İstanbulda İBB bir sürü metro ve tramvay hattının yapımına başlıyor ama bakanlığın yaptığı M11 Halkalı ve M14 hattı var İBB ile yarışmak için daha fazla hattın yapımına başlaması gerekiyor
Bazilari uygulanabilir, bazilari gecmise ait vakti gecmis temenniler, bazilari calakalem yazilmis maddeler var
1-2-6-7 kesin kez dogru. 8 imkansiz, orasi bitti artik, 5 olmayacak senelerdir olmadigi gibi, parayla alakasi yok, 3 olsa cok isteriz ama sistem buna uygun degil, omurgada sollama filan olanaksiz, 4 uzatma olmaz ama halkali sonrasi hat daha bir islevsellestirilebilir,
Ben de sizin gibi düşünüyorum. Tabi yoğunluğu fazla olan bölgelere yapılması şart fakat insanlar memleketinde ulaşım vs olmadığından İstanbul'a göç artıyor. Umuyoruz ki Anadolu bölgesine de yoğunlaşırlar.
Bakanlıktan yeni 1 km metro beklemiyorum. Mevcut işleri iyileştirsin yeter.
U saçmalığını bırakıp sisteme entegre olsunlar. Anonslar tüm metrolarda aynı ses ile yapılsın. Diğer ülkelerde de başka operatörler tarafından işletilen hatlar var. Numaralandırma konusunda 1,2,3 diye gitmeye devam ediyor. Bölücülüğün anlamı yok. Tüm kurumların parasını halk olarak ben veriyorum. Bana şov yapma. Kaldı ki çoğu numara belediye senin partindeyken verildi. Devlette devamlılık esas.
YHT hattı hala daha isminin hakkını vermiyor. 3. köprü bölümü inşa edilip tren Marmaraya sokulmamalı. Kuzeyi dolanıp gelse daha hızlı ulaşacaksın karşıya.
Marmaraya ekspres sefer getirilmeli. Seçili 10-15 istasyonda durmalı.
Marmaray Çatalcaya doğru uzatılmalı. Kanal İstanbul denen saçmalığın ihtimali için bu bölge ihmal ediliyor. Günde 2 sefer ne demek? Çift hatta çevirip, mevcut Marmaray istasyonları gibi modern istasyonlar yapmak ne kadar zor olabilir.
Küçükçekmece Marmaray - Metrobüs aktarması için yarı yarıya paylaşıyor musunuz napıyorsunuz bir geçit yapın. Zırhlı arabayla gezmeyi biliyosunuz, yağmur çamurda birikintilerden gelin geçin birgün. Kendi kız çocuğunu sokmayacakları yolları millete reva görüyorlar. Parti farketmeksizin şımarık siyasilerden bıktık artık
Havalimanı hattı 24 saat aktif (gece saatte 1) olmalı, gece seferleri hangi istasyondan kaçta geçecek belirtilmeli.
Yenikapı - Sefaköy hattını belediyeye devredin. 81 ilin vergisini İstanbul için harcamaya gerek yok. Bu hatlar kredilerle kendine finansman yaratır. 10 ayda tüm parayı kesince bana hizmet etmiş olmuyorsun. Peşin çalışan pahacı esnaftan farkı yok.
Kazlıçeşme - Sirkeci hattı çift hatta çevrilsin, Marmaray sistemine entegre olsun. Gerekirse Bahçeşehir- Sirkeci gibi hatlar açılsın. Sahilyolunda yürüyüş, bisiklet yolu yokmuş gibi, daracık alana yeni nesil ulaşım diye yol yapıyorsun. Tramvay mı, banliyö mü ne olduğu belli değil? Valilik bile açıklama yaparken T6 tramvay diyor
Çoğu noktada size katılsam da 7. noktada bir şey belirtmek istiyorum. 80 ilin vergisi İstanbul için kullanılıyor gibi bir durum yok. Türkiye'deki vergilerin neredeyse yarısı (%47) İstanbul'dan toplanıyor. Tam aksine, İstanbul'daki vergiler diğer illerdeki yatırımları mümkün kılıyor.
