceği Yenilikçi Fikirler Merkezini de işletmeye aldık. - Bu hafta Cuma günü 29 Mart 2024’te Anadolu Yakasının en güzel meydanlarından biri olacak Bostancı Meydanını da tamamlıyoruz. Kaynak: https://x.com/alpkokin_pelin/status/1772971871123779795?s=20
8
6
447
Aslan Amca
14 Mar 2024
In İstanbul M8
İbb proje sitesinde 13 Mart'ta açılacağı yazıyor. Sanırım aynı zamanda Marmaray'a yakın çıkış da açılacak. Bu konuyla ilgili bir gelişme var mıdır?
5
24
976
Aslan Amca
10 Mar 2024
In İstanbul M8
İçerenköy metro istasyonunun İnönü Mahallesi - Ciğerci Bahattin çıkışı hala açılmadı. Çalışmalar da yarım bırakılmış gibi. Bu haliyle bölge şantiyeyle iç içe... Ciğerci Bahattin'in oradan mevcut çıkışa yaya geçidi olmadan geçiş çok tehlikeli. Umarım geçici de olsa bir yaya geçidi eklenir o kısma. Su Deposu mevkisindeki kütüphane inşaatı da düşünüldüğünde bu bölge inşaattan kurtulamayacak. Bölgedeki esnafa sabır diliyorum.
3
1
195
Aslan Amca
10 Mar 2024
In Üsküdar-Harem Tramvay Projesi
Hat henüz proje aşamasında ancak tahmini temel atma ve açılış tarihleriyle ilgili bilgisi olan var mıdır? Üsküdar meydandan Harem'e giden otobüs sıklığı geç saatlerde bir hayli az. O nedenle nostaljiden öte bölgedeki ulaşımı rahatlatacak. Harem Peronlar'dan kalkan pek çok hat mevcut. Bu tramvay peronlar aktarmasını kolaylaştıracak ancak M4'e(Ayrılıkçeşme) kadar uzatılırsa çok daha hoş olur ancak bir nostaljik tramvay için fazla uzun bir mesafe de olabilir tabii.
9
4
332
Aslan Amca
09 Mar 2024
In Öneri Kutusu
İşletmede olan metro hatları başlığına M8, M4, M6 vb. halihazırda açık olan metro hatlarıyla ilgili gönderi yazılabiliyor. Ancak, M8, M4, M2 gibi altbaşlıklar olsa takip daha rahat olur. Bu haliyle aynı metro hattıyla ilgili paylaşımlar bölük pörçük gözüküyor. Böyle bir düzenleme yapılabilir.
6
1
117

Aslan Amca

Diğer Eylemler
bottom of page