Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası, Erdoğan tarafından açılışı yapılan İstanbul’da Sirkeci ve Kazlıçeşme arasındaki 8,3 kilometrelik raylı sistem hattı için 'tehlike' uyarısında bulundu.
İstanbul’da Sirkeci ve Kazlıçeşme arasındaki 8,3 kilometrelik raylı sistem hattı önceki gün AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. 13 Ağustos 2013 tarihinde kapatılan hattın 11 yıl sonra açıldığı belirtilirken TCDD’de örgütlü Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İstanbul 1 No’lu Şube Yönetim Kurulu dikkatleri çeken bir açıklama yaptı.
“11 yıl boyunca Kazlıçeşme-Sirkeci arası demiryolu hattında banliyö treni çalıştırılmayarak yöre halkının ucuz ve hızlı ulaşılabilir kamusal işletmecilik hakkı elinden alınarak mağdur edilmiştir” denilen açıklamada, “Sirkeci-Kazlıçeşme demiryolu hattı için herhangi bir ihale olmamasına rağmen Sirkeci-Kazlıçeşme yüzeysel demiryolu hattının tek hatlı olarak yenileme işi Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü tarafından Kolin İnşaat’a verilmiştir” ifadeleri yer aldı.
SİRKECİ RANTA AÇILACAK
BTS, yeni nesil ulaşım projesi olarak da tanıtılan, Sirkeci Kazlıçeşme arasındaki raylı sistem hattına dair şu itiraz ve uyarıları sıraladı:
-“Yolcu iniş ve binişi için yapılan peronlar bazen sağda bazen solda bulunmaktadır. Bu da makinistin her istasyonda farklı kapı açması gerektirdiğinden emniyetli değildir. İstasyonlar ve peronlar sadece banliyö tren hizmeti (Marmaray) standardında yapılmadığından, peron ile tren arasındaki boşluk can güvenliği açısından tehlikelidir.
-Demiryolu hat kapasitesinden fedakârlık edilerek kısa sayılabilecek bir koridorun içine yürüme ve bisiklet yolu sıkıştırmak, bu unsurları, aralarında beton ve cam bariyer olsa da ana hat standardında inşa edilen bir demiryoluna bu kadar yakın yapmak can güvenliği için tehlikeye sokacağı gibi mevzuattaki demiryolu yaklaşma mesafelerine aykırıdır.
-Kentin trafik üretim ve çekim potansiyeli dikkate alındığında, tek hatlı demiryolu kapasitesinin zaman içinde artması beklenen yolcu trafiği için yetersiz kalması kaçınılmazdır.
-Sirkeci garı İstanbul’un merkez garı olup Trakya ve Avrupa ile bağlantısını sağlayan demiryolunun tek hatta düşürülmüş olması hatalıdır. Sirkeci Merkez Garı’nın Ulusal ve uluslararası trenlerin çıkış/varış garı olması gerekmektedir.-İstanbul’un merkez tren garı olan Sirkeci Gar binasının ve gar alanın demiryolu işlevi yok sayılarak Kültür ve Turizm Bakanlığı’na ön protokolle devredilme girişiminin ardından, Çevre Şehircilik ve İklim Bakanlığınca ‘Özel Proje Alanı’ ilan edilerek kültür ve turizm amaçlı kullanım adı altında sermayenin kullanımına verilmesi hedeflenmektedir.
YANLIŞTAN DÖNÜN
Öte yandan açıklamada, Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki demiryolu hattını “kapasitesi yetersiz ve güvenlik riskleri bulunan” bir demiryoluna dönüştürüldüğünün altı çizilerek, “Vakit geçirmeden bu yanlıştan dönülmesi için Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD yönetimine çağrıda bulunuyoruz” denildi.
Kaynak: Birgun.net
Sinyalizasyon olduğu sürece sıkıntı yok. Ama tek hat olmasının dezavantajları görülmeye ileride başlanır. Çünkü proje gerçekçi değil.
Tren istasyonlarının neredeyse hepsinde geçerli olan bir kural var: mind the gap. Yani boşluğa dikkat et. İniş ve binişlerde sarı çizgiyi geçme, inenlere öncelik ver. Zaten bunu yapamayan adam trene binmesin afedersiniz.
Eğer bu hatta rağbet artarsa yani hem banliyö trenleri hem de şehirlerarası yolcu treni için yetersiz kalırsa zaten kaçınılmaz son olarak yaya yolunu düzenleyip demiryolu ulaşımına tekrar açacaklardır diye düşünüyorum ki gerçekçi bir yaklaşım olarak zaman geçtikçe hatta rağbet artar ve aslına rücu etme olasılığı kuvvetle gayet mevcut. Çünkü mecburi kullanım gerektiren bir hat. Öyle bir durum olursa Cerrahpaşa istasyonunun ikinci peronu nereye sığdırılır orası muamma.
Hattın inşaat süreci bittikten sonra “yanlıştan dönün” tarzı bir söylem için fazla geç kalındı.
Ayrıca sinyalizasyon sistemi düzgün yapıldıysa peron tarafındaki kapıların tren tarafından otomatik belirlenip açılması lazım. Ancak duraklarda sağ/sol taraftaki kapıları açın tarzı tabelalar bulunduğu için bu yapılmamış olabilir. Yani makinistin yanındaki tuşa basması demek, duvar tarafındaki kapıların açılması demek olabilir. İncelemediğim için bilemiyorum.
Bunun yanında Marmaray’da trenler iki durak arasını otomatik gidiyor ancak bu hatta bindiğimde fazla dur/kalk olduğundan manuelde kullanılıyor gibi geldi. YBS ekranları da zamanlamayı çok yanlış gösteriyor.