İstanbul 80 il üzerinden değer yaratıyor. Kendi küçük tarihi turistik alanıyla değil 80 ilden göçen insanlar ve ürettiklerinden alıyor bu gücü. Çok merkezli bir ekonomimiz olsaydı İstanbul yine en büyük şehirimiz olurdu ama ekonominin yarısına sahip olma gibi bir garabetle karşı karşıya olmazdık. Biraz da Anadoluya yığılsın insanlar
Ankaranın çok acil 5 metro hattına ihtiyacı varken bakanlığın yapacak metrosu kalmadı diyerek adamların yan gelip yatmasını normalleştirmek nedir şimdi.İstanbul da uab işini savsaklıyor kusra bakmayın.İbb 2 katı metro inşaatı yürütürken uab nin onun 4 katı şehirlerde iş yapması lazım ama yapmıyor.Bunun savunulacak tek yanı yok
İBB'nin bütçesi birçok bakanlıktan fazla. Sayın yalanı çok seven başkanımız bütçemiz yeterli israfı bitireceğiz, İstanbul'u borçlandırmak ihanettir dedi geldi borç 10 kat arttığı gibi mevcut bütçeler de verimli kullanılmadı. KM bazında 5 senede İBB 10-12 km metro yapabildi.
Öncellikle ulaştırma bakanlığının metro projelerine devam etmesini dilemekten çok bu başarısız İBB yönetiminin değişmesi gerekiyordu hizmet almak açısından. Ancak maalesef reklam ve algıyla bir 5 sene daha geçer. Bu zaman diliminde bakanlık İstanbulluyu yalnız bırakmaz inşallah...
Konuyu siyasete neden bağlıyorsunuz, çok anlayamadım. Burası siyasi partilerin arena platformu değil. Öncelikle bunu hatırlatmak istiyorum size.
Diğer konuya gelince; 22 yıldır İstanbul’da yaşayan biri olarak 2019’dan önce yani bir önceki iktidar dönemi (AKP dönemi) İstanbul’a adeta ihanet dönemiydi. Yılda kaç km metro yapılabildi yada raylı sistemler konusunda adeta rüzgar mı estirdiniz?
2019’a kadar 1000 KM hedefiniz vardı.
Ne oldu o hedefe? 2017 yılında dönemin en başarısız belediye başkanının bir imzasıyla nasıl durduruldu o metro inşaatları?Metro şantiyelerine kepenk vurduran bir yönetimi lütfen burada savunmayın!
40 yıldır bu şehirde yaşıyorum. Ne zaman ne yapıldı hangi dönemde İBB verimli çalışıyordu gayet farkındayım. Topbaş'ın görevden azledilip yerine getirilen Mevlüt Uysal denen çapsızın döneminde kısa bir süre metrolar durduruldu ve sonrasında yine çalışmalara başlandı. Bazı hatlarda yüklenici firma değişti. Bu süre zarfında gecikme elbette oldu.
İşte bu dönemi eleştirip göreve geldi mevcut başkan verdiği sözlerin hangisini tutabildi. Geçmiş dönemde bitme aşamasına gelen metroları açabildi sadece. Üstelik bu projelere Topbaş döneminde İBB meclisinde hayır oyu veren da bunlardı.
Eleştiri olacak ki hatalar eksikler ortaya çıksın. Eleştiri yapmak siyaset değildir. İBB'nin metro performansını yeterli görmüyorum. Nasıl bir ürünü alırken fiyat performansa bakıyoruz. Harcanan paralara yapılan borçlara çekilen kredilere baktığımızda 5 yılda 10-12 km metro yetersiz kardeşim. Paralar başka maksatla kullanılmış. Eleştireceğiz tabii ki.
Bakanlık Tuzla metrosunu resmi yazı göndererek İBB'den devrini istemişti, İBB biz yapacağız diye reddetti. Kendileri de yapmıyor şu an. Olan Tuzlalı vatandaşa oldu.
Bakanlik artik Istanbula yapmasin , birazda Izmir ve Ankara nasip alsin, koskjoca Izmirde daha 1 km Metro yapmisligi yok , utanmadan Otogar Metrsuna 3000TL ödenek cikardilar 2024 icin , ondan sonra utanmadan oy istediler , hemde bu sorunu cözmesi gereken Izmir Milletvekilini aday gösterdiler .
Oy alamadıkları yerlerde büyük yatırımlar yapmıyorlar. Bu saatten sonra UAB’nin İstanbul’a inşaatlar dışında 1 metre hat yapılacağını sanmıyorum. Bu şehrin bir sakini olarak da keşke yanılsam diyorum.
