Sirkeciden nerdeyse Bakırköy sahile kadar deniz kenarında yürüme,park,v.s alanları varken bu sur içinden yürüyüş,bisiklet yolu v.s ne akla hizmettir?Burası bir deniz kıyısı kenti...
Birileri görüntü alsın lütfen bu yeni nesil denilen yollardamı yoksa sahildemi insan yoğunluğu fazla??
Bu arada yeni nesil ne demek sizce?
Burada ne yazıkki sen yaparsan bende yaparım muhabbeti var bence😐
Halbuki İstanbul çok önemliyse buraya özellikle ulaşım Avrupadan sadece havayolundan ibaret değil..
Avrupada tren ulaşımını kolaylaştıran birçok sistem var;
İnterrail,Railways.vs
Bunlar hem tren sevdalılarına,hemde ekonomik yolculuk isteyenlere çok güzel imkanlar sağlıyor..
-Kombine indirim
-Şehiirçinde bağlantılı ve indirimli ulaşım.
-uzun yolculuklarda gece trenleri imkanı sunup konaklama giderlerini azaltıyor
-buna bağlı yolda uğradığı kentlerde indirimli otel sağlıyor v.s v.s
Biz ne yapıyoruz;
-Ancak Bulgaristan veya Yunanistan üzerinden bir iki seferle İstanbula getirmek ,ç,n herkesi çerkezköyde indirip otobüslerle Sirkeciye getiriyoruz..??!!
Halbuki bizim(kör topalda )olsa sınırdan Sirkeciye kadar gelen bir demiryolu hattımız var..
Üstelik Sirkeci istasyonu tarihte nice kişileri ağırlamış,kentin en tarihi,ve gözde konaklama yerinin göbeğinde.
Artı oradan kentin bir çok turistik bölgesine ulaşım çok kolay;
-Tramvayla Pier Loti
-Gemiyle Boğaz
-Tram veya bus ile Taksim
-Yürüyerek Sultanahmet v.s.
Tek hattır sinyal yok falan demiyelim lütfen..
marmaraydan önce gün içerisin onlarca trakya,avrupa trenleri çalıştı..
KaldıkiMarmaray halkalıdan sonra 3 hatta çıkmasına rağmen ;Avrupa trenleri Çerkezköyde sonlandı,bölgesel trenler azaldı,sadece marmaraya kaldı?
O zaman niye 3 hat yaptınız??
Şu anda bu 3.hattı günde 2-3 kez sefer yapan YHT ve bir anahat treni tüp geçide kadar kullanıyor..
Üstelik bu hat açıldığında dünyada ilk ikili sinyalizasyon kullanıyoruz diyenler vardı
Tüm bunlara rağmen bu hattı Halkalıda köreltip Sirkeciye getirmemek için böyle şaçma bir iş yapanların nedenlerini çok iyi biliyorum ama siyasete girmemek için şimdilik susuyorum
Sayın ulaştırma bakanımızın çevre yolu açılışlarını izliyorum sadece
Siyasi olmamak adına açıklamak istemiyorum ama kamu oyunda çok sık dillenen Sirkeci ve haydarpaşa garlarıyla ilgili bir çok paylaşım var önce onlara bir bakın lütfen saygılar
1900'lü yıllarda Orient-Express'in Sirkeci'ye geldiği düşünülür ise, UAB'nın yaptığı proje ile Sirkeci bağlantısı sanki toprağa gömüldü. 😣
Kennedy Bulvarı boyunda deniz tarafında kilometrelerce yürünebilecek, koşulabilecek alanlar varken, 2 hattan bir tanesinin kaldırılması, çok süper sivri bir zeka ürünü olmuş kimse kusura bakmasın.
Avrupa'da böyle birşeye asla izin verilmezdi. Tamam tek hattan, Sirkeci-Kazlıçeşme Kültür-Turizmi amaçlı Tren çalışsın ancak 2.ci Hat, "Uluslararası Trenler" için korunmalı idi. Bu ülkenin hiç mi prestiji yok? Çok yanlış bir proje oldu..
Yürüyüş yolu diye kıya kıya kıydıkları, bizim 100 yıllık demiryolu hattı oldu. Halbuki asıl karayollarının kullanımına sınırlama getirilmesi lazım. Ayrıca, sokakları yürüyüşe / bisiklete uygun hale getirmek o kadar da zor değil. Bakınız Londra'da quiet ways. Bir sokağın ortasına eklenen bir otomobil bariyeri, sokağın sadece o sokakta işi olanlar tarafından kullanılmasını sağlayıp trafiği ve sürati çok düşürüyor. Mikromobiliteyi artırıyor.
