Diğer 8-9 hat gibi kredisi bulunup başlatma temeli atılmıştı ama Demekki nasip degilmis firma ile vs sorun çıktı sanırım 🫤bi gece yarısı inşaatı cezasız terk etme yönergesi çıktı sonra firma malzemeleri (tabiri caizse) birakip kaçtı
Wow da da yazmistim, bazi vaatler kim yaparsa yapsin biraz suya yazi yazmak gibi . Onceki donemde hep soylene duran 3 katli istanbul tuneli gibi, yakin zamandaki megabus ve bence hizray gibi
Hizray bir aktarma metrosu, hatta bir marmaray benzeri denebilir . Yapilsa cok faydasi olur. Onun faydasi gidilmeyen yerlere gitmesi degil, mevcut hatlarin aktarmalarini duzene sokup toplam yolculuk suresini azaltmasi
Bir youtube yayini izledim, metrolarla oldukca genis bir aga sahip olmamiza ama bu kadar da trafik olmasina ragmen lastik tekerlekli arac kullaniminin halen cok terk edilememis olmasinin birinci sebebi toplu tasimanin hem sehrin buyuklugu hem de aktarma sayilari, topografya gibi gerekcelerle yolculuk sureleriymis
Hizray, buyuk tunel gibi bu hatlarin en onemli duraklarini ortadan kesen dogu bati bir hat elbet muthis katki verir , ayni marmaray ve metrobus gibi ama yer alti projelendirilebilecegi icin istedigi yere kivrilir ve onune bina odur budur cikmaz
Ama dedigim gibi oncelik ve finansman acisindan vaad noktasinda kalacagini dusunuyorum
Hat onemli dogru ve hatalar yapildigi da kesin ama su an belki ornegi gorulmemis sekilde bir hem hizlanma hem acilis furyasi var hem ibb hem bakanlik eliyle .. farketmiyoruz ama hatri sayilir hat devreye girdi/ve girecek .. ozellikle yakin pencerede tamamlanmasi beklenen sancaktepe sultanbeyli, goztepe umraniye, kaynarca tarafi , ozellikle anadoluda fark yaratacak yerler
Avrupada biraz beklenecek sefakoy temeli atilmadi sanirim , m2 yenikapi sonrasi icin hedefler olabilir, m11 cok halk metrosu sayilmaz daha ziyade hava alani , ama m3 ve m9 katki verecek
Dediginiz gibi kirazli halkali, ayrica sefakoy, m7 nin bati uzatmalari , anadoluda da yeniden projelendirilen m13 oncelikli hedefler , eksigim olabilir
Bugün fırsatım oldu sayın İmamoğlu'nun ulaşım vaatlerini izledim. Çok sayıda projesi tamamlanmış hat var yapılabilecek, birkaç hattın da proje çalışmaları yürütülüyor, onlara da başlanabilir bitirilemeyecek olsa da. Şehrin metrosunun geleceği parlak.
bu hattın mutlaka yapılacağını düşünüyorum...Halkalı Meydandaki durak inşaatına neredeyse hiç duraksamadan yavaş bir hızla da olsa devam edildi ayrıca bu hattın son durağı Halkalı Marmaray olacak yani tam burada M11 , M1c ve Marmaray kesişmiş olacak bundan vazgeçilemez diye düşünüyorum...
Bu hat için pek ümit etmeyin. Aslında çok önemli bir hattı. Halkalı gibi yoğun yerleşim yerinin olduğu bölgenin ihmal edilmesi çok üzülesi bir durum. Yanlış hatırlamıyorsam eski ibb yönetimine göre bu hat 2023 yılında bitecekti ek olarak m1A/B hattı baştan aşağı yenilenip daha modern istasyonlara sahip olacaktı. Ne yazık ki ihmal edildi. Siyaset yapmak değil amacım burda ama hızray için bütçe bulabiliyorken keşke onun yerine bu hatta öncelik verseler. Sorsak bütçe yetmiyor ama hızray için bütçe bulunuyor. Umarım hızrayı da bu hat gibi seçimlerden sonra askıya almaz tabi mevcut ibb değişmezse.
Hızray'ı önceki seçimde yapacağını söyledi şimdi seçimler yaklaştı tekrar aynı şey. Geçen seçim hepsinin tamamlanacağına dair vaat verdi ancak getirmedi yerine. Şimdi burda engelleniyor vs şeyler diyenler olacak. Madem engelleniyor en çok metro biz yaptık diyor. Ayrıca madem engelleniyor seçimlerden önce söyleyebilir engellendiğini. Seçimlerden sonra bunu dile getiriyor. Bana çok çelişik geldi açıkçası. Göztepe-Ümraniye metro hattı önceki ibb yönetiminde yapılırken ibb meclisinde yapılmaması için ret oyları verip şu an bu hatta sahip çıkmaları ayrı çelişik bir durum:)
Madem yapamıyor o zaman seçimlerden önce vaat vermesinler. Engelleniyorsa bunu seçimden önce dile getirebilir. Aksi durumda bana bahane gibi geldi. Oyumuzu verdik bu vaatler için ama çoğunu yerine getirmeyip yetmediği gibi engellendiğini söyleyip ve sonrasında en çok metro yaptık demeleri bana aşırı saçma geliyor.
