Bu sitedeki herkes aşırı bir tren sevgisi var ve bu bana anlamsız geliyor çünkü demiryolları ve trenler anlamsız şeyler bunlara harcanan parayla herkese ucuza elektrikli araba üretilse ve daha fazla yol yapılırsa ulaşım sorunu kalmaz ve bazı trentaparlar şimdi araba artarsa trafik artar diyecek çözümüde daha fazla yol yapmak trafik rahatlayan kadar yol yapacan başka çözümü yok bu işin şu metro adı ile işletilen o tüneller acilen karayoluna çevrilmeli tramvaylarda sökülmeli yoksa halk daha çok çekecek
top of page
bottom of page
Raylı sistemlerin önemini bilmeyen muhtemelen mağarada yaşıyordur.
Şaka mısınız siz gerçekten? Metro hatları trafiği ve araç sayısını azaltmak için var. Herkes özel arabayla gitmeyi tercih etse trafikten ziyade günümüzün en büyük krizi olan küresel ısınmayı tetikler. Bu nasıl bir mantık gerçekten anlamış değilim. Avrupa’da bile insanlar araçlarını bırakıp toplu taşıma kullanmayı tercih ederken sizin yaptığınız yorum çok yanlış. Daha çok şey yazardım fakat trol olduğunuz bariz ortada. Umarım trolsünüzdür böyle kafa yapısına sahipseniz eğer büyük ihtimalle İstanbul gibi bir metropolde yaşamıyorsunuzdur.
Feci Trolleniyoruz. Malum sitedeki Bostancılı Gökhan efsanesi aklima geldi.
engelleyip geçin hiç uğraşmayın profil fotoğrafı bir futbolcuya ait https://www.transfermarkt.com.tr/adam-buksa/profil/spieler/267160
Bu foto baya açıklayıcı sanırım. Neden arabaya asla yol yetmez rahatca görülebilir. Yani olayın trentaparlıkla alakası yok akılla alakası bar😉
Ha gayret 1 şerit daha yapsa-k
O sırada 26 şeritli yol: 😳
Abd, Texas🚩
Beyefendi, bu yazınızı konuya pek hakim olmadığınıza bağlıyor ve iyi niyetli olduğunuzu varsayarak size nitelikli bir cevap veriyorum; umarım okur ve yarar sağlarsınız. Demiryolları kullanıcı başına çok daha düşük bir maliyet içeriyor karayollarından. Bir arabanın sırf sahibine ortalama yıllık maliyeti binlerce dolar bandında. Bunun dışında kullandığı yolların maliyeti bile sırf motor vergilerinden karşılanmadığı için ciddi bir kamuya maliyet de sözkonusu. Bunun dışında, gizli maliyet olarak görebileceğimiz gaz salınımlarından kaynaklı çok ciddi bir sağlık maliyeti de var genel halka, ki bu şu ana kadar bahsettiğimiz maliyetleri katlıyor boyut olarak. Onun dışında bu gaz salınımlarının doğaya da ciddi bir zararı sözkonusu.
Hakkınızı teslim edeyim, elektrikli araba demişsiniz, eyvallah ama elektrikli arabaların aslında daha çok salınımı olduğu da bir gerçek; sadece kullanıldığı noktada oluşmuyor bu salınım. Yarattığı ek elektrik talebini karşılamak için enerji üretiminin esnek kısmı olan termik enerji santralleri gene fosil yakıt yakarak aynı salınıma sebep veriyor. Bu seviyede bir elektrikli arabaya talep olursa şarj ihtiyacını karşılamak için tüm elektrik sistemimizin kapasitesini arttırmak için (on veya yüz) milyarlarca dolarlık bir altyapı yatırımı gerektiği de bilinen bir gerçek. Ayrıca içindeki bataryaları üretmek için inanılmaz ciddi salınımlara sebep veriliyor madencilik sürecinde. Bunun dışında, tüm dünyada bu bataryalara yetecek bir maden rezervi mevcut bile değil, ki bu madenlerin araba bataryalarından çok daha yararlı kullanım yerleri mevcut.
Yol yapımı da hiçbir şeye çözüm değil ne yazık ki, onlarca yıldır konu uzmanları tarafından defalarca irdelenen bir gerçek bu akademik çalışmalarla tespit edildiği üzere. İki ana sebebi var bunun, biri "induced demand" olarak bilinen, yeni yolların ek kullanım talebi yarattığı için orta vadede tekrar dolduğu gerçeği. İkincisi de şehir merkezlerinin şehir merkezi olabilmesi adına dar olduğu gerçeği sebepli kapasite limitleyerek tıkanıklık yaratması. 20 şeritli yollarla ayrılmış buldozerlenmiş bir Fatih veya Levent istemezsiniz tahminimce. Zaten bu rota takip edilirse altyapı maliyetleri demiryollarını bırakın birkaç defa katlamayı, on veya yüzlerce defa katlayabilir. Asfalt dökümünden oluşacak salınımlar ve şehrin yürünülebilirlik ve yaşanabilirliğine etkisi de cabası.
Demiryolları ise bunlara kıyasla çok daha çevreci ve verimli bir alternatif sunuyor. Bir metro hattı tek başına bir otobanın özel arabalarla taşıyabileceği kadar insan taşıyabiliyor, çok daha ucuz bir işletim maliyetine (yapım maliyetlerini rota spesifik olmadan kıyaslamak güç ama çok büyük fark olmayacaktır aralarında). Ayrıca sokakları da arabalardan boşaltarak şehri daha yürünebilir ve yaşanabilir yapma avantajına sahip.
Bu yüzden metroyu, demiryollarını bu kadar savunuyoruz bu sitede.
Sanırım sizde araba tapar özelliği var
Rayları kaldırıp tünelleri otoyol gibi kullanırsak. Herkese araba dağıtalım. Şuanki istasyonlar da şarj istasyonu olsun oldu bu iş. Beyin bedava
Rayları söküp 86x86 şerit yol yapalım. Ne gerek var trene. Tren zaten adam olsaydı kendi kendine giderdi, peşine o kadar vagon takmazdı
Ha gayret bir şerit daha yapsan trafik çözülecek.
Troll