top of page

Forum Mesajları

Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
14 Tem 2024
In İstanbul Ulaşım Haberleri
Böyle bir güzergaha sahip bir metro hattı olsa yoğun yerleşim bölgelerinin yolcu yükünü çok iyi kaldırmaz mıydı sizce? Güzergahın bir kısmını kendim bir kısmını vizyon haritasına bakarak oluşturdum. İstasyonları belirtmek gerekirse sırasıyla; Yenibosna, Zafer, Üçevler, Kocasinan, Malazgirt, Güneşli Meydanı, Yenimahalle, Bağcılar Çiftlik, Fevzi Çakmak, Esenler Kültür Merkezi, Bölge Parkı, Şehitler Parkı, Park Ada, Cevatpaşa ve Karadeniz Mahallesi.
Yenibosna-Sultangazi Metrosu (Proje Önerisi) content media
4
2
135
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
10 Tem 2024
In İstanbul M3
Bugün 23.00 sularında İncirli istasyonu kayaşehir istikametine doğru trene bindim. İstasyonların çoğunda dakika göstergesi çalışmıyordu. Tren Molla Gürani istasyonuna geldiğinde anons yapıldı trende sinyalizasyon hatası olduğundan Molla Gürani ve İstoç arası frenleyerek gideceğini söyledi makinist. Yolculuk açısından tuhaf bir deneyimdi. Ani gaz ve frenlemeler yaparak İstoç istasyonuna vardı ve sonrasında normal işletme hızında devam etti.
5
2
200
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
04 Tem 2024
In M3 Bakırköy-Kirazlı Projesi
M1B hattının bilet holünden bu görüntüleri çektim. Son fotoğrafta ki görüntü ilk fotoğrafın solunda kalan kısım. Sanırım metrobüsten gelen yolcular iki hattın girişine yürümemek için yürüyen merdiven bağlantısı kurulmuş. Böylelikle hem o bölgede yaşayanlar hem de aktarma yapanlar dolanmadan iki metro hattına kolaylıkla erişim sağlayacaktır.
İncirli İstasyonu çıkışları son durum content media
9
2
182
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
17 May 2024
In M11 İST HL-Halkalı Projesi
Bugün M11 hattının Kayaşehir istasyonunu görme imkanım oldu fakat görüntü alma fırsatım olmadı. Asansör ve giriş yapısı neredeyse bitmiş sayılır. 1 ay sonra sanırım şantiye alanından kaldırılıp çevre düzenlemesine geçerler. En son 2 hafta önce gelmiştim. 2 haftaya göre gayet iyi ilerleme olmuş. Bu hızla giderse Kayaşehir etabı açılışı olabileceğini düşünüyorum. Ancak aynı durum Gayrettepe de de olmuştu. Her şey tamamlanmıştı fakat açılışı yapılmamıştı. Öyle bir durum söz konusu olursa Halkalı etabı tamamlandıktan sonra açılış olur.
6
1
371
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
12 May 2024
In KMO Kesim-8
Kısaca bilgi vereyim NAKKAŞ-BAŞAKŞEHİR otoyolu kuzey marmara otoyolunun bağlantısı şeklinde projelendirilmiştir. Bu bağlantı yolunun açılmasıyla; Anadolu’yu Marmara Bölgesi üzerinden Avrupa’ya bağlayan otoyol ağına olan mesafeyi kısaltacak. Proje’nin otoyol ağıyla entegrasyonu sayesinde, Ege ve Orta Anadolu bölgelerinin büyük şehirleri ile İstanbul arasındaki seyahat süreleri önemli ölçüde azalacak, • Kuzey Marmara Bölgesi’nde kentleşme ve sanayileşmenin bir sonucu olarak Doğu-Batı eksenindeki ana ulaşım yollarının çevresinde çoğalan yerel trafiği transit trafikten ayrıştırmak suretiyle, ulaşımda hizmet kalitesini ve yol emniyetini artıracak, • TEM-O3, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve D-100’ü kullanan ağır vasıtaların oluşturduğu yoğun trafiği, İstanbul’un içine çekmeden Kuzey Marmara Otoyolu’na sevkedecek, • İstanbul Havalimanı’na yeni bir ulaşım koridoru açacak, • Güzergah üzerindeki sanayi bölgelerinin ulaşım sorunlarını rahatlatarak mal ve hizmetlerin pazara erişimini hızlandıracak, Marmara Bölgesi’nde endüstriyel yatırımların gelişimine katkı sağlayacak, • Gelişen Arnavutköy, Avcılar, Başakşehir ve Çatalca ilçelerinde yaşayanların İstanbul’un ekonomik ve toplumsal hayatıyla bütünleşmesine ivme kazandıracak, Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ve Atatürk Olimpiyat Stadyumu’na ulaşmalarını kolaylaştıracak, • Doğrudan etkilere ek olarak, emniyetli sürüş sağlayan yüksek nitelikli yol standartları sayesinde trafik kazalarının azalmasına katkıda bulunacak, yüksek yakıt tüketimi, vasıta bakım ve onarım maliyetleri gibi ekonomik kayıpları azaltacak ve sera gazı salınımının düşürülmesinde rol oynayacak.
