Şu olabilir.Yakın durakta inecek vatandaşlar için marmaray metrobüste olduğu gibi kart iadeli ücret uygulaması gelebilir.Atıyorum.Kadıköyde bindi Ayrılıkta yada bir sonrakinde indi.3 baremi
Ataşehir başkanın basınında gelmesi nedeniyle asfaltlanan ilk yer oldu.Finans istasyonundan görüntü alamamazın nedeni belli oldu merkezin altındaymış.Demek çalışanlar direk iş yerlerine çıkaçak bir çıkış ıhlamurkuyu bir çıkış örnek mahallesine olur bu hat orayada hizmet edebilir.
İnkilap-Kazım Karabekir-Adem Yavuz-Çakmak bazı halk otobüsü hatları.Minibüsler pıtrak gibi.Ve Çekmeköy Sancaktepeyede var.Halk otobüsleri azaltılmalıdır.Tramvay o bölgeye lazım.Rıhtımın o bölümüde yeşillendirilip halka açılmalı.Egzoz dumanı.
Kaya Bey, yazdıklarım çok açık. Bölgeler arasında atlama olmuyorsa yani aynı bölge içinde direkt gidilebilen bir hat yoksa hat değiştirip o istasyona gidiyorsanız ikinci defa bir para ödemiyorsunuz diyorum. Benim söylediğimin nesini düzeltiyorsunuz anlayamadım. Daha iyi anlaşılacaksa şöyle yazayım. Sancaktepeden Kozyatağına direkt giden bir hat yok. Dudullu'da aktarma yapıp aynı bölge içindeki başka bir hatta geçmek zorundayım ama buna ikinci defa para ödemek zorunda kalıyorum diyorum. Yurtdışında bu uygulama yok. Aynı bölge içinde kalıyorsanız aktarmanız ücretsiz. Bilemiyorum düzelteceğiniz başka bir durum var mı?
Ya ben anlamıyorum neyi düzelttiğinizi ben zaten öyle dedim. Benim size yaptığım ilk düzeltme "Oysa büyük metropollerde, Avrupa'da sistemin içine girince ulaşacağınız yere kadar sadece tek bir ücret ödüyorsunuz" cümlenize dairdi. Ben de bunun hatalı olduğunu belirttim. Bölge bazlı ücretlendirme nasıl işliyor ben de biliyorum.
Diğer nedenleri bir yana bırakarak M8 - M12 özelinde bu tünelin olmasının tek nedeni iki hattın depo sahasının ortak olması. Sadece depoya giden araçlar hat değiştirerek geceleme yapacakları sahaya bu yoldan geçerek gidiyor. İki hattın trenleri ve sürücüsüz olduğu için de yazılımları, kontrol panelleri ve diğer teknik donanımı aynı. İki hattı kesiştirip bu şekilde bir işletme düşünülmemişti zaten.
Bu tip paralel ve cok yakinlasilan hatlarin neden kesistirilmedigini anlamadim, benzer bir durum atakoy ve bakirkoy yani 3 & 9 numarali hatlar icin de gecerli
Sizin soylediginizden biraz farkli .
Yani hatlar goztepe-dudullu ve bostanci-umraniye gibi yapilip bu fotografini attiginiz yerde de bir kesisim duragi olmasi benim dunyada hep gordugum durumdur
Burada sadece bir noktada yaklasiyorlar . Tut ki en iyi ihtimalle birbirlerine yaya aktarmasi verebiliyorsun... bunun yerin bu iki hatti paralel yerine caprazlama yapmanin ne zarari vardi ?
Kesişim yapınca kesişim yaptığınız eksende 2 değil tek durak koymuş oluyorsunuz, iki tarafındaki duraklar da birkac durak boyunca nispeten yakın kalıyor. Bu durum metronun 10-15dklık yürüyüş mesafesi dahilindeki alanı kayda değer bir seviyede azaltıyor, bu da metronun toplayacağı yolcu sayısını düşürüyor. Bu iki durum arasında bir seçim yapılması gerekiyor ve etüt çalışmaları esas olarak bu tarz durumlarda karar kılmak için var.
İnsanlarımız az tembel.Yürümek iyidir.Eski halk iettden kalan alışkanlıklar.Evinin önüne kadar hizmet olmaz.Katılıyorum. Tek kadınlarımızın gece evine yakın yerlerde indirilmesini destekliyorum.Malum manyk dolu ülke.
Hocam tabi ki evin önüne hizmet olmaz ama 10-15dkdan fazla yürüyen yolcuyu da şahsi arabadan, otobüsten, minibüsten çekemezsiniz. 10dk standardı dünyanın her köşesinde ulaşım mühendisleri tarafından kullanılıyor bu amaçla modelleme için.
Pelin Hanım "Son hızla açaçağımız 2 adet dışındaki hat dışında diğer inşaatlar devam ediyor bir sıralama yok yarın açaçakmışız gibi çalışıyoruz.Kiminde Tbm kazışı kiminde ilk ray kaynağı kiminde test sürüşü.Burada test sürüşüne en yakın M12.Eleyerek vardım kanıya.
