Aslında Pendik-Fevzi Çakmak hattının %70'lere geldiği anda projeye başlanabilirdi. Hatta Pelin Alpkökin'in, 2. Etaptaki istasyon düzenlemeleri vs. tamamen yeniden projelendirdikten sonra 1. Etap çalışmaları devam ederken diğer yandan 2. Etap bölümüne başlayabiliriz tarzında bir açıklaması vardı. Umarım öyle de olur. 2029 bahsedilen bitirme tarihi. Ne kadar geçte olsa en azından Tuzla metrosu şantiyesine başlanıldığını görmek ister ben ve benim gibi Tuzlalılar. Bakalım neler olacak.
top of page
bottom of page
Adamlar beş sene boyunca bu hatta çivi çakmadı. Bakanlık geldi bu hattı bize devredin biz yapacağız diye İBB'ye resmi yazı gönderdi ama o devri de reddettiler. Enteresan bir şekilde Tuzla halkı da seçimlerde metrosunu yapmayanları tercih etti.
M4B hattında durak olacak yerlerin etrafı bariyerlerle çevrili öylece duruyor. İş olarak sadece o bariyerlerin üzerindeki reklam afişlerini yeniliyorlar. Bu hatta bir beş sene daha çivi çakmazlar diye tahmin ediyorum.
2014'te her yere metro her yerde metro mottosuyla çıkılan yolda on yıl geçmesine rağmen adım adım ilerlenilmesi üzücü.
Ben anadolu yakası raylı sistemler müdürlüğüne sordum ibb çözüm merkezinden, yanıt bekliyorum. Yanıt gelince paylaşacağım. Ama dediğiniz gibi projede değişiklikler ne boyutta yapılıyor bilmiyorum ama artık son hali ortaya çıkmış olması gerekiyor diye düşünüyorum.