Malum olduğu gibi AHL devredışı kaldı.😌 Kuzey -Güney pistleride iptal oldu😣
Daha önce bu pistlerin altından geçecek olan herhangi bir uzatma hattının riskli olacağı söylenmişti..
Ancak bu pistler artık olmadığına göre Sefaköy ve ötesine uzatma yapmak daha mümkün ben AHL nin son durumundan dolayı M1 a yolcu sayısında belli bir sayıda düşüş olmuştur.
Böylesine bir hattı baştan yapmak yerine M1 a yı AHL den Sefaköy yönüne ve devamında Beylikdüzüne uzatmak daha mantıklı olmazmı?
Böylece planlanan Yenikapı-Sefaköy arasına yatırımda gerekmez..
Çünkü bu arada zaten AHL ye kadar bir işletme var;bu arada istasyonlara gerek varmı?
Proje böylece Sefaköydan sonra öngörüldüğü gibi aynen devam edebilir..
Şu denebilir ;
-Mevcut setler bu hat uzatmasıyla yetersiz olabilir (yenilenir)
-Mevcut istasyonlar kısa kalır(tadilat yapılır)
-Tüm bu yenilemeler herhalde yeni yapılacak Yenikapı_Sefaköy kısmının maliyetinden çok daha az olacaktır..
Şu ana kadar birçok yarım kalan,eksik ve yeni projeleri gerçekleştiren İBB nin böyle bir şeyi düşünmemiş olması nın sebepleri ne olabilir ?(ben bunları bir mühendis edasında değil ama ulaştırma deneyimi ve eğitimi almış biri olarak söylüyorum)bence biraz siyasi gibi geliyor ..Sebeplerim;
-Partisinin zamanında AHL nin kapatılmasına tepkisi ve biz burayı tekrar açacağız beyanatlarından dolayı böyle girişmemesi
-Hiç tasvip etmediğim sen yaptın ben yaptım çekismesi için eleştirdiğim olaya İBB nin müdahil olması
Biraz düşünülse keşke..
Bırakın bu siyasi çekişmeyi..
Bu halka en iyi en cebinden en az para çıkacak yollarda bir bütün olun..
M1 ve M20 projeleri genel olarak aynı yönde gitse de istasyonları arasında biraz mesafe bulunuyor ve M20 bu sayede ek yolculara hizmette bulunabiliyor; ayrıca M1 çok daha kıvrımlı bir yol izliyor, daha düşük standartlı bir teknoloji kullandığından daha yavaş gidiyor, ve de Sayın lhgö'nün belirttiği üzere daha az sayıda vagonlu hizmete uygun kılıyor. Siyasi çekişmeyle bir alakası olduğunu düşünmüyorum bu projenin. Topbaş zamanında bile vizyon haritalarında mevcuttu.
Malum olduğu gibi AHL devredışı kaldı.😌 Kuzey -Güney pistleride iptal oldu😣
Daha önce bu pistlerin altından geçecek olan herhangi bir uzatma hattının riskli olacağı söylenmişti..
Ancak bu pistler artık olmadığına göre Sefaköy ve ötesine uzatma yapmak daha mümkün ben AHL nin son durumundan dolayı M1 a yolcu sayısında belli bir sayıda düşüş olmuştur.
Böylesine bir hattı baştan yapmak yerine M1 a yı AHL den Sefaköy yönüne ve devamında Beylikdüzüne uzatmak daha mantıklı olmazmı?
Böylece planlanan Yenikapı-Sefaköy arasına yatırımda gerekmez..
Çünkü bu arada zaten AHL ye kadar bir işletme var;bu arada istasyonlara gerek varmı?
Proje böylece Sefaköydan sonra öngörüldüğü gibi aynen devam edebilir..
Şu denebilir ;
-Mevcut setler bu hat uzatmasıyla yetersiz olabilir (yenilenir)
-Mevcut istasyonlar kısa kalır(tadilat yapılır)
-Tüm bu yenilemeler herhalde yeni yapılacak Yenikapı_Sefaköy kısmının maliyetinden çok daha az olacaktır..
Şu ana kadar birçok yarım kalan,eksik ve yeni projeleri gerçekleştiren İBB nin böyle bir şeyi düşünmemiş olması nın sebepleri ne olabilir ?(ben bunları bir mühendis edasında değil ama ulaştırma deneyimi ve eğitimi almış biri olarak söylüyorum)bence biraz siyasi gibi geliyor ..Sebeplerim;
-Partisinin zamanında AHL nin kapatılmasına tepkisi ve biz burayı tekrar açacağız beyanatlarından dolayı böyle girişmemesi
-Hiç tasvip etmediğim sen yaptın ben yaptım çekismesi için eleştirdiğim olaya İBB nin müdahil olması
Biraz düşünülse keşke..
Bırakın bu siyasi çekişmeyi..
Bu halka en iyi en cebinden en az para çıkacak yollarda bir bütün olun..
Saygılarımla