Diger noktalarla ilgili bilgim yok. Ama ilk iki durak icin ,
Oncelikle baslangic park duragi cok merkezi ve iki yonlu trafige ortalanmis oldukca yogunluk cekecek bir noktada. Parki tarumar etmemek icin muhtemelen 2 cikis konacaktir ve bunlar ayni taksim meydanindaki sadece aralarinda 40-50 metre olan eski 2 cikisa benzeyecek, birine sahil yolu digerine bagdat caddesi ismi verilecektir . Burada fazla bir hareket imkani yok, bagdat caddesinin tam kaldirimina denk getirilebilirdi cikis belki ama yapilmamis. Bir cok avrupa ulkesinde cikislar zaten yurunur haldeki kaldirimlardan ek bir yere sapmadan girilecek sekilde, sayica cok ama daha dar ve sade yapilir, biz ise orjinal secilmis bolgeden cok uzaklasmayan ,onun hudutlarinda kalan noktalara giris cikislari yerlestiriyoruz, yurt disinda metro aliskanliklari olanlar kast ettigimi anlarlar
Ikinci durak olan istasyon caddesi de yani tutuncu m.e duragi da yine, bu kez hem demiryolu hem de fahrettin kerim gokay caddesine hitap eden bir uzaklikta
Buradaki durak giris cikislari nereye konursa konsun zaten dogru konumlandirma olacak ama buradaki problem marmaray duraginin yerinde. Gercekten biraz uzak ve burada da bir tunelli gecis planlanmamis. Bunlar kucuk masraflardan kacislar ama dogru isler degil
Hani ben bazen "begenmiyorsan kullanmazsin olur biter" yaklasimi sergiliyorum ya , gercekten bu ara yurumeler filan bir yuzdede insana hitap etmez hale getiriyor
Zannediyorum marmaray duragi mecburen oraya cekilmisti, daha yakin bir noktaya genislik sebebiyle mevcut cift tarafi veya ada tipi durak sigmiyordu, sigdiracak hale getirmek de ancak eski kopru ustu duragi kaldirmak ile mumkundu, bu da o binanin yok olmasi demekti
Vakti zamaninda buna en azindan diyerek bir cozum dusunmustuk, dedik ki giris cikislari yine eski binadan veya yanindan verin, milleti aracli sokaklara sokmayin , insanlar yuruyecek dahi olda daha cadde uzerinden bir rayli sistem alanina girdiklerini hissetsinler de gerekiyorsa 200 m yururler sorun degil ama simdi yine sirf marmaray duraginin yeri ve dedigim ozendirmelerden biri yapilmadigi icin kopuk algisi olusacak
Ayni sorunu deniz otobusleri revacta iken yenikapida yasatmislardi, herkes yenikapi son duraktan deniz otobusune tunel cizimleri yapar dururdu. Sonunda o sozde aktarmayi kimse kullanmadi, feribotlar icin zorunlu olarak yenikapi duragini kullananlari da midibuslerle iskeleye tasidilar
Maliyetli olsa da en guzel ornek olan gayrettee zincirlikuyu alt gecidinin ne kadar yuk cektigini ve kolaylik sagladigini dusunun , bunun goztepe bostanci gibi kesisimlerde uygulanmasinin gerekliligini anlarsiniz
Bir de atasehir ulker salonu yakinindaki ana saft ve durak bolgesini konusmak lazim , ona da biraz daha ilerleme olunca deginiriz
Diger noktalarla ilgili bilgim yok. Ama ilk iki durak icin ,
Oncelikle baslangic park duragi cok merkezi ve iki yonlu trafige ortalanmis oldukca yogunluk cekecek bir noktada. Parki tarumar etmemek icin muhtemelen 2 cikis konacaktir ve bunlar ayni taksim meydanindaki sadece aralarinda 40-50 metre olan eski 2 cikisa benzeyecek, birine sahil yolu digerine bagdat caddesi ismi verilecektir . Burada fazla bir hareket imkani yok, bagdat caddesinin tam kaldirimina denk getirilebilirdi cikis belki ama yapilmamis. Bir cok avrupa ulkesinde cikislar zaten yurunur haldeki kaldirimlardan ek bir yere sapmadan girilecek sekilde, sayica cok ama daha dar ve sade yapilir, biz ise orjinal secilmis bolgeden cok uzaklasmayan ,onun hudutlarinda kalan noktalara giris cikislari yerlestiriyoruz, yurt disinda metro aliskanliklari olanlar kast ettigimi anlarlar
Ikinci durak olan istasyon caddesi de yani tutuncu m.e duragi da yine, bu kez hem demiryolu hem de fahrettin kerim gokay caddesine hitap eden bir uzaklikta
Buradaki durak giris cikislari nereye konursa konsun zaten dogru konumlandirma olacak ama buradaki problem marmaray duraginin yerinde. Gercekten biraz uzak ve burada da bir tunelli gecis planlanmamis. Bunlar kucuk masraflardan kacislar ama dogru isler degil
Hani ben bazen "begenmiyorsan kullanmazsin olur biter" yaklasimi sergiliyorum ya , gercekten bu ara yurumeler filan bir yuzdede insana hitap etmez hale getiriyor
Zannediyorum marmaray duragi mecburen oraya cekilmisti, daha yakin bir noktaya genislik sebebiyle mevcut cift tarafi veya ada tipi durak sigmiyordu, sigdiracak hale getirmek de ancak eski kopru ustu duragi kaldirmak ile mumkundu, bu da o binanin yok olmasi demekti
Vakti zamaninda buna en azindan diyerek bir cozum dusunmustuk, dedik ki giris cikislari yine eski binadan veya yanindan verin, milleti aracli sokaklara sokmayin , insanlar yuruyecek dahi olda daha cadde uzerinden bir rayli sistem alanina girdiklerini hissetsinler de gerekiyorsa 200 m yururler sorun degil ama simdi yine sirf marmaray duraginin yeri ve dedigim ozendirmelerden biri yapilmadigi icin kopuk algisi olusacak
Ayni sorunu deniz otobusleri revacta iken yenikapida yasatmislardi, herkes yenikapi son duraktan deniz otobusune tunel cizimleri yapar dururdu. Sonunda o sozde aktarmayi kimse kullanmadi, feribotlar icin zorunlu olarak yenikapi duragini kullananlari da midibuslerle iskeleye tasidilar
Maliyetli olsa da en guzel ornek olan gayrettee zincirlikuyu alt gecidinin ne kadar yuk cektigini ve kolaylik sagladigini dusunun , bunun goztepe bostanci gibi kesisimlerde uygulanmasinin gerekliligini anlarsiniz
Bir de atasehir ulker salonu yakinindaki ana saft ve durak bolgesini konusmak lazim , ona da biraz daha ilerleme olunca deginiriz