Selamlar, seneler önce böyle projeler paylaşılmıştı fakat pek ilerleme olmadı malum. Yeni dönemde bu projelerin üzerine ağırlık verilerek trafik sorununa etkili bir çözüm olduğunu düşündüğüm karayolu tünelleri projeleri bir an önce hayata geçer diye umuyorum.
top of page
Bunun nasıl çalıştığını görmek için sitenizi yayınlayın ve canlı sitenize gidin.
İstanbul Tünelleri :: Trafiğin asıl çözümü
İstanbul Tünelleri :: Trafiğin asıl çözümü
20 yorum
Yorumlar (20)
bottom of page
Maalesef yol yaparak trafik çözülmüyor. Trafiği çözmek istiyorsanız toplu taşımayı arttırarak araçları kademe kademe kaldırmanız gerekmekte
Toplumuzda hiç değişmeyen bir anlayış var; Özel aracımla evimin kapısı önünden çıkıp işyerimin kapısına kadar gideyim!!
Metro durağına yürü ,merdiven in,tekrar çık tekrar yürü..
Çok zor ..
Tünel açmak çok masraflı bir iş,İBB başkanının dediği gibi 3000 araç x 2 kişi olsa 6000 kişi,halbuki bu raylı araç tünelindeki tren saatte en az 30-40 bin kişi taşıyabiliyor.
Yıllar önce Londrada yaşayan bir arkadaşım eviyle işi arasında sürekli metro kullandığını ve ''Nerdeyse köstebeğe döndük ya''diye serzenişte bulunmasına rağmen özel aracını sadece hafta sonu şehir dışına çıkmak için kullandığını söylerdi..
Bir gün sinemaya gittik,2-3 katlı salonları olan bir yer ama sürekli alttan sesler geliyordu,bu ne diye sorduk;
-Buranın altında 5 adet metro tüneli var dedi😯
Çoğu onlarca yıl yapılmış..
Acaba niye karayolu tünelleri yapılmamış?
Bu arada bir forumdaş güzel bir noktaya parmak basmış; Esenyurt,bahçeşehir ve çevresi 2 milyon civarında ama toplu ulaşım yok..!!
Halbuki nüfusu ancak birkaç yüzbin olan üstelik şehir merkezine yakın yerlere metrolar planlanmış!!?? Hatta yapılmış ve sadece 30-40 kişi taşıyor!!
Ancak sözkonusu bölgede milyon yaşıyor..
Bundan 6-7 sene önce Bahçeşehirde yaşarken örneğin yenikapıya çoğu raylı ulaşım etsemde 2,5 saatten önce varamadım
Şimdiki halini düşünemiyorum bile
Haramidere yolu üzerinde(askeriyeden alınmış bir arazide sanırım adı Bahçe kentti)yapımına başlanan bir konut projesinin kapısında bence korkunç olarak görülebilecek bir afiş vardı;
''Yakında burada 2 milyon kişi yaşayacak 😮😯😐''
Herhalde burası çoktan bitmiştir yani 2+2 = 4 milyon kişiden bahsediyoruz..
Toplu ulaşım;muhtemelen saatlerce dolaşan otobüs..
Halbuki Boğazköye kadar gelen bir tren hattı var(defalarca söylendi )burası daha verimli kullanabilinir(sabah akşam bir trenle değil tabiiki).v.s v.s
Yeni nesil adıyla eskiyi çalıştırıyorsanız(kaldıki burasıda eski zaten) burayada aynı ilgiyi
gösterseniz..
Nüfusu 1 milyondan büyük sehirlerde karayolu trafigine yapilacak her yatirim arac kullanimini orta vadede cazip kilacagi icin arac sayisinin artmasina hizmet eder, uzun vadede sehir icinde trafigin yine tikanmasindan baska bir seye yaramaz. Yukarida paylastiginiz tünellerin bitirilmesi durumunda en fazla 20 sene yeni arac tünelleri ihtiyaci dogacaktir. Kahire örneginde sehir icinde yapilan hatali viyadükler, kavsaklar, toplu tasimanin hor görülmesi ve sinirsiz imar sonucunda Kahire'den umut kesildi ve cöl ortasinda bir 5 milyon nüfusa ev sahipligi yapacak New Cairo City yaratma ihtiyaci ortaya cikti. Bizde de sehir icinin trafik nedeniyle ölüme terkedilmesi sonucu ileride Karadeniz'in doldurulmasi, Cerkezköy ve Sile tarafinda New Istanbul yaratilmasi gündeme gelmesin diye arac trafigini azaltmaya yönelik projelere agirlik vermek gerekiyor.
