top of page

Forum Mesajları

Kamil Büke
10 May 2024
In Bursa Raylı Sistem Projeleri
2017 yıllarında gündemde olan ve tamamı yeraltında olacak olan Çekirge (Dikkaldırım) - Muradiye - Davutkadı - Yıldırım Metrosu ne oldu? Bursa BB Sn. Mustafa Bozbeyli'nin projeleri içinde yer almıyor.. https://www.bursa.bel.tr/haber/yildirim-metrosuna-start-24397 https://www.bursahakimiyet.com.tr/bursa/bursa-da-dev-ulasim-projesi-yildirim-metrosu-start-aldi-193654 https://www.linehaber.com.tr/bursa-yildirim-metro-hattinin-akibeti-ne-durumda/
Yıldırım Metrosu content media
2
1
81
Kamil Büke
16 Nis 2024
In Kentsel Dönüşüm ve Altyapı
Bursa’da Zaman Yolculuğu.. Uzun bir aradan sonra bugün Bursa Osmangazi’yi gezdim. Çocukluğumuzun geçtiği Mantıcı Mahallesi, Reyhan derken Tuz Pazarı, Fidan Han, Koza Han, Atatürk Heykeli, Mavi Köşe, Setbaşı, Irgandı Köprüsü, Gurabahane-i Laklakan, Mahkeme Fırını, Çakırhamam, Hanlar Bölgesi, Pirinç Hanı, Okulum Hoca İlyas İlkokulu, Çatalfırın, Ahmet Paşa Mahallesi, Darmstadt Caddesi, Yeni yapılan Meydan (tam anlamıyla bitmemiş ), Osmangazi Metro İstasyonu ile eve dönüş.. Ne gördüm, neler hissettim? Olağanüstü bir kalabalık, tam curcuna, İskender Kebapçılarının önünde günübirlikçilerin oluşturduğu 100 metrelik kuyruklar. Bugün Bayramın 3.cü günü ve Kapalı Çarşı Kapalı! Tuzpazarı yönünden gelen kalabalık için çıkış yok. Koza Han'a girerek 2.ci Kattan daracık bir kapıdan, İstanbul TEM Mahmutbey yoğunluğu içinde, Atatürk Caddesi tarafında çıkabiliyorsunuz. Atatürk Caddesindeki alt geçitlerde en azından çıkış yönlü yürüyen merdiven niçin yok? Yapılamaz mı idi? Aynı şekilde, Çatalfırına doğru Zafer Plaza'nın oradakilerde de yürüyen merdiven yok. Cemal Nadir Caddesindeki, Kızılay, TC Merkez Bankası ve diğer binalar yıkılınca, Hanlar bölgesi ortaya çıkmış ve güzel ve etkili olmuş. Tophane sırtlarından bu etkiyi görmek istedim. Kentin tarihi kimliği ön plana çıkmış. Santral Garaj bölgesindeki Kent Meydanı devamı olarak yapılan yeni meydan tam bitmemiş. Etrafından dolayı çok etkileyici durmuyor. Belki zaman ile daha iyi ve fonksiyonel olabilir. Bursa'da uzun bir ara sonrası bu gezi sonucu, Bursa'nın 60-70'li yıllarda gözde eski mahallelerinin acilen kentsel dönüşüme girmesi gerektiğini ve çok geç kalındığını üzülerek görüyorsunuz. Reyhan, Kiremitçi Mahalleleri, Çatalfırın, Altıparmak. Doğanbey Mahallesi ise tam bir garabet. Kimse üzerine alınmıyor! Altıparmak'ta artık, yurttaşlarımız, “burada biz oturuyoruz” diye balkon ve camlarına Türk Bayrağı asmışlar, zira sokaklarda esnafların tabelaları arapça lisanında. Bursa, eski Bursa merkezdeki değişimi gözlemledim sadece. Tabii ki tümünü görme zamanı olmadı ancak Bursa’da, ciddi bir nüfus yoğunluğu dikkati çekiyor. Merkezdeki bina stoklarının yenilenmediği ve en önemli sorun olduğu dikkati çekiyor. Raylı Sistemler Ulaşım Ağına bakıldığında, • M2 Üniversite istasyonu Görükle’ye kadar niçin uzatılmadı? • T2 Hattı Demirtaş’a uzatılması, • Hamitler-Bağlarbaşı-FSM Bulvarı-Beşevler-Dikkaldırım ekseninde LRT • Muradiye-Cumhuriyet Caddesi-Davutkadı-Yüksek İhtisas eksenlerinde, metro planlanmalı ve başlatılmalı idi. Bursa, devlete ödediklerinin karşılığı olan, ihtiyacı olan hizmeti alamamış gözüküyor. Kamil Büke / 12 Nisan 2024
