Mimar sinan istasyonu bölgedeki rezidanslar, ufak mahallelerle birlikte HT1 KSS. Hast. - Üçyüzlü Metro hattı besleyecekti. 15 Temmuz ve Doğu Sanayi istasyonlarının yakınlık olarak bu istasyonla alakası olmadığı için bölge yine çaresiz kaldı. Yolcu kapasitesini artıracak bir istasyon olacaktı ama açılmadı maalesef.
Mimar Sinan'ın komşu istasyonları olan Doğu Sanayi ve 15 Temmuz, yürüyüş mesafesi olarak çok mu uzak? Civar mahallelerden bu iki istasyona da giden ring otobüs seferleri yapılsa, sıkıntıya az da olsa çözüm olur mu?
nedense bu haber bende M1B inşaatının yenilenecek ihale sonrası çok hızlanarak devam edeceği yönünde bir his oluşturdu...ilk bitirilecek durakta burası olacak herhalde...oranın inşaatında çalışan bir komşum var durumu sordum 6/7 haftalık bir işleri kaldığını söyledi.
M3 Yıldıztepe, M5 Şehir Hastanesi ve M9 Mimar Sinan kıyaslandığında en geride ve en geç açılacak durak burası. Burası ancak Kirazlı-Halkalı hattıyla açılır. Çünkü burası M1B hattının alt katında ve daha kazı işleri doğru düzgün başlamadı bile
Eğer dediğiniz gibiyse uzun yıllar daha bekler burası. M1B Halkalı uzatması inşa edilirken önceliği bu istasyona vermeliler ve en azından M9'a ait kısmı mümkün olan en kısa sürede açmalılar.
Şehir hastanesini bilmiyorum ama Yıldıztepe ile Mimar Sinan kıyaslanamaz. Her gün Yıldıztepe'den geçiyorum Yıldıztepe'den tren geçerken eğer örülen duvarlardan kapılar açıksa güneş ışığını ve güneş ışığında çalışan işçileri görüyoruz. Mimar Sinanda en azından peron katı inşaatı tamamlanmış.
İnşallah M3 Yıldıztepe ve M5 Sancaktepe Şehir Hastanesi istasyonları gibi değildir. Çünkü o istasyonlar çok geride ve bu yıl içerisinde açılmaları çok zor gibi. Umarım en geç birkaç ay içerisinde açılacak düzeydedir diyelim.
Hadi M-3’de anladık. M-5’ide anlıyorum. Orada da Sağlık Bakanlığıyla ilgili bazı protokol sıkıntıları yaşanılmış. Muhtemelen Sultanbeyli etabıyla beraber açılacak. 2025’in ilk çeyreği denildi çünkü.
Ama M-9 kusursuz olmalı! Önce 2019 yılına gidelim. Yönetim değişikliğine. Bu hat nasıldı? Hat bir kere 0 düzeyinde değildi. Belli bir aşama kaydedilmişti. Ve günün sonunda aradan tam 2 yıl sonra yani 29 Mayıs 2021 tarihinde ilk etabı yolculu işletmeye açıldı.2021 yılında 2022 yılında açıyoruz denildi ve umutsuz bir vaka oldu. 2023 yılına ertelendi. Ve bakıldı ki finansmandan ziyade buranın tıpkı M-3 vakası gibi zorlu bir zemin şartlarından ötürü devamı beklenenden uzun sürdü. Ve hat bu kadar zorlu maceralar yaşamış, geçirmiş, belirli bir aşama kaydetmiş ve günün sonunda 1 istasyon eksik açılıyorsa, yazık derim. Umarım en azından Mimar Sinan'dan sonraki gelen istasyon 10-15 dklık yürüme mesafesindedir diye düşünüyorum.
Yine de hayırlı ve uğurlu olsun. Bakırköy bölgesini biliyorum çok sevdiğim dostlarım var. Fakat Ataköy-İkitelli taraflarına çok hakim değilim. Çok sık ziyaret etmediğim yerler. Ama en azından Basın Ekspres yolundaki o trafik çilesini biliyorum. Bu metro o trafiği yok edeceği için yine de mutluyum. Eminim bu metro hattı da orada yaşayanlar için adeta nefes metrosu haline dönüşeceği kesin. MİMAR SİNAN İSTASYONU umarım
2024 bitmeden açılır.
Ataköy-İkitelli metro hattı yine de entegrasyonlarıyla kıymetli. Marmaray ve Metrobüs işletmeleriyle buluşturması ve aynı zamanda M-3 aktarması 2026 yılında ise M-7 aktarmasıyla inanılmaz bir entegrasyon metrosu haline dönüşecek. Tekrardan hayırlı ve uğurlu olsun.
Devasa bir beton yığını olmasından ötürü, metro yapımındaki en büyük faktör zemin şartlarıdır. Ki bunun daha önce fizibilite çalışması yapılır. Buna göre projelendirilir ve yapım aşamasına geçilir. Daha önce Pelin Hanım’dan dinlediğim kadarıyla zemin şartlarından ötürü hızlı ilerlemeler kaydedilmedi. Çünkü bu metro hattı aynı zamanda Ayamama tarafından geçiyor. Ve orada da İSKİ’nin altyapı çalışmaları vardı. Yani aynı zamanda bu metro hattının bu kadar zorlu maceralar kaydetmesinin sonunda 1 istasyonun eksik açılması şahsen beni üzdü. Kaldı ki bu metro hattı 2019 yılında 0 düzeyinde alınmamıştı. 2021 yılında ise belirli aşamalar kaydetmiş 5 istasyonluk bir metroya dönüştürüldü. Dolayısıyla hem zemin, hem altyapı sorunları buna müsaade etmediğinden ötürü epeyce bir zaman aldı.
