Tam yeri ve zamanı bilinmiyor ama az önce gönderildi. Tüneli sondaj borusu deliyor ! Katener kopunca elektrik kesiliyor ve tren otomatik duruyor.
Trenin faciadan kıl payı kurtulduğu söyleniyor.
https://www.instagram.com/reel/C2UNp0Mt-Nw/?igsh=MWU5b2dhaHI0M3EyNg==
Bu olayın nedenini asla öğrenemeyeceğiz.
Bu nasıl bir işbilmezliktir anlamak olanaksız. Toplum olarak verilmiş sadakamız varmış.
AYGM Genel müdür yardimcisi Necdet Sümbül dün görevinden alinmis. Olaydan önce mi sonra mi gerceklesmis, bilmiyorum. Gazetelerde göremedim haberi, sanırım önce seçimlerde kimin aleyhine bu haber kullanılacak onu bilmek istediler, ölen kalan da olmayınca haber değeri çok olmadı. Sondajı yapan firma, alınan izne rağmen sondaj operatörüne yanlış koordinatları mi verdi yoksa tapu kadastro kayıtlarına göre orada sondaj yapmak için herhangi bir engel mi yoktu yoksa seçim öncesi oldu bittiye getirilip hızlıca inşaatına başlanmak istenen kaçak bir orman arazisi inşaatı mıydı, yoksa herşey doğruydu da sondaj operatörünün kafası mı dumanlıydı, belli değil, belli de olmayacak sanırım. Belki de ortaya çıkması seçime katılan tarafların her ikisinin de işine gelmediği için elbirliğiyle sümen altı edilecek. Hiç bir gazeteci de olayın peşine düşüp hatanın köküne inmeye teşebbüs etmeyecek.
Müthiş bir skandal, Türkiye gibi inşaat sektöründe kendini çok ileride gören bir ülke için feci bir çizik. Biz bu haberi hattın işletmede olması sayesinde alabildik. Belki de bu tip şeyler metro tünellerinin inşaatında ara sıra olan şeylerdir, açılması defalarca ertelenen her hatta bu tip "kazaların" kol kırılır yen içinde kalır prensibi gereği sümen altı edldiğini düşünmeliyiz belki. Ne hatanın analiz edilmesine olanak var, ne de ders alınmasına.
Sondaj borularini bilen olan Biri izah edebilir mi bu direk bir trene denk gelse hasar nasil olurdu?
Yani trenlerde hafif seyler degil ortadan ikiye yarar diyenler olmus ama ilk temas eden vagona hasar vermesi disinda birsey yaparmi bilmiyorum corlu kazasi diyenler abarti gibi geldi.
Potansiyel tehlikeyi biri mubalasiz anlatirsa sevinirim.
O sirada yanlis anlasilmasin buyuk rezillik ulastirma bakani istifa etmelidir.
Çok büyük bir olay. Kazaya sebep vermemesi şans çünkü elektrik hattına gelmese hat durmayacak. Her ne kadar denildiği gibi 20dk da bir geçen tren olsa da büyük kaza olabilirdi. Esasen bu herhangi bir terör saldırısına da metroların açık olduğunu gösteriyor. Titreşim sensörümü koyarlar, ne yaparlar bilmiyorum ama yarın öbür gün manyak bir örgüt gidip basit bir sondaj aleti ile hattı ne duruma sokabilir gözlerimizin önüne serildi. Durumu olağanlaştırmaya çalışmadan bizim gibi her zaman hedefte olan bir ülkenin alması gereken önlemler ne ise bir an önce almamamız gerektiğini düşünüyorum. Abartma diyenler olacaktır ama dikkate alınacak bir konu. Geçmiş olsun.
"İçinden geçmek" deyimi tam bu duruma uyum gösteriyor. Tahmin edilebilir ki, tünel çevresinde teması anlayıp bildirecek bir sistem yok. Olay anında tren geçmiyor olması büyük şans değil, 20 dakika aralıkla sefer var. Fakat 4 dakikada 1 olsa, o zaman büyük şans olurdu.. Gelmiş geçmiş olsun. Umarım gereken önlemler alınıyordur.
Gerçekten büyük büyük bir faciadan dönülmüş.
Sondajı yapan firma gerekli izinleri alıp almadığı incelenmeli. Ama zannetmiyorum. Olay dün gerçekleşmiş bugün basına düşüyor. Basına çıkmasa açıklama bile olmayıp, kimsenin haberi olmayacaktı.
Olay dün 11.30’da gerçekleşiyor.
Ama bakanlık bir gün sonra, yani olayın videosu paylaşılıp gündem olmasının ardından açıklama yapıyor. Daha doğrusu zorunda kalıyor.
Herhalde ilgili bakanın bugün o hatta inceleme gezisi yapmasının arkasında bu olay yatıyor olsa gerek. Yine ne tuhaftır sayın bakan hiç bir şekilde bu olaydan basın açıklamasında bahsetmiyor.
Yani video bir şekilde paylaşılmamış olsa kimsenin böyle ciddi bir şeyden haberi olmayacak.
Bu arada AYGM açıklamasında geçen nasıl bir sistem, gerçekten merak ediyorum.
“Metro işletme sistemimiz her türlü dış etkene karşı kendisini korumaya alacak şekilde kurulduğu için dış etkiyi anında tespit ederek tüm trenleri korumaya almıştır. Herhangi bir sistem zararı meydana gelmemiştir.”
Katener zarar görüp elektrik kesilmemiş ve/veya tam o sırada tren geçiyor olsaydı nasıl olacaktı? Açıklamada belirttikleri gibi “dış etkiyi anında tespit ederek tüm trenleri korumaya” aldıkları o sistem böyle bir durumda nasıl çalışacaktı?
Geçmiş olsun.Bu yıkılan binalardan daha büyük olay.Ama yazmazlar hükümet tsraftarları.Bravo bu siteye.
Sondaj borusu çıkartıldı...
https://www.tokathaber.com.tr/video/18957280/istanbul-havalimani-metro-hattinda-buyuk-bir-facianin-esiginden-donuldu tamam yer alıyor
Olayın konumu 1. tünel (Kağıthane > Havalimanı) Kemerburgaz istasyonundan 2108 metre ötede. Yaklaşık konumu aşağıdaki ormanlık alan gibi.
Çok ciddi bir dikkatsizlik. Katener kopmamış olsa kim bilir nasıl bir facia yaşanırdı.
Buna benzer bir durum yıllar önce Mecidiyeköy'de M2 metrosunda yaşanmıştı.
https://www.hurriyet.com.tr/gundem/turkiye-ye-ozgu-bir-metro-kazasi-4898570
Allahtan tren geçerken yaşanmamış, tuhaf bı görüntü
Seferlerin tek tünelden devam ettiği söyleniyor.