Kazlıçeşme-Sirkeci hattı fikir olarak son derece iyiydi fakat ne yazık ki kent yönetiminde ikibaşlılığın en vahim sonuçlarını yaşıyoruz. Belediye T6 demiş, Bakanlık U3 demiş, totemler farklı. Yapılırken “ben yaptım oldu” denerek tek yola düşürülmüş; gerçek bir ulaşım aracı olabilecekken, göstermelik bir hat hâline gelmiş gibi hissediyorum. İşbirliği ve görüş alışverişi olmayınca böyle oluyor demek ki.
Tarihî demiryolu çevresinin rekreasyon ve dinlence alanı olarak tasarlanması fikri güzel ama var olan iki şeritli hattı tek yola indirmek bir akıl tutulması. Yarım saatlik sefer aralıkları hattı turistik bir atraksiyon olarak kalmaya mahkûm bırakmış durumda ne yazık ki. Oysaki toplu ulaşım olanaklarının oldukça zayıf olduğu fakat turistik potansiyeli son derece yüksek semtlerden geçiyor.
Demiryolu iki şeritli olarak korunsaydı, sefer sıklıkları kentin ulaşım gerçeklerine uygun bir biçimde düzenlenebilirdi. Cankurtaran ve Kumkapı arasında Akbıyık, Küçükayasofya ve Kadırga’ya birer durak eklenerek hat hem bölge halkına hizmet edecek hem de turistler için kentin kenarda kalmış pek çok tarihî yapısına ulaşım sağlayacak bir hat hâline getirilebilirdi.
Hattı gerçek bir tramvay hattı olarak kullanabilmek için Cankurtaran ve Sirkeci durakları arasına bir Sarayburnu durağı eklenebilir ve Sarayburnu’ndaki park daha ulaşılabilir hâle getirilebilir.
Kazlıçeşme kesimi de yine uzatmalara elverişli olabilir. Hattın Zeytinburnu içlerine dek uzatılması mümkün.
Maalesef bu hâliyle insanların işe, okula giderken güvenip de kullanabileceği bir hat kesinlikle değil. Bir aracı kaçırdığınızda bir sonraki yarım saat sonra. Kaçırdığınızda yakından geçen bir alternatif yok. Umarım gelecek planlarında bunlar düşünülüp düzeltilir.
Haydarpaşa tarafı açıldığında tüpten geçemeyen vagonlar U3 hattı üzerinden Halkalı ya geçecek.Tramvay işi olmaz o yüzden.