Merhabalar sizce m11 hattının Gayrettepe ve Halkalı uzatması açıldığında hattı kullananların yüzde kaçı havaalanı için kullanır?Bana öyle geliyor ki bu hat Arnavutköy ve Göktürk gibi ulaşımsız kalabalık ilçelerden geçtiği için hattın çok fazla havaalanı durağı hariç yolcusu da olucak bu durumda tüm uzatmalar açıldığında iş-çıkış saatlerinde yoğunluk olur mu?
top of page
bottom of page
Gayrettepe açılmadan önce bir turistin(kaldıki çoğu zaten oraya gidiyor) Sultanahmete gidişinin öyküsü..
Gayrettepe açıldığındada çok değişen bir şey olmadı zaten sadece 1 adım daha azaldı
Ama tasarımı güzel olmuş değilmi?
Bugün bu hattı Gayrettepe Arnavutköy Hastane arasında kullanma deneyimim oldu. Gayrettepe istasyonunda çoğunlukla havalimanı yolcusu vardı. 20 dakika bekledik trenin istasyona gelmesini. Neyse ki istasyon tasarımının dizaynı ve ferah olması treni beklerken sıkılmama neden olmadı. Fakat sürekli kullanan bir yolcu için sıkıcı olabilir. Telefonunda çekmemesi yolculuk açısından olumsuz olduğunu düşünüyorum. Neyse ki uzun süre bekleyişin ardından tren perona geldi. Şunu fark ettim çoğu kişi gezmeye gelmişti özellikle yaşlı kesim(burada ayrımcılık yapmıyorum yanlış anlaşılmasın lütfen). Yaşı 40 50 civarında olan biri valiziyle oturan birisinden yer vermesini istedi ve yetmezmiş gibi tren arnavutköy'e gider mi biz gezmeye gelmiştik de bu hattı dedi. Tabi valizli yolcu yer vermedi haklı olarak. Kağıthane istasyonunda binen yolcu fazlasıyla vardı. Kemerburgaz ve Göktürk de inenler oldu. Havalimanına gelince çoğu yolcu indi. Ben buradan sonra yoğunluğun azalacağını düşündüm fakat aksine daha çok dolmaya başladı. Arnavutköy civarında oturanlar çoğunlukla sanırım. Taşoluk istasyonuna vardığımızda 2 3 kişi falan inmişti fakat arnavutköy hastane istasyonunda çoğu yolcu indi. Beklediğimden fazlasıyla kalabalıktı. İlk haftadan bu kadar yoğun olması beni sevindirdi açıkçası. Umarım ona göre sefer sıklığında da düzenleme yaparlar. Ben Kayaşehir bölgesinde oturuyordum. Mk22 otobüsü ile eve döndüm. Fakat şunu fark ettim bu hattın Fenertepe ve Kayaşehir istikametleri açıldığında yoğunluğun fazlasıyla artacağını düşünüyorum. Çünkü otobüsteyken İbn Haldun Üniversitesi ve civardaki okullarda olanlar Fenertepe bölgesinden Kayaşehir metrosunu kullanmak için bu hattı kullanıyorlardı. Fenertepe ve Kayaşehir bölgesinde çok fazla konut bulunmaktadır. İleride bu hat Halkalı istikametine açılırsa, yoğunluğun iki katı üzerine katlanacağını düşünüyorum. O bölgede bulunan üniversite'nin otobüs ulaşımı sıkıntılı ve riskli. Çünkü arabalar süratlı bir şekilde geçmektedir. Bu durumun çok riskli olduğunu düşünüyorum. Fakat açılırsa Fenertepe istasyonu otobüs kullanmak için karşıya geçmeye gerek kalmadan metroya erişim imkanı sağlayabilecek. Tüm etabı açılırsa, karşıdan gelen birisi marmaray halkalı yaparak buraya rahatlıkla varabilir bu Üniversiteye. Bu hattı deneme amaçlı kullandım okul güzergahım da uyuyordu. Fakat Kayaşehir etabı açılana kadar bir süre kullanmayı düşünmüyorum. Otobüslere güvenemiyorum çünkü. Deneyimlerim bu kadar. Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.
Bu hattı ilk kez kullanırken şunu farkettim; İhsaniye İstasyonu ile havalimanı istasyonu arasında en az iki ve Kargo terminali istasyonu ile Taşoluk istasyonları arasında bir adet istasyon ileride yapılabilir. Aralarındaki mesafe, bu hissiyatı verdi bana ama tabi hızlı ulaşım için belki de asla düşünülmüyordur. Ya da, yerleşim alanlarına yakın olmayabilir..
Gayrettepe'nin açılmasıyla hattın kullanımında ne kadar bir artış olur acaba? Kağıthane son durak olmak için biraz sapa kaçıyordu ancak Gayrettepe hem Metrobüsle hem de M2 ile kesişiyor, o nedenle bir artış olması zaten kaçınılmaz. Bir de M7 Kabataş'a kadar uzarsa yine bir artış olur. Örneğin deniz yoluyla Üsküdar ya da Kadıköy'den gelen yolcu Kabataş-Kağıthane_Havalimanı yapabilir. Tabi Beşiktaş da açılsa iyi olur ama daha ona var arkeolojik kazılardan dolayı.
Birkaç yıl içerisnde kalabalık olur yeni yerleşim yerleri kurulur .
Öncelikle merhaba ben İstanbulda oturmuyorum ama okudum. M7 den M11 aktarma yani mahmutbey metrosundan Havalimanı metrosuna Kagıthane İstasyonu Aktarması çok kötü ve rezil. Nebileyim En azından sadece yayaların kullanacağı bir yaygeçidi tüneli ile bağlanabilir.geçişlerde bir sürü araç yolundan geçiliyor. Bu konuda yetkilere baskı İBB ve ve ulaştırma bakanlığına .Zannedersem bunu yapmak İBB düşmekte bence Acil M7 ile M11 kagıthande hava yaya tüpü ile bağlansın.
Havalimanına yakın bölgelerde yeni yerleşim alanlarının oluşacağını tahmin ediyorum. Örneğin THY yeni bir konut projesi başlattı, devamı gelecektir. Kısacası bölge bir cazibe merkezi olacaktır, nüfusu dolayısıyla metro yolcusunu da çekecektir.
İlk yıllarda çok fazla yoğunluk olmayacağını, sefer aralıklarının seyrek olacağını tahmin ediyorum ama hiç belli olmaz genç yerli-milli sürücüsüz setler vızır vızır işleyebilir 😀