Bursa'da Zaman Yolculuğu.. content media
3
0
58
Kamil Büke
16 Nis 2024
In İstanbul B1
Eminönündesiniz ve Beylikdüzüne gideceksiniz. Sizce en iyi bağlantı-aktarma nerede? 1. T5 Tramvay'ı ile Ayvansaray'da Metrobus'e geçiş 2. Marmaray ile Yenikapı, M1a ile Merter ve Metrobus aktarması 3. Marmaray, Küçükçekmece Metrobus aktarması 4. Marmaray ile Söğütlüçeşme'ye geri gidiş ve Metrobus'e aktarma. Siz olsanız, nasıl gidersiniz? 🤔😐😎
En İyi Marmaray-Metrobus Bağlantısı content media
6
13
580
Kamil Büke
29 Mar 2024
In Yurtdışındaki Raylı Sistemler
İtalya'da Hızlı Tren Ağı, inşaa halide olanlar ve planlananlar.. Türkiye'nin ulaşım Master Planları Yatırımları için önemli bir örnek olduğu için İtalya'yı ele aldım. İtalya'da, hızlı ten ağı tamamlanınca milli havayolları Alitalia iflas etti ve iç hat uçuşları yok denecek düzeyde.
İtalya'da Hızlı Tren Ağı ve Ulaşım content media
3
2
89
Kamil Büke
26 Mar 2024
In Karayolu Projeleri
MUDANYA ÇEVRE YOLU 26 YIL SONRA HAYATA GEÇİYOR... BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ Tarih: 24.11.2010 https://www.bursa.bel.tr/haber/mudanya-cevre-yolu-26-yil-sonra-hayata-geciyor-4803?fbclid=IwAR0KBeENbAEjRzhMDII9KsfPfgQA993k_vJvUpcQYZgrMn0FAV1NXkcNwsE 31 Mart 2024 YEREL SEÇİMLER içinde Adaylar kıyasıya çarpışıyor, vaatler havada uçuşuyor. Ama bizler, aklı-selim insanlarız. Kimlerin ne söz verdiklerini ve ne yaptıklarını iyi biliriz. Buna bir örnek, Mudanya Çevre Yolu Projesi.. Yukarıdaki yazı Bursa Büyükşehir web sitesinden alınmıştır. 2010 yılında yazılmış ve 26 yıl geçmiş diyor yazıda. Şimdi kaç yıl geçmiş oluyor? Aramızda aritmetiği kuvvetli insanlar var şüphesiz. Ama biz yazalım, toplam 40 yıl olmuş. Ne dersiniz? Bence artık bir 40 yıl daha geçmez. Hadi şuna 20 yıl diyelim. Torunlarımız bakalım görecek mi? Onlar yapsınlar, biz mahçup olalım. Yeter ki hizmet olsun ülkemize, insanlarımıza..
2
0
91
Kamil Büke
22 Mar 2024
In İstanbul U1
Yeni Havalimanı İhalesi: 3 Mayıs 2013 Yeni Havalimanı İnşaat Temel Atılması: 7 Haziran 2014 İstanbul Havalimanı Açılışı: 29 Ekim 2018 Havalimanı Metrosu Metro İhalesi: 3 Aralık 2016 U1 Metro İnşaat Başlaması: Aralık 2016 U2 Metro İnşaat Başlaması: Kasım 2018 U1 Metronun İşletmeye alınışı: 23 Ocak 2023 https://www.utikad.org.tr/Detay/Sektor-Haberleri/13536/3-havalimani-metro-hattinin-ced-sureci-basliyor
U1 - (M11) Gayrettepe-İstanbul HL content media
5
0
137
Kamil Büke
22 Mar 2024
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
İstanbul Metrolarının, Mart 2019 - Mart 2024 Fiziki Durumu. Ekrem İmamoğlu döneminin (2019-2024) faaliyet özeti. 2019 ve öncesi tamamlanmış Hatlar Harita'da gösterilmemiş..
