İstanbul’da toplu ulaşımında en büyük rol metrobüs hattına düşüyor. Beylikdüzü’nden Kadıköy’e kadar 52 kilometrelik hatla 2 kıtayı birbirine bağlayan metrobüs; günde yaklaşık 1 milyon yolcu taşıyor. Metrobüs hattındaki bu yoğunluğu rahatlatmak için bir dizi yatırımlar yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yüzde 100 elektrikli metrobüslerin test sürüşlerine başlıyor.
Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İETT ve Metro İstanbul işbirliği ile hayata geçen elektrikli metrobüsler son teknolojiye sahip olması ve yakıt tasarrufu ile dikkat çekiyor.
Yüzde 100 elektrikli metrobüsler için bilgi veren İETT Genel Müdürü İrfan Demet, “Bu araç manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı sağlıyor. Aracın hem önünde hem de arkasında sürücü kabini mevcut. Tam şarj ile 80 km menzile sahip. 20 dakikalık şarj ile 50 km gidebiliyor. 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece önemli çünkü bundan önceki araçlarda 150 yolcu taşınırken, son dönemde alınan 280 kişilik araçlarla yolcular taşınıyordu. Şimdi bu araçla yolcu kapasitesi 420’ye çıkacak” dedi.
Elektrikli metrobüsün tamamen sessiz çalıştığına dikkat çeken Demet, böylece gürültü kirliliğinde önüne geçileceğini vurguladı. Demet, “Yeni nesil elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani dizel araçlara kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlıyor. Yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu rakam İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye eşdeğer bir rakam. Metrobüs hattında sadece 1 günde 250 bin km yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için çok önemli bir yakıt tasarrufu elde edilecek. Daha çevreci bir İstanbul için de önemli bir katkı sağlayacak” diye konuştu.
Metro.İstanbul firmasının pantograf monte ederek aracı sürekli şarjda tutarak kullanacağı belirtiliyor videoda
Test sürüşü yapıldımı? hiçbir haber yok.
Merhabalar haberlere twittera baktım fakat test sürüşüyle alakalı herhangi bir gönderi göremedim.
1 Nisan demiştiler test sürüşü için acaba yapıldı mı bugün veya yapılacak mı bilgisi olan var mı?
Bu sistemde her türlü mantıklı ama bataryalı agt metro olsa daha iyi olurdu sanki
Testler 1-Nisan’da başlayacakmış
Metrobüs hattini metroya cevirene kadar olan her cözüm bence bir sekilde gecici olacak. Metroya cevirmek gerci kolay degil o hatti o kadar uzun süre nasil kapali tutacaksin...
Bu hattın otonom sürüş için kesikli çizgi boyaması (CRRC ART diye yazınca çıkan videolardan gözüküyor) şu anda küçükçekmece - BB Sosyal Tesisleri arasına yapıldı. Sanırım orada test edecekler aracı
Araç Çinli CRRC firması tarafından aynı firmanın ART (autonomous rail rapid transit) adını verdiği yol üstündeki çizgilere göre otomatik gidebilen otobüs. ART34 adı da buradan geliyor olmalı. Bataryalı sistem saçma olmuş, böyle birşeyin doğru düzgün çalışabilmesi için her istasyonda hızlı şarj sistemi kurulması lazım, bu da muhtemelen iki katener çekmekten daha pahalıya patlayacak. Içinde yine küçük bir bateri bulunsun köprü geçişinde sorun olmaz zaten.
Adı ART34 imiş. Ne anlama geldiğini bilmiyorum.
Bu araçlar şimdilik metrobüsün yoğunluğu kaldıramaz gibi görünüyor. Ama Beylikdüzü-Söğütlüçeşme metrosu olsaydı o zaman tüm metrobüs araçları elektrikli olabilirdi.
Yerden veya havadan elektrikli ve mutlaka surucusuz araclar gelirse bu hat yeryuzu metrosu haline gelir
bu tarz verimsiz ve gereksiz şeyler yerine hat troleybüs'e çevrilebilir tek aklıma takılan köprü geçişi ama onunda çok sıkıntı olacağını sanmıyorum
Camlar nerede.Tek o.Havasızlık olabilir.
Menzil çok yetersiz. Kaldı ki birde şarj edilip, tekrar sefere hazır hale getirilecek. Biraz zahmetli bir iş. Muhtemelen bu hattı Cevizlibağ-Avcılar arası olarak kullanabilir. Yahut Beylikdüzü-Cevizlibağ olarak. Tasarımını çok sevdim, tramvay görüntüsü veriyor. 👍 İstanbul’a hayırlı olsun şimdiden.
Hangi firma üretiyor araci?
Yolcu kapasitesi ve iki şöför kabini olması güzel ama menzil sıkıntılı, tek seferden sonra şarj edilmesi gerekiyor. Katanerli versiyonu yok mu ki bu aracın?
Bunun yerine AGT metro'ya gecilse daha mantıklı olmaz mıydı? Kapasite olarak daha fazla
Buna otobüs pek denemez, bildiğin tekerlekli tramvay. Tasarımı garip geldi.