En çok metro yapılan dönem olduğu (yıla oranla) kesinlikle doğru. İnanılmaz bir fark var 2. sırayla. Her sözü yerine getirmedikleri de doğru, ama bu iki durum birbirini iptal etmiyor.
Seçimden önce nasıl engelleneceği bilinebilirdi ki, ontolojik bir tutarsızlık var.
HızRay'ın 5 yılda yapılması imkansızdı. Projesi olmayan herhangi bir metro hattının 5 yılda bitirilmesi zaten imkansız. Popülizm olarak sayabiliriz bunu, başlanılması için yeterli efor gösterilmesi veya başlanılması benim için yeterli, katılmama özgürlüğüne sahipsiniz. Öte yandan sizin dediğiniz gibi gidecek olursak herhangi bir belediye başkanı adayının asla metro vaadi vermemesi lazım, çünkü belirttiğim üzere 5 yılda yapılması imkansız projesi olmayan bir hattın. Projesi varsa bile 4.5-5 yıl zar zor yetişir.
Göztepe Ümraniye ret mevzusunu ilk defa sizden duyuyorum, sebebini açıklayabilirseniz veya kaynak verebilirseniz sevinirim. Sahip çıkmalarında ise ben bir gariplik göremiyorum, açık çoğunluğu hattın mevcut yönetim tarafından yapıldı.
Diğer 8-9 hat gibi kredisi bulunup başlatma temeli atılmıştı ama Demekki nasip degilmis firma ile vs sorun çıktı sanırım 🫤bi gece yarısı inşaatı cezasız terk etme yönergesi çıktı sonra firma malzemeleri (tabiri caizse) birakip kaçtı
Wow da da yazmistim, bazi vaatler kim yaparsa yapsin biraz suya yazi yazmak gibi . Onceki donemde hep soylene duran 3 katli istanbul tuneli gibi, yakin zamandaki megabus ve bence hizray gibi
Hizray bir aktarma metrosu, hatta bir marmaray benzeri denebilir . Yapilsa cok faydasi olur. Onun faydasi gidilmeyen yerlere gitmesi degil, mevcut hatlarin aktarmalarini duzene sokup toplam yolculuk suresini azaltmasi
Bir youtube yayini izledim, metrolarla oldukca genis bir aga sahip olmamiza ama bu kadar da trafik olmasina ragmen lastik tekerlekli arac kullaniminin halen cok terk edilememis olmasinin birinci sebebi toplu tasimanin hem sehrin buyuklugu hem de aktarma sayilari, topografya gibi gerekcelerle yolculuk sureleriymis
Hizray, buyuk tunel gibi bu hatlarin en onemli duraklarini ortadan kesen dogu bati bir hat elbet muthis katki verir , ayni marmaray ve metrobus gibi ama yer alti projelendirilebilecegi icin istedigi yere kivrilir ve onune bina odur budur cikmaz
Ama dedigim gibi oncelik ve finansman acisindan vaad noktasinda kalacagini dusunuyorum
Hat onemli dogru ve hatalar yapildigi da kesin ama su an belki ornegi gorulmemis sekilde bir hem hizlanma hem acilis furyasi var hem ibb hem bakanlik eliyle .. farketmiyoruz ama hatri sayilir hat devreye girdi/ve girecek .. ozellikle yakin pencerede tamamlanmasi beklenen sancaktepe sultanbeyli, goztepe umraniye, kaynarca tarafi , ozellikle anadoluda fark yaratacak yerler
Avrupada biraz beklenecek sefakoy temeli atilmadi sanirim , m2 yenikapi sonrasi icin hedefler olabilir, m11 cok halk metrosu sayilmaz daha ziyade hava alani , ama m3 ve m9 katki verecek
Dediginiz gibi kirazli halkali, ayrica sefakoy, m7 nin bati uzatmalari , anadoluda da yeniden projelendirilen m13 oncelikli hedefler , eksigim olabilir
bu hattın mutlaka yapılacağını düşünüyorum...Halkalı Meydandaki durak inşaatına neredeyse hiç duraksamadan yavaş bir hızla da olsa devam edildi ayrıca bu hattın son durağı Halkalı Marmaray olacak yani tam burada M11 , M1c ve Marmaray kesişmiş olacak bundan vazgeçilemez diye düşünüyorum...
Yeni yönetim gelsede bu ihaleyi askıya alır diye düşünüyorum.yarım yamalak bırakılmış bir hat mütahitler bile girmek istemez
Bu hat için pek ümit etmeyin. Aslında çok önemli bir hattı. Halkalı gibi yoğun yerleşim yerinin olduğu bölgenin ihmal edilmesi çok üzülesi bir durum. Yanlış hatırlamıyorsam eski ibb yönetimine göre bu hat 2023 yılında bitecekti ek olarak m1A/B hattı baştan aşağı yenilenip daha modern istasyonlara sahip olacaktı. Ne yazık ki ihmal edildi. Siyaset yapmak değil amacım burda ama hızray için bütçe bulabiliyorken keşke onun yerine bu hatta öncelik verseler. Sorsak bütçe yetmiyor ama hızray için bütçe bulunuyor. Umarım hızrayı da bu hat gibi seçimlerden sonra askıya almaz tabi mevcut ibb değişmezse.
Bu hat vebalı hep erteleniyor
Açıklanmış zaten.Tabi seçimler nefese nefese bakalım.Alında Ekrem Beyin kimle yarıştığı belli.