Goldman Sachs’ın geçen yıl yayınlanan raporunda dünyada 50 milyon influencer’ın (içerik üretici) olduğu yazıyor. Bu 50 milyon içerik üreticinin ekonomik karşılığı ise 2023 yılı için 250 milyar dolar.
Toplam 911 milyon takipçisi olan ilk 10 içerik üreticisinin 2023 yılı kazancı 311 milyon dolar. İlk sırada 82 milyon dolarla sadece Youtube’da 240 milyon abonesi olan 26 yaşındaki MrBeast var.
ABD’de internet sektörü alanında uzman olan kıdemli hisse senedi analisti Eric Sheridan ve ekibinin hazırladığı rapora göre ‘Yaratıcı Ekonomisi’ (creator economy) denen bu influencer pazarı 2027’de yaklaşık 500 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacak.
Rapora göre 50 milyon küresel içerik oluşturucunun önümüzdeki beş yıl içinde yıllık yüzde 10-20 bileşik büyüme oranında büyümesini bekliyor. İçerik üreticiler, marka tanıtımları için öncelikle doğrudan anlaşmalar yoluyla para kazanıyor, raporda da marka anlaşmalarının ana gelir kaynağının yaklaşık yüzde 70’i olduğu belirtiliyor.
Dünya çapında içerik üreticilerinin sadece yüzde 4'ü yılda 100 bin dolardan fazla para kazanıyormuş bu yüzden de profesyonel sayılıyormuş rapora göre... Goldman Sachs’ın araştırması, içerik üretimi dünyası genel olarak büyüme kaydetse de bu kesimin ekosistem içindeki payının büyümeyip aynı kalacağını tahmin ediyor...
Tüm dünyada milyonlarca kişinin geleneksel kariyer yollarını bir kenara bırakarak çevrimiçi yaratıcılar ve içerik oluşturucular olarak çalışmaya başladığı, bir dakikalık bir TikTok videosuyla bir aylık kirasının ödeyen 'fenomenler' çağındayız...
Kaynak: Habertürk