Mevcut olan güzergahlar Karşıyaka'yı Çiğli'ye tamamen bağlayamıyor, en fazla Ekol Hastanesine kadar gidebiliyor. Bostanlı iskeleye tramvay için ek peron yapılırsa Çiğli'nin vapura erişimi de kolaylaşmış olacak. Ayrıca Karşıyaka kalkışlı çok fazla Girne Bulvarı üzerinde sefer yapan otobüs hattı var. Zamanında Bostanlı'da yaşadığımdan dolayı biliyorum iş çıkış saatlerinde yer bulamıyorsun. Bu yüzden Girne tramvayının Alaybey kalkışlı olması gerek.
top of page
bottom of page
girne caddesine tramvay yapmak hem girne caddesini hem anadolu caddesini kitlemektir. tramvaya ait ayrı bir yol olmadıkça bizim şehirlerimizin neredeyse tamamında trafiğin bizzat sorumlusu olur. son 30-40 yılda bina yoğunluğu ve yüksekliği 4-5 kattan fazla artarken sokaklar ve caddeler aynı kaldı. bu sebeple yeraltına girilmeli ya da askıda monoray gibi (youtube shonan monorayına bakın daracık sokaklara nasıl çözüm getirmişler) çözümlere müracaat edilmelidir. bir de İzmir malumunuz olduğu üzere merkezi yönetimden bu konularda hiçbir yardım alamamaktadır. yani kendi yağınla kavrulacaksan çok daha özenli olman gerekir; mavişehir tramvayı kör bir noktada kalıyor 1500 metre ileride izban durağına bağlansa yıllardır bitmeyen onat tüneline ağırlık verilse dev bir hastane yaptılar onu aşağılara merkeze bağlayacak bir toplu ulaşıma ihtiyaç var koyundereden başlayıp evka5 egekent örnekköy ve sıraya diğerlerini birbirine ve merkeze doğru bağlayacak kuzeyde bir yol yada raylı sisteme ihtiyaç var ve deprem konutları da kullanıldıkça ihtiyaç artacak otogarı taşımak gibi bir saçmalıktan bahsediliyor çevreyoluna 1500 metre mesafede daha nereye götüreceksin onu da zaten ne bir metroya ne izbana bağlamamışsın..........imkanlar kısıtlı öncelikleri iyi belirlemeli.