Önümüzde bir cumhurbaşkanlığı seçimleri var ve M4 Kurtköy hattını seçime kadar açabilirler ayrıca M? Altunizade Sibaha Gökçen ve M2/M20 Sefaköy Yenikapı etabı ve M? İncirli Söğütlüçeşme metrosundad önemli seviyelere gelebilirler o yüzden bence İBBnin yeni tramvay ve metrolarına karşı bir adım atacaklardır
Söylediğinize yüzde yüz katılıyorum. iBB ekipleri yoğun bir biçimde çoğu metro hattının ön fizibilite ve etüt güzergâhlarını çalıştı bile. Hatta bazıları ihale aşamasına çok yakın bir seviyeye getirildi. Dolayısıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı öyle sessiz ve sedasız iBB’yi izlemeyecek elbette. Bakanlık 1 metre hat yapmayacağını düşünenler varsa 2029 yılına kadar izleyip ve görsün diyorum sadece. Sahayı iBB’yi bırakmayacakları gibi muhakkak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı sahada dokunuşlar yapacaktır, bu 5 yıllık zaman periyodu içerisinde. Nasıl ki son 5 yılda bir raylı sistem rüzgarı estirildiyse bu 5 yıllık zaman dilimi içerisinde de böyle olacaktır. Bütün süreç 2024’te sonlandı diye bir kahide yok elbette. Sadece İstanbul adına konuşmayalım.
Ülke sınırları içerisinde başta yüksek hızlı tren ve hızlı tren olmak üzere buradaki raylı sistemlere hızlıca temaslar gerçekleştirilecektir. Çoğu hızlı trenler neredeyse 2028 yılına yetiştirilebilir seviyeye getirilmiş bile.
•Ankara-İzmir hızlı tren hattı
•Mersin-Adana-Gaziantep-Osmaniye hızlı tren hattı
•Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı
gibi (şimdilik sayabildiklerim)
Dolayısıyla saha da daha çok onları göreceğiz, kim ne derse desin. Bir rekabet ortamı muhakkak olacaktır. Sadece İstanbul adına değil. Diğer illerimizde de bu durum yaşanacaktır.
Merkezi bütçeden çok büyük bir şey beklemeyin. Mehmet Şimşek açıkladı dev projeler geride kaldı diye. Şehirlerdeki trafiği yaratan tek sorun metrosuzluk değil. Biraz daha ekonomik yöntemlere başvurmamız gerekebilir bu dönemde.
Bakanlık kuzey YHT geçişini hızlıca bitirirse çok büyük katkı olacak şehir için.
Şimşek ilgili açıklamada raylı sistem yatırımlarının bu tasarruf tedbirlerinin dışında tutulacağını da söylemişti, mega proje başka raylı sistem yatırımı başka.
Şuanda metro yapım kriterlerine uygun hatların araştırmaları devam ediyor sahada. Bazı metro hatların ön fizibilite ve etüt güzergahları yapılıyor. Bu konuda iBB önde. Çünkü; UAB’den metro yapmasını istemiyor ve devredilmesini de. M3 hattında bunun canlı örneğini yaşadılar.
Zaten iBB ekipleri 2024-2029 yılları arasındaki proje ve ihale aşamasında olan raylı sistem hatlarını paylaşmıştı.
Ulaştırma Bakanlığı şuan da M11 ve M14 fokuslanmış durumdular. Keza M14 hattı için uzatma fikirleri var. Küçüksu’ya kadar. Bir önceki açıklamada Yavuztürk’ten iki ayrı bir kol yapmışlardı idi. İlerleyen zamanlarda bu süreç iyice netleşecektir. Bunun yanı sıra;
•Yenikapı-İncirli hattı yakın bir zamanda masaya yatırılacak. Fakat Yenikapı’da bilindiği üzere tarihi kalıntılar var. Etaplar halinde çalışma yapabilirler.
•İncirli-Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da yine masada olacak. Keza bu 2023 seçimlerinde ve 2024 seçimlerinde de vaat olarak nitelendirilmişti.
Sonuç olarak UAB yine İBB ile yarış maratonuna katılacağından emin olabilirsiniz.
2024 seçim sonuçları onlara ağır bir yenilgi olmasından ötürü; sahada daha çok koşacaklardır. Keza İstanbul onlar için vazgeçilmez nimetleriydi. Dolayısıyla başta İstanbul’da olmak üzere, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının boş durmayacağı kesindir.