İstanbul'a ek karayolları gerekiyor. Örneğin Büyükçekmece- Haramidere- Avcılar İbb Sosyal Tesisleri ve Yenibosna istikametinde tüneller yapılırsa E-5 trafiği rahatlar.
Ancak, İstanbul'un asıl sorunu otopark yetersizliğidir. Nerdeyse Bulvarlar bile bazı bölgelerde park eden araçlardan ötürü kapanacak kadar daralıyor. Kentsel dönüşüm seferberliği yapılmalı, bu seferberlik çalışmaları esnasında İstanbul'un kalabalık ilçeleri seyrekleştirilmeli. Her 300 metrede yıkılacak binaların yerine otopark yapılmalı. Sokaklarda Ceddelerde, Bulvarlarda park eden araçlar olmasa trafik rahatlar.
Arabalar insan ve çevre düşmanı makinelerdir. Daha çok yol yaparak trafiği çözemezsiniz. Amerika'da her yöne 10 şeritli otoyollarda bile sıkışık trafiğin olması da bunun kanıtı. Yapılması gereken şey insanları araba kullanmaktan uzaklaştırmak. Yeraltı ve yerüstü raylı sistemler, otobüs hatları, bisiklet yolları ve yürünebilir yaya yolları yaparak trafiği çözersiniz.
Yeni dönemde, gelecek yıllarda kent içinde otomobiller değil insanlar ulaşım sağlayacak. Artık bu kentin 1 cm bile yeni karayoluna ihtiyacı yok, olmayacak... Kenti otomobillerin işgalinden kurtarıp insanlarıa açmayı planlarken hala 2010li yılların zihni sinir projelerinden umut bulmanız, boş hayallere dalmaktan ibaret. Sürdürülebilirlikle düşman otomobiller yerine toplu ulaşım, raylı sistem ve karbonsuz ulaşım sistemlerini ulaşım yöntemi haline getireceğiz.
Tüneller ancak yerüstü trafiğini yaya, bisiklet, scooter ve elektrikli toplu taşıma araçlarına tahsis etme amaçlı düşünülürse trafiğe anlamlı bir katkı sağlar, diğer türlü ek şerit ekleme ya da otoyola kat çıkma gibi sonsuz ve gereksiz bir genişlemeyi tetiklekmeden başka bir işe yaramaz. Hazır kentsel dönüşüm şehir çapında kapsamlı şekilde ele alınmaya başlanmışken tünelleri de bu dönüşüm sürecine dahil edip caddeleri motorlu taşıt hakimiyetinden kurtarmak için çaba sarfetmemiz lazım.
Belirttiğiniz Paris, Londra gibi şehirler zaten yaklaşık 120-150 sene önce kent içi raylı sistem altyapısını kurmuşlardı. Kaldı ki onlarda da bildiğim kadarıyla öyle fazla karayolu tüneli yok. Bu arada elbette ki gerektiği yerlerde nokta atışı karayolu ve tünel projeleri geliştirilebilir. Bu da ancak iyi bir öncelik ve ulaşım planlaması sonucu olmalıdır. Ancak sanıldığı gibi karayoluna eklenen her bir ilave şeritin trafiği rahatlamadığı, tam aksine sonra daha fazla trafiğe sebep olduğu bu alanda yapılan birçok araştırmada da ortaya konuldu.
Gelelim paylaşılan bu projeye. Acaba ilk ne zaman proje internette yer almış diye baktım, 2015 yılı imiş. Yani bir önceki sene "bizim yapacak kaynağımız yok, buyurun siz yapın" diye UAB'a devrettiği M3 Bakırköy ve Sabiha Gökçen metro projeleri sonrasında İBB çıkıp İstanbul'da 145 km tünel yapacağız diyor. Hem de bunun yaklaşık 100 km'sini 2019 yılında hizmete sokmayı planlıyorlar.
