Irak'ın 17 milyar Dolarlık mega ulaştırma altyapısı projesi 2025'e erteleniyor. 2.700 km'lik ulaşım bağlantısında hem otoyol hem de demiryolu hatları yer alacak.
Planlar, Irak'ın Basra Körfezi'ndeki Şattül Arap Nehri'nin ağzına yakın bir konumda bulunan ülkenin güneydoğusundaki El Faw Limanı'ndan kuzeydeki Türkiye sınırına kadar uzanan karayolu ve demiryolu bağlantısını öngörüyor. Kombine karayolu ve demiryolu bağlantısı Irak'ın kilit şehirleri Musul, Bağdat ve Basra'yı Türkiye'ye bağlayacak. Rota daha sonra Türkiye üzerinden Bulgaristan'a doğru ilerliyor. Otoyol bağlantısının inşasının 6,5 milyar dolara, demiryolu bağlantısının ise 10,5 milyar dolara mal olması bekleniyor.
Çalışmanın başlangıçta 2024 yılında başlaması planlanıyordu. Kalkınma Yolu projesinin finansman yöntemi ise henüz kesinleşmedi. Irak Hükümeti, bu paralel karayolu ve demiryolu güzergahının inşasının ülke tarihindeki en önemli altyapı projelerinden biri olacağını düşünüyor.
Bu proje baştan hataydı. Hem yol coğrafyası-maliyeti hem de Musul-Kerkük siyasi yapısı.
Musul-Kerkük kendi askeri kendi ekonomisi ve kuralları geçerli. Irak doğru düzgün söz sahibi bile değil. Hadi siyaseti geçtim. Hem arazi zorluğu da var. Yol da uzuyor.
Bizim zaten Antep-Urfa hattına kadar otoyolumuz var. Bunu Silopi sınır kapısına uzatmak. En 350 km otoyol yapacaksın. Suriye üzerinden geçerse...
Bu yolun yapılacak Faw Limanı>Bağdat Suriye üzerinden direkt Urfa-Antep otoyoluna bağlanır.