Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Altunizade-Bosna Bulvarı Metro Hattı’nın devamı olan 6 kilometre uzunluğundaki Bosna Bulvarı-Bahçelievler-Kazım Karabekir raylı sistem hattını bakanlık olarak devraldıklarını belirtti. Uraloğlu, tamamlandığında Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu ile Kazım Karabekir İstasyonunda entegre olacağını, proje için Etüt-Fizibilite güncelleme çalışmalarını tamamlamalarının ardından hızla yatırım programına teklif ederek yapımına
başlayacaklarını söyledi.
Kaynak: https://www.haberturk.com/istanbul-ve-konya-ya-yeni-rayli-sistem-projeleri-3675904-ekonomi
Sevgili forumdaşlar;
Bazı ihtiyaçlarınızı ya da ulaşım taleplerinizi anlayabiliyorum. Bununla beraber, herkes yatak odasının kapısına kadar metro talep ediyor :) İstanbul'da ana aks ve dikey hatlar tamamlanmadan, Marmaray'a alternatif koridorlar oluşturulmadan, bu tarz butik metroların hepsinden önce yapılması bana çok doğru gelmiyor. Burada mevcut devlet yönetiminin, Çamlıca Camii için şov yapma gereksinimini zaten biliyorduk. Nitekim hattı tek tüp tünel inşaa ettiler. Peki ya sonrası? Uzatmak istedikleri alan tek tüp olursa bundan nasıl randıman alınacak? Yanlış anlamayın, buralara metro yapılmasın gibi bir yaklaşımım yok. Fakat öncelik değil.
Bu metro hattını yaparlarsa gerçekten muazzam olacak.
Zannedersem iBB’de benzer güzergâh’da fizibilite çalışmalarını yapıyor. Şuan son aşamadalar. Projesini hazırlayıp, bir an önce ihale sürecine geçecekler. 2029 dönemine kadar bitirme hedefleri var.
Bakanlık’ta ilk etapta Bosna Bulvarı olan kısmını 2026 yılına kadar hedeflediklerini iletmişlerdi. Keza Hacıosman metrosunun devamı niteliğinde olan Hacıosman-Çayırbaşı-Büyükdere-Sarıyer için de etüt ve fizibilite çalışmaları bitti. Proje aşamasını da tamamladıktan sonra ihale sürecine geçip, yine bu dönemde 2029 dönemi sonuna kadar bitirme hedefleri var.
Bu bölge benim 22 yıldır ikamet ettiğim bir semt. Yoğun bir nüfus var. Bazıları ne gerek var, İncirli-Yenikapı yapılsın denmiş. Kusura bakmayın burası daha çok önemli. Buraya hiçbir şekilde raylı sistem erişimi konulmamış, İHMAL EDİLMİŞTİR.. Ve yıllardan beri metro ihtiyacımız vardı. Bu ihtiyacımıza yönelik cevap olarak’ta Denizyolu seferlerini arttırmak oldu. Peki neler yaptılar;
Çubuklu-İstinye (Arabalı Vapur)
Sarıyer-Beykoz
Çengelköy-Kabataş
Küçüksu-Beşiktaş-Kabataş
Bebek-Emirgan-Anadoluhisarı
Çengelköy-Beylerbeyi-Beşiktaş
Yeniköy-Beykoz
AnadoluKavağı-Sarıyer
Çengelköy-İstinye-Bebek
En çok kullanılan deniz yolu seferleri bu hatlar var. Fakat özellikle hava muhalefeti yaşandığında ne yazıkki inanılmaz derecede bir zaman kaybı yaşanıyor. Yine bir başka bir sorun sefer saatleri. Raylı sistemde olduğu gibi çalışma saatleri olmadığı için denizyolu seferleri ne yazıkki biraz daha erken bitiyor. Örneğin: 22.00’den sonra Çengelköy’de karşıya geçebileceğiniz vapur yok. Raylı sistem olsaydı Çengelköy’den Altunizade metrobüse erişir, rahatlıkla geçilirdi. DOLAYISIYLA RAYLI SİSTEM ÜSKÜDAR İLÇESİNİN BU BÖLGESİNE İNANILMAZ İHTİYACI OLDUĞUNU BİR KEZ DAHA VURGULAYIM.
Çünkü BEYKOZ’da RAYLI SİSTEM ERİŞİMİ YOK.