İstanbul Metroları Fiziki Durum(%)
 content media
7
4
276
Kamil Büke
21 Mar 2024
In Havalimanı Projeleri
BURSA YENİŞEHİR HAVALİMANI, BÖLGESEL HAVALİMANI OLMALIDIR..   BURSA, Yenişehir Havalimanı açıldığı tarihten beri olması gerekli işlevine kavuşamadı. BURSA, Tarihsel, Kültürel değerleri ile hak ettiği özellik ile konaklamalı Yabancı Turizm potansiyeline kavuşamadı. BURSA, Otomotivin merkezi, Tekstilin merkezi, Türkiye İhracatının en önde gelen şehirlerinden biri olmasına rağmen yıllardır, söz verildiği halde tamamlanamayan YHT ve Demiryolu Hattı ile mağdur edilmiştir.   Ekli görselde görüldüğü gibi Bursa'nın 7-8 milyonluk bir hinterlandı bulunmaktadır. Kamuoyunda yapılan açıklamalarda, sürekli eleştiri konusu olan ve YİD Projesi olarak yolcu garantisi ile yaptırılan Kütahya Zafer Havalimanının verilen garantinin %95’i sağlayamadığını dikkate alarak, özellik ile yazın Avrupa’dan yoğun tarifesiz ve tarifeli seferler yapılan Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanını kapatma kararı alındığı öğrenildi. Bu şekilde Eskişehir yolcusu, Zafer Havalimanına yönlendirilerek zevahiri kurtarma derdindeler.   Aynı organizasyon Bursa’da da yıllardır yapılıyor. Bursa yolcusu, gece gündüz Sabiha Gökçen Havalimanına taşınıyor. Buna başta Bursa Büyükşehir Belediyesi de hizmet (!) ediyor. Bursa kamuoyu, Bursa Ticaret Sanayi Odası, Bursa Medyası da tepkisiz. Oysa yapılması gereken, Bursa Yenişehir Havalimanına rahat ulaşım için raylı sistem yapılması ve Bursa Yenişehir Havalimanının bölgesel merkez havalimanı olmasının sağlanması.
Bursa Yenişehir Uluslararası Havalimanı content media
6
11
186
Kamil Büke
21 Mar 2024
In Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattı
Bursa, benim şehrim, her ne kadar şu anda orada yaşamasam da. Tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer nasıl kürkçü dükkânı ise, çocukluğumuzun, gençliğimizin Bursa’sına (*) döneceğiz bir gün elbette. Çocukluğumun Bursa’sında, Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosunda Luigi Piccinato’nun, gelecek Bursa Şehir Planı maketine bakarak hayaller kurardım. En dikkatimi çeken nokta, Merinos’un altında bir Tren Garı olması idi ve doğu batı ekseninde giden demiryolu vardı. Bursa – Mudanya Tren Hattı yıllar önce sökülmüş olduğundan sadece Babalarımızdan bu Tren Hattı ile ilgili hikayeleri dinlerdik. 1960’lı yıllarda, Bursa, doğusunda Kestel, Batısında Acemler ve Kuzeyinde Santral Garajın oraya kadardı. Hürriyet ve İstiklal Mahalleleri, BOİ’nin Bussing Otobüsleri ile Nilüfer Çayını Abdal Köprüsünden geçerek gidilen Yunuselinde THY’nin günde 3-5 sefer yaptığı Bursa Havalanının yanındaki mahalleler idi. Buradaki Ziraat Okulunun muhteşem ağaçlıklı yeşil alanına pikniğe gitmek, Kültürpark’a alternatiflerden birisi idi. Yalakçayırındaki Organize Sanayi Bölgesi henüz kurulmamış idi. L.Piccinato’nu planındaki ana görüş, Bursa’yı tarihi dokusu içinde muhafaza ederek ve tarihi bölgeyi, Turizm ve Ticaret bölgesi olarak bırakmak ve Bursalıları lodos dışındaki basık havasından kurtararak daha havadar yeni yerleşim alanlarını Çağlayan bölgesine yapılmasını önermek idi.   