NAKKAŞ-BAŞAKŞEHİR OTOYOLU PROJESİ content media
12
8
934
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
09 May 2024
In İstanbul M3
1 sene önce işletmeye alınan kayaşehir uzatmasının Onurkent istasyonu 1 numaralı girişi yolcuların kullanımına açılmıştır. Bu girişin açılmasıyla beraber toplam 3 giriş olarak işletime alınmıştır. Mimar Kemalettin bulvarında yaşayanlar artık istasyona inebilmek için yokuş çıkma durumunda kalmayacaklar ve otobüs durağının yanında bulunması da otobüsle gelen yolcular için büyük kolaylık olacaktır.
Onurkent İstasyonu  content media
9
7
217
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
04 May 2024
In Esenboğa Havalimanı Metrosu
Biz her ne kadar İstanbul da olan yatırımlardan bahsetsek de Ankara'yı da ihmal etmemeliyiz. UAB en son seçimlerde oy karşılığı yapacağını dile getirdi resmen. Eğer amaçları gerçekten hizmetse UAB' nin ABB ortaklığıyla bu metro hattını yapılabileceklerini düşünüyorum. Fakat Mansur Yavaş böyle bir şey teklif ettiklerini ancak reddettiklerini dile getirmişti. Keşke halka hizmet için yapılsa rekabet amaçlı yapmak yerine😐
4
1
196
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
03 May 2024
In İstanbul M8
Bildiğimiz üzere Kozyatağı istasyonunda M8 ve M4 aktarmasını sağlıklı bir şekilde yapabilmek için yaya alt geçiti açıldı. Öncesinde dışarda yürümek durumunda kalıyorduk fakat şu an bu sorun ortadan kalktı. Fakat yaya alt geçiti uzun olduğundan ötürü yolcular belli bir mesafe yürümek durumunda kalıyor. Benim fikrim Mecidiyeköy metrobüs ve metro aktarması tünelinde bulunan yürüme bantlarının yapılması. Eğer böyle olsaydı hem yolcu konforu artar hem de yoğun saatlerde yığılmanın önüne geçilirdi. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
10
4
456
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
28 Nis 2024
In İstanbul U2
M11 hattı seçimlere yakın Halkalı etabının 2 istasyonu açılmıştı. Arnavutköy Gayrettepe olarak işletimine devam ediliyor. Ben Kayaşehir bölgesinde oturan biri olarak şunu söylemeliyim; Bu hattın acilen Olimpiyat etabına kadar açılması gerekiyor. Çünkü o bölgede yoğunluk fazlasıyla var olmaktadır. Lig maçları olunca insanlar saatlerce aktarma yapmak durumunda kalıyorlar. Eğer açılırsa M9 ve M3 hattının o yoğun saatlerdeki yükü azalmış olur. Seçim bittikten sonra artık ses seda kalmadı forumda. Üzülüyorum bu duruma artık.
