İstasyonların mimarisi güzel ama çokmu gerekliydi acaba?
En fazla 5 10 dk orada olacaklar için görsellik ne kadar önemli?
Tamam yurtdışından gelenlere hoş görünmek için yapılmış olabilir..
Peki işlevini tartışmayalım mı?
-1983 te AHL -Gatwick Sultan havayollarıyla turizm fuarına katılmak için bir sürü dökümanla uçtuk ve döndük,pasaporttan sonra merkezde konaklayacağımız yere gitmek için metroya yöneldik,2 kişi 2 el arabası dolu yükle hiç bir merdiven falan görmeden doğrudan tıkır istasyona ulaştık !
Sonrasında konaklama yerine 100 m uzakta indik.
-1984 te yine bir iş seyahati için bu sefer THY ile AHL-Heatrow gidip geldik
Merkezdeki konaklama yerine gitmek için metro istedik(bu arada 1-2 de seçeneği vardı)
Pasaporttan sonra 100 m kadar yürüyüp metroya gider bölümüne gider yerine geldik,
Önümüzde metro ya gider denen 6-7 tane 10-15 kişilik asansör<8u arada tabiiki merdivenlerde var)
Doğrudan istasyona iniyor.
Burada görülen insanlar ellerinde bir sürü valiz çoluk çocuk adeta paldır kütür bir yere tırmanıyorlar..
-Burası herhangi bir şehiriçi metrosu değil
-Koşa koşa uçağına yetişmek isteyen veya uzun bir yolculuktan sonra evine bir an önce en çabuk ve hesaplı bir şekilde ulaşmak isteyenlerin bir yer
-Turist ise zaten o gösterilen yerler için gelmiş.
-Vatandaş ise bir an önce işine,ailesine kavuşmak için gelmiş
-Siz bunları kolaylaştıracağınıza istasyonları adeta gece klubüne benzeterek neye hizmet ediyorsunuz acaba?
-Son sözüm her nekadar gerekli olsada bu metro daha önce belirttiğim işlevsel anlamında pekte olumlu değil bence.
Metrobüsten indikten sonra merdivenlerden aşağıya inip uzun bir tünelden yürümek gerekiyor. Yürüme bandını kullanarak hızlanmak mümkün. M11 Gayrettepe istasyonu'na sanırım 2-3 dakikada ulaşmışımdır. Daha sonra çekim yaptığım için süreyi ölçmedim ama yürüyen merdivenleri kullanarak normal tempoda yaklaşık 8-10 dakikada peron katına inilebilir.
Geçen yıl sistem açıldığında ilk kez Kağıthane'den binip hava alanına gitmiştim. Süre gerçekten kısa idi, vagonlar tenha ve bakımlı idi. Tek sıkıntı sistemin çok uzun aralıklarla çalışıyor olması idi, anonslar sorunlu idi.
Bugün durum nasıl bilemiyorum sanırım düzelmiştir.
İstasyonlar ise bence çok güzel ve estetik görülüyor. Gayrettepe istasyonunun açılması ile yolcu sayısı kesinlikle artar.
Bir de inşaat normal sürelere göre daha hızlı bitti, bunlar hep güzel şeyler.
İstasyonların mimarisi güzel ama çokmu gerekliydi acaba?
En fazla 5 10 dk orada olacaklar için görsellik ne kadar önemli?
Tamam yurtdışından gelenlere hoş görünmek için yapılmış olabilir..
Peki işlevini tartışmayalım mı?
-1983 te AHL -Gatwick Sultan havayollarıyla turizm fuarına katılmak için bir sürü dökümanla uçtuk ve döndük,pasaporttan sonra merkezde konaklayacağımız yere gitmek için metroya yöneldik,2 kişi 2 el arabası dolu yükle hiç bir merdiven falan görmeden doğrudan tıkır istasyona ulaştık !
Sonrasında konaklama yerine 100 m uzakta indik.
-1984 te yine bir iş seyahati için bu sefer THY ile AHL-Heatrow gidip geldik
Merkezdeki konaklama yerine gitmek için metro istedik(bu arada 1-2 de seçeneği vardı)
Pasaporttan sonra 100 m kadar yürüyüp metroya gider bölümüne gider yerine geldik,
Önümüzde metro ya gider denen 6-7 tane 10-15 kişilik asansör<8u arada tabiiki merdivenlerde var)
Doğrudan istasyona iniyor.
Burada görülen insanlar ellerinde bir sürü valiz çoluk çocuk adeta paldır kütür bir yere tırmanıyorlar..
-Burası herhangi bir şehiriçi metrosu değil
-Koşa koşa uçağına yetişmek isteyen veya uzun bir yolculuktan sonra evine bir an önce en çabuk ve hesaplı bir şekilde ulaşmak isteyenlerin bir yer
-Turist ise zaten o gösterilen yerler için gelmiş.
-Vatandaş ise bir an önce işine,ailesine kavuşmak için gelmiş
-Siz bunları kolaylaştıracağınıza istasyonları adeta gece klubüne benzeterek neye hizmet ediyorsunuz acaba?
-Son sözüm her nekadar gerekli olsada bu metro daha önce belirttiğim işlevsel anlamında pekte olumlu değil bence.
Saygılar
Peki metrobüsten gelip M11 hattına geçmek, kaç dakika sürüyor?
Gayrettepe-Kağıthane Metrosu açıldığı ilk gün 1302, açıldığı günden bu yana ise toplam 8 bin 113 yolcuya hizmet verdi.
Yeni hattın açılmasıyla birlikte Gayrettepe- İstanbul Havalimanı Metro hattındaki yolcu sayısında yüzde 13 arttı.
Kaynak:https://www.ntv.com.tr/turkiye/ulastirma-bakani-uraloglu-ankara-ucagina-metroyla-ulasti,URDKlDDXTUqFTxjLP_sJaQ
Geçen yıl sistem açıldığında ilk kez Kağıthane'den binip hava alanına gitmiştim. Süre gerçekten kısa idi, vagonlar tenha ve bakımlı idi. Tek sıkıntı sistemin çok uzun aralıklarla çalışıyor olması idi, anonslar sorunlu idi.
Bugün durum nasıl bilemiyorum sanırım düzelmiştir.
İstasyonlar ise bence çok güzel ve estetik görülüyor. Gayrettepe istasyonunun açılması ile yolcu sayısı kesinlikle artar.
Bir de inşaat normal sürelere göre daha hızlı bitti, bunlar hep güzel şeyler.
Şimdi sıra, sistemin Halkalı ile birleşmesinde.
Dört gözle bekliyoruz.