Nasıl bir Bursa hayal ediyorum? Bunu Sizler ile paylaşmak istedim.   Bursa’da, Tirilye, emeklilik günlerimizi geçireceğimiz bir belde olacak. Hayallerimiz var bu yönde. Eylül 2007’den beri kadastro problemleri, arsanın temizlenmesi, Mahkeme, Yargıtay süreçleri ile 7 yıl uğraştık ama kazandık. 2015’ten sonra da malum bürokrasi, inşaat ruhsatı almak vs. tam 12 yıl geçti ömrümüzden ve Tirilye’deki arsamıza Ekim 2019’da inşaata başlayabildik. Tirilye’deki günlük uğraşlardan fırsat buldukça, Yalova’daki eski bahçeli evimize, İstanbul’a Oğlumuza gideceğiz. Mudanya Tren İstasyondan Banliyö Treni ile Geçitteki, Bursa YHT Garına gideceğiz. YHT Treni yada Bursaray (LRT) ile Yenişehir’deki Bursa Uluslararası Havalimanına ulaşarak, örneğin çok sevdiğim Saraybosna’ya yada Kıbrıs’a uçacağız. 1. YHT ile Eskişehir, Ankara, Konya, Sivas, İzmir, Antalya, Samsun, Erzurum, Trabzon, Kars ve İstanbul, Edirne’ye gitmek mümkün olacak. (Bursa - Osmaneli YHT Hattı inşaatı bitirse inşallah) 2. Osman Gazi Köprüsü inşaatı esnasında, tüm teknik ve uzmanların görüşlerine kulak kapatılarak OGK’dan tren hattı geçirilmedi. Ancak Bu proje halen fizibilite olarak mümkündür. OGK’dan en azından tek hat tren yolu geçirilerek, “İstanbul – Ankara” Hızlı Tren yolu ile yapılacak “İstanbul – Bursa – Balıkesir – İzmir Hattı ” birleştirilmelidir. 3. Bursa’dan YHT ile Karacabey, Bandırma, Çanakkale gidilebilecek. (PROJE VAR) 4. Bursa’dan, Banliyö Trenleri ile Mudanya, Gemlik’e gidilebilmeli. 5. Yalova Topçular Ro-Ro Limanı ile Gemlik, Mudanya, Bandırma Limanları arasında ulaşım ve taşımacılık için tren hatları inşa edilmeli. 6. Bursa Tren Garında, Kuzey – Güney ve Doğu - Batı yönleri demiryolları kesiştirilerek tüm yük taşımacılığı tren hatlarına entegre edilmeli. 7. Bursaray (LRT), Kestel’den sonra Bursa Uluslararası Havalimanı ve İnegöl’e kadar uzatılmalı. 8. Bursa’nın çılgın projesi olabilecek şekilde, Uluabat Gölü – Nilüfer Çayı birleştirilerek, turistik taşımacılık yapılmalı. Oluşturulacak su kanalı Bursa Ovasında Gürsuya kadar uzatılabilir. Turistik amaçlı ve yük taşımacılığında kullanılabilir. 9. İZNİK, Hristiyanlık alemindeki önemi ön plana çıkartılarak, İznik – Apolyont – Tirilye üçgeni, uluslararası turizmde bir cazibe yapılmalı. 10. Osmanlı’nın ilk başkenti Bursa, tarihi bölgenin restorasyonu tamamlanarak yerli ve yabancı turizmcilerin konaklamalı tur programlarına dahil edilmeli. 11. Yenişehir BURSA Uluslararası Havalimanı, doğu ve güney Marmara için ulaşım merkezi yapılmalı. Balıkesir, İzmit, Adapazarı, Bilecik, Eskişehir, Kütahya ( Zafer HL’deki büyük hatadan vaz geçilmeli) için yurtiçi ve yurtdışı uçuşlarının merkezi yapılabilir. Oluşturulacak hızlı tren alt yapısı ile bu mümkün olacaktır. 