Katılıyorum. Ben direk videoyu izlemedim ama birinin yazdığına göre İmamoğlu Kennedy'yi trafiğe kapatma sözü vermiş mesela. Doğruysa çok güzel paralel bir yürüyüş ve bisiklet fırsatı ortaya çıkar (gerçi çoktan sahilde bisiklet yolu var). İvedilikle bu yürüyüş yolunun kapatılıp 2. ray setinin döşenmesi lazım.
Bunu yapacağını vaat etmişse oyumu çok rahat alır. Kennedy caddesi ve Avrasya tüneli İstanbul'un kalbine saplanmış bir hançerdir. Asıl İstanbul olan Fatih ilçesinin dünyanın en güzel manzarası ile arasına çekilmiş bir duvardır.
Edirne hızlı tren hattı birkaç sene içinde bitecek. Hattın geçtiği ilçeler yıllar geçtikçe çok afedersiniz HAYVANLAR gibi büyüyecekler. Nereden binecek bu trenin yolcuları? Halkalı'dan mı? Hiç böyle demiryolu anlayışı, kentleşme kültürü olabilir mi? Bu tren garı dediğin şey Harem otogarı ya da Gümrük, Hal değil ki, şehrin 10km dışına alasın.
Şu an Doğu yönüne tek hızlı tren hattımız var, başımıza gelenleri görüyoruz. Eldeki kısıtlı set sayısı ile düzenlenen seferleri bile kaldırmıyor. Nerede, 10-15 sene içerisinde set sayısı arttıkça yükselen trafiği kaldırsın.
Ayrıca! Yahu yürüyüş yolu dediğin beton dökerek olmuyor, zaten o bölge sokaklarda yürüyüş için İstanbul'un en kıyak yerlerinden geçiyor. Samatya, Yenikapı, Cankurtaran... Bizim bürokrasi yürüyüş yolu denince askeri geçit yolu gibi anlıyor işleri. Dök beton yürüsünler uygun adım, oh!
Bu projede bulduğum tek olumlu nokta, Cerrahpaşa tren istasyonunun eklenmiş olmasıdır.
Ama bu nokta haricinde, birçok yerde yazdığım ve dile getirdiğim hususu başkalarının da dile getirmiş olması ve bunu açıkça eleştirmesi son derece sevindirici. Bu hattın tek hatlı yapılması, tek kelimeyle ve tam anlamıyla FİYASKODUR.
Bu tür yatırımlar, 30 yıllık, 50 yıllık, 100 yıllık projeksiyonlarla yapılır.
İş, eğitim ya da turistik gezi için Çatalca, Bahçeşehir'de yaşayan ya da Tekirdağ ve Edirne'de oturan bir vatandaş, hatta ve hatta Sofya, Üsküp, Selanik gibi şehirlerden İstanbul'a gelmek isteyen bir kişiyi Sirkeci'ye kadar aktarma yapmadan rahatlıkla gelebilecek durumda iken siz şimdi bu insanları aktarma yapmaya zorluyorsunuz. Bu şekilde mi İstanbul'a daha fazla turist kazandırılacak? Bu şekilde mi ulaşım maliyetleri düşürülecek?
Halbuki bu hat, çift hatlı bir şekilde tasarlanmış olsaydı, 30, 50 ve 100 yıl içerisinde kademeli bir şekilde artacak tren seferlerinin yapılmasına ilişkin kapasite darboğazı yaşanmayabilirdi.
Sirkeci'den hareket eden bir vatandaş, aktarma yapmaksızın banliyö, bölgesel ve uluslararası trenlerden birine binerek yolculuk yapabilirdi.
Hatta, Sirkeci tren istasyonu, oto tren seferlerinin yapılmasına uygun hale getirilmiş olsaydı, Sirkeci'den arabasını yükleyen vatandaş, şehirlerarası ya da uluslararası tren yolculuğunu aracıyla birlikte yapabilirdi.
Yük taşımacılığı açısından değerlendirecek olursak, yurtdışından ya da Trakya'daki şehirlerde üretilen tarım ve sınai ürünlerinin taşımacılığı düşük maliyetle Sirkeci'ye kadar ulaştırılması mümkün olabilirdi.
Sağlık turizmi açısından düşünecek olursak, balkan ülkelerinden tedavi olmaya gelecek kişiler, yataklı trene binerek hastalarını Cerrahpaşa hastanesine kadar getirebilirlerdi.
