5 yıldır "durdurulan, finansman olmayan" gibi gibi sürekli bir bahane sunulması artık sıkıcı olmaya başladı. 5 senede daha yeni ray kaynağı yapılıyor. İBB hizmette bu kadar berbat bir döneme girmemiştir. Artık sıktı. İcraat ve bölgemizde bitirilen raylı sistem projesi görmek istiyoruz. Konuya siyasi olarak bakacaklar varsa bakmasın lütfen. İkinci defa seçimi kazanan bir yönetim 7. yılda da bu bahaneyi sunarsa komik bir duruma düşülmüş olur.
Bence burada yanlış yapılan şey: Bu metroyu sahile kadar uzamamaları. Mesela yıllar sonra Şehir Hatları Pendik'e gelseydi direkt vapurdan metroya aktarma yapılabilir olurdu.
7-8 senede bitirmişler en azından. Bakıyorsun 5 sene İBB ile geçti elde ne var sıfır. Kaynarca ve İçmeler arasında 5 sene boyunca sadece bariyerlerin üzerindeki reklam afişlerini değiştirdiler.
M10'un M4 ile ortak kullanmadığı iki istasyon var. Bunlar 8'li vagona özel dizayn ediliyor sanırım. Kısa bir hat için bu kadar uzun istasyonlara gerek var mı? Yoksa Pendik yönünde Marmaray ve M4 arasında Cevizliye kadar olan kısım için bir uzatma düşünülür mü ilerde?
Gene de bir tramvay hattı gibi bir şey düşünülse hoş olabilir aslında. Yolcu toplamakta sıkıntı çekmeyecektir diye düşünüyorum böyle bir hat. Bazı noktalarda tünele girmesi gerekebilir ama pek çoğu yüzeyden gidebilir gibime geliyor.
Bu video YouTube'dan yeni paylaşılsa da 29 Martta Twitter'dan paylaşılmıştı. Videoda gördüğümüz kadarıyla sadece Pendik istasyonu ile Makas yapısı arasında kalan kısımda raylar döşenmiş. Bu da bana biraz göstermelik gibi geldi, çünkü öncelikle Fevzi Çakmak istasyonundan Kaynarcaya kadar olan kesimde ve Tavşantepeden Kaynarca'ya kadar olan kesimler hattın başlangıç noktaları sayılabilecek nitelikte, ama bu bölgelerde henüz herhangi bir ray döşeme işlemi yok.
Tarihi kalıntı olayı Pendik istasyonundaydı, arkeolojik kazıları geçen sene tamamlandı. Zaten 2 istasyon inşaat aşamasında, Kaynarca istasyonu betonarme olarak bitmek üzere, Pendik istasyonu ise kazıları bitmek üzere.
5 yıldır "durdurulan, finansman olmayan" gibi gibi sürekli bir bahane sunulması artık sıkıcı olmaya başladı. 5 senede daha yeni ray kaynağı yapılıyor. İBB hizmette bu kadar berbat bir döneme girmemiştir. Artık sıktı. İcraat ve bölgemizde bitirilen raylı sistem projesi görmek istiyoruz. Konuya siyasi olarak bakacaklar varsa bakmasın lütfen. İkinci defa seçimi kazanan bir yönetim 7. yılda da bu bahaneyi sunarsa komik bir duruma düşülmüş olur.
Bence burada yanlış yapılan şey: Bu metroyu sahile kadar uzamamaları. Mesela yıllar sonra Şehir Hatları Pendik'e gelseydi direkt vapurdan metroya aktarma yapılabilir olurdu.
Höyük tam nerede bulundu.Muazzam ya muazzam.Biraz beklenir ne medeniyetler yaşamış.
Tuzla kısmında bir ilerleme yok. Burada bile bir algı yönetimi var. Gerçekten tebrik etmek lazım. Algıyla iş yürütüyorlar.
Kaynarca'dan ilerisinde herhangi bir çalışma yapılmıyor.
İçmeler Marmaray'ın dibinde metro istasyonu yapılacak güya. Alanı çevirdiler senelerdir tek değişen şey bariyerlerin üzerindeki reklam afişleri.
M10'un M4 ile ortak kullanmadığı iki istasyon var. Bunlar 8'li vagona özel dizayn ediliyor sanırım. Kısa bir hat için bu kadar uzun istasyonlara gerek var mı? Yoksa Pendik yönünde Marmaray ve M4 arasında Cevizliye kadar olan kısım için bir uzatma düşünülür mü ilerde?
Bu video YouTube'dan yeni paylaşılsa da 29 Martta Twitter'dan paylaşılmıştı. Videoda gördüğümüz kadarıyla sadece Pendik istasyonu ile Makas yapısı arasında kalan kısımda raylar döşenmiş. Bu da bana biraz göstermelik gibi geldi, çünkü öncelikle Fevzi Çakmak istasyonundan Kaynarcaya kadar olan kesimde ve Tavşantepeden Kaynarca'ya kadar olan kesimler hattın başlangıç noktaları sayılabilecek nitelikte, ama bu bölgelerde henüz herhangi bir ray döşeme işlemi yok.
İlerleme %66 olmuş
M10 sürücülu olcaksa 1 yıla açılır bence (tarihi kalinti çıkan istasyon hariç)