Yapılan çalışmalar kapsamında ne yazık ki lodos ve buna benzer hava muhalefeti yoğun olması sebebiyle seferler iptal ediliyor. Karayoluyla zaten bilenler bilir bu bölgeyi. Heleki Çengelköy-Beylerbeyi arasındaki inanılmaz trafiği. Çünkü hemen üstümüzde bir köprü trafiği var. Dolayısıyla buraya zaten metronun yapılması gerekiyordu. Ama ne bakanlık, ne iBB 2019 yılına kadar kafalarını kuma gömerek, biz buraları denizyoluyla güçlendirelim dediler. Ve bu sefer de özellikle kış döneminde seferlerin iptal edildiğini görünce, kara yolunu mecbur bırakıldığından işimize, okulumuza, üniversitemize yada gideceğimiz güzergâha çok geç kalarak varmak zorunda kalıyorduk.Bu da doğal olarak yaşam kalitesini de olumsuz etkiliyordu.
Bu yüzden elbette İncirli-Yenikapı metrosu da önemli. Fakat o metro hattının yapımı ne yazıkki Ulaştırma Bakanlığının sorumluluk alanında olduğunu bir kez daha vurgulayalım. Dolayısıyla Ulaştırma Bakanlığının keyfine kalmış bir durum. Halbuki devamı iBB’nin sorumluk alanında yani Beylikdüzü-Sefaköy metrosu. Bir devamı Sefaköy-İncirli. Son etabı da İncirli-Yenikapı. Karmaşık zincirlemelerle dolu bir metro hattı. Burada iki tarafın aynı masada olmaları gerekiyor. Bir ucundan bakanlık bir ucundan iBB yapacak. Diyalog zemininde masaya yatırılması şart.
Umarım bu dönem yani (2024-2029) dönemi diğer döneme göre bir işbirliği ortaya çıkar. iBB ve UAB arasındaki soğuk savaş dönemi de sona erer.
Bir ucunun bakanlığın yapması, bir ucunun iBB’nin yapması, hatalara yol açmaması açısından kesinlikle karşılıklı diyalog zemininde konuşulması, tartışılması gereken bir durum ortaya çıkarıyor. Çünkü; günün sonunda U mu olacak M mi olacak tartışması da alevleneceği için şahsi görüşüm muhakkak Metro-İstanbul işletmesi olması gerekiyor. TCDD konusu bile zaten geçmemeli. Ne kadar başarısız bir işletme olduğunu biliyoruz.
Teşekkürler bakanım umarım bir an önce ihale sürecinde görürüz de inşaat başlar.
Hat o zaman bu haliyle M14A - M14B şeklinde mi işletilecek?
Bosna Bulvarı-Yavuztürk'ü güneye kıvrılarak almak mümkün yeraltından. Buna karşın o Kazım Karabekir geçişi imkansız. Arada ciddi bir vadi var, burada şehir içine metro köprüsü yapılması ve bir yığın evin yıkılması gerekir. Zaten o kadar da gerekli bir uzatma değil. M12'ye bağlanan kol olsun isteniyorsa M12 Hastane durağı kat be kat daha mantıklı. (Yavuztürk'ten güneye uzanan bir kol veya Bosna-Yavuztürk arasından bir çatallanma ile varılabilir.) Bahçelievler ve Güzeltepe'ye hizmet götürmek mantıklı. Tek tüp konusunda biraz endişem var yalnızca T6'daki gibi bir servis paterni metroya talebi çok düşürebilir.
Belediye'nin Kavacık metrosu projesinin akıbeti şimdi soru işareti konusu oldu, daha başlamasına optimstik olarak 2 yıl olacağı için. Hala Kavacık ve Beykoz Merkez'e metro planlanmadığı için değerli olabilir. Ayrıca daha batıan gideceği için ve sahile ineceği için bazı ek yolcuları toplayabilir ama yapılması için yeterli midir bilmiyorum. İkisi birden yapılırsa Bahçelievler aktarma istasyonu olur aslında, pek hoş olur.
O sırada yıllardır 3000 lira bütçe verilen Yenikapı-İncirli
İşletme nasıl olacak? Tek tüp değil mi şu an yapılan? Bir de çatallı tasarımla tek tüpün kapasitesi yarı yarıya azalacak mı? 20 dk aralıklarla çalışacaksa uç noktalara yazık olur.
Yenikapı-İncirli gibi hatlar varken şuralar öncelik olmamalı.
Bu uzatmayı da tek tüp yapmasalar bari.
Tek ray ile çok zor olur ya. Umarım bahçelievler - K. Karabekir arası çift raylı olur. Bir de sahile inse daha iyi olurdu gemi hatları için
Vay.Ancak oradaki istasyonun kapasitesi yetecek mi buna.?