Pardon ama burada neden bakanlığa bir saldırı yapılıyor anlayamadım? Neden sürekli bakanlıktan bir beklenti var? Belediyeler heykel dikmek için mi duruyor orada? Nasıl ki İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluk ağında ve yapması gereken metrolar var ise. Ankara ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri içinde aynı şekilde var. Kaldı ki bir belediye tramvay hattını bile etüt ve güzergah planlamalarını yapamıyorsa o belediye bana göre sınıfta kalmıştır. Günümüzde artık raylı sistemleri konuştuğumuz bir dönemde, sanki bütün suç Ulaştırma Bakanlığının elindeymiş gibi lanse etmek çok doğru bir yaklaşım değil. Amacım burada ne belediyeyi övmek ne ulaştırma bakanlığını. Her iki kurumunda (Belediye & Bakanlık) asli görevleri var. Bu görevleri yerine getirmekte onların sorumluluk alanlarında.
Kaldı ki Ulaştırma Bakanlığı sanki İstanbul dışında hiçbirşey yapmamış gibi konuşmakta çok abes ve iştigal geliyor bana.
Gaziray’ı kim yaptı?
Başkentray’ı kim yaptı?
İZBAN’ın %50’si belediye haricinde kimin sorumluluğunda?
Dolayısıyla bütün okları “ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA “ fırlatmak bana çok doğru gelmiyor.
Ankara özelinde konuşacak olursak 2019'da Ankara'da belediye el değiştirdiğinde belediyenin elinde bırakın inşaatı projesi dahi olan bir tane metro hattı yoktu. Belediye tüm bu izin, projelendirme, finansman sağlama süreçlerini sıfırdan yapmak zorunda kaldı ve haliyle uzun sürdu. Mamak Metrosu'nun temeli atılacaktı fakat ihalese fahiş fiyat nedeniyle tekrarlanacak. Yaşamkent ve Forum metro hatlarının ise projeleri tamamlandı ve onay için bakanlığa gönderildi. Yani , ABB'nin somut olarak bir şeyler yapmaya çalıştığını görebiliyoruz. Fakat Esenboğa Metrosu 2019'dan beri yatırım programında olmasına rağmen hiçbir adım atılmadı ve her seçim öncesi vaat olarak sunuldu. Ayrıyaten son 5 senede bakanlığın İstanbul'da açtığı raylı sistem hatlarıyla Ankara ve İzmir'de açtıklarını( toplam 3.3 km) karşılaştırırsanız bu serzenişimizin sebebini anlarsınız. İzmir'de ise şubat ayında Narlıdere Metrosu açıldı ve Buca Metrosunun çalışmaları devam ediyor. Yani belediyeler az veya çok bir şeyler yapmaya çalışıyor fakat bu 2 şehir için son dönemde bakanlıktan bir adım göremedik. Başkentray projesi ise halihazırda var olan Banliyö hattının yenilenmesi ve genişletilmesi projesiydi, olmayan bir hat değil yani. Sıfırdan inşa ettikleri Sincan-Akçaören hattı ise 2018'den beri hala inşa aşamasında.
Ankara BB geçtiğimiz dönemde toplu ulaşım konusunda sınıfta kalmıştır. Proje var olmamış olsa bile geldiklerinde birkaç projenin temeli atılabilirdi bu dönemde daha hızlı davranılsa.
o metroları yapacaklarına Yüksek Hızlı Tren hatlarına yatırım yapsınlar daha iyi, ülkemizin için daha faydalı olacağını düşünüyorum, 11 yıldır, İzmir-Polatlı-Afyonkarahisar hattını bekliyorum, umalım kazasız belasız açılır...
Ben uzun vadede düşünen bir insanım o hat yapılınca sadece YHT değil, o bölgede hareket ve ticaret imkanı artacak, mesela o hatlara katener döşendiği zaman elektrikli trenler de o bölgede olacak, o bölgede bölgesel tren seferleri hızlanacak, ikinci olarak Afray (Afyon Banliyö Hattı) açılacak ki şehir için ayrı bir faydası olacak.Bakanlık kendi projeleri için İstanbul'a her zaman büyük bir bütçe ayırıyor O yüzden İstanbul'da her halükarda bir metro sistemi yapılır ve planlanır.
Ben hızlı trenden yana değilim. Türkiye'nin öncelikli olarak sanayi bölgelerinin, tarım bölgelerinin trene ihtiyacı var. lojistikte payının artması lazım. daha ağır yükleri taşıyacak raylara ihtiyacımız var. hızlı tren de olsun ama bence hızlı tren metro ve konvansiyonel trenden sonra üçüncü sırada.
