Arada 3 hattan bağlantı varken böyle bir ringin herhangi bir yararını göremedim. Göztepe'de bitiş Göztepe sahil tarafının trenden biraz uzak kalması açısından düşünülmüş olabilir. Bostancı'nın önemi İDO'suz azalmış olsa da gene de pek çok deniz seferi yapılıyor buradan; Adalar'a belki de en önemli bağlantıyı sağlıyor.
Yahu kırk yılda bir aceleniz olacak diye yer altını kazıp milyonlarca para harcanarak otopark mı yapılırmış. Cevabı kendiniz vermişsiniz işte taksi sırası bekliyor bir o kadarı metroya otobüse biniyor ama arabaları ile şehir içine girmiyor. Benim arabam var illa da onu kullanacağım bana park sahası bul, yeraltı parkı yap demek sosyal devlet anlayışına uygun değildir.
Koca İstanbul malesef metro konusunda daha emekleme safhasında. Evet metrolara dikey otobüs tramvay hatları olmalı ve metrolara yolcu taşımalı ama otopark yapıp arabaların trafiğe çıkması teşvik edilmemeli.
Avrupanın büyük şehirlerinde şık şıkıdım insanların metroları kullanarak işe ve sosyalleşmeye gitmeleri çok sıradan bir olgudur. Ama bizde insanlar bunu nedense aşağılayıcı bir durum olarak görüyor.
Bizim ve özellikle belediyenin yapması gereken metro kullanımını sürekli ve ısrarlı bir şekilde teşvik etmesidir. Bunu saydığınız uygulamalarla desteklemelidir. 7/24 değilse bile gece en azından 01:00'e uzatılmalıdır. Gece otobüsleri yaygınlaşmalıdır. Tenha saatlerde indirimlerle yolcuların metroları tercih etmesi sağlanmalıdır. İlkel minibüs ve dolmuş sistemi terk edilmelidir. Daha sayacak çok şey var ama yapılmaması gereken tek şey özel araç kullanımının teşvik edilmesidir.
Son yorumum Bostancı'da, sahilde insanların gezip dolaşabilecekleri, hava alıp sosyalleşebilecekleri bir çok alan otomobiller tarafından işgal edilmiş durumda. Hem bu otoparkları kaldırır, yol kenarlarına park yapılmasını yasaklarsanız kimse arabayla gelip bencilce bu alanları işgal edemez ve toplu taşımayı tercih eder. Doğru olan budur.
Bu hatla ilgili bir görüşümü paylaşmak istiyorum;
Bu ve Göztepe hattı daha önceki İBB tarafından planlandı..
İDO İBB deyken oradan birçok deniz ulaşımı vardı..
Bostancı-Dudullu hattı buna binaen yapılmaya başlandı.
Ancak ido özelleşince bu deniz ulaşımının çoğu iptal oldu..
Dolasıyla bence bu hattın potansiyeli bayağı düştü..
Bu arada Göztepe _Ümraniye diye bir hattada başladı(Niye Göztepe den başltıldı pekde anlamış değilim)
Finanskent endeksli olabilir ..
Bilindiği gibi bu hatların yapımı sekteye uğrayıp durdu..
Yeni İBB bunları bitirmek için bir çabaya girdi..
Bunda sen yapamadın ben yaparım gibi siyasi bir çekişme neden oldu bence..
Halbuki yeni İBB bence bu projeleri böyle yapmazdı..
Ancak iş başa düştü deyip.devam dedi..
Halbuki; bu İDO olayını gözönüne alarak bu iki hattı birbirine bağlayarak gayet verimli bir ring hattı yapabilirdi bence..
Bostancı-Göztepe arası karadan 2 durak en fazla 2 km..!!!!
Daha da işlevsel bir hat olurdu..
Saygılr iyi bayramlar..
Son durumu nedir? açıldımı?
Mart ayının son haftasına doğru açılış gerçekleştirilecek.
Bostancı istasyonunda peyzaj çalışmaları devam ediyor.
Aynı zamanda Marmaray'a yakın olan çıkış kapısı da bu anlamda açılacak.