8
1
163
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
28 Nis 2024
In M3 Bakırköy-Kirazlı Projesi
M3 hattı bildiğimiz üzere seçimlere yakın bir sürede açıldı. Bu hattı çok sık kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim. M3 hattı artık çok yoğun bir hatta döndü. Özellikle özgürlük meydanı istasyonu açıldıktan sonra meydandaki mevcut yoğunluk fazlasıyla arttı Marmaray ve meydan sayesinde. Fakat bu projenin inşaatını ve araç alımından sorumlu olan UAB bu hatta araç almadı. Ayrıca eskiden trenlerin içinde ışıklı göstergeler yanıyordu hangi istasyona vardığına dair. Fakat artık o da yok. Onu geçtim istasyonda dakika göstergeleri düzgün çalışmıyor ve anonsların da çalışıp çalışmadığı belli değil. Bunların zamanla oturacak şeyler olduğunu düşünüyorum. Fakat araç alımı yapılmamış olması gerçekten büyük bir dezavantaj. Burada suçlu UAB tabii ki. Keşke İBB de M3 trenlerini M9'a vermek yerine yeni trenler alsaydı o hat için. Çünkü M9 hattı artık şube hattı değil bağımsız bir metro hattı olmuş bulunmaktadır. Acaba UAB araç alımını alsaydı İBB M9 hattına araç almak yerine yine paylaştırır mıydı? Böylece bu yükün üstesinden gelmiş mi olurdu UAB araç alımı yaparak. Belki de UAB bundan ötürü almamıştır. Metro hattını ben yaptım o kadar araç alımı yapıp M9'a verecek bir kısmını ne anlamı kaldı bunun diye düşündüğü için mi araç alımını yapmadı acaba? Bu akıllarda soru işareti olarak kalıyor.
8
6
509
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
28 Nis 2024
In M7 Yıldız-Kabataş Projesi
M7 Kabataş uzatması için son durum nedir acaba? O bölgeden geçip görüntüsü olan varsa yollayabilir mi?
6
3
461
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
11 Nis 2024
In M3 Bakırköy-Kirazlı Projesi
Bildiğiniz üzere mevcut M3 hattının UAB tarafından teslim edilmesi gereken araçlar teslim edilmediğinden ötürü yoğun saatlerde istasyonlarda yığılma meydana gelmektedir. İBB M4 ve M10 hattı için alınması planlanan araçların bir kısmını bu hatta verecekti. Peki teslim ne zaman gerçekleşir? Ek olarak UAB neden hala araç alımı için yatırım programına eklemiyor. Sanırım burada şöyle bir şey düşündü hattı yapıp teslim edeyim ibb'ye zaten ibb işleteceğinden insanlar ibb'ye kabahat atacak ve bize oy verecekler bundan ötürü. Başka bir açıklaması yok bunun. Buradan UAB'nin niyetini anlamış olduk. Amaç hizmet değil karşılıklı rekabet gibi. Olan bize oluyor bunun farkında değiller. Gerçi 10 sene bekledi bu hat seçimlere yakın 10 aylık işi 3 ayda bitirebildiler. Demek ki işlerine gelince bitiriyorlarmış. Burada UAB kadar İBB de suçludur. M9 hattına yeni setler almak yerine M3 hattının trenlerini almayı daha uygun buldu. 2 tarafta fırsatçılık peşinde.
5
3
518
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
02 Nis 2024
In U3 Sirkeci-Kazlıçeşme Projesi
Gebze-Halkalı banliyö hattı yeterince güvenli mi? - DW Türkçe,https://www.youtube.com/watch?v=o1TWLALBycE Bildiğiniz üzere U3 hattının sinyalizyon sistemi daha oturmamış. Marmaray Gebze ve Halkalı uzatması açıldığı zamanda aynı durum yaşanmıştı. Bu durumun yolcular açısından çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Çorlu tren faciası hem bundan ötürü hem de zayıf dolgudan dolayı vatandaşlarımız kurban gitti. Biz yeni açılan metro hatlarında anons sisteminden şikayet ediyoruz fakat sinyalizasyon sistemi oturmadan açılması daha tehlikeli bir durum. Tabi şu an Marmaray sinyalizasyon sistemi oturmuş durumda fakat ilk açıldığı dönem güvenlik önlemleri çok düşüktü. Gönderdiğim link üzerinden detaylı inceleyebilirsiniz.
7
1
282
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
21 Mar 2024
In M11 İST HL-Gayrettepe Projesi
Bugün bu hattı Gayrettepe istasyonu üzerinden kullanma deneyimim oldu. Tünelde meydana gelen hasarın onarıldığını düşünmüştüm, fakat hala onarılmamış. Hasdal istasyonunda makas değiştirip KEMERBURGAZ ve GÖKTÜRK istasyonlarında Gayrettepe istikameti yönünde duruyor. Gerçekten akıl almaz bir durum. Bu konu yeni istasyonlar açılarak kapandığını sandılar, fakat dikkatimi çekti, hala onarılmamasının. Yani bir insan neden tünelde sondaj yapar onu da anlamış değilim. Bu işin suyu yakında ortaya çıkar.