Kısaca sinyalizasyon sistemi baya kötü yapılmış gibi geldi bana. Özellikle tek hat olduğu için sinyalizasyonun iyi olması lazım ki çarpışma riski azalsın.
Ve mimari olarak nefis yapılar.
Sirkeci Haydarpaşa müze olmalı.yada.Tren müzesi çok güzel olur.2 binada şehrin bellekleri.
Acaba izbanda oldugu gibi istanbulun ana garlari aktarma/terminus noktasi olarak kullanilamaz miydi?
Yani marmarayda uskudar ile ayrilik cesmesi arasinda metroya aktarma veren haydarpasa duragi koymak
Karsida da sirkeci garina da alsancak garinda oldugu gibi halkaliya alternatif ikincil bir terminus noktasi olarak belirlemek cok mu zor olurdu?
Gar binalarimizi ziyan etmis gibi gozukuyoruz ve su saatten sonra cok alakasiz projelerle durumu kurtarmaya calisiyoruz gibi.
Ben sunu merak ediyorum hangi odaklar bu garlarin bosaltilmasini otel olmalarini istedi?
Çatlasınızda patlasanızda en iyisini Erdoğan yapar.. Yaptığı tüm eserler, yapacaklarının ispatıdır. Şaheserlerini anlatmakla bitiremezsiniz.. Heykelperest zihniyet sadece O'nun yaptıklarının üzerinden gidebilir.. Bunu yapamazsa da sadece çamur atar!..
Varolan demiryolunu kırıp, daraltıp sanki yepyeni bir hatmış gibi açtılar ancak bu açıklamadaki maddelerin bazıları çok zorlama.
Yolcu iniş ve binişi için yapılan peronlar bazen sağda bazen solda bulunmaktadır. Bu da makinistin her istasyonda farklı kapı açması gerektirdiğinden emniyetli değildir. İstasyonlar ve peronlar sadece banliyö tren hizmeti (Marmaray) standardında yapılmadığından, peron ile tren arasındaki boşluk can güvenliği açısından tehlikelidir.
Yani bu şey gibi: her arabada sinyal var ama sürücü sağa sinyal verip sola dönebilir bu da risklidir gibi. Eğitimini tam alan bir makinist bu konuda hata yapması zor. Kaldı ki trenler hınca hınç dolu olup yanlış kapı açıldığında insanlar birbirlerini itip metrelerde yüksekten ölümlerine düşecekler diye bir şey de yok. Peron ve tren arasındaki boşluk hem Marmaray hem YHT hem de metro trenlerinde var abartılacak bir noktası yok.
Demiryolu hat kapasitesinden fedakârlık edilerek kısa sayılabilecek bir koridorun içine yürüme ve bisiklet yolu sıkıştırmak, bu unsurları, aralarında beton ve cam bariyer olsa da ana hat standardında inşa edilen bir demiryoluna bu kadar yakın yapmak can güvenliği için tehlikeye sokacağı gibi mevzuattaki demiryolu yaklaşma mesafelerine aykırıdır.
Marmaray'ın kendisi yeri geldiğinde binalara, yürüme yollarına hatta caddelere yaklaşıyor ki Marmaray hattında hızlı tren ve yük treni de çalışıyor.
Kentin trafik üretim ve çekim potansiyeli dikkate alındığında, tek hatlı demiryolu kapasitesinin zaman içinde artması beklenen yolcu trafiği için yetersiz kalması kaçınılmazdır.
T6 lokal ulaşım için tasarlanmış bir hat. Aynı güzergahta Marmaray ve sahil yolu otobüsleri var. Eğer yoğunluk oluşursa ki bence zor: hat üzerinde 2 yerine 3 tren çalıştırılabilir.
Sirkeci garı İstanbul’un merkez garı olup Trakya ve Avrupa ile bağlantısını sağlayan demiryolunun tek hatta düşürülmüş olması hatalıdır. Sirkeci Merkez Garı’nın Ulusal ve uluslararası trenlerin çıkış/varış garı olması gerekmektedir.-İstanbul’un merkez tren garı olan Sirkeci Gar binasının ve gar alanın demiryolu işlevi yok sayılarak Kültür ve Turizm Bakanlığı’na ön protokolle devredilme girişiminin ardından, Çevre Şehircilik ve İklim Bakanlığınca ‘Özel Proje Alanı’ ilan edilerek kültür ve turizm amaçlı kullanım adı altında sermayenin kullanımına verilmesi hedeflenmektedir.
Marmaray inşaatının başından beri Sirkeci garı hiçbir zaman ana gar olarak düşünülmedi ve batı garı Halkalı'ya taşındı. (Not: Haydarpaşa hızlı trenlerin park yeri olmadığı için yenileniyor yoksa Haydarpaşa'da gözden çıkarılmıştı) Sirkeci'ye T6'nın gelmesi bu garın tekrar aktif kullanılacağı anlamına gelmiyor. Kullanılsa güzel olur ama bakanlığın böyle bir amacı yok, bunun yerine Kurtköy-YSS-Havalimanı-Halkalı hızlı trenine yoğunlaşıyor. Artık seferler yapıldığı için de tarihi yapıdan ulaşım bünyesine döndüğü için Kültür Bakanlığı'na devri çok zor.
Sanki başka hiçbir hatta farklı yönlerde kapılar yok. Saçma bir eleştiri olmuş. Tek yönlü olması bence de kötü bir karar olmuş ama "tehlikeli" kılmıyor bu hattı.