İstanbul Büyükşehir Belediyesi 2019-2024 dönemi içerisinde toplam 65,1 KM uzunluğunda raylı sistem açılışı yaparak raylı sistemlerde adetâ İstanbul’u örümcek ağlarıyla sardı. Bu sayede İstanbul’un ulaşımdaki raylı sistemlerde olan pay oranı %40’ı aşmış oldu.
Yeni dönemde (2025-2029) açılmasını planlanan ve proje aşamasında olan metroları bir bir paylaştı.
İLK HEDEF 2024-2025!
Bu doğrultuda İstanbul Büyükşehir Belediyesi
2025 yılı sonuna kadar 28 KM uzunluğunda raylı sistem ağını İstanbul’a kazandırmayı hedeflemiştir.
M5-ÜSKÜDAR-SULTANBEYLİ GELİYOR..ÇOK YAKINDA!
•iBB M-5 Çekmeköy-Samandıra Merkez etabını 16.03.2024 tarihinde açılmıştı. Bu açılış kapsamında açılmayan istasyon olan “Sancaktepe Şehir Hastanesi” istasyonu 2024 yılının Ağustos-Eylül aylarında açmayı hedeflemiş; Bununla birlikte hattın geri kalan etabı olan “Samandıra Merkez-Sultanbeyli” arası ise 2025 yılının Nisan ayında açılması bekleniyor.
M9-MİMAR SİNAN İSTASYONU MAYIS’TA!
•iBB 29.05.2021 tarihinde M9 hattının Bahariye-Olimpiyat arasını açmıştı ve akabinde 18.03.2024 tarihinde ise hattın güney etabını açarak, Bahariye’den Ataköy’e vatandaşların hizmetine sunulmuştu. Hattaki “Mimar Sinan” istasyonu çevre ve istasyon düzenlemeleri sebebiyle bir süre devre dışı bırakıldı. İBB’den alınan bilgiye göre; Mimar Sinan istasyonu bu yılın Mayıs ayında hizmete açılması bekleniyor.
M12-GÖZTEPE-ÜMRANİYE YOLCUSU KALMASIN..2025’DE HİZMETTE!
•İBB 13 km uzunluğunda 11 istasyonlu M12 Göztepe-Ataşehir-Ümraniye-Kazım Karabekir metrosu 2025 yılının Mayıs ayında açılması planlanıyor. Hat üzerinde test sürüşleri devam etmekle birlikte Anadolu Yakasında bulunan raylı sistem ağına gücüne güç katacak metro hatlarından biri olacağı kesin.
M7-KABATAŞ..SAHİL HAVASI ALALIM ARTIK!
•İBB M-7 hattındaki ilk açılışı 28.10.2020 tarihinde Mecidiyeköy-Mahmutbey yönünde açılışını gerçekleştirmişti. Beşiktaş istasyonunda halen devam eden arkeoloji çalışmaları sebebiyle hattın Mecidiyeköy-Yıldız etabı 02.03.2023 hizmete açıldı. Beşiktaş istasyonu muhtemelen 2026 yılına kaldı. 2025 yılının son aylarına doğru Yıldız-Kabataş kesiminin açılması yönünde yoğun çalışmalar devam etmekte. Kabataş etabının açılmasıyla birlikte Kabataş adeta bir transfer merkezine dönüşecek. Bu sayede M7 hattının Kabataş etabının açılmasından ötürü püfür püfür deniz havası alabiliriz.
M10-PENDİK’LİLER BENİ UNUTMAYIN..HAZİRAN-2025’de GELİYORUM!
iBB 6 km uzunluğunda Haziran-2025 döneminde M10 Pendik-Kaynarca-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattını açmayı hedefliyor.
Bu sayede PENDİK- İDO’dan 5-10 dklık yürüme mesafesi, PENDİK-MARMARAY ve BÖLGESEL/YHT’den aktarma sağlanabilecek.
Hattaki genel ilerleme oranı %70’i aştı.