5
0
146
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Mar 2024
In M9 Bahariye-Ataköy Projesi
Öncelikle M9 hattı hepimiz için hayırlı olsun. Bugün bu hattı deneme imkanım oldu. Deneyimlerimi şöyle aktarmak istiyorum: • Yenibosna istasyonundan bindim metrobüsle aktarma yaparak, forumda metrobüs arası mesafe problemini dile getirmişlerdi, fakat ben rahatlıkla ulaşabildim metroya. Yaklaşık 5-6 dakika yürüme mesafesindeydi. • Yenibosna istasyonunun herhangi bir eksiği yoktu. Peyzaj çalışmaları bitmişti ve 2 girişi de kullanıma açıktı. Sefer sürelerine gelecek olursak, 8 dakikada bir tren geliyordu. Gayet normal. • Ben 212 AVM'ye gidecektim. Halkalı Caddesi istasyonunda indim. İstasyon tabelalarında Halkalı tabelası vardı yüklediğim video üzerinden görebilirsiniz. Bu istasyon 4 girişe sahip. • İstasyonların yürüyen merdivenleri ve asansörleri devre dışıydı. Bundan ötürü yürüyerek çıkmak zorunda kaldık. İstasyonda ne x-ray cihazları ne de güvenlik bulunuyordu. Kendimi güvende hissedemedim. Başıboş insanlar istasyonda bulunuyordu. Kendimi inşaat alanındaymışım gibi hissettim. • İstasyon çıkışlarının bölge isimlerinin olduğu tabelalar asılmamıştı. Bu durumda sürekli yanlış yöne gittim. İstasyon çıkışlara çok uzaktı. Ben 1 numaralı girişe gidecektim. 212 AVM için. • Çıkışlara varabilmek için yürüyen bantlar mevcuttu, fakat ben yetersiz olduğunu düşünüyorum. Ayrıca çoğu çalışmıyordu. Uzun mesafe yürümek zorunda kaldım. Zorlu Center'dan Gayrettepe istasyonuna gider gibi uzun bir mesafe vardı. • Yaklaşık istasyondan 1 numaralı çıkışa 18 dakika gibi bir sürede vardım. Çıkışa çıkan yürüyen merdivenlere vardığımda, hiçbiri çalışmıyordu. • Açıkçası geldiğime pişman oldum diyebilirim. Yolcuların çoğu da bu durumu dile getiriyordu. İstasyondan çıkan bir daha geri dönmek istemiyordu. • Yürüyen bantlar 2 taneydi, fakat aralarında mesafe çok vardı. Keşke 2 tane daha yapılsaydı. Bu da yetmezmiş gibi çalışmıyorlardı. • Yolcu açısından verimsiz olacağını düşünüyorum. Keşke zorlu center yaya alt geçidi gibi aralarında fazla mesafe olmayan yürüyen bantlar yapılsaydı. Yolcu buradan uzun mesafe yürümeyi tercih etmez. • Ayrıca istasyon çıkışından AVM'ye 10 dakika gibi bir yürüme mesafesi vardı. Keşke o kadar yürüdüğümüz yol AVM'nin içine direkt aktarma verseydi (Cevahir AVM gibi). • Umarım bu problemi zamanla çözeceklerini düşünüyorum. Bunu ilk gün olduğundan ötürü olduğunu düşünüyorum. Fakat dediğim gibi bunlar ciddi sorunlar, böyle yarım açılması pek sağlıklı görünmüyor yolcuların konforu açısından. Engelli bir vatandaşımız bu istasyonu kullanamaz mesela. • Ailem veya arkadaşlarımı bu istasyonu şuanlık tavsiye etmem. Güvenliklerin olmaması ve ıssız olması güvenlik açısından aşırı riskli. Yorumlarım bu kadar deneyimlerimi dile getirdim.