İşte yukarıda saymış olduğum bütün bu tren seferlerinin yapılması, Sirkeci tren garı sayesinde mümkün olabilirdir ve bu sayede Sirkeci tren Garı, atıl kapasiteden çıkmış, kapasitesinin hakkını veren bir yapıya dönüşmüş olurdu.
Dikkat ederseniz, Sirkeci-Selanik; Sirkeci-Sofya ve Sirkeci Üsküp şehirleri arasında düzenlenebilecek yüksek hızlı yolcu ve yük tren seferlerinden hiç bahsetmedim.
Bunları da yapmak isteseniz, Allah aşkına söyler misiniz bana?
Sirkeci-Kazılıçeşme arasındaki demiryolu hattının tek hatta indirilmesinden sonra bunların hangilerinin yapılması mümkün olabilecek?
Nereden biliyorsunuz? Nasıl başka bir yerde garın sağlayamayacağı ekonomik yarar getireceğini biliyorsunuz? Oldukça sıkışık bir yerde olan ve bu yüzden genişletilemeyecek olan (Sirkeci) ve tarihi koruma sebebiyle sadece limitli miktarda inşaat yapılabilecek olan ve halihazırda bulundurduğu olanaklar oldukça limitli ve modern standartlardan uzak bu garlar, nasıl başka yerde yapılacak modern ve daha geniş bir gardan daha fazla ekonomik potansiyel sunabilir?
Sirkeci'den oto tren kaldırılma fikrinize kesinlikle katılmıyorum. Bu yapılacaksa Halkalı'dan yapılmalı. Sirkeci gibi istanbul'un en merkezi ve ulaşılabilir noktalarından birinde araba öncelikli hiçbir şey olmamalı.
Yedikule sirkeci arası yaya olarak hattı gözlemledim. Yaya ve bisiklet yolu yedikıle istasyonu altgeçidinden başlıyor.bu güzergahı sık sık paralelinden sahilden yürüyorum.
Yeni yol bekledğimden biraz dar şu an için kimse
yok biraz kalabalık olduğunda yürümek bisikletle beraber zor olacaktır
Tam parkur yürümekten ziyade ara lokasyonlar için (samatya-hastane hastane-yenikapı)daha işe yarayacak gibi
En çok lazım olan sarayburnu sirkeci gar arası yürüyüş yolu son resimde olduğu gibi demir kapıyla kapalı ne zaman yapılır meçhul
Bukeleon sarayı yanıdan kuşbakışı yürümek güzel ayrıca cankurtaran sarayburnu arası yüzyıllardır ellenmemiş şekilde maziye ışınlanıyorsunuz
İki kişinin yan yana zar zor yürüyebileceği yaya yolu bulunan bir projeyi “yaya odaklı, yeni nesil” gibi ifadelerle tanıttılar, resmen insanlarla dalga geçiyorlar.
Bisiklet yolu çok tehlikeli, köprü geçişlerinde yerden metal plakalar çıkık durumda ve neredeyse bir karışlık mesafe boşluk var. Şu anda sürüş konforu sıfır.
Yenikapı - Yedikule arasında yaya/bisiklet yolunu kullandım.gayet güzel olmuş.Gelecek 5-10 sene içerisinde bu hatta bina ve çevresiyle çok nezih bir yer olacaktır.- Fiyatlar nispeten ucuz.- Deniz Manzaralı salaş çok bina var. Çok talep yaratacaktır.- CER Tamamlandı. Daire fiyatları çoook fena- Yedikule restore ediliyor.- Yedikule Gazhane restore ediliyor.- Dev Hastane yenileniyor. Cerrahpaşa- Bulgur Palas bugün açıldı.- Hat üzerinde çok fazla tarihi eser var.- Yeni Gemi Terminali Kocamustafapaşa'ya yapılacak. https://www.youtube.com/watch?v=crHcDywpg1o&t=143s
Cer koca bi kepazelik, toki'ye kaynak yaratan lüks konut projelerini onca yere yapabilecekken surla deniz arasını seçmek? Tüm o sürede (2009-18) Emlak Konut'un başında Murat Kurum var tabii :)
Sirkeci Gar'a bisiklet yolu için yeni bir kapı takılıp ,yol sahil tarafına verilmiş. Bundan Gülhane parkına da giriş yapılabilir, karşıya geçerek sarayburnu parkına da geçilebilir (karşıya gecerken dikkatli olun), karşıdan düz devam ederek Eminönü'ne de çıkılabilir.