M3-YILDIZTEPE…YILDIZIMIZ BİR TÜRLÜ BARIŞMADI!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uhdesinde inşa edilen M3 hattı 2023 ve 2024 yılları arasında adeta Avrupa Yakası’nın M2’ye rakip bir metro hattına dönüştü. Hattın kuzey yönü 2023 yılının Nisan ayında Kayaşehir’e uzatıldı. 10.03.2024 tarihinde ise Bakırköy etabı açıldı. Fakat araç yetersizliği sebebiyle seferler gecikmeli olarak yapılmakta. Konuyla ilgili olarak istasyonun açılış takvimini Ulaştırma Bakanlığına bizzat başvuru yaptım.
Yıl sonuna kadar açılmasını hedeflediklerini dile getirmişlerdi.
M4-TUZLA SINIRLARINA DOĞRU ADIM ADIM GELİYORUM..AMA BİRAZ SABIR!
M4 hattı bilindiği üzere Ekim-2022’de Ulaştırma ve Altyapı bakanlığı tarafından Tavşantepe-Sabiha Gökçen etabı hizmete açılmıştı.
Hattın Tuzla yönünde olan çalışmalar ise iBB’nin 10.04.2022 tarihindeki açıklamasına göre; 2024 yerel seçimlerinden sonra başlayacağının startını vermişti.
Kaynak: https://ibb.istanbul/gundem/haberler/kadikoy-den-tuzla-ya-metro-40553
Bu doğrultuda;
M4 Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nun
2 istasyonlu 5,1 km uzunluğundaki 1. Etabı ile entegrasyonun sağlanacağı Kaynarca İstasyonu’nun 2025 yılında bitirilmesi hedefleniyor.
İş kapsamında, Kadıköy – Tavşantepe Metrosu da Kaynarca’ya kadar 1 istasyon (1050 metre) uzayarak Tuzla sınırına dayanacak. Tuzla’ya kadar kalan 5 istasyonun ise uzanacak ikinci kısmın inşaatına ise 2024 yerel seçimlerinin ardından başlanacak.
5 HATLA ENTEGRE OLACAK
Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı, Tavşantepe İstasyonu’nda Kadıköy-Kartal Metrosu ile Kaynarca Merkez İstasyonu’nda yapımı tamamlanan Tavşantepe – Sabiha Gökçen Metro Hattı ile Pendik Merkez İstasyonu’nda Marmaray, Yüksek Hızlı Tren Hattı ve deniz yolları ile İçmeler İstasyonu’nda ise yine Marmaray ile entegre olacak.
SEFERLER AKTARMASIZ YAPILACAK
Kadıköy-Tavşantepe Metrosu ve Tavşantepe – Sabiha Gökçen Metrosu ile entegrasyon sağlanınca işletme senaryosu şöyle olacak:
• Kadıköy İstasyonu’ndan çıkan bir yolcu aktarmasız olarak Sabiha Gökçen Havalimanı’na ulaşabilecek. Benzer şekilde ters yönde de aktarmasız ulaşım sağlanacak. (Şu an da aktarmasız)
• Kadıköy İstasyonu’ndan çıkan bir yolcu aktarmasız olarak İçmeler İstasyonu’na ulaşacak. Ters yönde de aktarmasız ulaşım sağlanacak.
• Pendik Merkez İstasyonu’ndan çıkan bir yolcu aktarmasız olarak Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşabilecek. Ters yönde de aktarmasız ulaşım sağlanacak.
M1/B KİRAZLI-HALKALI
NEREDE KALMIŞTIK?
İBB Meclisi'nde CHP’nin çoğunluğu kazanması sonrası 3 senedir bekletilen Kirazlı-Halkalı Metro Projesi'nin kredisi, oy çokluğuyla onaylandı.
