Akyazı ile Ankara arasında hizmet veren, Bolu Tüneli’nin de içinde bulunduğu otoyola, kardeş otoyol geliyor. 1 milyar euroya mal edilecek ve 200 kilometre uzunluğunda olacak otoyol, gidiş geliş 3’er şeritli olarak planlanıyor.
Ayrıca Ankara-İstanbul arasını 80 dakikaya düşürecek yeni Hızlı Tren Projesi de 2028’de bitirilecek. 344 kilometrelik güzergahta 350 kilometre sürat yapılabilecek Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı’nda 120 kilometreyi bulan 52 tünel inşa edilecek.
Eskişehir-Antalya Hızlı Tren Projesi de planlanıyor. Tamamlandığında İstanbul Antalya arası 4 saat 45 dakikaya, Eskişehir Antalya arası ise 2 saate düşecek.
293 kilometrelik Kırıkkale-Samsun, 513 kilometrelik Samsun-Trabzon-Sarp ve ihale aşamasında olan 143 kilometrelik Çatalca-Çayırova, 192 kilometrelik Aksaray-Yenice Hızlı Tren Hattı ise planlanan diğer projeler arasında yer alıyor. Yeni yapılacak hatlar ile birlikte yük taşımacılığında demiryolunun payı 5 yılda 4 kat artırılarak, 38 milyon tondan 146 milyon tona çıkarılacak.
Gereksiz başka bir proje. Akyazı-Ankara arası özel bir yoğunluk yok. Akyazı-İstanbul arası yol belirli bölgelerde 2 şerite düşüyordu ve otomobil ile tırların beraber gitmesi yolu boğuyordu. Bu sebepten dolayı KMO gerekliydi fakat KMO körfez civarındaki ticarete yardımcı oluyor ve bu civardaki trafiğin çoğu Beylikdüzü Sakarya arasında oluyor. Akyazı Ankara arası ise yeni bir yola ihtiyaç yok. Konfor için zemine modifikasyonlar yapılabilir.
Ankara-İstanbul arasına yeni bir otoyol projesi yapıyoruz. Direkt Kuzey Marmara Otoyolu’na bağlanacak. 3-3,5 saat mesafe olacak. Projesi 7-8 senelik süreçte bitecek.
Kaynak: https://www.hurriyet.com.tr/gundem/ulastirma-ve-altyapi-bakani-uraloglundan-onemli-aciklamalar-42327757
Bahsedilen otoyolun kaba güzergahı
Merhaba, haberde bahsedilen yeni YHT güzergahı ve fizibilitesi konusunda aşağıdaki videoya göz atabilirsiniz
Yanlış anlaşılma olmasın, inşaat bitmeyecek. Uygulama projesi bitecek galiba.
Kırıkkale-Samsun ve Samsun-Trabzon-Sarp hızlı trenlerini çok büyük heyecanla bekliyorum. Bu hatlar hala proje aşamasında mı yoksa proje aşaması çoktan tamamlandı mı acaba?
Güzergah hakkında çok bilgim olduğunu söyleyemem, ihtiyaç var mı onu da bilmiyorum ama ekonomideki kötü gidişin temel sebeplerinden birisi de böyle büyük inşaat harcamalarıdır. Belki bir süre beklemesi gereken bir yatırım. Ayrıca artık Kamu ve Özel şirket ortaklığından vazgeçip devletin kendi kaynakları ile yapması çok daha mantıklı olacaktır. Bugüne kadar yapılan yatırımlarda bunu yeteri kadar gördük.