Bugün hattı kullanma şansı buldum. Cerrapaşa hastanesinde işlerim vardı.Bugün hat doluydu hastane işlerimden sonra Sirkeci'ye devam ettim, Şunu Söyleyebilirim en dolu istasyonlar Cerrahpaşa istasyounu, Sirkeci Gar ve Kazlıçeşme istasyonuydu. ➕ (Artılar)— Teletext tarzı 90'ları hatırlatan elektronik tabelalar çok güzel olmuş , Keza İstasyon İsimlerinin yazıldığı tabelalarda.— Yedikule eski istasyon binası (1871) dışarıdan baktığımda onarılmıştı, buna çok sevindim güzel olmuş. İç kısmını gezebilen ve hangi işlev için kullanılacak bilen varsa lütfen fotoğraf ve bilgi rica ederiz.— Eski banliyö hattı'nda kullanılan Yedikule, K. Mustafa Paşa, Yenikapı , Kumkapı istasyonları aslına uygun restore edilmiş buna da çok sevindim . Keşke Cankurtan istasyonundaki bekleme salonu yıkılmasaydı ya da orjinaline sadık kalınarak yenisi yapılsaydı =( — Trenin içindeki istasyon çizelgesinde gravürler ve Sirkeci Garı'na girişte yapılan Film şeridi çok yerinde olmuş.— Bu hattın başka işlere evrilmesine engel olup sahip çıkan vatandaşlarımıza çok teşekkür ederim.➖ (Eksikler)— Teletext tarzı 90'ları hatırlatan elektronik tabelalar da Trenler'in kaç dk sonra kalkacağı yerine Aynı istasyon ismi 2 kere alt alta yazılıp karşılarına saat ve tarih yazıyor.Dediğim gibi trenin kaç dk sonra kalkacağı ve varış süresi yazsa daha iyi olur.
— Marmaray'daki gibi ilk trenden son trene kadar trenlerin saat kaçta, hangi istasyondan kalkacağını gösteren periyodik çizelge yok.— Trenler şu an 2 set olarak çalışıyor; 4 sete çıkarılıp bekleme süresinin 10 dk'ya indirilmesi lazım başlangıç için.— Kazlıçeşme istasyonu'nda çok yığılma oluyor, istasyonun batı tarafına (zeytinburnu tarafı) dışarı çıkış verilecek şekilde bir merdiven daha yapılması lazım.Keza Cerrahpaşa İstasyonu'da öyle, onunda doğu tarafına bir çıkış verilmesi lazım yolcular için.— Sirkeci Gar'a girişte Limana giden demiryolunu ayıran makasta (aynı zamanda hemzemin geçit) bisiklet ve yaya yolunun bitimine duba koyup kapatmışlar. Zaten bisiklet ve yaya yolunu kullanan vatandaşlar için o makastan Sirkeci Gar'a girmesi çok tehlikeli.Gar sahası komple ray olmalı; Avrupa, Trakya ve Hızlı Trenlerin parklanması için.— Sirkeci Gar Deposu kilitliydi ve devamında depoya girecek Trenler'in eski parklanma alanındaki yüklenici firmaya ait konteynırlar çirkin bir görüntü oluşturuyor, oraya da ray döşenmesi lazım. — Sirkeci Gar saat kuleleri 11 yıldır bozuk bir şekilde duruyor ,saat kulelerinin üstündeki kahküller 60 seneyi geçti yerine konmadı ya da replikası yapılmadı,Ana giriş kapısı hala kapalı ve önündeki dandik peysaj ana giriş kapısının önünü kapatıyor,Ana giriş kapısının üstündeki Tuğra'nın altında Sultan II. Abdülhamid'in yazdırdığı Kıt'a kayıp, Ana giriş Kapısının sağ tarfındaki çatı eğrilmiş 2 tane kalas tutuyor, çatının aslına sadık yenilenmesi lazım,Gümrük binası alarm veriyor.