Bu doğrultuda İstanbul Büyükşehir Belediyesi ihale aşamasında olan Kirazlı-Halkalı metrosuna kaldığı yerden hızlıca devam edecek. Böylece 2027 yılına hedeflediği ilk etapta Kirazlı-Fatih arasını hizmete açmayı planlıyor. Hattın ikinci etabı olan Fatih-Halkalı, 2029 ufuklarında olduğunu söyleyebiliriz.
M13 YENİDOĞAN-EMEK-SÖĞÜTLÜÇEŞME HATTI
BİR DAHA ÜZERİME BETON DÖKMEYİN!
ÇÜNKÜ; İSTANBUL’UN ANADOLU YAKASINDAKİ EN GÜÇLÜ METRO AĞI ORTAKLARIMLA BERABER (M8-M-12) VE HER ZAMAN YOLLARIMIZIN KESİŞTİĞİ M5 VE M4 HATTIYLA BERABER BİZDE OLACAK. RAKİPLERİMİZ OLAN M2,M3,M6,M7,M9 HATLARINA ÖNEMLE DUYURULUR!
2017 yılında yapılıp ihaleye çıkılan, kamu yatırım programında bulunmayan Yenidoğan-Emek Metro Hattı projesinin ilk hâli, bakanlık tarafından metro yapım kriterlerine uygun bulunmamıştı. Yenidoğan-Emek hattının yapılabilir hâle gelmesi için tekrardan projelendirme çalışması yaptık. Yeniden çalışmalarda, Ulaştırma Bakanlığı’na, metro hattı için yeni bir fizibilite ve güzergâh hazırlayarak tekrardan başvurularda bulunduk.
Metro hattı güzergâhında İMES, Finans Merkezi, Göztepe Şehir Hastanesi ve Söğütlüçeşme istasyonlarında diğer metro hatlarına entegrasyon noktaları sağlayarak Yenidoğan-Söğütlüçeşme metrosunu metro yapım kriterlerine uygun bir hâle getirdik. Hattı devreye almamızla birlikte Anadolu Yakası'nda Sancaktepe, Ümraniye, Ataşehir, Kadıköy ve Üsküdar ilçeleri metroyla birbirine bağlanacak. Hattın M5, M8, M12 ve M4 metro hatlarıyla birlikte Söğütlüçeşme durağında da metrobüs ve Marmaray'a entegre olacak.
İmamoğlu şunları da kaydetti; “Ve hattın büyüklüğünü, güzergahını İmes'ten Söğütlüçeşme'ye kadar uzatarak, bir bütün olarak yeniden projelendirdik. Ve ön etütlerini tamamladık ve Anadolu'nun en güçlü metro hatlarından birisini ürettik. Projelerin belli bir boyuta gelmesiyle, bu yılın Ocak ayında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na başvurarak, fizibilite onayını bile aldık. Hattın tümünün yapımına başlanması için, projeleri 6 ay içerisinde tamamlayacağız. Ve onay sürecinin sonuçlanmasını sağlamak için, çalışmalara başlayacağız. Bugün itibariyle, Yenidoğan-Sancaktepe-Finanskent-Söğütlüçeşme metro hattının ilk etabı olan bu hattı, böyle bütünlükçü bir seviyeye taşıdığımız ve yolun sonunu ucunu gördüğümüz için, Yenidoğan-Emek arası ilk kesiminde bir yandan işimize devam edelim kararı aldık. Bu bölümünün finansını sağlayabilecek öngörüyü de sağladığımız için, ilk kesimde yapım işlemlerine bugün itibariyle tıkır tıkır başlıyoruz.”
M8-HERKESİ BOSTANCI SAHİLİNE BEKLİYORUM! CADDEBOSTANA YÜRÜYELİM Mİ BİRAZ? NE DERSİN? AYRICA HAFTA SONU YOĞUNLUĞUNU BİLDİĞİM İÇİN SİZİN İÇİN SEFER SAATLERİMİ ARTTIRMAYA KARAR VERDİM. TELEFON ÇEKMİYOR MU? DERT ETME YAHU BENDE Wİ-Fİ VAR ŞİFRESİDE SENSİN.😎
M8 Bostancı-Dudullu metro hattı 06.03.2023 tarihinde hizmete açılmıştı. Hizmete açılmasından bu yana hattaki yoğun eksiklikler bir bir tamamlanıyor. Hat üzerinde bulunan istasyonlardaki çıkış kapılarının inşaat ve çevre düzenlemeleri devam etmektedir.