Tabi ki duraklardaki ince işler de var, ama testler için zorunlu değil bunlar. Kaba inşaat bile şaft açıldıktan bile istasyon seviyesi hariç gerek yok yetişnesine testlerin başlaması için. (Durak yer üstü değilse)
Merhaba, Aktarmaya engel bir durum var mı? Yani demek istediğim, Bostancı'dan bir tren klasik rotadan, sonraki tren ise makası kullanarak M12 hattına hareket edecek şekilde planlanamaz mı? Yeterli sayıda set oldukça (çünkü bu durumda Göztepe Parkı ve Tütüncü M. istasyonlarında tren geçişi yarı yarıya azalacak) mümkün gibi görünüyor bana. :) Londra'da böyle geçişleri sık kullanıyorlar örneğin.
Yurt dışında çok örneği var, tren beklerken farklı hatların trenleri geçer aynı perondan. Bizde ise bunun tek örneği M1'in Yenikapı-Otogar arasındaki istasyonları, onun dışında aynı istasyondan farklı tren geçen istasyonumuz yok. Burada da olabilir tabii ki, neden olmasın, ama insanlar dikkatsiz oldukları ve ***** olduğunu kabullenmektense üste çıkmayı sevdikleri için yanlış trene binme vakaları arttıkça bu farklı işletmeler yapılmamaya başlanır.
Tek tünel olduğundan kapasitesi biraz düşük. Makas olması da iki hattın toplamda 3 seferinin farklı zamanlarda durmasını gerektirecektir. Testleri karışık olabileceği gibi bu servis paterninin maksimum saatlik gidebilecek toplam araç sayısında da bir düşüşe sebebiyet verecektir. Onun dışında bir engel yok.
Şu olabilir.Yakın durakta inecek vatandaşlar için marmaray metrobüste olduğu gibi kart iadeli ücret uygulaması gelebilir.Atıyorum.Kadıköyde bindi Ayrılıkta yada bir sonrakinde indi.3 baremi
Finans dış görüntü.
Ataşehir başkanın basınında gelmesi nedeniyle asfaltlanan ilk yer oldu.Finans istasyonundan görüntü alamamazın nedeni belli oldu merkezin altındaymış.Demek çalışanlar direk iş yerlerine çıkaçak bir çıkış ıhlamurkuyu bir çıkış örnek mahallesine olur bu hat orayada hizmet edebilir.
İnkilap-Kazım Karabekir-Adem Yavuz-Çakmak bazı halk otobüsü hatları.Minibüsler pıtrak gibi.Ve Çekmeköy Sancaktepeyede var.Halk otobüsleri azaltılmalıdır.Tramvay o bölgeye lazım.Rıhtımın o bölümüde yeşillendirilip halka açılmalı.Egzoz dumanı.
Kadıköyden Ümraniyeye bir metro aksı nereden olabilir.Ümraniye metroya kavuşmasına rağmen çok sayıda halk otobüsü ve minibüsçü tayfa gidiyor.
Diğer nedenleri bir yana bırakarak M8 - M12 özelinde bu tünelin olmasının tek nedeni iki hattın depo sahasının ortak olması. Sadece depoya giden araçlar hat değiştirerek geceleme yapacakları sahaya bu yoldan geçerek gidiyor. İki hattın trenleri ve sürücüsüz olduğu için de yazılımları, kontrol panelleri ve diğer teknik donanımı aynı. İki hattı kesiştirip bu şekilde bir işletme düşünülmemişti zaten.
Bu tip paralel ve cok yakinlasilan hatlarin neden kesistirilmedigini anlamadim, benzer bir durum atakoy ve bakirkoy yani 3 & 9 numarali hatlar icin de gecerli
Sizin soylediginizden biraz farkli .
Yani hatlar goztepe-dudullu ve bostanci-umraniye gibi yapilip bu fotografini attiginiz yerde de bir kesisim duragi olmasi benim dunyada hep gordugum durumdur
Burada sadece bir noktada yaklasiyorlar . Tut ki en iyi ihtimalle birbirlerine yaya aktarmasi verebiliyorsun... bunun yerin bu iki hatti paralel yerine caprazlama yapmanin ne zarari vardi ?
Belki ben eksik dusunuyor bir seyi kaciriyorumdur
Pelin Hanım "Son hızla açaçağımız 2 adet dışındaki hat dışında diğer inşaatlar devam ediyor bir sıralama yok yarın açaçakmışız gibi çalışıyoruz.Kiminde Tbm kazışı kiminde ilk ray kaynağı kiminde test sürüşü.Burada test sürüşüne en yakın M12.Eleyerek vardım kanıya.
M1b Tbm kazısı M10 ilk ray kaynatması M12 test.Hatları direkt söylemedi.Birde Kabataş hattı var.
Pelin hanım test sürüşleri yakında başlıyor dedi.T24 katıldığı programda.
Sanırım bu makas tren m12 gelişleri bakıma giderken kullanılacak.M8 aktarma yok.
Sanırım raymontajları ya bitti ya da bitmek üzere.
M5 M4
Ancak m8 ne alaka.Aktarma olayı yok ki.
M8 treni kullanılacak sanırım denemede.