12. Bursa Uluslararası Havalimanı daha modern yeni bir Terminal binasına kavuşturulmalıdır. Bursa, kendi çabaları ile ulaştığı sanayi kapasitesine ilave olarak zaten mevcut olan tarihi ve kültürel mirası ön plana çıkartılmalıdır. Sanayi, tarım, tarih, kültür unsurlarına fazlası ile sahip olan Bursa, İstanbul’un gölgesinden kurtarılarak hak ettiği yere gelmelidir. Bursa, tarih, tarım, endüstri, ticaret, kültür ve turizm için Türkiye’nin çok değerli mücevveridir. *************************************************** (*) Bu satırların yazarı, 1955 Bursa, Muradiye Semti doğumlu. Hoca İlyas İlkokulu, Osmangazi Ortaokulu ve Bursa Atatürk Lisesi mezunudur. 1972’de okumak için gittiği İstanbul’da, İTÜ Maden Metalurji Bölümünden 1978’de Mühendis olarak mezun olup, iş yaşamı süresinde Bursa dışında (**) ikamet etmiştir. (**) Sadece, 1988 – 2010 yılları arasında Orhangazi’de, Döktaş Döküm Fabrikasında çalışırken 1999 Depremi sonrasında, 2 yıl Bursa İhsaniye’de ikamet etmiştir.
5
2
107
Kamil Büke
21 Mar 2024
In Ulaşım Haber ve Gelişmeleri
Bir toplum, bilim insanına, kültür, sanat değerlerine ne kadar sahip çıkar ise o kadar yücelir ve gelecek nesillere örnek olur. Türkiye’de bu bağlamda örnekler ne yazık ki çok az. Devlet Adamı ve siyasetçi dışında ülkenin önemli bilim, kültür insanlarının isimleri bu şekilde tüm Dünya insanların gelip geçtiği Havalimanları gibi yerlere verilmesi o ülkenin geçmiş ve gelecek bilim ve kültüre ne kadar sahip çıkabildiğinin göstergesidir. Türkiye’de Havalimalarına isimleri verilen siyaset dışı kişiler (Benim tespit edebildiklerim..) • Sabiha Gökçen, • Nuri Demirağ (Sivas), • Cengiz Topel (Kocaeli), • Koca Seyit (Balıkesir), • Ebul Hasan Harakani (Kars), • Prof. Dr. Aziz SANCAR (Mardin), Oysa, Mevlana, Yunus Emre, Nazım Hikmet ilk aklımıza gelenler. Dünya’da değil sadece Avrupa’daki örneklerini yazalım..   BİRLEŞİK KRALLIK.. • Liverpool John Lennon Airport. • George Best Belfast City Airport. • Robin Hood Airport Doncaster/Sheffield. ALMANYA.. • Franz Josef Strauss International Airport Munich Germany AVUSTURYA.. • WA Mozart Salzburg Airport Austria İTALYA.. • Rimini Federico Fellini International Airport • Rome Leonardo Da Vinci International Airport • Venice Marco Polo International Airport • Genoa Cristoforo Colombo Airport • Pisa Galileo Galilei Airport • Bologna Guglielmo Marconi Airport • Guiseppe Verdi, Verona Airport • Giovanni Falcone Airport, Palermo FRANSA.. • Saint-Exupéry International Airport Lyon France POLONYA.. • Warsaw Frederic Chopin Airport Poland MACARİSTAN • Budapest Ferenc Liszt International Airport YUGOSLAVYA • Belgrad, Nikola Tesla Airport
3
0
56
Kamil Büke
19 Mar 2024
In Karayolu Projeleri