✈️SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANINDAN✈️
1 ADET OKUNMAYAN MESAJINIZ VAR;
PEGASUS HAVAYOLLARI İYİ UÇUŞLAR DİLER.✈️
Bu kapsamda 01.04.2024 tarihinde
Pegasus-Kozyatağı istasyonundaki aktarma tüneli hayata geçirilerek M8’in öz kardeşi olan M4 hattıyla entegre edilmiş oldu. Böylelikle uçmak daha kolay bir hale geldi. Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşım artık daha konforlu hale getirilmiş oldu. Böylelikle; İstanbullu’ların ulaşım ihtiyacındaki konforu karşılamış oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi sadece bununla kalmayıp hattaki bu istasyonda üstyapıda adeta bir dev bir yeşil alan ve meydan kazandırmayı hedefliyor. 2024 yılının sonuna doğru otopark ile beraber bu meydan ve yeşil alan vatandaşların kullanımına açılmış olacak.
Yine bu kapsamda 29.03.2024 tarihinde Bostancı sahilinde bulunan çevre ve peyzaj düzenlemeleri tamamlandı. Bu sayede Bostancı’daki diğer çıkış kapısıda hizmete açılmış oldu.
Bostancı sahilinde yürüyüş daha konforlu hale geldi. Bir Caddebostan turu yaparız o zaman!
İMES istasyonundaki bütün çıkış kapıları vatandaşların kullanımına açıldı.
Mevlana istasyonu ve İçerenköy istasyonunda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 2024 yılının bitimiyle birlikte, hat üzerindeki çıkış kapıları tamamlanacak.
TELEFON ÇEKMİYOR MU? FARKINDAYIM ÇOK CAN SIKICI BİR DURUM! AMA SORUN DEĞİL! Wİ-Fİ VAR! ŞİFRESİNİ SORACAKSAN EĞER O SENSİN. 😎
Ücretsiz ve kesintisiz internet İBB Wi-Fi, Yenikapı-Hacıosman Hattı’nın ardından M8 Bostancı-Dudullu Metrosu’nda da hizmet vermeye başladı. Metro hatları içerisinde oluşturulan internet olası afet durumunda vatandaşların iletişim ihtiyaçları için kritik öneme sahip olacak.
Metrolarda İstanbulluların günlük iletişim ihtiyaçları ve olası afet durumlarında büyük önem taşıyan internet erişimi yaygınlaştırılıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 17 Ağustos 1999 depreminin 24 yıldönümünde M8 Bostancı-Dudullu Metrosu’nda ücretsiz ve kesintisiz internet İBB Wi-Fi’yi kullanıma sundu.
İstanbullulara ilk olarak Ekim 2021’de M2 Yenikapı-Hacıosman Metrosu’nda sunulmaya başlanan ücretsiz ve kesintisiz internet hizmetinin kapsamı genişletildi. Günlük ortalama 42 bin yolcu taşıyan, 13 istasyonlu ve 14,3 km’lik Bostancı-Dudullu Metrosu’nda; 80 km hızda bile tren başına ortalama 250 mbit download, 100 mbit upload hıza ulaşıldı. Proje kapsamında Bostancı-Dudullu Metrosu’ndaki 10 ayrı trene 40 tane erişim noktası ve tünel içlerine 46 adet hat boyu ekipmanı kuruldu.