❕ ÖNERİ— Zeytinburnu istasyonu Büyük yalıya bakan cephe de istasyon kurulması için müsait bir alan var oraya istenirse cep şeklinde bile bir hat çekilip; ayak üstü olması, asansör de gerekmediğine mütevellit kazlıçeşmedeki gibi basit bir istasyon yapılarak hattın başlangıç noktasını Zeytinburnu'na çekmeyi,— Sirkeci Gar Payitaht kafe kamulaştırılarak müzeye dahil edilmesi, kamuya aitse aslına uygun hale getirilmesini, (Çünkü orası ilk Sirkeci tren istasyonu 1872-1875 arasında yapıldı, ilk hali 3 katlıydı sonra da traşlanıp 2 kata düşürüldü)— Sirkeci Gar Gümrük binasının yenilenip İlk Sirkeci İstasyon binası(Payitaht cafe) ile beraber müze yapılmasını,— Srikeci Gar otoparkının kaldırılıp, Ana Giriş kapısı önündeki ufak peysajın ve onun da önündeki Sirkeci Gar Girişini kapatan parktaki ağaçların yan taraflara taşınarak Gar kapısının önünün açılmasını,— Bisiklet ve Yaya yolunun Cankurtaran tarafında sahil kısmına verilerek Gar'ın en dışındaki duvarlarında 1 metre içeri alınarak bisiklet ve yaya yolunun sahil kısmına verilmesini(Burada yaya kaldırımı çok dar bilboardlarında duvarların içine gömülü yapılması lazım)— Mümkünse Sirkeci - Gebze seferleri yanında Sirkeci - Halkalı işletmesi yapılmasınıNacizane öneriyorum.Lütfen yetklili kimseler okuyorsa ya da bu yazdıklarımı yetkili kimselere duyurabilecek olan varsa bu tarihi hattaki eksikliklerin giderilmesi için bir ses olsun.Okuduğunuz için teşekkür ederim.
%100 doğru, katılıyorum..😎
Sirkeciden nerdeyse Bakırköy sahile kadar deniz kenarında yürüme,park,v.s alanları varken bu sur içinden yürüyüş,bisiklet yolu v.s ne akla hizmettir?Burası bir deniz kıyısı kenti...
İnsanlar şehiriçinde daralmış,kendilerini sahile atmaya çalışıyor fırsat buldukça..
Birileri görüntü alsın lütfen bu yeni nesil denilen yollardamı yoksa sahildemi insan yoğunluğu fazla??
Bu arada yeni nesil ne demek sizce?
Burada ne yazıkki sen yaparsan bende yaparım muhabbeti var bence😐
Halbuki İstanbul çok önemliyse buraya özellikle ulaşım Avrupadan sadece havayolundan ibaret değil..
Avrupada tren ulaşımını kolaylaştıran birçok sistem var;
İnterrail,Railways.vs
Bunlar hem tren sevdalılarına,hemde ekonomik yolculuk isteyenlere çok güzel imkanlar sağlıyor..
-Kombine indirim
-Şehiirçinde bağlantılı ve indirimli ulaşım.
-uzun yolculuklarda gece trenleri imkanı sunup konaklama giderlerini azaltıyor
-buna bağlı yolda uğradığı kentlerde indirimli otel sağlıyor v.s v.s
Biz ne yapıyoruz;
-Ancak Bulgaristan veya Yunanistan üzerinden bir iki seferle İstanbula getirmek ,ç,n herkesi çerkezköyde indirip otobüslerle Sirkeciye getiriyoruz..??!!
Halbuki bizim(kör topalda )olsa sınırdan Sirkeciye kadar gelen bir demiryolu hattımız var..
Üstelik Sirkeci istasyonu tarihte nice kişileri ağırlamış,kentin en tarihi,ve gözde konaklama yerinin göbeğinde.
Artı oradan kentin bir çok turistik bölgesine ulaşım çok kolay;
-Tramvayla Pier Loti
-Gemiyle Boğaz
-Tram veya bus ile Taksim
-Yürüyerek Sultanahmet v.s.
Tek hattır sinyal yok falan demiyelim lütfen..
marmaraydan önce gün içerisin onlarca trakya,avrupa trenleri çalıştı..
KaldıkiMarmaray halkalıdan sonra 3 hatta çıkmasına rağmen ;Avrupa trenleri Çerkezköyde sonlandı,bölgesel trenler azaldı,sadece marmaraya kaldı?
O zaman niye 3 hat yaptınız??
Şu anda bu 3.hattı günde 2-3 kez sefer yapan YHT ve bir anahat treni tüp geçide kadar kullanıyor..