Sebebi nedir acaba? Bu istasyonun pas geçileceği daha önce hiç gündeme gelmemişti. Mesela M3'teki Yıldıztepe ile M5'teki Sancaktepe Şehir Hastanesi istasyonlarının pas geçileceğini önceden biliyorduk. M9'daki Mimar Sinan istasyonu ise gözümüzden kaçmış gibi. Bu istasyondaki sorun nedir tam olarak?
Hayırlısı olsun. Konudan bağımsız olarak lejant çok güzel gözüküyor. Sanırım depo sahaları ortak olduğu için yeni gelen araçlar dahi ortak kullanım olacak.
Mimar sinan istasyonu bölgedeki rezidanslar, ufak mahallelerle birlikte HT1 KSS. Hast. - Üçyüzlü Metro hattı besleyecekti. 15 Temmuz ve Doğu Sanayi istasyonlarının yakınlık olarak bu istasyonla alakası olmadığı için bölge yine çaresiz kaldı. Yolcu kapasitesini artıracak bir istasyon olacaktı ama açılmadı maalesef.
Mimar Sinan'ın komşu istasyonları olan Doğu Sanayi ve 15 Temmuz, yürüyüş mesafesi olarak çok mu uzak? Civar mahallelerden bu iki istasyona da giden ring otobüs seferleri yapılsa, sıkıntıya az da olsa çözüm olur mu?
nedense bu haber bende M1B inşaatının yenilenecek ihale sonrası çok hızlanarak devam edeceği yönünde bir his oluşturdu...ilk bitirilecek durakta burası olacak herhalde...oranın inşaatında çalışan bir komşum var durumu sordum 6/7 haftalık bir işleri kaldığını söyledi.
M3 Yıldıztepe, M5 Şehir Hastanesi ve M9 Mimar Sinan kıyaslandığında en geride ve en geç açılacak durak burası. Burası ancak Kirazlı-Halkalı hattıyla açılır. Çünkü burası M1B hattının alt katında ve daha kazı işleri doğru düzgün başlamadı bile
İnşallah M3 Yıldıztepe ve M5 Sancaktepe Şehir Hastanesi istasyonları gibi değildir. Çünkü o istasyonlar çok geride ve bu yıl içerisinde açılmaları çok zor gibi. Umarım en geç birkaç ay içerisinde açılacak düzeydedir diyelim.
Düzelir zamanla.
Hadi M-3’de anladık. M-5’ide anlıyorum. Orada da Sağlık Bakanlığıyla ilgili bazı protokol sıkıntıları yaşanılmış. Muhtemelen Sultanbeyli etabıyla beraber açılacak. 2025’in ilk çeyreği denildi çünkü.
Ama M-9 kusursuz olmalı! Önce 2019 yılına gidelim. Yönetim değişikliğine. Bu hat nasıldı? Hat bir kere 0 düzeyinde değildi. Belli bir aşama kaydedilmişti. Ve günün sonunda aradan tam 2 yıl sonra yani 29 Mayıs 2021 tarihinde ilk etabı yolculu işletmeye açıldı.2021 yılında 2022 yılında açıyoruz denildi ve umutsuz bir vaka oldu. 2023 yılına ertelendi. Ve bakıldı ki finansmandan ziyade buranın tıpkı M-3 vakası gibi zorlu bir zemin şartlarından ötürü devamı beklenenden uzun sürdü. Ve hat bu kadar zorlu maceralar yaşamış, geçirmiş, belirli bir aşama kaydetmiş ve günün sonunda 1 istasyon eksik açılıyorsa, yazık derim. Umarım en azından Mimar Sinan'dan sonraki gelen istasyon 10-15 dklık yürüme mesafesindedir diye düşünüyorum.
Yine de hayırlı ve uğurlu olsun. Bakırköy bölgesini biliyorum çok sevdiğim dostlarım var. Fakat Ataköy-İkitelli taraflarına çok hakim değilim. Çok sık ziyaret etmediğim yerler. Ama en azından Basın Ekspres yolundaki o trafik çilesini biliyorum. Bu metro o trafiği yok edeceği için yine de mutluyum. Eminim bu metro hattı da orada yaşayanlar için adeta nefes metrosu haline dönüşeceği kesin. MİMAR SİNAN İSTASYONU umarım
2024 bitmeden açılır.
Ataköy-İkitelli metro hattı yine de entegrasyonlarıyla kıymetli. Marmaray ve Metrobüs işletmeleriyle buluşturması ve aynı zamanda M-3 aktarması 2026 yılında ise M-7 aktarmasıyla inanılmaz bir entegrasyon metrosu haline dönüşecek. Tekrardan hayırlı ve uğurlu olsun.
Sebebi nedir acaba? Bu istasyonun pas geçileceği daha önce hiç gündeme gelmemişti. Mesela M3'teki Yıldıztepe ile M5'teki Sancaktepe Şehir Hastanesi istasyonlarının pas geçileceğini önceden biliyorduk. M9'daki Mimar Sinan istasyonu ise gözümüzden kaçmış gibi. Bu istasyondaki sorun nedir tam olarak?
m1 halkalı hattıyla aynı yapıda olduğu için açılmamıştır diye düşünüyorum
Keşke hiç açılmasaydı ortada araç yokken bu hatların açılması çok büyük sorumsuzluk. Bu şekilde ulaşım sorunu çözülmez
M9 da eksik acilacak muhtemelen bazı istasyonlardaki cikislar acilmicak gibi
Lejant nedir.?
ne zaman acilacakmis mimar sinan
Hayırlısı olsun. Konudan bağımsız olarak lejant çok güzel gözüküyor. Sanırım depo sahaları ortak olduğu için yeni gelen araçlar dahi ortak kullanım olacak.