Merhaba, Kamugözü videoları sürekli izliyorum. Eski bir "wowturkey" ve "Ulaşım Türkiye" üyesi olarak aranızdayım.
Ülkemiz için şehirlerimiz için, insanları işine gücüne, okuluna, sevdiklerine en güvenli ve hızlı şeklide ulaşabilmesi için, doğru olanın, doğru yerde, doğru finansman çözümleri ile yapılmasını ama öncelikli olanın yapılması isterim. Desteklerim, takip ederim.
bu metro hattı gelecek 10-15 yıl için yapıldı. kanal İstanbul projesinin bir parçası aslında. 3.3 milyar dolarlık bir proje. bu paraya Hızray veya 10 tane bağımsız proje yapılabilirdi. Burada ki amaç biraz dünyada bir konuda söz sahibi olmak için yapıldı.
Dünyada söz sahibi olunabilecek Türkiye'nin tek markası var, o da THY !!! Yine YHT yapılacak biliyorsunuz. İnanılmaz çok tünel ve Viyadükt var.
Yine Havaalanını rekabetçi kılabilmek için Bunun maliyeti de min. 1,5 - 2 milyar USD Tünel ile inşaatın yapılma sebeplerinden bir tanesi istimlak !! Tünel ile normal yol üstü maliyet farkı %30 ( istimlak dahil ) TBM maliyetleri her sene ucuzluyor. Karadeniz YHT projesi o yüzden yapılabilir konuma geliyor.
bu yatırımlar karşılığında THY gibi dev şirketleri daha da büyümesi sağlıyoruz. turizmden çok fazla gelir elde ediyoruz. THY + İGA toplam da 200.000 kişiye iş sağlıyor. Devlet ortalama yıllık 1 milyar USD kira alacak. SAW - Atatürk Havalimanı hiç birisi hatta bırakın bunları Londra Frankfurt Madrid Amsterdam... bunlar İGA klasmanında değil. Onlar görevlerini yaptılar SAW da gelecekte güzel işler yapacak. İGA 2026 yılında 100 milyon planlıyor !!!!
Kamil bel bildiğim kadarıyla havalimanı metroları aslında tren standartlarında yapıldı. Yani ilerde bu hat üzerinden Halkalı ya YHT/HT gidecek. Dolayısı ile bunun belediye işletmesinde olması doğru değil.
Hoşgeldiniz.
Metro Hattı olmayan, Küçükçekmece, Avcılar, Bahçeşehir (Başakşehir), Esenyurt, Beylikdüzü, Büyükçekmece ilçelerin nüfusu 3,4 milyon
Bu bölge'de Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü olarak güney ekseninde sadece Metrobüs var.
M7- Mahmutbey-Esenyurt uzatması için 2026 yada 2027 yıllarında devreye girebilir. U2'nin hizmet vereceği Arnavutköy 340 bin. Ulaşım Yatırımlarında öncelik nüfus yoğunluğu olmalı..
İstanbul HL Metrolarını ele alalım. İBB kodlamasında M11 olarak yer alan, Gayrettepe-İstanbul HL (U1) ve Halkalı-İstanbul HL (U2) Metro Hatlarını UAB, AYGM'ye yaptırdı ve şu anda işletmecisi TCDD.
Şehir Merkezi - Havalimanı ulaşımı açısından İstanbul ile Münih arasında benzerlik var. Münih'te çoğunluk ile "S Bahn" denilen DB'nin işlettiği bizde Banliyö dediğimiz raylı sistem işletmeciliği var. Şehir içindeki Metro ağını ise MVG München ayrı bir işletme olarak yönetiyor.
Aşağıdaki haritada görlüdüğü gibi S1 ve S8 Münih Havalimanına gidiyor. Ancak şehir merkezi dışında tamamen yer üstünden, bizim Marmaray gibi.
İstanbul'da Havalimanı ulaşımı için yapılan, M11 & U1 (37,5Km+U2(32 Km) ise %100 yeraltından inşa edildi. Oysa bu bölgede yerleşim alanı %30'u geçmez.
*U1-U2 %100 yeraltı yapılmasının gerekçesi nedir?
*U1-U2 %100 yeraltı yapılması maliyeti ne kadar etkiledi?
*U2 yerine, Büyükçekmece, Beylikdüzü, Avcılar, Bahçeşehir'in Metro ağına öncelik ile bağlanması nüfus yoğunluğu açısından daha doğru değil mi idi?
İstanbul Raylı sistemler Haritası son durumuna bakıldığında, 2000'li yıllarda başlamış birçok projenin sona geldiği, en son İBB'nin açacağı M9 Ataköy -Olimpiyat ve M12 Göztepe-Ataşehir-Ümraniye ve AYGM'nin yaptığı Halkalı-İstanbul HL dışında inşaat halinde çok az büyük proje kalmış gözüküyor. Bir tanesi M7 uzatması Bahçeşehir, diğeri M4 uzatması Tuzla..
Kendimden örnek vererek konuyu açalım. Bursalı olan ancak Üniversite'yi İstanbul'da okumuş, son 15 yıldır Trakya'da yaşayan, son dönemler iş icabı, TEM -Kuzey Marmara Otoyolu- YSS Köprüsü - TEM - Osmangazi Köprüsü - İstanbul - İzmir Otoyolunda her hafta Bursa'ya gidip gelmek zorunda olduğum için yeni yapılan yatırımları en çok kullanan bir vatandaşım.
Hoşgeldiniz Kamil Bey 😀