Daha önce Ankara Ulus trafiğini yer altına alma fikriyle iligli uzun yazmıştım. Bugün Murat Ongun İstanbul için böyle bir "yaya odaklı" projeden bahseden aşağıdaki twiti attı. Bunlar ne yazık ki daha iyi bir kenti gerçekten isteyen vizyonlu yöneticilerin değil, ne yapalım da hem olan düzeni değiştirmeyelim hem de sorunu çözmeye çalışalım diye düşünen günlük kısa çözümler peşinde koşan düşük kapasiteli yöneticilerin bulacağı çözümler. Şu paylaştıkları görsel bile ne kadar ucube bi şey düşünüldüğünü gösteriyor. Yine bu fikri bulmaya bu görseli paylaşmaya utanmamışlar. Alttan geçen yolların düzeni değişmedikçe "yaya odaklı" diye pazarlanılan şey alt geçitten üst geçitten öteye gitmiyor.
top of page
Üye Sayımız 1500 Sınırını Geçti!
Gelişmeleri Okumak İçin Tıklayınız...
1/3
bottom of page
Ankara'da Ulus yayalastirma projesinde trafigin yer altina inip yer üstüne ciktigi kesimlerde önceki batti cikti türü kavsaklardan bildigimiz muhtemel sikintilar söz konusuydu. Trafik bu kesimlerde yer alti gecisleri sayesinde normalden hizli aktigi icin yaya projesi disinda kalan alanlarin otobana dönüstügünü görmüstük. Burada durum farkli. Cadde trafigi yer altina alinmiyor, yaya alani da D-100 karayolu ve Barbaros Bulvari üzerinde insa edilecek üst gecitlerin birlestirilmesinden olusuyor.
Londra'da Barbican semtinde apartman ve isyeri girislerine kadar uzanan bir örnegi mevcut. Bu tip üst gecit aglarini "highwalk" diye isimlendirmisler, ismini vermi ilgili makalenin linkini asagiya birakiyorum: https://www.theguardian.com/cities/2018/oct/02/walkways-in-the-sky-the-return-of-londons-forgotten-pedways
"Alttan geçen yolların düzeni değişmedikçe..."
Proje özelinde yukarıdaki cümlenizi biraz daha açar mısınız? Yani mevcut kavşakta nasıl bir düzen değişikliğinden söz ediyorsunuz?
Beğenmemişsiniz ama şu resimde olan alttan geçen yollar artık nasıl düzenlenecek, komple yıkıp yapamazsın. Yayalar için yerin dibine yaya tüneli yapılacağına ben bunu tercih ederim. Ayrıca bu yolların örnekleri dünyada mevcut, yer sıkıntısı yaşarsan yaparsın. Üslupdan da nereden laf çakarım sezdim. En büyük korkum bu mekanın da kapanan yer gibi birilerinin propaganda yeri haline gelmesi. Umarım yanılırım.
Küçükçekmece'de Marmaray ile Metrobüs arasına uygulanabilir.
https://www.kamusozu.com/forum/isletilmekte-olan-metrolar/kucukcekmece-metrobus-marmaray-aktarma-projesi
Guzel Duruyor, bı de bu projenin m11-m7 Kağıthane arası yaya yolu kesintileriyle alakası var mı yoksa Mecidiyeköy tarafında mi bu
Paylaşımdaki tasarımlar...