Üstelik bu hat açıldığında dünyada ilk ikili sinyalizasyon kullanıyoruz diyenler vardı
Tüm bunlara rağmen bu hattı Halkalıda köreltip Sirkeciye getirmemek için böyle şaçma bir iş yapanların nedenlerini çok iyi biliyorum ama siyasete girmemek için şimdilik susuyorum
Sayın ulaştırma bakanımızın çevre yolu açılışlarını izliyorum sadece
-
1900'lü yıllarda Orient-Express'in Sirkeci'ye geldiği düşünülür ise, UAB'nın yaptığı proje ile Sirkeci bağlantısı sanki toprağa gömüldü. 😣
Kennedy Bulvarı boyunda deniz tarafında kilometrelerce yürünebilecek, koşulabilecek alanlar varken, 2 hattan bir tanesinin kaldırılması, çok süper sivri bir zeka ürünü olmuş kimse kusura bakmasın.
Avrupa'da böyle birşeye asla izin verilmezdi. Tamam tek hattan, Sirkeci-Kazlıçeşme Kültür-Turizmi amaçlı Tren çalışsın ancak 2.ci Hat, "Uluslararası Trenler" için korunmalı idi. Bu ülkenin hiç mi prestiji yok? Çok yanlış bir proje oldu..
Edirne hızlı tren hattı birkaç sene içinde bitecek. Hattın geçtiği ilçeler yıllar geçtikçe çok afedersiniz HAYVANLAR gibi büyüyecekler. Nereden binecek bu trenin yolcuları? Halkalı'dan mı? Hiç böyle demiryolu anlayışı, kentleşme kültürü olabilir mi? Bu tren garı dediğin şey Harem otogarı ya da Gümrük, Hal değil ki, şehrin 10km dışına alasın.
Şu an Doğu yönüne tek hızlı tren hattımız var, başımıza gelenleri görüyoruz. Eldeki kısıtlı set sayısı ile düzenlenen seferleri bile kaldırmıyor. Nerede, 10-15 sene içerisinde set sayısı arttıkça yükselen trafiği kaldırsın.
Ayrıca! Yahu yürüyüş yolu dediğin beton dökerek olmuyor, zaten o bölge sokaklarda yürüyüş için İstanbul'un en kıyak yerlerinden geçiyor. Samatya, Yenikapı, Cankurtaran... Bizim bürokrasi yürüyüş yolu denince askeri geçit yolu gibi anlıyor işleri. Dök beton yürüsünler uygun adım, oh!
Bu projede bulduğum tek olumlu nokta, Cerrahpaşa tren istasyonunun eklenmiş olmasıdır.
Ama bu nokta haricinde, birçok yerde yazdığım ve dile getirdiğim hususu başkalarının da dile getirmiş olması ve bunu açıkça eleştirmesi son derece sevindirici. Bu hattın tek hatlı yapılması, tek kelimeyle ve tam anlamıyla FİYASKODUR.
Bu tür yatırımlar, 30 yıllık, 50 yıllık, 100 yıllık projeksiyonlarla yapılır.
İş, eğitim ya da turistik gezi için Çatalca, Bahçeşehir'de yaşayan ya da Tekirdağ ve Edirne'de oturan bir vatandaş, hatta ve hatta Sofya, Üsküp, Selanik gibi şehirlerden İstanbul'a gelmek isteyen bir kişiyi Sirkeci'ye kadar aktarma yapmadan rahatlıkla gelebilecek durumda iken siz şimdi bu insanları aktarma yapmaya zorluyorsunuz. Bu şekilde mi İstanbul'a daha fazla turist kazandırılacak? Bu şekilde mi ulaşım maliyetleri düşürülecek?
Halbuki bu hat, çift hatlı bir şekilde tasarlanmış olsaydı, 30, 50 ve 100 yıl içerisinde kademeli bir şekilde artacak tren seferlerinin yapılmasına ilişkin kapasite darboğazı yaşanmayabilirdi.
Sirkeci'den hareket eden bir vatandaş, aktarma yapmaksızın banliyö, bölgesel ve uluslararası trenlerden birine binerek yolculuk yapabilirdi.
Hatta, Sirkeci tren istasyonu, oto tren seferlerinin yapılmasına uygun hale getirilmiş olsaydı, Sirkeci'den arabasını yükleyen vatandaş, şehirlerarası ya da uluslararası tren yolculuğunu aracıyla birlikte yapabilirdi.
Yük taşımacılığı açısından değerlendirecek olursak, yurtdışından ya da Trakya'daki şehirlerde üretilen tarım ve sınai ürünlerinin taşımacılığı düşük maliyetle Sirkeci'ye kadar ulaştırılması mümkün olabilirdi.
