Bu hat oturmakta olduğum bölgeden geçtiği için yakından takip ettim fakat gelecek planlarında ve hedeflerde bu hatta eklenecek olası bir uzatmadan söz edildiğini görmedim.
Sizce gelecekte Ataköy İstasyonu’ndan M3 Bakırköy-Sahil İstasyonu’na aktarma verecek biçimde bir uzatma isabetli olmaz mıydı?
Aynı şekilde kuzey kesiminde Olimpiyat İstasyonu’ndan batıya doğru Güvercintepe > Şahintepe > Ispartakule > Bahçeşehir güzergâhında bir uzatma şehrin metro ağı için verimli ve yararlı olabilir mi?
Bu hat konusunda teknik bilgisi olan arkadaşlara sormak isterim. Peronların başlangıç ve bitişlerinde büyük boş alanlar var. Acaba buralar gelecekte olası bir kapasite artışı yapmak ve platform boylarını uzatmak için bilerek mi bırakıldı? Öyle değilse de buralar gelecekte platformları büyütmek için kullanılabilir mi?
Ispartakule durağına uzatılıp B2 Halkalı-Bahçeşehir Marmaray hattına entegre edilmesi faydalı olabilir diye düşünüyorum.
Esenyurt'un metrosunu Atakent-Bağcılar-Esenler-GOP-Alibeyköy-Kağıthane gibi zaten kalabalık ve şu anda bile metronun kapasitesini zorlayan muhitlerden geçen metroya bağlamaktansa, doğrudan Avcılar-Sefaköy üzerinden Bakırköy tarafına bağlanan bir metro çok daha faydalı olur. M7'yi Hastane'de kesmeyi ve daha fazla batıya götürmemeyi düşünmesi gerekir İBB'nin.
Kuzey uzatması şart kesinlikle, ciddi bir nüfusu otobüslerle metroya taşımaktansa metroyu bi kaç durak uzatmak uzun vadede daha yararlı olacaktır.
Hat AVMler(Star City, 212, Mall of Istanbul), kalabalık mahalleler(ikitelli atatürk, 15 temmuz), sanayi bölgelerinden geçiyor. Aktarmaları çok pratik. Ataköy(yan yana), Yenibosna(aynı yerde), Mimar Sinan(altlı üstlü), Atatürk(yakın) ve İkitelli Sanayi(dip dibe) çok yolcu alıp verecek. Çobançeşmede potansiyel bir M2/M20 aktarması var. Peron uzunluğu çok büyük kısıtlayıcı olacak. Bu hat M8'e göre daha kalabalık olacak diye düşünüyorum. Güvercintepe halihazırda Olimpiyata akıyor. Uzatılmasa bile buranın yolcusunu da alıyor.
4lü vagon hizmet ediyor hatta. Uzatma yapılacaksa bile çok uzun olması ileride hattı sıkıntıya sokar.
Ziya Gökalp-Atatürk Olimpiyat Stadı-Güvercintepe-Şahintepe-Ispartakule uzatması olabilir.
Kuzeyden uzaması lazım ama 2030 sonrası planlarda bile bu düşünce yok, vardır bir nedeni. Güvercintepe 70 bin nüfuslu bir mahalle esasında.
Ispartakule ve Bahçeşehir için M7 hattı var. Güvercintepe ve Şahintepe uzatmaları yapılabilir. Bakırköy Sahil ile Ataköy arası mesafe kuş uçuşu ~1,35 km. İstasyon yapılabilir ancak gerekliliği tartışılır.
Kuzey uzatması başka bir başlıkta konuşulmuştu, Bahçeşehir de ötesine birkaç durak uzatılmanın yararlı olacağı düşünülmüştü. Güney konusundan o kadar emin değilim. M2 uzatmasına Zeytinburnu civarı bağlanması mantıklı olabilir.
ben olsam zuhuratbaba - veliefendi hipodromu (osmaniye) - zeytinburnu meydana (beldiyenin orasına) uzatırım