Bazilari uygulanabilir, bazilari gecmise ait vakti gecmis temenniler, bazilari calakalem yazilmis maddeler var
1-2-6-7 kesin kez dogru. 8 imkansiz, orasi bitti artik, 5 olmayacak senelerdir olmadigi gibi, parayla alakasi yok, 3 olsa cok isteriz ama sistem buna uygun degil, omurgada sollama filan olanaksiz, 4 uzatma olmaz ama halkali sonrasi hat daha bir islevsellestirilebilir,
Bir yarıştan bahsetmek çok kaba bir ifade. Hizmeti alan biziz.
Daha çok metro, yol falan yapmayın; trafik artar, göç çoğalır ;)
UAB'nin İstanbul'da üstlendiği metro görevleri bitmedi ki
M11 Arnavutköy-Halkalı etabı
M14 ikinci etap
M10 Sabiha Gökçen Havalimanı-Viaport etabı
M20 Yenikapı-Sefaköy etabı
Köseköy-YSS Köprüsü-Halkalı hızlı tren hattı
Halkalı-Çerkezköy hızlı tren hattı
İncirli-Söğütlüçeşme metro hattı
Sabiha Gökçen Havalimanı-Tuzla OSB-Gebze OSB metro hattı
Bakanlıktan yeni 1 km metro beklemiyorum. Mevcut işleri iyileştirsin yeter.
U saçmalığını bırakıp sisteme entegre olsunlar. Anonslar tüm metrolarda aynı ses ile yapılsın. Diğer ülkelerde de başka operatörler tarafından işletilen hatlar var. Numaralandırma konusunda 1,2,3 diye gitmeye devam ediyor. Bölücülüğün anlamı yok. Tüm kurumların parasını halk olarak ben veriyorum. Bana şov yapma. Kaldı ki çoğu numara belediye senin partindeyken verildi. Devlette devamlılık esas.
YHT hattı hala daha isminin hakkını vermiyor. 3. köprü bölümü inşa edilip tren Marmaraya sokulmamalı. Kuzeyi dolanıp gelse daha hızlı ulaşacaksın karşıya.
Marmaraya ekspres sefer getirilmeli. Seçili 10-15 istasyonda durmalı.
Marmaray Çatalcaya doğru uzatılmalı. Kanal İstanbul denen saçmalığın ihtimali için bu bölge ihmal ediliyor. Günde 2 sefer ne demek? Çift hatta çevirip, mevcut Marmaray istasyonları gibi modern istasyonlar yapmak ne kadar zor olabilir.
Küçükçekmece Marmaray - Metrobüs aktarması için yarı yarıya paylaşıyor musunuz napıyorsunuz bir geçit yapın. Zırhlı arabayla gezmeyi biliyosunuz, yağmur çamurda birikintilerden gelin geçin birgün. Kendi kız çocuğunu sokmayacakları yolları millete reva görüyorlar. Parti farketmeksizin şımarık siyasilerden bıktık artık
Havalimanı hattı 24 saat aktif (gece saatte 1) olmalı, gece seferleri hangi istasyondan kaçta geçecek belirtilmeli.
Yenikapı - Sefaköy hattını belediyeye devredin. 81 ilin vergisini İstanbul için harcamaya gerek yok. Bu hatlar kredilerle kendine finansman yaratır. 10 ayda tüm parayı kesince bana hizmet etmiş olmuyorsun. Peşin çalışan pahacı esnaftan farkı yok.
Kazlıçeşme - Sirkeci hattı çift hatta çevrilsin, Marmaray sistemine entegre olsun. Gerekirse Bahçeşehir- Sirkeci gibi hatlar açılsın. Sahilyolunda yürüyüş, bisiklet yolu yokmuş gibi, daracık alana yeni nesil ulaşım diye yol yapıyorsun. Tramvay mı, banliyö mü ne olduğu belli değil? Valilik bile açıklama yaparken T6 tramvay diyor
Ankaranın çok acil 5 metro hattına ihtiyacı varken bakanlığın yapacak metrosu kalmadı diyerek adamların yan gelip yatmasını normalleştirmek nedir şimdi.İstanbul da uab işini savsaklıyor kusra bakmayın.İbb 2 katı metro inşaatı yürütürken uab nin onun 4 katı şehirlerde iş yapması lazım ama yapmıyor.Bunun savunulacak tek yanı yok
İBB'nin bütçesi birçok bakanlıktan fazla. Sayın yalanı çok seven başkanımız bütçemiz yeterli israfı bitireceğiz, İstanbul'u borçlandırmak ihanettir dedi geldi borç 10 kat arttığı gibi mevcut bütçeler de verimli kullanılmadı. KM bazında 5 senede İBB 10-12 km metro yapabildi.
