T-26 Doğançay ripaj-1 ve Gebze Köseköy bittiğinde 30 dk lık bir süre kısalması bekleniyor. Fakat asıl darboğaz Gebze İstanbul arası
Tek hatlı işletmedir.
Hat ilk yapıldığında dönemin bakanı 15 dk da bir İstanbul ankara seferi olacağı söylenmişti. Şuanda 12 Ankara 5 Konya 1 Eskişehir olmak üzere 18 sefer.ortalama saatte 1 sefer yapılıyor. Gebzeden söğütlüçeşmeye marmaray 26 istasyona uğradığı halde yht ile aynı sürede varıyor.
yht seferleri tek hatlı işletmede sayding hatlarında çok vakit kaybediyor.
bu arada hattın geometrisi kurp çaplarıda yht nin 70-80 km üzeri hız yapmasına uygun değil.
Gebze-halkalı arası yeni kuzey hattı (Sabiha Gökçen yss İstanbul Havalimanı geçişli )hat yapılmadan İstanbul çıkışlı seferlerin arttırılması ve hızlanması mümkün gözükmüyor.
Doğançay Ripajı II. Kısım Doğançay-Sapanca Arası Demiryolu projesi, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın kesintiye uğrayıp mevcut hattı takip etiği bölümdür. Bu nedenle Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattı sürati ve konforu bu kesimde düşmektedir. Doğançay Ripajıyla ülkenin en önemli demiryolu arteri tamamlanacaktır. Doğançay Ripajından Doğançay-Arifiye yönüne de ulaşım sağlanabilmesi için mevcut konvansiyel hatta bağlantı hattı projelendirilmiştir.
Projenin Sapanca şehrinden geçmesi ve Ankara İstanbul Otoyolu ile kesişmesi mekânsal sıkışıklık yaratırken; güzergahın 1. Derece deprem bölgesinde olması ve çok sayıda heyelanlı jeolojik yapı içermesi nedeniyle projenin kapsamında özel çözümleri ve kademeli imalatları gerekli kılmıştır.
Bu şartlar altında Sapanca Geçişinde mevcut demiryolunun işleyişinin devam etmesi esas alınarak projelendirme yapılmıştır.
Sapanca şehir geçişindeki mevcut konvansiyonel hat deplase edilmiş, Sapanca içindeki İstanbul deresi geçişi için aşamalı köprüler projelendirilmiştir. Güzergahın etkilediği sahil yolu geçişleri üst ve altgeçitlerle devamlılığı sağlanmıştır. Ankara-İstanbul Otoyolu kesişimi otoyol trafiği kesilmeden yapılacak altgeçit ile geçilmiştir.
Tünellerde (2885m, 4667m ve 358m) yer yer zayıf zeminler tespit edilmiş ve bu zayıf zeminlerin içerisinde güvenli şekilde tünel kazısı yapılabilmesi için güncel tünelcilik literatüründe yer alan kazı yöntemleri ve destekleme sistemleri kullanılmıştır.
Güzergahın kestiği Akçay Deresi(95m) ve Sakarya Nehri (560m) için viyadükler projelendirilmiştir. Viyadük temellerinde yer alan zayıf zeminler, ileri zemin iyileştirme yöntemleri kullanılarak güçlendirilmiştir.
T-26 Doğançay ripaj-1 ve Gebze Köseköy bittiğinde 30 dk lık bir süre kısalması bekleniyor. Fakat asıl darboğaz Gebze İstanbul arası
Tek hatlı işletmedir.
Hat ilk yapıldığında dönemin bakanı 15 dk da bir İstanbul ankara seferi olacağı söylenmişti. Şuanda 12 Ankara 5 Konya 1 Eskişehir olmak üzere 18 sefer.ortalama saatte 1 sefer yapılıyor. Gebzeden söğütlüçeşmeye marmaray 26 istasyona uğradığı halde yht ile aynı sürede varıyor.
yht seferleri tek hatlı işletmede sayding hatlarında çok vakit kaybediyor.
bu arada hattın geometrisi kurp çaplarıda yht nin 70-80 km üzeri hız yapmasına uygun değil.
