Günde Kac bin kişi Güvercintepe'ye veya Şahintepe'ye ulaşmak için MK kodlu otobüslere muhtaç biliyor musunuz? Trafik sebebiyle 10 dakikalık yoldan gelemeyen bu otobüsleri insanlar 30-40 dakika bekliyor. Gidecekleri mahalle diplernde olmasına rağmen vadi sebebiyle erişemiyorlar. Kuş uçmaz kervan geçmez yerlere durak açılıp (m14) bu hattın uzatılması için hiç bir şey yapılmıyor. Otobüs sıklığı pik saatlerde 10 dk olmasına rağmen tüm kayaşehiri dolaştığından tekrar başlangıç konumuna dönmesi trafiksiz 40 dk yi alıyor. Trafik saatleri bknz bugün; neredeyse 1,30 saat gelmedi başlangıç noktasına. Ring hat olduğu için bu süre beklenmek zorunda.
Bu paylaştığım fotoğraf anlıktır, yağmur yağdığı için insanlar büfenin arkasına kadar sıraya girmişler bir bukadar insan da arka tarafta var yani. Gerçekten hala hiç bir adım atılmaması beni çok şaşırtıyor.
İşin özü M9 metro kuzey uzatması en kısa sürede şart..
Kaç kişi var fotoğrafta?
MK11 ve MK12 rotaları (link) üzerinde çalışan, vizyon haritasında da yer alan tramvay projesine başlanabilir. Rota üzerindeki Kayabaşı Kiptaş-Güvercintepe arasındaki eğim fazla olduğu için AGT metro tercih edilebilir. Tek veya çift hat şeklinde yapılabilir.
O bölgeyede birşeyler yapılmalı.Oradaki insanlarada devletin eli ve belediye eli uzanmalı.Buna katılıyorum.Biraz talep etmek baskı kurmalı o bölge.
M13 elzemdi.Çekmeköy Sancaktepe Ümraniyenin bazı noktaları baya dışta.M12 eski belediye başladı.
Atakentten marmaraya giden midibüs boyutunda araçlar var. Bu tip araçlarla daha verimli güzergahta daha sık sefer atılabilir. 5-10 dakikada bir en azından araç kalkmalı.
Planlarda bile yok. İki adayın da metro projeleri arasında gözükmüyor. Başakşehir Kayaşehir Güvercintepe tramvay projesi vardı bir ara. Düşünülmeme sebepleri nedir bilmiyorum. Tahminen hattın tasarımı plan projesi mevcut işletmeye göre düzenlendi. Fazlasını düşünemediler. Olimpiyattaki depo sahası ve yüzeye çıktığı nokta, güvercintepeye geçip yer altından devam etmesi için tasarlanmamış vaziyette. Gelecek uzatmalar düşünülerek aynı istikamete doğru alan bırakarak yapılıyor projeler. Bir de saatlik kapasitesi sınırlı(lrt düzeyinde). Ya da bölgedeki mahalleler gecekondu mahalleleri buradan otobüsle taşırız gerek yok diyorlar. Bir de Kanal İstanbul ihtimali sebebiyle batıya metro, banliyö, tren tasarlamak istemiyolar. Bu da var
Görsel yine iyi halinden bence. M3 ve M9 hatları uzadığı halde MK otobüslerinin saatleri değişmedi. Metro güzergahındaki araçları bu bölgeye aktarmaları lazım. Yarın aynı durağa M11 de gelecek, gör o zaman keşmekeşi.
İstanbul metroya yazsanız yanıt verebilirler.