Kazlıçeşme-Sirkeci hattı fikir olarak son derece iyiydi fakat ne yazık ki kent yönetiminde ikibaşlılığın en vahim sonuçlarını yaşıyoruz. Belediye T6 demiş, Bakanlık U3 demiş, totemler farklı. Yapılırken “ben yaptım oldu” denerek tek yola düşürülmüş; gerçek bir ulaşım aracı olabilecekken, göstermelik bir hat hâline gelmiş gibi hissediyorum. İşbirliği ve görüş alışverişi olmayınca böyle oluyor demek ki.
Tarihî demiryolu çevresinin rekreasyon ve dinlence alanı olarak tasarlanması fikri güzel ama var olan iki şeritli hattı tek yola indirmek bir akıl tutulması. Yarım saatlik sefer aralıkları hattı turistik bir atraksiyon olarak kalmaya mahkûm bırakmış durumda ne yazık ki. Oysaki toplu ulaşım olanaklarının oldukça zayıf olduğu fakat turistik potansiyeli son derece yüksek semtlerden geçiyor.
Demiryolu iki şeritli olarak korunsaydı, sefer sıklıkları kentin ulaşım gerçeklerine uygun bir biçimde düzenlenebilirdi. Cankurtaran ve Kumkapı arasında Akbıyık, Küçükayasofya ve Kadırga’ya birer durak eklenerek hat hem bölge halkına hizmet edecek hem de turistler için kentin kenarda kalmış pek çok tarihî yapısına ulaşım sağlayacak bir hat hâline getirilebilirdi.
Hattı gerçek bir tramvay hattı olarak kullanabilmek için Cankurtaran ve Sirkeci durakları arasına bir Sarayburnu durağı eklenebilir ve Sarayburnu’ndaki park daha ulaşılabilir hâle getirilebilir.
Kazlıçeşme kesimi de yine uzatmalara elverişli olabilir. Hattın Zeytinburnu içlerine dek uzatılması mümkün.
Maalesef bu hâliyle insanların işe, okula giderken güvenip de kullanabileceği bir hat kesinlikle değil. Bir aracı kaçırdığınızda bir sonraki yarım saat sonra. Kaçırdığınızda yakından geçen bir alternatif yok. Umarım gelecek planlarında bunlar düşünülüp düzeltilir.
Bence ilerleyen zamanlarda bu hat yeniden çift hat olarak inşa edilecek gibi geliyor. Çünkü şuan 20-25 dakika da 1 sefer yapılması yolcu verimliliğini düşürüyor. Keza bu hat minimum 10-15 dkda 1 sefer yapılabilecekken.
Sirkeci garında 1 tren boş bekliyor. Nedeni nedir? Neden bekliyor? O trende işletilse en azından bekleme süreleri düşer. Umarım yeniden çift hat olarak hayatımıza geri döner. Aksi takdirde 20-25 dakika’da 1 sefer yapılması anlamsız.
Haydarpaşa tarafı açıldığında tüpten geçemeyen vagonlar U3 hattı üzerinden Halkalı ya geçecek.Tramvay işi olmaz o yüzden.
Bu hat Bakırköy'e oradan kuzeye Cevizlibağ'a+ esenler nostaljik tramvayina(Davutpaşa) hatta atışalanı'na uzanmali👍Tabiki çift hatta çevrilip.
Bakanlığın işlettiği hatların hepsinde çok acil araç alımı yapılması lazım. Frekanslar çok düşük. Bu hat ve M11 10 dkya düşmeli, hatta mümkün olsaydı bu hat daha da düşmeliydi. Marmaray ise 3 dakikada bir bandına inmeli.
Yani anlamadığım hala 2 trenle işletiliyor olması? Tek hattı da geçtim, en azından 10 dk da bir sefer yapabilecek kapasitesi olan bir hat. Bir tane tren Sirkeci de yatıyor zaten boyanmamış olan, bir tane daha koy onu da çalıştır 4 tren çalışsın en azından süreleri düşür. Bir ay olacak nerdeyse gram ilerleme olmadı. Açıldı bittiye getirildi her zaman ki gibi. Sanarsın inanılmaz komplike bir, hat topu topu 5 makas var hatta yani nediyim bilemedim.
Bu hat revize edilir. Tek amacı seçime yetişecek malzeme olmasıydı.
Ya yarım saatte bir kalkması bir yana, bu trenin tarifesi yok. :) Madem yarım saatte bir kaldırılacak, o zaman hareket saatini ilan edin ve buna uyun, internette de yayınlayın. Anadolu'da köy minibüsleri bile bundan daha organize ve sistematik işletiliyor.
Yazdıkça sinirleniyorum :) U1/M11 de böyle. 20dk aralıklarla kaldırıyorsan saatini söyle, koşalım mı arada çay içelim mi bilelim.
Türkiye olarak biz zamana ayak uyduruyoruz; enerjimiz tavan, adeta dans ediyoruz: halay çekiyoruz, göbek atıyoruz, sirtaki oynuyoruz, vals yapıyoruz. TCDD ve bakanlık anca şıkkıdı şıkkıdı parmak şıklatmayı biliyorlar. Dans etmeyi bilmiyorsan sahneye çıkmayacaksın.
Sefer aralıkları inanılmaz uzun. Bir kereliğine o sırada daha ulaşılabilir olduğu için tercih ettim bu hattı ve ekranda 25dk bekleme süresini gördüğümde inanılmaz şaşırmıştım. İstasyon dizaynı ve çevre düzenlemesi güzel olsa da çok işlevsiz bir hat. Hattın geçtiği lokasyonlarda oturan vatandaşlar için belki iyi olmuştur açılması lakin onlarında bu kadar uzun bekleme sürelerinden memnun olduğunu düşünmüyorum. Zira o güzergahta oturuyor olsam ilk tercihim bu hat olmaz başka alternatifleri değerlendirirdim.