Merhabalar,bu toplulukta bircok farkli altyapi yatirimlari tartisiliyor ozellikle biri digerinden ayri tutulmuyor ama eminimki bazi uyeler dunyada sehir bilimindeki son moda tartismalari takip ediyordur ve su son donemlerde,arabalarin sehirleri mahvetmis oldugu,trafigin yol acarak cozulemedigi,arabasiz tasarlanan,ozel araca yuksek oranda izin vermeyen(vergilendiren vs) arabaya ihtiyac duymayan yurunebilir sehirlerin daha huzurlu kaliteli ve refahkar oldugu ve bu sebeple otobansiz bulvarsiz otoparksiz herkesin tramvay/metro/rayli sistem kullandigi 15dk sehirler yaratilmasi gerektigini savunan bir akim var.Akim Ismi de ''15 dk'lik sehir'' diye geciyor ve bu forumda bu konu hakkinda ozellikle basta Istanbul genelinde herkes ne dusunuyor duymak isterim. Araba karsitlari cemiyetinin bir uyesi misiniz?
top of page
bottom of page
Bu gelişmeleri takip ediyorum ve kendi hayatımda da uygulamaya çalışıyorum. Ankara'da yaşıyorum, toplu taşıma öncelikli hareket ediyorum arabayı zamansal olarak sıkışık olduğum durumlarda kullanıyorum ve aktif olarak bisiklet de kullanıyorum. Ankara'da çok basit düzenlemelerle, yaya arterleri yaratılabilir, toplu taşıma düzenlemeleriyle trafik yoğunluğu azaltılabilir ve bisiklet yolları tesis edilebilir. Ankara'da asıl problem bu meseleleri çözmeye dair sorumlu ve ciddi bir eylem yapabilecek donanımda insnaların görevlendirilmemesi. Masabaşında ezbere iş yapan insanlarla caddelerin yapısını da değiştiremezsiniz, otobüs hatlarında da radikal değişiklikler yapamazsınız, bisiklet yolu gibi ciddi bi altyapı çalışmasını da yapamazsınız. Ancak Bahçelievler'deki gibi parkın içinden geçirdiğiniz bisiklet yolunu pazarlamaya çalışırsınız bir de marifet gibi mütteahitlere payladığınız köprülü kavşak projeleriyle kesintisiz trafik gibi hiç bir izahı olmayan aptalca projelere rahatlıkla milyonlarca lira harcarsınız. Ankara ne yazık ki vizyonlu bir ulaşım politikası uygulamaktan çok uzak.Kesintisiz trafik olacak diye Turan Güneş Bulvarı'na aylarca süren inşaat çalışmalarıyla milyonlarca lira döktüler - hiç bir gereği olmayan battı çıktılara- sonra da trafik hızından dolayı 2 3 kişi caddede kaza sonucu ölünce karşıdan karşıya geçilmesin diye orta refüje çit dizdiler. Turan Güneş Bulvarı gibi mahalelerin yanıbaşndaki bir bulvara yapılan zincirleme yanlış uygulamalar, orayı adım adım otobana çevirdi. Kafası çalışan yürütücüler tam tersine bir yol katetmeye çalışırdı oysa. Şehirlerimizde yürütülen bu aptalca projelere karşı daha bilinçli ses çıkartıp yöneticilerle muhattap olmamız gerekiyor.
Guzel bı fikir ama Tr'de bisiklet vs fakirlik/ düşük statü olarak görülüyor. Gormemislik var malesef ABD ile aynı konumdayiz bu konuda. Ekmek almaya bile arabayla gidiyo çoğu kişi, bunlar bir de işe vs bisikletle mi gidicek 😱
Cemiyetin üyesi değilim ama koncept doğru, destekliyorum fikri.
https://en.wikipedia.org/wiki/15-minute_city