Osmanli doneminde ayvalik da izmir vilayeti icerisinde degerlendiriliyordu,bir ihtimal vilayet sinirlarini cizerken canakkale ve mugla daglari arasindaki kalan bu aluvyal ovalik alanlarin hepsi tek bir bölge olarak goruyorlardi,cukurova gibi.
Dusundum de simdi izbanin bergamada durmasi icin bir sebep var mi?Bergama uzatmasi geldikten sonra yeni bir proje fena olmaz mi?Bolgenin kuzeyde dogal siniri kazdaglari ve cografi-ekonomik olarak bu havza da kuzeyde kaz daglarina kadar uzuyor.Yani ayvalik,dikili,burhaniye ve edremit izbanla bulusabilir.
Toplam 80-90 km bir yoldan bahsediyoruz.Gectigi cogu yer kiyida yer alan duz tarlalar.Aliagadan sonra ara istasyon olmadan sehirlere ugrayacak.Gerekirse bazi koy istasyonlari devre disi birakilabilir,zaten bazi istasyonlar bildiginiz tarlanin ortasinda. Istege gore guneyde kusadasina da uzayabilir.Bu sayede izmirdeki calisan nufusun ege sayfiyelerine dagilimi cok daha duzenli ve surekli olacak.bu difuzyon ege kentlerine kisin ekonomik canlilik getirecektir.Ayvalikta yasayan birinin sadece marmarayvari bir araci binip 1 saat 15 dakika icinde alsancakta oldugunu dusunun.Ozellikle aliagadan sonra abuk subuk istasyonlarda durulmazsa olur.Bunun egenin ekonomisine etkilerini,bolgenin gercek anlamda metropolitenlesecegini dusunun. Yazlik ekonomiye bagli kasabalarda yilboyu olusacak ekonomik potansiyeli dusunun.
Niye yapilmasin?Projenin onunde ne tur engeller olabilir?
Bölgesel tren olarak ayrı bir proje daha uygun olur gibi, bu tren Alsancak'a kadar gelir.
Edremit'e kadar uzatılmaz en fazla selçuk'tan sonra kuşadasına kadar uzatılabilir