Arkadaslar Merhaba!
Uzun süredir üzerine çalistigim bir projeyi Google'un Haritalar uygulamasi üzerinden sizlere sunmak istiyorum!
Mevcut M1 Metro hatti (Evka 3 - Narlidere Kaymakanlik kismi) ve IZBAN Banliyö Hatlar (Aliaga-Cumaovasi kismi) hariç çizdigim hatlar tamen hayal ürünüdür!
T1 T2 T3 T4 Tramvay Hatlarini çizmedim çünkü bu hatlar IBB nin Yaptigi yada önümüzdeki dönemde yapma hedefinde oldugu için! Ben Haritamda kimsenin planlamadigini çizdim ki çizdigim bana ait olsun!
Bana göre Izmir Demiryol Agi böyle olmali! Izmir Demiryol Agi böyle olursa izmirin trafik sorunu büyük bir oranla çözülür ve baya fazla bir nufüs toplu tasimadan faydalanir!
Arkadaslar Projemi en samimi sekilde degerlendirmenizi istiyorum, bana en içten yorumlarinizi belirtirseniz beni çok mutlu ederseniz! Saygilarimla!
Buyrun Projemin linki:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1wL4Io-OInk3HEQ5QBwrW9rWpzTI&usp=sharing
Merhabalar. Öncelikle güzel çalışmanız için bir İzmirli olarak teşekkür ederim ve çalışmanızı takdir ettim. Amacımız şehri trafikten arındırmak ve toplu taşımayı daha fazla nüfusun kullanımına ulaştırmak ise iyimser ancak bazı eksik noktalar var. Avrupada ve ülkemizdeki çoğu raylı sistemleri incelemiş bir genç olarak belli başlı noktalarda yorum yapmak isterim. Yapacağım yorumlarda Projelerin fiziksel olarak imkansızlıklarını göz önünde bulundurmayacağım ayrıca bazı güzergahlarda fazla durak sayısı olduğunu düşünüyorum ama bunu da göz önünde bulundurmadan yorum yapacağım nitekim bu varsayımsal bir projenin en basit çözümlerinden biridir diye düşünüyorum. Projenizin sol tarafından başlayarak öncelikle Urlaya kadar ulaşan bir raylı sistemin son bulması gereken yerin İYTE olduğunu düşünüyorum. Bu üniversitenin gelişimine ve geleceğine büyük katkıda bulunabilecek bi durum. M2 Olarak ele aldığınız Balçovadan başlayıp Şirinkente kadar devam eden kısımda proje Yelkiye uğruyor fakat şahsi fikrim bir ulaşım projesini ele alırken sosyoekonomik faktörleride ele almakta fayda var. Yelki bölgesinde çoğu villalar olmak üzere insanların gelir düzeyleri yüksek ve evlerin çoğunda en az bir araç olduğunu varsayarsak bu bölgeden geçecek bir ulaşım projesinde fazla durak bulunması bence pek bi gereksiz. Orda bulunan nüfusun ihtiyacı olmayacak şekilde gelişen bir rota olmuş olabilir düşüncesindeyim. Ardından İnciraltı Tramvayına gelecek olursam burda da biraz bir önceki konuyla alakalı. Ne kadar gerekli ? Ne kadar kullanılabilir ? sorusu benim aklıma geliyor. Ve durak sayısındaki fazlalık bu rotanın süresini bir hayli arttırır diye düşünüyorum M5 Eskiizmir-Buca metrosu Karabağlar ve Eskiizmir olarak adlandırdığımız bölgenin nüfusu için çok etkileyici bir çalışma ancak rotanın bu kadar kıvrımlı bir şekilde ilerlemesi her yere ulaşımı açısından güzel ancak süre ve maliyet kaybı olduğu görüşündeyim. Bu rota ile alakalı bir öneri aklıma geldiğinde tekrar yazarım. Buca-Havalimanı hattında havalimanına yakın bir bölümde izban ile entegre gözüküyor sanırım pek mümkün olmayacak bir durum gibi eğer öyle değilse yorumum için kusura bakmayın. Projenin Gaziemirden geçmesi çok olumlu ancak buca tarafından havalimanına böyle bir rotanın pek makul olmayacağını düşünüyorum Kaldıki güzelyalıda bitmesi çok iyimser bi düşünce olmuş. Son iki yorum yaptığım projeler zaten halihazırda BŞB nin projelendirdiği Stadyum-Karabağlar*Havalimanı projesine benzer ama sizin projenizde Karabağların iç taraflarına girdiği için daha makul duruyor Buca-Kemalpaşa nın ilk otogara kısmı bence çok güzel düşünülmüş ciddi manada fazla kişinin kullanabileceği ve muhteşem bir zaman tasarrufu oluşturacak bir düşünce. Kemalpaşadan Bayraklıdan Karşıyakadan ve Balçovadan en az 2 belki 3 aktarmayla Havalimanına ve Otogara ulaşım sağlanması çok güzel. Şimdilik yorumlarım bu kadar İzmir için bu kadar güzel düşüncelerinizin ve projelerinizin olması beni mutlu etti elinize emeğinize ve yüreğinize sağlık
Güzel bir çalışma elinize sağlık, İzmir'li forumdaşlarımızın çizdiğiniz güzergahlar hakkındaki yorumları önemli.