İBB açıkalma yapmış. Muhtemelen M10 için alınacak 100 aracın 40'ı buraya verilecek.
https://www.ibb.istanbul/gundem/haberler/kamuoyuna-duyurumuzdur
Geçen yıl başka bir hattımız için gerçekleştirilen araç ihalesi kapsamında yapılan revizyonla 40 adet aracın bu bölgedeki açığı kapatmak üzere siparişi verilmiştir.
İlk vagonlar 2024 Şubat’ında raylara inecek
İBB Çözüm merkezi tarafına en az 5 kere, bu geleceği açıklanan 40 trenin hangi marka olacağı konusunda bilgi almak için yazdım, hepsinde yanlış ve geçiştirici açıklamalar yaptılar. Aşağıya gelen yanıtları yapıştırdım, ben şahsen bu 40 aracın hiçbir zaman gelmeyecek diye düşünüyorum. Bunun da sebebinin, Bozankaya firması ile tarih konusunda anlaşamayıp (hatırlarsanız Şubat-2024 de ilk araç teslim edilecek denmişti) M4 araçlarının bile geç tarihte (Şözleşme şartlarını karşılıyor.) teslim edilecek şeklinde gözüktüğünden ötürü vazgeçilmesi olarak düşünüyorum.
"Başvuru Numarası :1-60463963428 Başvurunuz hakkında gerekli incelemeler yapılmıştır. Ancak söz konusu metro araç markaları ile ilgili işlem yapma yetkisi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı sorumluluğunda olduğu için kendiniz başvurunuzu iletmeniz gerekmektedir. Bize ulaştığınız için teşekkür ederiz. 📞 : 444 24 07" "1-60222028687 no’lu başvurunuzun araç alım kısmı ile ilgili Raylı Sistem Modernizasyon Ve Yenileme Müdürlüğü ile yapılan görüşme neticesinde alınan bilgi şu şekildedir: "M3/M9 Metro Hattı Araç Temini hususunda; “136 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi” İhale hazırlık süreci devam etmektedir.""
100 adet gelecek vagonun 40 tanesi M3'e verilecekse geriye 60 araç kalır. Şöyle bir hesap yapılabilir.
Şu anda M4 metrosunda 12 adet 4'lü, 12 adet 8'li set olarak 144 vagon var. 12 adet 4'lü seti 8'li ye çevirmek için 48 vagona ihtiyaç var. Yani saat aralıklarını değiştirmeden 4.5 dakika olarak kalacak şekilde 48 vagonla tüm M4A hattı 8'li olarak işletilebilir.
Kalan 12 vagon ise 3 adet 4'lü set olacak şekilde 10 dakikada bir M10 hattında işletilebilir. M10 hattı 13-14 dakika sürecek bir hat olarak görünmekte.
Tuzla uzatması tamamlandığında ödünç verilen vagonşların yerine mutlaka yenisi alınmış olması lazım ama görünen o ki yaşanacak kriz sadece ötelenmiş durumda.
1 yıl unutun bu yeni setleri
İBB Portal üzerinden araç üretimi hakkında, M4-M1O hattı için üretilen araçlardan mı buraya araç ayırılacak diye sormuştum. Bana yapılan dönüşün son cümlesine göre, M3-M9 hatlarına Bozankaya gelmeyecek.
“Kadıköy-Kaynarca-Sabiha Gökçen ve Pendik-Sabiha Gökçen Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 100 Adet Metro Aracı Temini Ve İşletmeye Alma İşi” 2023/254417 İhale Kayıt Numarası ile ihale edilmiştir.. 24.07.2023 tarihinde sözleşme imzalanmış olup, sözleşme kapsamında temin edilecek araçların şartnameye uygun üretim süreci devam etmektedir. Sözleşmeye uygun olarak ihalede belirtilen hat için gelecektir araçlar."
Aşağıda başka bir yorumda da demiştim, muhtemelen “Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 300 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi” kapsamında 40 aracı bu hat için üretecekler.
İlk vagonlar şubatta raylara inecek deniliyordu. Nisan geldi yeni set yok
Bahar aylarıyla birlikte İstanbul'un nüfusu azalmaya başlar ta ki okulların açılacağı Eylül, Ekim aylarına kadar. Dolayısıyla önümüzdeki 5-6 boyunca yoğunluk bugünkü gibi olmayacaktır. Bu dönemde yeterince set gelirse en azından sonbaharda daha rahat ederiz.
Siparişler hazırlanmışlar mı bari?
Mevcut İBB yönetimi seçimi kazanırsa buraya aktarılacak olan 40 set sizde rafa kalkar mı?
M12 araçları ne zaman alınır.Kaç set olacak.?
Muhtemelen bozankayanın sitesindeki resimdeki araç olacak
Acilen gelmesi gerekiyor, bu nereye kadar sürecek bilemiyorum. UAB’nin kabahati burda çok. Madem Kayaşehir ve Bakırköy Sahil etabını yapıyorsun araçlarını da al öyle teslim et. İBB’nin suçu da M9 hattını yapıp oraya araç almaması. UAB kadar İBB de kabahatli
M4 sistemi şu anda normal bir şekilde ilerliyor, kriz yok. M10 açılışı 2025'te. Dolayısıyla 1 senelik zaman var. İlk üretilen trenlerin M3'e verilebileceğini tahmin ediyorum. M3'te 7 dakikada 1 olan sefer sayısı her 1 set geldiğinde düşebilir. 1-2 set gelince sanırım 7'den 6 dakkaya inebilir. Hesaplamasını yapmak lazım.
8 li set işletilse 5 tane 4lüset ise 10 tane metro
Haberi okudum. Diyor ki yetkili: şubatta ilk set teslim edilecek. Haziran ayından itibaren her ay 2 set teslim edilecek.
Bu setleri ilk etapta M3 e verseler sene sonuna kadar ancak 20 set m3 e teslim edilir. Bu sayıda oldukça yetersiz ama şuan en iyi seçenek bu. Anlaşılan bu sene M3 te sıkıntılı yolculuklar bitmicek.
Bilen arkadaş cevaplarsa sevinirim. Bu 40 set geldiğinde sefer aralıkları tahmini kaç dakikaya düşer?
M10 hattı için 100 araca (4lü olarak 25) sete gerek duyulacağı düşüncesi garibime gitti. Toplamda 6 veya 8 setle rahatça işletilebilir gibime geliyor.
ne zaman m3 hattında faaliyet göstereceği az çok belli mi
Gelecek araçların markası bellimi?
İbb ve bakanlık topu birbirine atacak. Mağdur tabiki halk olacak yarında bakanlık açıklama yapar m9 araçlarını niye almadın diyecek
Hattın filosuna 72 araç eklendiği takdirde saatlik tek yönde 19.000’in üstünde olması planlanan yolcu kapasitesi, mevcut araçlar M9 Hattı’ndan ek araçlarla takviye edildiği halde 8.700’e düşmüştür.
m9 da kullanılan araçlar zaten m3 hattına ait
Acil alınacak 40 vagon zaten m9 için gerekli
72 araç eninde sonunda teslim edilecek.