Yani tablo şu: İstanbul'un en yoğun bölgelerinden Esenyurt, Beylikdüzü, Bahçeşehir gibi ilçelere daha metro götürmemişken, M8, M9, M12 gibi trafiğe çözüm olacak metrolara daha kazma vurmamışken, bu tarz bir karayolu projesine kaynak ayırıp 2019 yılında bitireceğim demek pek mantıklı değildi. Projenin içinde bazı önemli tüneller olabilir belki, bilmiyorum. Ancak Kağıthane'den Büyükçekmece'ye kadar 50 küsür km tünelde kimler seyahat etmek isterdi, bilemedim. Bir de o tünelde trafik olduğunu düşünün. 2-3 saat tünel içinde trafikte kalmak insanın hem fiziki hem de mental sağlığının kolay kolay kaldıramayacağı bir şey.
Bunlardan inşa edilmiş olanlar şunlar:
Hasköy-Kasımpaşa
Kağıthane-Bomonti
Bomonti-Dolmabahçe
Sarıyer-Çayırbaşı
Silahtarağa Caddesi-Gaziosmanpaşa Caddesi
Kuzguncuk-Beylerbeyi
Cevizlibağ-Merkezefendi
Selimpaşa D100
Taksim Cumhuriyet Caddesi Tüneli
Topkapı Alt Geçidi
Maltepe Bağdat Caddesi Tüneli
Kadir Topbaş döneminde İBB'nin hazırladığı karayolu araç tüneli projeleri de şunlardı:
Kağıthane-Bomonti
Dolmabahçe-Bomonti
Dolmabahçe-Levazım
Levazım-Armutlu
Armutlu-Cendere
Cendere-Ayazağa
Ayazağa-Çayırbaşı
Çayırbaşı-Sarıyer
Sarıyer-Kilyos
Kağıthane-Bayrampaşa
Bayrampaşa-Bağcılar
Bağcılar-Atatürk Olimpiyat Stadı
Olimpiyat Stadı-Küçükçekmece
Küçükçekmece-Avcılar
Avcılar-Haramidere
Haramidere-Büyükçekmece
Silahtarağa Caddesi-GOP Caddesi
Eyüpsultan
Halkalı-Tema Park
Unkapanı-Kasımpaşa
Hasköy-Kasımpaşa
Harem-Beylerbeyi
Beylerbeyi-Çengelköy
Çengelköy-Küçüksu
Yenisahra-Bostancı
Kavacık-Çubuklu
Davutpaşa-Samatya
Unkapanı-Samatya
Kazlıçeşme-Merter
Levazım-Zincirlidere
Ortaköy-Kuruçeşme
Kadıköy-Kuşdili
Selimpaşa D100
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://londonist.com/london/londons-road-tunnels%23:~:text%3DMark%2520Chatterton%252C%2520author%2520of%2520the,than%2520just%2520a%2520passing%2520glance.&ved=2ahUKEwiG-MbNl8yDAxXpRfEDHaFWD48QFnoECBMQBQ&usg=AOvVaw2Sdid0ngNRDXFh5V-Uywi0
Şu sıralar Yayalasmanin arttığı Londra'da 50 kusür karayolu tüneli varmış 🫤 yer altı araçlara yer üstü yayalara hedefi var sanırım
İstanbulda şuan bı sariyerde ormanlara hizmet eden bı tünel inşaatı var bi de durup durup tekrar başlayan levazım-fulya tüneli inşaatı var. ikisi toplam 10 km falan ediyor fakat asıl önemli yerler: Bağcılar, Mahmutbey, Esenyurt civarı aşırı kalabalık yerler. Şu soldaki uzun tünel yapılsa süper olurdu. Londra, Paris ekolü yaya odaklı ilerleniyor ama keşke bı bakilsaydi orada ne kadar tünel var diye. Sadece Paris'te 35-40 tane 100m'den uzun tünel varmış adamlar önce karayolunu halledip sonra toplu taşımaya geçmişler. Ki Paris metrosu sistemi de çok uzundur. Sariyere vs para harcanmasın tabi ama yoğun yerlere karayolu tüneli şart
Karayolu maalesef kent içi ulaşımda belirttiğiniz gibi "asıl" çözüm sağlamaz. Asıl çözümü raylı sistemlerde aramalıyız.