M5 hattı Üsküdar'ı geçerek Harem ve Haydarpaşa'ya ulaşabilir. Gar'ın yeniden işletime alınmasıyla M5 Gar'daki yolcu sirkülasyonunun bir kısmını karşılayabilir. Harem Otogarı ve çevresi için de fayda sağlayacaktır. Kadıköy ve çevresi de Haydarpaşa İstasyonu sayesinde M5'e daha kolay erişim sağlayabilir. Teknik olarak M5 Üsküdar - Haydarpaşa uzatması ne kadar mümkündür?
top of page
bottom of page
Benim de aklımda Kadıköy'e kadar uzaması vardı ancak mümkün mü bilemiyorum tabi ki. Üsküdar istasyonunun sonunda bir tünel olduğu söylenmişti.
Kağıt üzerinde, hele Kadıköy de eklenilirse bir tünelle vs. muazzam fikir. Fakat:
Üsküdar M5 durağı 50 metre ileride Boğaz'a bakıyor. Bu dönmesi için yeterli alan bırakmıyor, ancak Boğaz'ın altına bir yapı ile bu dönüş yapılabilir. Hemen bu olası dönüş yapısının yapılacağı alanda Kız Kulesi'nin olması işleri iyice zorlaştırıyor.
Haydarpaşa'nın altında ciddi arkeolojik kalıntılar var.
Kısa bir yapı için hele su seviyesinin altında, Boğaz'ın hemen yanında yapılacak bir tünelin inşaat maliyeti muazzam pahalı olur kıyasla diğer hatlara.
Nostaljik tramvay bu noktada biraz mantıklı dursa da planlanan üzere, bence en iyi çözüm AnadoluTram'ın rotasını bu yöne kıvırıp bu bağlantıları o şekilde kurmak olur. En uç bölgesinde biraz kanca bir yapı oluşsa da hatta bence buna değer.
Eminönüde var ama metroları yazdım.
Her ilçe kendi içinde merkez olsada.Kadıköy-Üsküdar-Beşiktaş-Kabataş-Bakırköy-Yenikapı yerler keşişme dağılım noktaları.
2023 yılında bende bu hattın Kadıköy’e uzatılması hakkında post atmıştım makas yapılarıyla ilgili yorumlar gelmişti isterseniz ona bakabilirsiniz
Tabi aşırı yaşı büyük yaşlılarımı metroyu sevmedi.Mavra ede gitmeyi seviyorlar.
Sn Mehmet Karanın düşüncesi güzel.Ümraniyeye Kadıköyden metro olmadığı için halk otobüsleri gırla.Artı 2 vasıta bileti ödemek istenmiyor.Ve Kadıköy Meydana düzenleme gerek Halk ve minibüsler başka yere ara bölümlere taşınabilir.Tabi herşey seçim sonuçlarına bağlı.Mevcut belediye kaybederse 76lık M12 bile durur çürümeye bırakılır.
Benim düşüncem Kadıköy'e bağlanması. M8 ile Dudullu'da, M12 ile Çarşı'da, Metrobüs ve M14 ile Altunizade'de kesişiyor. M4 ile Kadıköy'de buluşması da çok önemli bence. Sultanbeyli, Sancaktepe, Çekmeköy, Ümraniye ve Üsküdar'ı da Kadıköy'e bağlamış olur ki bence tadından yenmez.
Olabilir aslında ama Haydarpaşa kazıklar üzerine oturtulmuş bir yapı ve Metroya uygun mu bilmiyorum ama yapılırsa Kadıköye kadar gelirse daha iyi olur
Tarihi eser çıkarsa en az 10 sene sürer şu 2 durak🫤😳 Bı de harem otogarı ordan taşınacak deniyor doğru mu