Sivas-Erzincan HT hattının ilk etabı (50 km) için maalesef bu sene hiç ödenek ayrılmamış. Forumda sahadaki çalışma fotoğraflarını görünce umutlanmadım değil. Sanırım Bursa, İzmir, Gaziantep hatları gibi bakanlık tarafından devralınıp hattın tamamının tek parça ihalesi söz konusu olacak. Bu da ihale sonrası 2-3 sene ancak dış kredinin bulunup finansman anlaşmasının imzalanması demek. 2024 UAB yatırım programında da yer almadığını düşünürsek en erken ihalesi önümüzde sene olacaktır. (O da isterlerse). Bu da 2027-28'de ancak inşaata başlanması anlamına gelir. Halbuki önemli bir transit yük koridorunun 100 km civarı kısalması söz konusu olacaktı.
Kalyon holding az da olsa inşaat teknikeri çalışanları tarafından linkedin de paylaşımlarını görüyoruz.Projeler arasında en yavaş ilerleyen proje bu.Neden diye sorulacak olursa ab fonu tüketildi 2023 yılı için fon ayrılmadı sadece hükümetin verdiği yüzde 40 lik ödenekle az da olsa çalışıyorlar fkt 2024 için ab fonu yüzde 60 lık bir pay vermez ise proje yüzde 40 hükümetin ihaleleriyle yavaş bir şekilde hızlı ilerleme olmadan devam edecek.Bu bizim için olumsuz bir durum,seçim sonrası 2024 bütçe görüşmelerinde inşallah ödenek cıkar
Sivas-Erzincan hattını mı kastediyorsunuz? Bu hattın yapımında AB fonları kullanılmıyor. Mevcut HT inşaatlarından sadece Kapıkule kesiminde AB fonu söz konusu.
Sivas-Erzincan HT hattının ilk etabı (50 km) için maalesef bu sene hiç ödenek ayrılmamış. Forumda sahadaki çalışma fotoğraflarını görünce umutlanmadım değil. Sanırım Bursa, İzmir, Gaziantep hatları gibi bakanlık tarafından devralınıp hattın tamamının tek parça ihalesi söz konusu olacak. Bu da ihale sonrası 2-3 sene ancak dış kredinin bulunup finansman anlaşmasının imzalanması demek. 2024 UAB yatırım programında da yer almadığını düşünürsek en erken ihalesi önümüzde sene olacaktır. (O da isterlerse). Bu da 2027-28'de ancak inşaata başlanması anlamına gelir. Halbuki önemli bir transit yük koridorunun 100 km civarı kısalması söz konusu olacaktı.
Kalyon holding az da olsa inşaat teknikeri çalışanları tarafından linkedin de paylaşımlarını görüyoruz.Projeler arasında en yavaş ilerleyen proje bu.Neden diye sorulacak olursa ab fonu tüketildi 2023 yılı için fon ayrılmadı sadece hükümetin verdiği yüzde 40 lik ödenekle az da olsa çalışıyorlar fkt 2024 için ab fonu yüzde 60 lık bir pay vermez ise proje yüzde 40 hükümetin ihaleleriyle yavaş bir şekilde hızlı ilerleme olmadan devam edecek.Bu bizim için olumsuz bir durum,seçim sonrası 2024 bütçe görüşmelerinde inşallah ödenek cıkar
Kısa bir video yayınlanmış.
https://www.linkedin.com/posts/ismailyillmaz_sivas-erzincan-h%C4%B1zl%C4%B1-tren-hatt%C4%B1-projesi-activity-7130920870994190336-m_Ng?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
1.kesim projesini özaltın inşaat yapmıştı ama 1.kesimin eksik işlerini hangi firma devam ettiriyor bulan varsa sevinirim
https://www.ozaltin.com.tr/insaat-ve-taahhut/demiryollari/sivas-erzincan-hizli-demiryolu-projesi-kesim-i
Uzun zamandır projeyle ilgili paylaşım alamıyorduk, teşekkürler