M3 hattı bildiğimiz üzere seçimlere yakın bir sürede açıldı. Bu hattı çok sık kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim. M3 hattı artık çok yoğun bir hatta döndü. Özellikle özgürlük meydanı istasyonu açıldıktan sonra meydandaki mevcut yoğunluk fazlasıyla arttı Marmaray ve meydan sayesinde. Fakat bu projenin inşaatını ve araç alımından sorumlu olan UAB bu hatta araç almadı. Ayrıca eskiden trenlerin içinde ışıklı göstergeler yanıyordu hangi istasyona vardığına dair. Fakat artık o da yok. Onu geçtim istasyonda dakika göstergeleri düzgün çalışmıyor ve anonsların da çalışıp çalışmadığı belli değil. Bunların zamanla oturacak şeyler olduğunu düşünüyorum. Fakat araç alımı yapılmamış olması gerçekten büyük bir dezavantaj. Burada suçlu UAB tabii ki. Keşke İBB de M3 trenlerini M9'a vermek yerine yeni trenler alsaydı o hat için. Çünkü M9 hattı artık şube hattı değil bağımsız bir metro hattı olmuş bulunmaktadır. Acaba UAB araç alımını alsaydı İBB M9 hattına araç almak yerine yine paylaştırır mıydı? Böylece bu yükün üstesinden gelmiş mi olurdu UAB araç alımı yaparak. Belki de UAB bundan ötürü almamıştır. Metro hattını ben yaptım o kadar araç alımı yapıp M9'a verecek bir kısmını ne anlamı kaldı bunun diye düşündüğü için mi araç alımını yapmadı acaba? Bu akıllarda soru işareti olarak kalıyor.
top of page
bottom of page
M3 hattının uzatması ilk açıldığında Ramazan ayınında etkisiyle büyük yığılmalara sebebiyet vermişti. Alınan önlemler ile birlikte Kirazlı Metrokent arası sefer yapan trenler yoğunluğu azda olsa azalttığını düşünüyorum. Şuan alınan en doğru karar buydu. Yeni setler gelene kadar ( en az bir yıl ) bu böyle devam eder. Zamanlada diğer eksik konular hallolur.