Bakan Uraloğlu:
Gürcistan tarafında ciddi onarım var. 5-6 ay kapalı durumda. Belli bir kapasitesi var. O kapasite ilerleyen zamanlarda bize yetmeyecek. Doğrudan nasıl bağlanabiliriz düşüncesi var. Bu anlamda Zengezur koridorunu tasarladık Azerbaycan'la. Birinci etapta demiryolu. Azerbaycan tarafındaki kesim bitti, yaklaşık Ermenistan sınırına kadar olan kesimde çalışmalar devam ediyor. Nahçıvan tarafında komple ele alınması gerekiyor. Devamında 220 kilometre civarında sınır kapısından Kars'a giden hat var. Bunun ihalesini yaptık. Ermenistan üzerinde geçerse 43 kilometre, İran üzerinden geçerse yaklaşık 61 kilometre olacak.
Bakan Uraloğlu:
"Bu güzergâhın Ermenistan tarafından geçmesi ile ilgili çalışmaları biliyorsunuz. 43 kilometrelik bir güzergâhtır bu. Eğer Ermenistan tarafında bir sıkıntı olursa; koridorun İran’dan geçme ihtimali ile ilgili olarak Azerbaycan’ın İran’la da temasları var. Dolayısıyla iki alternatif var. Ve bu iki alternatif de şu anda masada. Şu anda Azerbaycan tarafı inşaatları sürdürüyor. Nahçıvan ve bizim taraftaki ihale yapılmıştı. 106 kilometrelik bir yolun rehabilite edilmesi ya da yeniden yapılması söz konusu. Dediğim gibi iki alternatif de masada duruyor.”
Kaynak:https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/fatih-cekirge/ulastirma-bakani-uraloglu-istanbul-trafigi-icin-tek-cozum-600-kilometrelik-metro-hatti-42407786