BURSA YENİŞEHİR HAVALİMANI, BÖLGESEL HAVALİMANI OLMALIDIR..
BURSA, Yenişehir Havalimanı açıldığı tarihten beri olması gerekli işlevine kavuşamadı.
BURSA, Tarihsel, Kültürel değerleri ile hak ettiği özellik ile konaklamalı Yabancı Turizm potansiyeline kavuşamadı.
BURSA, Otomotivin merkezi, Tekstilin merkezi, Türkiye İhracatının en önde gelen şehirlerinden biri olmasına rağmen yıllardır, söz verildiği halde tamamlanamayan YHT ve Demiryolu Hattı ile mağdur edilmiştir.
Ekli görselde görüldüğü gibi Bursa'nın 7-8 milyonluk bir hinterlandı bulunmaktadır. Kamuoyunda yapılan açıklamalarda, sürekli eleştiri konusu olan ve YİD Projesi olarak yolcu garantisi ile yaptırılan Kütahya Zafer Havalimanının verilen garantinin %95’i sağlayamadığını dikkate alarak, özellik ile yazın Avrupa’dan yoğun tarifesiz ve tarifeli seferler yapılan Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanını kapatma kararı alındığı öğrenildi. Bu şekilde Eskişehir yolcusu, Zafer Havalimanına yönlendirilerek zevahiri kurtarma derdindeler.
Aynı organizasyon Bursa’da da yıllardır yapılıyor. Bursa yolcusu, gece gündüz Sabiha Gökçen Havalimanına taşınıyor. Buna başta Bursa Büyükşehir Belediyesi de hizmet (!) ediyor. Bursa kamuoyu, Bursa Ticaret Sanayi Odası, Bursa Medyası da tepkisiz. Oysa yapılması gereken, Bursa Yenişehir Havalimanına rahat ulaşım için raylı sistem yapılması ve Bursa Yenişehir Havalimanının bölgesel merkez havalimanı olmasının sağlanması.
Böyle bir proje ile uğraşılacağına İzmir-Bursa-SAW-İst YHT'si yapılabilir. Şuan zaten merkezden en azından toplu taşıma ile Yenişehir Hvl-Sabiha Gökçene erişim süresi çok farklı değil
Her bölgeden bir ile buradan seferler olmalı:
Bursa-Çorlu
Bursa-Trabzon
Bursa-Erzurum
Bursa-Sivas
Bursa-Diyarbakır
Bursa-Gaziantep
Bursa-Adana
Bursa-Antalya
Bursa-Ankara
Bursa-İzmir
bursa ankara YHT hattı tamamlandığında alternatif bir havalimanı olabilir. örnek olarak da gürcistan kutaisi havalimanını verebilirim tiflis ve batum arasında. Wizzy air (düşük bütçeli havalimanı) avrupada neredeyse tüm ülkelere uçuş sağlıyor kutaisi havalimanından.
Bursanın avantajı
kutaisi 150 bin nufuslu bir şehir. Bursa büyük birşehir kendi hinterlandı olduğu gibi izmir istanbul ve ankara hinterlandının da birleştiği yerde.
havalimanı yogun değil düşük bütçeli havayolları için oldukça uygun. havalimanı ücretleri nedir bilmiyorum. vergilendirme ve ücretlendirme sıfıra inidirilirse havayollarını çeker.
havalimanın sıkıntıları
Yenişehir Havalimanı YHT tren istasyonu yeni yapılıyor olmasına rağmen havalimanı girişinden yaklaşık 700 mt uzaklıkta olacak. ring bile konulsa pratikliği azaltıyor. mümkünse proje revize edilmeli.
Daha çok havalimanına ihtiyacı olduğunu Türkiye'nin pek düşünmüyorum. İç hatlarda Marmara kesinlikle YHT ile ulaşımını gidermelidir, YHT'ye daha çok önem verilmelidir. Dış hatlarda ise YHT ile 3. ve 2. Havalimanlarına geçiş sağlanabilir. YHT genişledikçe tam aksine sivil servislere havalimanlarının kapatılması gerektiği görüşündeyim. Askeri amaçlarla kullanıma devam edilebilir.