İSTANBUL’UN TEKNOLOJİK ALTYAPISI GÜÇLENDİRİLİYOR
İBB Wi-Fi hizmeti, bu 2 hattın dışındaki diğer raylı sistemlerde, 130 ayrı erişim noktasında istasyon ve tünellerdeki mavi bölge olarak adlandırılan alanlarda kullanılabiliyor. İBB Wi-Fi kullanıcı adı ve şifresin giren yolcular, ücretsiz internet hizmetinden yararlanabiliyor.
İBB İştirakler Teknoloji Grup Başkanı Nihat Narin, şehir içi ulaşımın en önemli temel parçası olan metrolardaki ücretsiz İBB Wi-Fi hizmetini yaygınlaştırarak toplu taşıma sistemini daha modern ve konforlu hale getirmeyi hedeflediklerini söyledi. Narin, “Şehrin teknolojik altyapısını daha da güçlendirerek İstanbulluların raylı sistemleri daha çok tercih etmelerini teşvik etmek için aralıksız çalışıyoruz” dedi.
M11&U2 -GELİYOR, GELMEKTE OLAN..HALKALI-ARNAVUTKÖY!
69 Kilometrelik Ring Hattı
Bakan Uraloğlu, hattın devamındaki 17,5 kilometrelik Arnavutköy-Halkalı etabını da en kısa sürede tamamlamayı planladıklarının altını çizerek, “Arnavutköy-Halkalı” etabını da tamamlayarak, tamamı yeraltında teşkil edilen metro sınıfında Türkiye’nin en uzun ve en hızlı, dünyanın da en uzunlarından olacak 69 kilometrelik bir ring hattını tamamlamış olacağız.
2025 yılının başında Arnavutköy Hastane – Halkalı kısmının hizmete girmesi planlanmaktadır.
2025-2029 TAKVİMİNDE AÇILMASI PLANAN VE
PROJE AŞAMASINDAKİ METRO HATLARI:
“8 AYRI HAT=66,2 KM”
•Taksim-Okmeydanı Metrosu (Yeni Metro hattı)
•Altunizade-Çengelköy-Kavacık metro hattı (Yeni Metro hattı)
•Hacıosman-Çayırbaşı-Sarıyer metro hattı (M2 hattının devamı)
•Yıldız-Ortaköy Fünükiler hattı (Yeni hat)
•Kartal Sahil-Uğur Mumcu metro hattı (Yeni Metro hattı)
•Sultanbeyli-Kurtköy metro hattı(M5 hattının devamı)
•Ambarlı-Hadımköy metro hattı (Yeni Metro Hattı)
2025-2029 TAKVİMİNDE AÇILMASI PLANAN VE
İHALE AŞAMASINDAKİ METRO HATLARI:
“7 AYRI HAT=151,KM”
•Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metro hattı (Yeni Metro hattı - Cumhurbaşkanlığı onayında bekliyor.)
•Söğütlüçeşme-Yenidoğan metro hattı (M13- Yeni Metro hattı / YENİDOĞAN-EMEK İLK ETAP YAPIM AŞAMASINDA)
•ESENYURT-SAADETDERE METRO HATTI (M7’nin DEVAMI)
•ÜSKÜDAR-KADIKÖY-MALTEPE TRAMVAY HATTI (YENİ TRAMVAY HATTI)
•ÜSKÜDAR-HAREM NOSTALJİK TRAMVAY HATTI (YENİ TRAMVAY HATTI)
•EYÜP-BAYRAMPAŞA TRAMVAY HATTI (T-5 FESHANE’DEN SONRA)
•ESENLER CADDE TRAMVAYI (YENİ TRAMVAY HATTI)
Hadımköy-Ambarlı bu proje aşamasındaki hatlardan kanımca en önemlisi. Hızla projesi tamamlanır ve ihaleye çıkılır inşallah.
Ayrıca dikkatimi çekti, Venzeciler-Habipler hattı projesi biten hatlar listesinden çıkarılmış. Bu proje 10 yıllık falan olduğu için geçerliliğini yitirdi etüt diye mi acaba çıkarmışlar yoksa sırf öncelik olmadığı için mi?