İstanbul'da özel araçların tek kişi kullanımının çeşitli yollarla (köprüde fazla ücret, şerit yasağı, idari para cezaları vb) kısıtlanması faydalı olur mu?
Park arzını azaltmak. Yol kenarı parklarını azaltmak. Sübvanseli İSPARK park ücreti saçmalığını bitirmek. İSPARK'ın günlük 52 TL olduğu yerde özel işletme otopark ücreti saatlik 120 TL. Daha dün gördüm.
Yolları ücretli yapmak. Örneğin E-5 dediğimiz yol ücretli olabilir. 1. ve 2. köprünün komik fiyatını gerçek değerine yükseltmek.
Bunları yapmazsak, istediğiniz kadar metro yapın, trafiğin çözüleceği yok.
Bu arada Türk halkına çok masum duruyor bu dijital firmalar çünkü taktikleri ucuz fiyat vererek geleneksel taksi sistemini batırmak, sonra fiyatları onların ötesine arttırmak. ABD'de Uber/Lyft fiyatları bu yüzden son derece yüksek.
O yüzden kesinlikle özel müesselerin de taksimsi fiyatlarına UKOME'nin alt sınır getirmesi gerektiğini düşünmekteyim.
Arabayla yolculuk talebini kısmanın çok belli birkaç yöntemi var:
Bisiklet-yaya-skuter özendirmek. Güvenli, yemyeşil koridorlar açmak.
Park arzını azaltmak. Yol kenarı parklarını azaltmak. Sübvanseli İSPARK park ücreti saçmalığını bitirmek. İSPARK'ın günlük 52 TL olduğu yerde özel işletme otopark ücreti saatlik 120 TL. Daha dün gördüm.
Yolları ücretli yapmak. Örneğin E-5 dediğimiz yol ücretli olabilir. 1. ve 2. köprünün komik fiyatını gerçek değerine yükseltmek.
Bunları yapmazsak, istediğiniz kadar metro yapın, trafiğin çözüleceği yok.