Sağlık turizmi açısından düşünecek olursak, balkan ülkelerinden tedavi olmaya gelecek kişiler, yataklı trene binerek hastalarını Cerrahpaşa hastanesine kadar getirebilirlerdi.
İşte yukarıda saymış olduğum bütün bu tren seferlerinin yapılması, Sirkeci tren garı sayesinde mümkün olabilirdir ve bu sayede Sirkeci tren Garı, atıl kapasiteden çıkmış, kapasitesinin hakkını veren bir yapıya dönüşmüş olurdu.
Dikkat ederseniz, Sirkeci-Selanik; Sirkeci-Sofya ve Sirkeci Üsküp şehirleri arasında düzenlenebilecek yüksek hızlı yolcu ve yük tren seferlerinden hiç bahsetmedim.
Bunları da yapmak isteseniz, Allah aşkına söyler misiniz bana?
Sirkeci-Kazılıçeşme arasındaki demiryolu hattının tek hatta indirilmesinden sonra bunların hangilerinin yapılması mümkün olabilecek?
Yedikule sirkeci arası yaya olarak hattı gözlemledim. Yaya ve bisiklet yolu yedikıle istasyonu altgeçidinden başlıyor.bu güzergahı sık sık paralelinden sahilden yürüyorum.
Yeni yol bekledğimden biraz dar şu an için kimse
yok biraz kalabalık olduğunda yürümek bisikletle beraber zor olacaktır
Tam parkur yürümekten ziyade ara lokasyonlar için (samatya-hastane hastane-yenikapı)daha işe yarayacak gibi
En çok lazım olan sarayburnu sirkeci gar arası yürüyüş yolu son resimde olduğu gibi demir kapıyla kapalı ne zaman yapılır meçhul
Bukeleon sarayı yanıdan kuşbakışı yürümek güzel ayrıca cankurtaran sarayburnu arası yüzyıllardır ellenmemiş şekilde maziye ışınlanıyorsunuz
Bisiklet yolu çok tehlikeli, köprü geçişlerinde yerden metal plakalar çıkık durumda ve neredeyse bir karışlık mesafe boşluk var. Şu anda sürüş konforu sıfır.
keşke çatladıkapı ve sarayburnu duraklarıda yaplabilseydi
Yenikapı - Yedikule arasında yaya/bisiklet yolunu kullandım. gayet güzel olmuş. Gelecek 5-10 sene içerisinde bu hatta bina ve çevresiyle çok nezih bir yer olacaktır. - Fiyatlar nispeten ucuz. - Deniz Manzaralı salaş çok bina var. Çok talep yaratacaktır. - CER Tamamlandı. Daire fiyatları çoook fena - Yedikule restore ediliyor. - Yedikule Gazhane restore ediliyor. - Dev Hastane yenileniyor. Cerrahpaşa - Bulgur Palas bugün açıldı. - Hat üzerinde çok fazla tarihi eser var. - Yeni Gemi Terminali Kocamustafapaşa'ya yapılacak. https://www.youtube.com/watch?v=crHcDywpg1o&t=143s
Şu an için bisikletle gidenler , Sirkeci Liman yolundaki hemzemin geçite gelmeden en yakın hangi noktada çıkış yapabilir?
Bugün hattı kullanma şansı buldum. Cerrapaşa hastanesinde işlerim vardı. Bugün hat doluydu hastane işlerimden sonra Sirkeci'ye devam ettim, Şunu Söyleyebilirim en dolu istasyonlar Cerrahpaşa istasyounu, Sirkeci Gar ve Kazlıçeşme istasyonuydu. ➕ (Artılar) — Teletext tarzı 90'ları hatırlatan elektronik tabelalar çok güzel olmuş , Keza İstasyon İsimlerinin yazıldığı tabelalarda. — Yedikule eski istasyon binası (1871) dışarıdan baktığımda onarılmıştı, buna çok sevindim güzel olmuş. İç kısmını gezebilen ve hangi işlev için kullanılacak bilen varsa lütfen fotoğraf ve bilgi rica ederiz. — Eski banliyö hattı'nda kullanılan Yedikule, K. Mustafa Paşa, Yenikapı , Kumkapı istasyonları aslına uygun restore edilmiş buna da çok sevindim . Keşke Cankurtan istasyonundaki bekleme salonu yıkılmasaydı ya da orjinaline sadık kalınarak yenisi yapılsaydı =( — Trenin içindeki istasyon çizelgesinde gravürler ve Sirkeci Garı'na girişte yapılan Film şeridi çok yerinde olmuş. — Bu hattın başka işlere evrilmesine engel olup sahip çıkan vatandaşlarımıza çok teşekkür ederim. ➖ (Eksikler) — Teletext tarzı 90'ları hatırlatan elektronik tabelalar da Trenler'in kaç dk sonra kalkacağı yerine Aynı istasyon ismi 2 kere alt alta yazılıp karşılarına saat ve tarih yazıyor. Dediğim gibi trenin kaç dk sonra kalkacağı ve varış süresi yazsa daha iyi olur.
