Adapazarı-Eskişehir banliyö treni: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1xqpzOYx2qURDmYeEIl7VLkY9qF8&usp=sharing
Ankara tramvay hatları: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1ENwCgCuoL02qRsYyMF6_zP-sMzXVNAeI&usp=sharing
Atışalanı-Şişli metro hattı (İSTANBUL): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=15vPBYN7PRBH-OLmxhDsGVnoIjl1FBfqR&usp=sharing
Bahçeşehir-Halkalı banliyö treni (İSTANBUL): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1bw_hLTvb3qkvMTCwjmnjyVXtj2U&usp=sharing
Üçyol-Buca tramvay hattı (İZMİR): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1R8pa70F6h7IcHIA3hCfs4lVcw3g&usp=sharing
Mudanya-İnegöl banliyö treni (BURSA): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=15ax7MYcOSdKJWemzGCAiIObhI3Y&usp=sharing
Çerkezköy-Çorlu banliyö treni (TEKİRDAĞ): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1leXy37SPRAOevQN-MLMA-xExwT34720&usp=sharing
Doğu Akdeniz banliyö treni: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1l2IOiVOSN048xZFF8-PFIVdA7EY&usp=sharing
Edirne Tramvay hattı: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=13KALA870y_eSOma26w9YO0ROJMY&usp=sharing
Elazığ Banliyö Treni: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1EzNbU_YJsPADPB7HE4Qtb8vm0E0&usp=sharing
Gaziantep raylı sistem ağı: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1QYH1MzaVCVvbcYC47jNPrl_enJY&usp=sharing
Kadıköy-Yakacık tramvay hattı (İSTANBUL): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1YJCB_75XXi8dJGunuj5S0ouZTP8&usp=sharing
Kapaklı-Çerkezköy tramvay hattı (İSTANBUL): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1a_CVCzHYlJT6sxvfeMr1SNJ81ZORvVI&usp=sharing
Kırklareli-Lüleburgaz banliyö treni: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1bL0HIj0UMZ1oCRswnfS6b_l3iGc&usp=sharing
Yarımca-Havalimanı metro hattı (KOCAELİ): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1k_bap4RsSbrdDlN52yt-NNZe21M&usp=sharing
Konya banliyö treni: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1R3_7N3aqeeP62s-2yRBLiIiO5b8&usp=sharing
Malatya hafif metro hattı: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1Sgla_px7zhQiR8EhqDMi7HCpwDg&usp=sharing
Mersin tramvay hatları: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=14zUKiT5Q9NR7_sdZcZqJjK7-Sfg&usp=sharing
Edirne mini tramvay hattı: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1xYcaamsusS1rV46f6YcijiMsQdsQZCcV&usp=sharing
Saray-Garipçe demiryolu (İSTANBUL): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=14q7axVNnPAKZkEppvtErc23flC8&usp=sharing
Sivas tramvay hatları: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1bglPBkZaSzsVj7DHUyBOS6FuyTw&usp=sharing
Sofya-Ankara YHT hattı: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=11A0gRYHxDNov5r9LCznZudFFDaA&usp=sharing
Çerkezköy-Tekirdağ bölgesel treni: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1rIy6L6VeZ0dEbF2upp6gV2lPaDc&usp=sharing
TNKÜ-100. Yıl tramvay hattı (TEKİRDAĞ): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1x4wMUiTLH5pIdCX378dbWzVKnqU&usp=sharing
Veliköy-Çerkezköy tramvay hattı (TEKİRDAĞ): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1yg_BkEXNh0FFF6EoGAtBMjmRfkJLtfw&usp=sharing
Yalova-Bursa bölgesel treni: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=13iN3icQXD29SJ2kw0YXTFIQDcso&usp=sharing
Yenikapı-Silivri metro hattı ve Yenikapı-Hadımköy metro hattı (İSTANBUL): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1rQ24xZz7NTU-rEJX9UFwLDDe6sU&usp=sharing
Yeşiltepe-Çorlu tramvay hattı (TEKİRDAĞ): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1RlhIr_Tz896fHUx5C6mlx18ck__tf34&usp=sharing
TNKÜ-100. Yıl tramvay hattı güzergahını güncelledim.
Tasarıların üzerinde düşünülmüş ve emek verilmiş olması aşikar ancak bildiğim şehir ve lokasyonları içeren projeleden hareketle, bu tasarıların reel zeminde ne kadar mantıklı ve efektif olduğu, bence bir soru işareti.
Ankarada istanbul yolu ve anadolu bulvarı için uygun görülen şeyin bir tramvay olması mantıksız. Pik saatler dışında gerçek manada kilitlenmeyen ana yol için uzun kmlerce tramvay hattı çözüm önerisi ne kadar çare olur ve tercih edilir bilemiyorum. O uzun parkuru tramvay yavaşlığıyla katetmek, günün birkaç saati dışında gerçek manada tatmin etmez. Pik saatlerde dahi burası neden tramvay diye de sorgulatabilir.
İstanbulda atışalanı-şişli metrosu da öncelikli ihtiyaç mı bilemedim. Halihazırda m7-m1b bir şekilde bu hat için zaten bir şekilde alternatif sağlayabilir. Var olan kaynak, çok daha elzem noktalarda değerlendirilebilir.
Keza elazığ için düşünülmüş banliyö hattı da soru işareti. Halihazırda tren yolu elazğın şehir merkezinden ve yoğun bölgelerden yakınen geçmiyor. Ciddi bir trafik sıkıntısı çekmeyen elazığ halkı, ana arteri kullanmak yerine neden elazığ banliyösünü kullanmak ister, cevap veremedim. Düşünceler güzel olsa da, insanoğlu pratiktir, hayat rutinini çok reel zeminde oluşturur. Ayrıca kaynaklarımız en verimli düzlemde kullanılmak mecburiyetinde sınırlıdır.
Harika rotalar.
Tebrikler.