Gebze-halkalı arası yeni kuzey hattı (Sabiha Gökçen yss İstanbul Havalimanı geçişli )hat yapılmadan İstanbul çıkışlı seferlerin arttırılması ve hızlanması mümkün gözükmüyor.
İstanbul Ankara hattında bitirilemeyen birde 56 km’lik Gebze Köseköy kısımı var.
2011 de ihalesi yapılan projede mevcut 2 hat modernize edilecek 3. Ve 4 hat ilave edilecekti. Hat hızı 160 km saat e çıkarılacaktı
3 kere ikmal ihalesi yapıldı. Halen 3 . 4 . Hat bitirilemedi.
Doğançay Ripajı II. Kısım Doğançay-Sapanca Arası Demiryolu projesi, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın kesintiye uğrayıp mevcut hattı takip etiği bölümdür. Bu nedenle Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattı sürati ve konforu bu kesimde düşmektedir. Doğançay Ripajıyla ülkenin en önemli demiryolu arteri tamamlanacaktır. Doğançay Ripajından Doğançay-Arifiye yönüne de ulaşım sağlanabilmesi için mevcut konvansiyel hatta bağlantı hattı projelendirilmiştir.
Projenin Sapanca şehrinden geçmesi ve Ankara İstanbul Otoyolu ile kesişmesi mekânsal sıkışıklık yaratırken; güzergahın 1. Derece deprem bölgesinde olması ve çok sayıda heyelanlı jeolojik yapı içermesi nedeniyle projenin kapsamında özel çözümleri ve kademeli imalatları gerekli kılmıştır.
Bu şartlar altında Sapanca Geçişinde mevcut demiryolunun işleyişinin devam etmesi esas alınarak projelendirme yapılmıştır.
Sapanca şehir geçişindeki mevcut konvansiyonel hat deplase edilmiş, Sapanca içindeki İstanbul deresi geçişi için aşamalı köprüler projelendirilmiştir. Güzergahın etkilediği sahil yolu geçişleri üst ve altgeçitlerle devamlılığı sağlanmıştır. Ankara-İstanbul Otoyolu kesişimi otoyol trafiği kesilmeden yapılacak altgeçit ile geçilmiştir.
Tünellerde (2885m, 4667m ve 358m) yer yer zayıf zeminler tespit edilmiş ve bu zayıf zeminlerin içerisinde güvenli şekilde tünel kazısı yapılabilmesi için güncel tünelcilik literatüründe yer alan kazı yöntemleri ve destekleme sistemleri kullanılmıştır.
Güzergahın kestiği Akçay Deresi(95m) ve Sakarya Nehri (560m) için viyadükler projelendirilmiştir. Viyadük temellerinde yer alan zayıf zeminler, ileri zemin iyileştirme yöntemleri kullanılarak güçlendirilmiştir.
T26 Tüneli uzunluğu 5.589 m , T24 Tünel uzunluğu 148 m ,T27 Tünel uzunluğu 69 m’dir. Toplam Ana Tünel Uzunluğu 5806m’dir.
Aç Kapa Tünel Uzunluğu T24-T26 arası 86 m , T26-T27 arası 976 m olmak üzere, Toplam Aç Kapa Tünel Uzunluğu 1062 m’dir.
Ana Tünel-Aç Kapa proje –T24 ve T27 tünelleri dahil Toplam Güzergah uzunluğu 6.871 m’dir.
Güvenlik Tünel Uzunluğu ise revize hali ile 2932 m‘dir.
Toplam proje uzunluğu Ana Tünel-Güvenlik Tünel-Aç Kapa Tünel dahil olmak üzere 9.803 m’dir.
T26 tüneli tamamlanıp YHT hattının açılması halinde Ankara-İstanbul ve Konya-İstanbul trenlerinin seyir süreleri tren başına 14 dakika kısalacaktır.