— Marmaray'daki gibi ilk trenden son trene kadar trenlerin saat kaçta, hangi istasyondan kalkacağını gösteren periyodik çizelge yok. — Trenler şu an 2 set olarak çalışıyor; 4 sete çıkarılıp bekleme süresinin 10 dk'ya indirilmesi lazım başlangıç için. — Kazlıçeşme istasyonu'nda çok yığılma oluyor, istasyonun batı tarafına (zeytinburnu tarafı) dışarı çıkış verilecek şekilde bir merdiven daha yapılması lazım. Keza Cerrahpaşa İstasyonu'da öyle, onunda doğu tarafına bir çıkış verilmesi lazım yolcular için. — Sirkeci Gar'a girişte Limana giden demiryolunu ayıran makasta (aynı zamanda hemzemin geçit) bisiklet ve yaya yolunun bitimine duba koyup kapatmışlar. Zaten bisiklet ve yaya yolunu kullanan vatandaşlar için o makastan Sirkeci Gar'a girmesi çok tehlikeli. Gar sahası komple ray olmalı; Avrupa, Trakya ve Hızlı Trenlerin parklanması için. — Sirkeci Gar Deposu kilitliydi ve devamında depoya girecek Trenler'in eski parklanma alanındaki yüklenici firmaya ait konteynırlar çirkin bir görüntü oluşturuyor, oraya da ray döşenmesi lazım. — Sirkeci Gar saat kuleleri 11 yıldır bozuk bir şekilde duruyor , saat kulelerinin üstündeki kahküller 60 seneyi geçti yerine konmadı ya da replikası yapılmadı, Ana giriş kapısı hala kapalı ve önündeki dandik peysaj ana giriş kapısının önünü kapatıyor, Ana giriş kapısının üstündeki Tuğra'nın altında Sultan II. Abdülhamid'in yazdırdığı Kıt'a kayıp, Ana giriş Kapısının sağ tarfındaki çatı eğrilmiş 2 tane kalas tutuyor, çatının aslına sadık yenilenmesi lazım, Gümrük binası alarm veriyor. ❕ ÖNERİ — Zeytinburnu istasyonu Büyük yalıya bakan cephe de istasyon kurulması için müsait bir alan var oraya istenirse cep şeklinde bile bir hat çekilip; ayak üstü olması, asansör de gerekmediğine mütevellit kazlıçeşmedeki gibi basit bir istasyon yapılarak hattın başlangıç noktasını Zeytinburnu'na çekmeyi, — Sirkeci Gar Payitaht kafe kamulaştırılarak müzeye dahil edilmesi, kamuya aitse aslına uygun hale getirilmesini, (Çünkü orası ilk Sirkeci tren istasyonu 1872-1875 arasında yapıldı, ilk hali 3 katlıydı sonra da traşlanıp 2 kata düşürüldü) — Sirkeci Gar Gümrük binasının yenilenip İlk Sirkeci İstasyon binası(Payitaht cafe) ile beraber müze yapılmasını, — Srikeci Gar otoparkının kaldırılıp, Ana Giriş kapısı önündeki ufak peysajın ve onun da önündeki Sirkeci Gar Girişini kapatan parktaki ağaçların yan taraflara taşınarak Gar kapısının önünün açılmasını, — Bisiklet ve Yaya yolunun Cankurtaran tarafında sahil kısmına verilerek Gar'ın en dışındaki duvarlarında 1 metre içeri alınarak bisiklet ve yaya yolunun sahil kısmına verilmesini (Burada yaya kaldırımı çok dar bilboardlarında duvarların içine gömülü yapılması lazım) — Mümkünse Sirkeci - Gebze seferleri yanında Sirkeci - Halkalı işletmesi yapılmasını Nacizane öneriyorum. Lütfen yetklili kimseler okuyorsa ya da bu yazdıklarımı yetkili kimselere duyurabilecek olan varsa bu tarihi hattaki eksikliklerin giderilmesi için bir ses olsun. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Yolcular için tehlike arz ediyormuş.