Mudanya-Gemlik arasında bir karayolu var. Özellik ile Altıntaş bölümden geçerseniz bir daha bu yola girmek istemezsiniz. Bursalıların yıllardır beklediği ve tamamlanınca ciddi alternatif olacak bir sahil yolu, Mudanya-Gemlik Karayolu. Ancak UAB ve KGM'nin önceliklendirmesinde hep geriye atılıyor. İki hafta önce, Cuma akşamüstü Tirilye'ye giderken Gemlik yakınlarında google, beni bu yola yönlendirdi. Herhalde Bursa çevreyolunda bir sıkıntı var diye google'u dinledim.😎 D575'ten, Mudanya yönüne gidiyorsunuz. TOGG Fabrikasına kadar zaten çift yol olmuş. TOGG'u geçince duble yol bitiyor ve dağa doğru yöneliyorsunuz. Kurşunlu Köy hizasına kadar yol tırmanıyor ve geride müthiş bir kuşbaşı deniz manzarası. Kurşunludan sonra iniş başlıyor ve denize sıfır olan bölümler geliyor. Altıntaş'a geldiğinizde yol bitiyor ve eski yoldan devam etmek zorunda kalıyorsunuz yaklaşık 7 Km. Bu bölgede hani muavinin, "abi arka plakayı bile okursun" dediği cinsten U yada C virajlar var. 😊 Yolun yeni yapılan bölümü de öyle 80 km'nin üzerinde gidilebilecek gibi değil, çok dikkatli araç sürmek gerekiyor. Sürekli virajlar ile dolu. Yine de bitmesi ile otombil ve kamyonlar bu yolu by-pass olarak kullanacaktır. https://ahmeteminyilmaz.com/2023/11/mudanya-gemlik-sahil-yolu-ihalesi-6-yil-once-yapildi-ama-bir-turlu-bitmedi/
3
0
62
Kamil Büke
17 Mar 2024
In İstanbul Ulaşım Haberleri
Kınalı'dan girerek ana güzergâhı izleyerek Akyazı yönüne giderseniz, KMO - Avrupa Kınalı Gişeler / Fatih Gişeler YSS Odayeri Gişeler / Kurna Gişeler KMO - Anadolu Kurna Gişeler / Akyazı Gişeler olmak üzere, 6 kez gişelerden geçmek sorundasınız. Burada, Fatih-Odayeri-Kurna gişeleri kaldırılarak bu noktalarda oluşan yoğunluğu kaldırabilirsiniz. Tüm çıkışlarda zaten gişeler var. Ayrıca plaka okuma sistemi gayet iyi çalışıyor artık. Tüm giriş çıkışlarda birer kez gişeden geçmek yeterli. İşletmeler, kendi bölgeleri için tahsilatı, bariyersiz, bitiş noktalarındaki tepe kameralarından tespit edebilir..
2
1
87
Kamil Büke
15 Mar 2024
In İstanbul Ulaşım Haberleri
"Kanal İstanbul" İstanbul için çılgın proje olarak sunuldu biliyorsunuz. Eğri otup doğru konuşalım, bu projenin İstanbul içinde yaşayanların günlük hayatlarına en ufak pozitif bir etkisi olmayacaktır, eğer yaparlar ise. Benimde İstanbul için çılgın projelerim var. 😎 31 Mart seçimleri için tüm adaylar, Sn.Ekrem İmamoğlu ve Sn. Murat Kurum kopya çekebilirler yeterki İstanbulluların günlük ulaşım çilesinde bir nefes alınabilsin. İşte Benim Çılgın Projelerim..🤓😎 1. İstanbul Boğaziçi Köprüsü (15 Temmuz Şehitler) ve FSM ikişer katlı olacak. Otomobil, Hafif Ticari Araç ve Metro Hatları için. 2. Ayrılıkçeşmesi - Gebze Demiryolu Hatları Çelik konstrüksiyon olarak 2 Katlı olacak. 3+2 yada 2+2 şeklinde. Üst Katlar YHT için kullanılacak. 3. Atatürk Havalimanı sadece İç Hatlar olarak tekrar Ulaşıma açılacak.
5
6
316
Kamil Büke
15 Mar 2024
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
Merhaba, Kamugözü videoları sürekli izliyorum. Eski bir "wowturkey" ve "Ulaşım Türkiye" üyesi olarak aranızdayım. Ülkemiz için şehirlerimiz için, insanları işine gücüne, okuluna, sevdiklerine en güvenli ve hızlı şeklide ulaşabilmesi için, doğru olanın, doğru yerde, doğru finansman çözümleri ile yapılmasını ama öncelikli olanın yapılması isterim. Desteklerim, takip ederim.
10
19
467

Kamil Büke

Diğer Eylemler
bottom of page