M9 daha kısa bir hat olduğu için hem gidiş geliş döngü süresi daha kısa hem de yolcusu daha az. Dolayısıyla set dağılımının M3'e ağırlık verilerek yapılması gerekir.
Bu sene ikisinin de set alması mümkün değil Cumhurbaşkanlığı yatırım programı gereği. Başka bir mesajımdan alıntı yaparak kimin hangi hatta ne kadar metro alması gerektiğini (yatırım programı ve projelere göre yasal olarak zorunlu olduğu şekilde) aşağıya bırakıyorum:
"M3 Kuzey için araç alımı İBB tarafından 2025-27 arasında 64 adet (16 4'lü set) olarak planlanmış.
M3 Güney için araç alımı Bakanlık tarafından 2025-27 arasında 72 adet (18 4'lü set) olarak planlanmış.
M9 için araç alımı İBB tarafından 2025-27 arasında 72 adet (18 4'lü set) olarak planlamış.
4'lü set kısmını ben yazdım bu arada, kaçlı kullanılacağı net belirtilmemiş dökümanda."
Bunun dışında M9'un iade etme fikrini de garip karşılıyorum. Setler bir hatta "ait" değil ki. Hatta M9 eski M3B servisi olduğundan bu setlerin bir kısmının ona "ait" olduğu söylenebilir.
Pik olmayan saatlerde böyleyse pik saatlerde 6-7 dakika aralıklarla olur. Acaba araç alımlarından sonra kimi anlarda Bakırköy-İkitelli-Olimpiyat ve Ataköy-İkitelli-Kayaşehir şeklinde çalışır mı
Teknik olarak mümkün ama uğraşacaklarını sanmıyorum. Ekstrem durum olursa belki. Mesela Olimpiyat Stadında maç vb olursa Bakırköy’den direkt Olimpiyat’a kaldırabilirler.
Acilen yeni metro setleri temin edilmesi lazım. Hem M3 hem de M9 için... Çünkü mevcut Alstom marka setler 2 hatta paylaştırılınca sefer aralığı iyice uzamış olacak... Özellikle D100 (Metrobüs ve M1A) ve Özgürlük Meydanı (Marmaray) aktarmaları bu nedenle ciddi yoğunluk oluşturacak
6 lı ve 8 li setler, 2 metro hattında çalışacak 80 vagonla birlikte hayal kurmaktan başka bir şey değildi zaten. Sanırım pik saatlerde keşke açılmasaydı diyeceğiz gibi.
M9 daha kısa bir hat olduğu için hem gidiş geliş döngü süresi daha kısa hem de yolcusu daha az. Dolayısıyla set dağılımının M3'e ağırlık verilerek yapılması gerekir.
Bugün kullananlar iş çıkış-giriş saatlerinde hat ne durumdaydı?
Kayaşehirden binen biri aktarmasız gidebiliyor mu bakırköye
İBB M9 için kendi imkanları ile acilen yeni set alıp orada kullanacakları serleri M3’e iade etmesi en makul olanıdır bence.
M3 hattına yakın oturan varsa iş’e gidiş-geliş saatlerinde fotoğraf çeksinler bakalım yoğunluk ne durumda
Hattı bitiriyorsun ve yeterince trenin yok, bizdeki bu plansızlık sinirimi bozuyor.
Seferler başladı mı?
Umarım m3'un sefer sıklığı 6-7 dakika olur daha uzunu çok kalabalık olur araçlar vs.
Pik olmayan saatlerde böyleyse pik saatlerde 6-7 dakika aralıklarla olur. Acaba araç alımlarından sonra kimi anlarda Bakırköy-İkitelli-Olimpiyat ve Ataköy-İkitelli-Kayaşehir şeklinde çalışır mı
Acilen yeni metro setleri temin edilmesi lazım. Hem M3 hem de M9 için... Çünkü mevcut Alstom marka setler 2 hatta paylaştırılınca sefer aralığı iyice uzamış olacak... Özellikle D100 (Metrobüs ve M1A) ve Özgürlük Meydanı (Marmaray) aktarmaları bu nedenle ciddi yoğunluk oluşturacak
Çok kötü… 14dk…