Öncellikle ulaştırma bakanlığının metro projelerine devam etmesini dilemekten çok bu başarısız İBB yönetiminin değişmesi gerekiyordu hizmet almak açısından. Ancak maalesef reklam ve algıyla bir 5 sene daha geçer. Bu zaman diliminde bakanlık İstanbulluyu yalnız bırakmaz inşallah...
Bakanlık metro filan yapmasın, izin versin yeterli. şimdi bakanlık metro yapınca parasını 3 yıl içerisinde belediyeden alıyormuş.
belediye kredi bulsa, daha uzun ödeme planı olur.
Bakanlık, M20'nin Yenikapı-Sefaköy etabına başlasa iyi olur.
Bakanlık Tuzla metrosunu resmi yazı göndererek İBB'den devrini istemişti, İBB biz yapacağız diye reddetti. Kendileri de yapmıyor şu an. Olan Tuzlalı vatandaşa oldu.
Bakanlik artik Istanbula yapmasin , birazda Izmir ve Ankara nasip alsin, koskjoca Izmirde daha 1 km Metro yapmisligi yok , utanmadan Otogar Metrsuna 3000TL ödenek cikardilar 2024 icin , ondan sonra utanmadan oy istediler , hemde bu sorunu cözmesi gereken Izmir Milletvekilini aday gösterdiler .
Merkezi bütçeden çok büyük bir şey beklemeyin. Mehmet Şimşek açıkladı dev projeler geride kaldı diye. Şehirlerdeki trafiği yaratan tek sorun metrosuzluk değil. Biraz daha ekonomik yöntemlere başvurmamız gerekebilir bu dönemde.
Bakanlık kuzey YHT geçişini hızlıca bitirirse çok büyük katkı olacak şehir için.
Bakanlık acilen Mescid'i Selam Fenertepe arasını yapmalıdır.
Şuanda metro yapım kriterlerine uygun hatların araştırmaları devam ediyor sahada. Bazı metro hatların ön fizibilite ve etüt güzergahları yapılıyor. Bu konuda iBB önde. Çünkü; UAB’den metro yapmasını istemiyor ve devredilmesini de. M3 hattında bunun canlı örneğini yaşadılar.
Zaten iBB ekipleri 2024-2029 yılları arasındaki proje ve ihale aşamasında olan raylı sistem hatlarını paylaşmıştı.
Yazdığım makalede aşağıda;
https://www.kamusozu.com/forum/istanbul-rayli-sistem-projeleri/ibb-nin-yeni-donemdeki-2024-2029-rayli-sistem-projeleri-netlik-kazandi-guncellendi?origin=member_posts_page
Ulaştırma Bakanlığı şuan da M11 ve M14 fokuslanmış durumdular. Keza M14 hattı için uzatma fikirleri var. Küçüksu’ya kadar. Bir önceki açıklamada Yavuztürk’ten iki ayrı bir kol yapmışlardı idi. İlerleyen zamanlarda bu süreç iyice netleşecektir. Bunun yanı sıra;
•Yenikapı-İncirli hattı yakın bir zamanda masaya yatırılacak. Fakat Yenikapı’da bilindiği üzere tarihi kalıntılar var. Etaplar halinde çalışma yapabilirler.
•İncirli-Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da yine masada olacak. Keza bu 2023 seçimlerinde ve 2024 seçimlerinde de vaat olarak nitelendirilmişti.
Sonuç olarak UAB yine İBB ile yarış maratonuna katılacağından emin olabilirsiniz.
2024 seçim sonuçları onlara ağır bir yenilgi olmasından ötürü; sahada daha çok koşacaklardır. Keza İstanbul onlar için vazgeçilmez nimetleriydi. Dolayısıyla başta İstanbul’da olmak üzere, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının boş durmayacağı kesindir.
M4/M10 Kurtköy
M2 Sefaköy
M? İncirli - Söğütlüçeşme
M? Altunizade - Sabiha Gökçen
Bakanlığın bu hatların yapımına en kısa zamanda başlaması lazım Belediye ile rekabet edebilmek için yoksa Belediyeye ezecek geçecek
İncirli-Yenikapı veya İncirli-Kazlıçeşme.
İncirli-Söğütlüçeşme.
o metroları yapacaklarına Yüksek Hızlı Tren hatlarına yatırım yapsınlar daha iyi, ülkemizin için daha faydalı olacağını düşünüyorum, 11 yıldır, İzmir-Polatlı-Afyonkarahisar hattını bekliyorum, umalım kazasız belasız açılır...