Kuzey marmara ciddi bir yük aldı, bunu bayram zamanlarında tem bağlantısında anında fark ediyoruz. Anadolu yönüne sakarya-gerede arası yolun zahmetli kısmı oluyor artık. Özellikle son zamanlarda bolu tüneli sıkıntı çıkarmaya başladı. KMO yukarda gösterilen güzergahta Ankaraya devam ederse müthiş olur.
Bu yola hiç gerek yok. Zaten bu güzergahta hali hazırda bir İstanbul>Ankara otoyolu var. Ama 2 şerit ve hem de asfaltın yarısından çoğu bozuk. Mevcut Anadolu otoyolunu 4 şeride çıkartırsan bu yoldan 10 kat daha iyi olur. Zaten Sakarya'dan sonra Kuzey Marmara Otoyolu var.
KMO'nun İzmit çıkışını Kartepe'nin altından Mekece/SAKARYA oradan Bilecik>Eskişehir bağlarsın. Hem Ankara'ya hizmet eder. Hem Bursa'ya hem de Akdeniz'e kadar Kütahya>Isparta>Antalya'ya hizmet eder.
İstanbul'dan yola çıkan bir araç Eskişehir-Antalya'ya gitmek İzmit'ten geçtikten sonra Sakarya'ya kadar gidip tekrak geridönüyorlar. Hem zaman hem yakıt israfı.
Şu an Antalya'ya gidiş için en iyi yol, Osmangazi Köprüsü'nden geçip İnegöl'e ve oradan da Bozüyük'e geçmek. Sonrası zaten Bozüyük-Kütahya-Afyonkarahisar-Burdur-Antalya.
YİD modeli ile yapılacaksa geçiş maliyeti sürücülerin tercihinde belirleyici olacaktır. Alternatifi güçlü rotalarda YİD türü projelerin başarısı düşük oluyor.
Kuzey marmara ciddi bir yük aldı, bunu bayram zamanlarında tem bağlantısında anında fark ediyoruz. Anadolu yönüne sakarya-gerede arası yolun zahmetli kısmı oluyor artık. Özellikle son zamanlarda bolu tüneli sıkıntı çıkarmaya başladı. KMO yukarda gösterilen güzergahta Ankaraya devam ederse müthiş olur.
Bence gerekli ve hatta acil yapılması gerekir
Marmara bölgesi artık doldu.
Sanayi bölgelerinin bu bölgeye yakınlık ve
deprem gerçeği sebebi ile taşınması gerekiyor.
Ayrıca araziler çok verimli değil yani her açıdan uygun
Bunun yerine Kırıkkale-Konya-Ulukışla ve Karaman-Alanya otoyolları inşa edilse, çok daha iyi olur bence.
gereksiz proje onun yerine Tem otoyolun 2 şeritlik kesmini genişletsinler
Bu yola hiç gerek yok. Zaten bu güzergahta hali hazırda bir İstanbul>Ankara otoyolu var. Ama 2 şerit ve hem de asfaltın yarısından çoğu bozuk. Mevcut Anadolu otoyolunu 4 şeride çıkartırsan bu yoldan 10 kat daha iyi olur. Zaten Sakarya'dan sonra Kuzey Marmara Otoyolu var.
KMO'nun İzmit çıkışını Kartepe'nin altından Mekece/SAKARYA oradan Bilecik>Eskişehir bağlarsın. Hem Ankara'ya hizmet eder. Hem Bursa'ya hem de Akdeniz'e kadar Kütahya>Isparta>Antalya'ya hizmet eder.
İstanbul'dan yola çıkan bir araç Eskişehir-Antalya'ya gitmek İzmit'ten geçtikten sonra Sakarya'ya kadar gidip tekrak geridönüyorlar. Hem zaman hem yakıt israfı.
Ankara-Akyazı Otoyolu Ön Proje Mühendislik Hizmetleri Danışmanlık Hizmet Alımı İşi İlanı Yayınlanmış
https://www.kgm.gov.tr/Lists/IhaleIlanlarMerkez/Attachments/2322/2023-1141560%20Ankara%20Akyaz%C4%B1%20%C3%96n%20Oroje.pdf
1 milyar dolar gerçekten çok uzak bir tutar gibi duruyor. Bu paraya dağlık alanda 225km yol yapılabiliyorsa tüm ülkeyi hemen döşeyelim bu yollarla.
Kuzey Marmara Otoyolu'nun devamı olacak anlaşılan.