13
33
1k
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Mar 2024
In Öneri Kutusu
Siteyi bilgisayar üzerinden kullanırken sürekli sayfa yanıt vermiyor bildirimi geliyor. Mobil üzerinden kullanınca kasmalar oluyor sürekli. Cihazım yeni olmasına rağmen ısınıyor. Bunu çözüme kavuşturursanız sevirim. Onun dışında pek bi problem söz konusu değil. Gayet güzel bir foruma sahip. Arkadaşlar her şeyi detayına kadar bilgilendiriyor. Bende elimden geldiğimce deneyimlerimi ve projeler varsa dile getiriyorum😊.
5
2
125
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Mar 2024
In M9 Bahariye-Ataköy Projesi
Bildiğiniz üzere M3 Bakırköy Sahil Uzatması ve M9 Ataköy Uzatmaları açıldı. Sizce Bakırköy-Olimpiyat ve Kayaşehir-Ataköy Seferleri yapılır mı? Tabi bu durum ne yazık ki şu an mümkün değil. M3 ve M9'un araç yetersizliği söz konusu olduğundan bu durum ileride mümkün olur mu? En azından İkitelli Sanayi istasyonundan aktarma yapmak söz konusu olmaz. Daha önceden metrokent -olimpiyat- kirazlı işletmesinde kirazlı istasyonundan pik saatlerde ek olarak olimpiyat seferleri yapılıyordu.
2
3
655
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Mar 2024
In M3 Bakırköy-Kirazlı Projesi
Merhaba, Kayaşehir Merkez uzatması bildiğimiz gibi geçen sene Nisan ayında açılışı yapıldı. Kayaşehir bölgesi yoğun konutların bulunduğu bir bölge. Bildiğiniz üzere en kalabalık 5 mahalle arasına girdi Kayabaşı Mahallesi. Normalde 3 durak Fenertepe uzatması konuşuluyordu fakat şu an ses seda yok. O bölgede de yoğun TOKİ konutları var ve yapılmaya devam ediyor. Yoğunluk talebine göre o bölgeye metro yapılır mı acaba? Sanırım havalimanı metrosunun Fenertepe istasyonu yapılınca projeyi iptal etmişler. Fakat o bölgenin arasında metroya erişim için mesafe kalıyor. Sizce metro uzatması yaparlar mı bu hat için?
5
11
941
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Mar 2024
In İstanbul M3
M3 Bakırköy Sahil- Kayaşehir Merkez metro hattının şehir hastanesi istasyonunun viyadüğündeyken yaya alt geçiti çalışması gördüm. Sanırım yakın bir tarihte açılması planlanan Çam ve Sakura millet bahçesi ve civarda yaşayan sitelerin erişimi için yapılıyor. Çalışmalara yakından bakınca bitmiş gibi görünüyordu acaba o girişi ne zaman hizmete alırlar. Ek olarak Şehir Hastanesinin karşısında Avrasya Konutları adında bir site bulunmakta ve civarında çok fazla toki bulunmakta. Duyumlarıma göre o bölgede yaşayanlar Şehir hastanesine erişirken problem yaşıyormuş. Nedeni ise orda otoyol bulunmakta ve araçlar çok hızlı geçiyormuş, bundan ötürü o bölgede yaşayanlar için büyük bir problemmiş. Bundan ziyade altında cadde dükkanları bulunmaktaymış şehir hastanesi istasyonuna gelen yolcular oraya erişmekte problem yaşıyormuş. Bunun için o hizaya yaya üst geçiti yapılması gerekiyormuş. Acaba o üst geçitinin yapımının sorumluluğundan Karayolları mı sorumlu?
1
0
144
Mustafa TC
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Mar 2024
In M11 İST HL-Halkalı Projesi
M11 hattının Arnavutköy Havalimanı etabı bu hafta içerisinde açılacak. Arnavutköy Havalimanı arası seferlerinin olmasının yetersiz olduğunu düşünüyorum. Arnavutköy tarafından binen bir yolcu 20 dakika tren bekleyecek ve yetmezmiş gibi havalimanında inip ekstra 20 dakika beklemesi fazlasıyla zaman kaybı. Hızlı metro ama 40 dakika bekleyecekse hızlı olmasının bir anlamı kalmaz. Bu konu hakkında yorumlarınız nelerdir?
2
3
556

Mustafa TC

Raylı Sistem Yazarı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page